Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:23

Citaat:
Ik heb geen dag fietsen of wandelen nodig zonder ook maar iemand tegen te komen om eens even lekker op te kunnen laden hoor. Gewoon rust, ruimte en natuur is genoeg. Ik loop mijn erf af en sta in prachtige natuur. En dat geldt dus ook voor mensen die hier op vakantie komen. Ik weet niet welk beeld je hebt bij vakantie in NL, maar hier is het echt niet druk en Nederland biedt genoeg om lekker tot rust te

Van Nederland hou ik heel veel en als wij in Nederland zijn, is het in Brabant, Utrecht regio, Gouda regio en Zeeland.
Allemaal prachtig.
Alleen overal hoor je het geluid van auto's cq mensen.
Als je zoals wij gewend bent aan echte stilte, buiten zitten onder de sterrenhemel zonder geluid en licht dan begrijp je misschien ook dat ondanks mijn intense liefde voor mijn vaderland ik na twee weken dood moe weer vertrek naar huis. Nederland is vol van prikkels en ik word daar dood en dood moe van.

Mijn toeristen komen ook bij hier. En ik begrijp dat.

Aanvulling→ daarnaast ben ik vooral een Europeaan, en ik denk ook Europees. Dus als mensen in Europa op vakantie gaan vind ik dat ze groot gelijk hebben. Een ander gebied, natuur, andere prikkels geeft energie.
Als mensen naar veilige regio's gaan, corona maatregelen in acht nemen, dan kan dat ook en is het niet minder of meer gevaarlijk als in Nederland zijn.
En mensen die in Nederland willen blijven→ prima toch. Leven en laten leven zoals mijn voorgangster ook al opmerkte.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:33

Ik laad echt op in een andere omgeving. Je bent als je thuis bent toch steeds bezig met de orde van de dag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:39

Ik laad op in het groen. Wij wonen midden tussen Heuvelrug en Veluwe. Als ik de fiets pak zit ik met 5 minuutjes in het bos. Ik kijk nu al uit naar volgende week, zitten we midden op de Veluwe. Niet super ver van huis, maar heerlijk in de bossen. Dan heb ik verder niet veel anders nodig. Liefst alleen mijn gezin. Andere mensen of drukke plekken kosten mij sowieso al veel energie. Voor even is het soms best leuk maar liefst heb ik rust om me heen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:47

pien_2010 schreef:
Nee, niet altijd. In landen als Frankrijk, Spanje, Portugal ea heb je nog gebieden waar bijna geen mens komt met mooi weer en enorme ruime.

Als je een beetje zoekt vind je die dicht bij huis ook.
Zondag gewandeld op plekken waar je je aan het eind van de wereld waande. Bos en uitgestrekte velden, geheimzinnige wegjes, stilte.
Net op google maps gekeken, het is op minder dan 30km van de Grote Markt van Brussel. Niet in vogelvlucht maar langs de weg.
Toch hebben we dat pas nu ontdekt, nooit gedacht dat het daar zo mooi ging zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:51

Sclimpre schreef:
pien_2010 schreef:
Nee, niet altijd. In landen als Frankrijk, Spanje, Portugal ea heb je nog gebieden waar bijna geen mens komt met mooi weer en enorme ruime.

Als je een beetje zoekt vind je die dicht bij huis ook.
Zondag gewandeld op plekken waar je je aan het eind van de wereld waande. Bos en uitgestrekte velden, geheimzinnige wegjes, stilte.
Net op google maps gekeken, het is op minder dan 30km van de Grote Markt van Brussel. Niet in vogelvlucht maar langs de weg.
Toch hebben we dat pas nu ontdekt, nooit gedacht dat het daar zo mooi ging zijn.

