Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:01

Wat een gaaf avontuur, dat zeilschip! En bij thuiskomst in quarantaine lijkt me niet nodig, aangezien ze al die weken alleen in hun eigen groep hebben geleefd?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:02

Hier ging het goed in de supermarkt. Was er vanmorgen en van mijn moeder hoorde ik hetzelfde over gisterenmiddag.

Wat me opviel was dat mensen vriendelijk waren. Elkaar juist de tijd even geven voor een schap i.p.v. te stressen.

Ik ben niet vaak op straat, maar als ik eens van huis ben dan zie ik wel mensen die even lekker de natuur in gaan of een boodschapje gaan doen. Maar geen grote groepen. Maar goed, Dat zijn slechts de momenten dat ik buiten mijn eigen huis/tuin kom.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:03

O Monique, zal ik je dan "goed" nieuws vertellen? Hier worden ook geen bezorgingsmaaltijden bezorgd, wij vallen buiten alle bezorggebieden.

Fijn dat jullie dus niet echt hard getroffen zijn. Hier in de gemeente valt het ook heel erg mee, 9 mensen op 18500 inwoners, de buurgemeente heeft er 10 op ruim 31000 inwoners. Maar hoeveel er ongetest zijn en ziek thuis zitten met klachten, geen idee. Voor Brabant zijn dat ongekend lage cijfers.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:37

O, er zijn dus ook Nederlanders die elke dag zelf moeten koken. Doet me goed! :D :D :D

Jullie cijfers zijn dus nóg lager, mag ik weten waar jullie zitten in Brabant? Ik kom uit de regio Breda (Made) en we hebben daar dus nog het appartement.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:40

Neonlight schreef:
Rien, heel veel sterkte.

Wat betreft de seizoensarbeiders, vergeet niet dat de bloementeelt in een hele andere hoek van Nederland zit als de aspergeteelt. En verder, het kweken van een aspergeveld tot aan oogst is ook een enorm kostenplaatje. Pas in het 2de jaar kan er beperkt worden geoogst, vanaf het 3de jaar een volle oogst, en na 10 jaar is het veld niet meer bruikbaar voor asperges.
Ik haal ze rechtstreeks bij de boer, heb het geluk dat 1 van de top 3 aspergekwekers van Brabant hier om de hoek zit.

Er is vanuit de land en tuinbouw een platform gestart om mensen te werven. Heb er al 5 keer naar toe gebeld, maar terugbellen doen ze niet........

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:42

Ik kom uit breda en dat 32 dagen in huis en mocht er absoluut niet uit en ik kon eten laten bezorgen maar er smaakte helemaal niets. Ik proefde überhaupt niets.

Net even naar de markt gelopen. Daar was het enige beter geregeld dan ik had verwacht. Alleen voedingskramen en daardoor veel ruimte om afstand te houden en groenteman had alles al in zakjes gedaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:44

MoniqueT schreef:
O, er zijn dus ook Nederlanders die elke dag zelf moeten koken. Doet me goed! :D :D :D

Jullie cijfers zijn dus nóg lager, mag ik weten waar jullie zitten in Brabant? Ik kom uit de regio Breda (Made) en we hebben daar dus nog het appartement.

Huh er zijn dus ook Nederlanders die elke dag zelf koken? Klinkt of je daar verbaasd over ben maar ik ken bijna niemand die vaak laat thuis bezorgen of uit eten gaat, maar kan ook liggen aan de mensen die ik ken :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:45

@Raket: Maar jij had ook echt corona, he? Dan smaakt inderdaad niks, als ik het zo hoor. Blij dat je weer uit huis kan en mag!

@Moonsparkle: er staan drie grote grijnzen achter he? En ja, heel eerlijk, in mijn vriendenkring in Nederland zie ik wel veel afhaal- of bezorgmaaltijden voorbij komen nu.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:47

Ik moet eigenijk boodschappen halen maar ik zie er zo tegenop

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:48

Ik zit zelf in gemeente Bergeijk, en kom oorspronkelijk uit Valkenswaard, waar de cijfers dus ook laag zijn. Mijn ouders en broer wonen in Valkenswaard. Waalre is helemaal een lichte vlek op de kaart.
Made off all places, daar ken ik ook nog mensen. :)) Zitten wat hackneyrijders. :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:49

Ja klopt. Het was zo ranzig. Enige voordeel was dat mijn vriend niet zon topkok is en ik er niet veel van merkte.
Dat vindt hij niet zo grappig trouwens.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:50

moonsparkle schreef:
Ik moet eigenijk boodschappen halen maar ik zie er zo tegenop

Dat snap ik. Ik werd gister echt gek in de supermarkt. Niemand leek op te letten, als ik halt hield om te wachten op een ander, werd ik rakelings ingehaald door iemand die daar blijkbaar geen tijd voor had. Ik raak altijd al overprikkeld in de supermarkt (autisme spectrum) maar nu is het helemaal drama.