En nu ben ik nieuwsgierig waar dit is :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:52

Maar geen bergen :')

Wij zouden eerst thuis blijven, maar ik weet hoe we zijn... dan gaan we twee weken rommelen en klussen, en hebben we nog geen vakantie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:54

Tja, het is nu gewoon even niet anders. Heel k*t maar als dat het ergste is mogen we onze handjes dichtknijpen. Ik begrijp persoonlijk de mensen die per se op vakantie willen niet zo goed. Ik snap dat Rutte het anders niet kon verantwoorden, maar het oorspronkelijke plan van nog niet openen in de zomervakantie leek me een strak plan. Mensen gaan er nu steeds vanuit dat er een tweede golf komt in de herfst, maar daar is iedereen zelf bij. Het hóeft niet. Maar als iedereen als een gek gaat reizen, ja, dan wel he.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:56

lenaa_tje schreef:
Popstra schreef:
Ik woon midden in NL op de Utrechtse Heuvelrug. Niks vol!!
Prachtige natuur (Amerongse berg, Leersumse Veld) heerlijk rustig.
Ben hier 5 jaar geleden naartoe verhuisd vanuit de randstad (Amsterdam) en echt, mensen zijn hier veel relaxter. Zondags is het hier hartstikke stil buiten. En dat op 20 min van centrum Utrecht en 10 min centrum Amersfoort.
In ons eigen land kun je echt wel tot rust komen. Neem de eilanden..Drenthe...Friesland...echt zat om op te noemen.

Als er iets vol is dan zijn het de Waddeneilanden momenteel :')
Gewoon je verstand gebruiken en dan kan je ook prima naar het buitenland.

Je hoeft toch niet in hoogzeizoen te gaan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:59

Helaas wel. Ik werk in het onderwijs dus als ik aan iets niet ontkom is het, het hoogseizoen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-07-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:00

Sheran schreef:
Tja, het is nu gewoon even niet anders. Heel k*t maar als dat het ergste is mogen we onze handjes dichtknijpen. Ik begrijp persoonlijk de mensen die per se op vakantie willen niet zo goed. Ik snap dat Rutte het anders niet kon verantwoorden, maar het oorspronkelijke plan van nog niet openen in de zomervakantie leek me een strak plan. Mensen gaan er nu steeds vanuit dat er een tweede golf komt in de herfst, maar daar is iedereen zelf bij. Het hóeft niet. Maar als iedereen als een gek gaat reizen, ja, dan wel he.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:00

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:06

Ik denk dat heel veel ouders er echt aan toe zijn om op vakantie te gaan.
Heel veel mensen trouwens

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:08

Sclimpre schreef:
@ Pandora : Nethen
https://www.visorando.com/randonnee-cam ... nt-autour/

Nog mooie plekken in Belgie :
https://www.originelewandelingen.be/

Tot zover mijn bijdrage aan het promoten van toerisme in eigen land :D

België is prachtig. Wat te denken vd Duitse taal gedeelte bij St Vith, Burg Reuland richting Luxemburgse grens. Zo'n vergeten verlaten gebied, of omgeving Malmedy , Baraque Michel (verbeterd met hulp Climpre op mijn vraag na hoe spelling)) ook prachtig.
Ik help je even Sclimpre.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-07-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:08

Dat denk ik zeker ja. Ik zelf ook hoor, ik begrijp het ook heel goed. Maar of het verstandig is, is een heel ander verhaal. Je hoeft niet alles te doen waar je aan toe bent, of alles te doen waar je zin in hebt. Soms moet je even wat verder kijken. Persoonlijk vind ik 'vakantie' en 'tweede golf + lockdown' een nogal makkelijke afweging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:13

Ik denk dat iedereen gewoon moet gaan doen waar hij zich goed bij voelt , thuisblijven, Nederland of buitenland . Wanneer je ook op vakantie je verstand maar gebruikt ipv er een zuipfestijn zonder afstand van te maken. Houd jezelf in de gaten en let even een poosje op wanneer je thuis bent ivm een eventuele besmetting.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:14

Sheran schreef:
Dat denk ik zeker ja. Ik zelf ook hoor, ik begrijp het ook heel goed. Maar of het verstandig is, is een heel ander verhaal. Je hoeft niet alles te doen waar je aan toe bent, of alles te doen waar je zin in hebt. Soms moet je even wat verder kijken. Persoonlijk vind ik 'vakantie' en 'tweede golf + lockdown' een nogal makkelijke afweging.

Als covid 19 geen antistoffen maakt, je kunt het misschien zelfs 2de keer krijgen, profiteer dan nu vd warmte en droogte (houdt virus niet van), want ongeacht of mensen wel of niet soepeler omgaan met het geheel, zal de herfst winter zeker weer uitbraak laten zien zo verwacht ik.

Wij kunnen het hebben. Leven buiten, genieten met beperkingen van onze vrienden dat we in de winter zeker niet gaan doen. De lock down was erg streng en ik bereid me voor op een eventuele 2de golf en lock down. Waarbij het me opvalt, dat in het minst getroffen gebied van Europa (hier dus), de mensen zich zeer streng houden ad corona regels.

Eens met Bigone.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:23

pien_2010 schreef:
Sclimpre schreef:

België is prachtig. Wat te denken vd Duitse taal gedeelte bij St Vith, Burg Reuland richting Luxemburgse grens. Zo'n vergeten verlaten gebied, of omgeving Malmedy , Barack Michel (goed geschreven?) ook prachtig.
Ik help je even Sclimpre.

Jaaa, ook heel mooi. In de Ardennen kan je eigenlijk al niet veel verkeerd doen, daar is het overal mooi.
Het is Baraque Michel en Barack Obama.
En Michelle Obama, vandaar waarschijnlijk de verwarring :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:37

Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten.
Was vandaag bij de AH waar het kassameisje zat te hoesten en dat klonk niet als een kriebel in haar keeltje. Dat is ook eng nu. Denk dat je net zo veel risico oploopt hier als op vakantie elders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:45

Popstra schreef:
Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten.
Was vandaag bij de AH waar het kassameisje zat te hoesten en dat klonk niet als een kriebel in haar keeltje. Dat is ook eng nu. Denk dat je net zo veel risico oploopt hier als op vakantie elders.

Ik denk dat het er erg aan ligt wat je gaat doen op vakantie. Ik hoorde van de week een radiouitzending: het schijnt dat op Mallorca Duitsers hebben staan demonstreren tegen de coronamaatregelen daar. In Albufeira en Knokke raken jongeren in conflict met de politie omdat ze dronken worden en willen feesten. Op veel andere plekken lijken toeristen ook te denken dat vakantie betekent dat je ook vakantie van coronamaatregelen hebt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:49

Wij zitten nu in Limburg ( we wonen in Amsterdam) hartstikke rustig. Veel op de mtb en wandelen net het gezin. Uit eten doen we alleen op ruime terrassen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:49

Even wat anders hier in Tilburg is zowaar de straat afgesloten vanwege een ‘evenement’ namelijk de kermis. Word er stiekem wel heel vrolijk van ondanks ik moest omrijden. :+ maar eindelijk weer wat leven in de brouwerij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:57

Wij moeten er ook echt even uit om te ontladen, thuis lukt dat echt niet. Wij gaan in september, houden van rust en natuur en denk niet dat wij meer risico lopen op vakantie als thuis. We gaan met een camper op pad en hebben niet echt faciliteiten nodig. Wel weten we nog niet waar we naar toe gaan. Oorspronkelijke plan was Andalusie, maar dat gaan we niet doen. Maximaal een dag rijden vanaf Nederland of Duitsland. Duitsland vertrouw ik ook nog wel met het beleid, niet dat je je in idiote bochten moet wringen om thuis te kunnen komen omdat een land in extreme lockdown gaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:59

Maar wat is vakantie? Voor de een is dat club na club bezoeken, voor de ander met eigen gezin wabdlen/fietsen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:04

Sclimpre schreef:

Oh Nethen ! Echt prachtige omgeving daar <3 !
Ik ging er vroeger veel op wedstrijd :D . Centre Equestre La Nethen.
Misschien heb je er wel een koffietje gedronken op het terras :P

Pien de oostkantons zijn ook zo mooi inderdaad !
En provincie Luxemburg het ik een tijdje gewoond. Streek rond Florenville. Forel eten aan de Semois en kaas en bier in de abdij van Orval :9

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:10

Eleeke schreef:
Wij zitten nu in Limburg ( we wonen in Amsterdam) hartstikke rustig. Veel op de mtb en wandelen net het gezin. Uit eten doen we alleen op ruime terrassen.

Zo prachtig. Fietsen langs de Geul, naar 3 landenpunt Vaals, binnendoor naar Wylre, Valkenburg, Maastricht. Prachtig landschap! Veel plezier.