Shaggy09

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:52

Ik rijd nu een stukje verder om naar de grotere supers te gaan. In de buurtsuper hier is 1.5 m afstand op een zaterdag onmogelijk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:53

@Monique, hier koken we ook gewoon zelf hoor.
Zitten in een buitengebied waar niks bezorgd wordt, maar dan nog, ik zou dat niet vaak aan huis willen hebben. Nog wat ongezonder eten...
Ach, als dat het ergste is.
Ben allang blij dat we hier rustig wonen.

En natuurlijk dat we daardoor gebruik kunnen maken van de "buitengebied service" van KPN.
Kan ik tenminste werken zonder er ieder half uur uit te klappen, of niet telkens 3 minuten moeten wachten tot er een mail opent.
Dát zou ik pas erg vinden :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:55

Neonlight schreef:
Ik zit zelf in gemeente Bergeijk, en kom oorspronkelijk uit Valkenswaard, waar de cijfers dus ook laag zijn. Mijn ouders en broer wonen in Valkenswaard. Waalre is helemaal een lichte vlek op de kaart.
Made off all places, daar ken ik ook nog mensen. :)) Zitten wat hackneyrijders. :D

Wij wonen een gemeente verderop en daar is het echt heel erg, maar ze denken dat dat komt omdat de week na carnaval een opening van een gemeenschapshuis was en daar zijn veel mensen ziek van geworden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:57

Ik kook ook zelf hoor. Heb geen geld om steeds een maaltijd te laten bezorgen. Of althans ik heb het geld er niet voor over. :) Heb geloof ik deze periode 2x pizza gehaald bij Domino's. Wat ik zonder Corona ook zou hebben gedaan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:58

Ongezond? Ligt er aan wat. Ik bestel graag poké bowls.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:58

Ik werk in een broodjeszaak waar nu afhaal en bezorgen is en we hebben opzich nog best wat te doen maar nu is het wel echt rustig vandaag :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:00

Ik geef minder geld uit aan buiten de deur eten dan normaliter. Heb wel al 3 keer sushi gehaald deze crisis, een van de weinige dingen die me enthousiast maken op dit moment. :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:00

Babootje en Rien, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:01

Ik haal ook nooit of laat bezorgen. Vind ik wat raar in m'n uppie en ik kook graag. Vooral in mijn nieuwe keuken :Y)

Zou het wel willen doen als ik met meerdere mensen ga eten, maarja... Dat mag dus niet... :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:02

Neonlight schreef:

Ha ja, daar ken ik er ook wel wat van hoor. Zaten vroeger bij ons om de hoek. Van Geloof, van der Westen :-)

Jullie zitten inderdaad in een lichte vlek en toch zo dicht bij de brandhaard.

Over uit eten:

Wij zijn natuurlijk in Spanje gewend aan de dagmenu-cultuur, voor een tientje tot vijftien euro kan je hier prima uit eten gaan. We doen dat dat ook heel regelmatig, voor ons is dagelijks koken best vreemd. Maar gelukkig vinden we het wel allebei leuk en mijn man kookt meestal de dagelijkse maaltijd, terwijl ik me stort op de lekkere baksels, brood bakken, fruitsalades of andere lunchgerechten. Boodschappen thuis laten bezorgen was best een uitdaging, maar inmiddels ook gelukt, met hulp van een vriend die nu een keer naar de supermarkt is geweest voor ons.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:20

Wij gingen sowieso al niet vaak uit eten. Dus elke dag koken deden we al. Op het werk wilden ze met Pasen Chinees dus blij dat die wel aan huis bezorgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:24

Scum schreef:
Maar met 3 weken ben je ook wel bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik daar ook al eens aan gedacht heb.. inhalen in de zomervakantie. Want op vakantie gaan zit er nu toch niet in.

Vakantie is nu een behoorlijk relatief begrip. Veel mensen zitten verplicht ´vrij´ thuis, veel merken of gaan een inkomensdip merken, verplaatsen gaat deze zomer echt niet ongelimiteerd vrij zijn etc.
De normale gang van zaken is voor dit jaar op de helling. Wereldwijd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:31

MoniqueT schreef:

Nooit geweten dat er in Made appartementen staan :))

Wij zitten dan trouwens ook niet zover van elkaar af. Land van Heusden en Altena hier.
En we zitten in hetzelfde schuitje: ook geen bezorging door restaurants. Wel zo'n locale pizzaboer/shoarmatent, maar daar word je ook niet echt vrolijk van.

Aantal coronagevallen ligt hier ook relatief laag, zeker voor Brabant.