Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:57

Parelli level 1 staat te koop je moet bieden, iemand enig idee wat die waard is? Nieuw prijs is 80 dollar.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:59

marleen_usar schreef:
Parelli level 1 staat te koop je moet bieden, iemand enig idee wat die waard is? Nieuw prijs is 80 dollar.

Niet veel meer denk ik, ik heb hem laatst gratis weggegeven. Had alle dvd’s van de levels

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:09

Net een houten lamp en bijzettafeltje gereserveerd voor iemand. Per omgaande werd de helft aanbetaald, dus nu heeft ie tot eind mei de tijd om het te komen halen :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:06

Nou, de topkoffer is opgehaald!
Die man vroeg of ik ook geen scooter te koop heb staan. Ja, toevallig wel :+

Hij heeft hem betaald (te weinig, naar mijn zin, maar ach, ik krijg alleen maar onzinbiedingen en hem een jaar in de tuin laten roesten is het ook niet) en haalt hem komende week op. Hiephoi dus!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:57

Ik had weer een onzinbieder. Bod van 25 op iets van 85 euro vraagprijs. Heb nu vrolijk teruggestuurd dat de verzendkosten 65 euro zijn. :')

Edit; het is een wijsneus, ze wil hem komen ophalen. Ach, mijn wachttarief is ook 65 euro. Doe eens gek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:08

Groot gelijk... ik zou er ook moe van worden... ;(

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:13

upendo schreef:
Ik had weer een onzinbieder. Bod van 25 op iets van 85 euro vraagprijs. Heb nu vrolijk teruggestuurd dat de verzendkosten 65 euro zijn. :')

Edit; het is een wijsneus, ze wil hem komen ophalen. Ach, mijn wachttarief is ook 65 euro. Doe eens gek.

Administratie kosten :j.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:20

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:23

Suzanne F. schreef:
Marktplaats onthult opvolger van Gelijk Oversteken
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... aalfunctie

O maar als verkoper zou ik hier niet mee akkoord gaan. De koper kan gewoon zeggen dat het product niet voldoet en krijgt het geld terug en de verkoper is alsnog zijn product wel kwijt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:26

Ineke2 schreef:
Suzanne F. schreef:

O maar als verkoper zou ik hier niet mee akkoord gaan. De koper kan gewoon zeggen dat het product niet voldoet en krijgt het geld terug en de verkoper is alsnog zijn product wel kwijt.

Hm ja maar zouden ze daar niet iets voor inbouwen dan? Want dan kan je inderdaad roepen dat het product niet naar wens is en je krijg je je geld terug.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:27

Ik ben gisteren een Nintendo op gaan halen, prima prijs afgesproken. Een editie waarbij er al een spel op zou staan. Ik had nog gevraagd van de voren of hij helemaal heel was en netjes werkte. 45 minuten in de auto gezeten, zit er een scheurtje in het frame. Krijg ik er een pennetje bij wat niet past en komen we er in de auto achter dat het SD-kaartje waar het spel op hoort te staan ontbreekt.

Echt waardeloos, vooral omdat ik dus specifiek vroeg of hij heel was etc. Nu over en weer contact over dat het spel nog te downloaden zou zijn. Heb nieuwe pennetjes op Ali besteld. Het is allemaal geen ramp, maar waarom is transparant zijn nou zou moeilijk? :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:36

Suzanne F. schreef:
Ineke2 schreef:

Precies mijn gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:33

Ik deed dat gelijk oversteken al niet en dit klinkt voor een verkoper ook niet al te best als je het mij vraagt. :+

Sababber, en als je transparant bent roep je ook meer begrip naar jezelf toe. Vind dit een beetje rare gang van zaken idd. Had je dat allemaal niet door bij het ophalen?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:35

Ineke2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Idd.. ik verzend ook alleen op risico van de koper. Dat vermeld ik er duidelijk bij wanneer ze vragen om verzending. Ik verpak goed en netjes (vaak inclusief foto van het pakket), maar kan er weinig aan doen wanneer de bezorger het laat vallen of bij wijze van mee voetbalt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:14

Ik ga daar ook niet aan beginnen idd..

Ik zet in de advertentie altijd dat verzenden op kosten en risico van de koper is. :j Schijnt ook te moeten juridisch gezien, anders ben je als verkoper verantwoordelijk voor verzending..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:18

Die kopersbescherming klinkt als wat ze op Ebay ook hebben, ik ken niet anders, maar inderdaad, het is wel erg in t voordeel van de koper. Hier (in de UK op Ebay) moet de koper t dan wel terug sturen, maar als het niet als omschreven is draai je als verkoper wel op voor de retour verzendkosten.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat niemand hier aan bankoverschrijvingen doet, alles is via paypal (of Ebay payments als t op Ebay is) dus dan heb je altijd al die koperbescherming

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:20

Ik ken dat eenzijdige idd van Ebay en Marktplaats ís van Ebay tenslotte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:57

upendo schreef:

Ik zet in de advertentie altijd dat verzenden op kosten en risico van de koper is. :j Schijnt ook te moeten juridisch gezien, anders ben je als verkoper verantwoordelijk voor verzending..

Dit heb ik ook in mijn standaard einde van mijn advertenties idd. :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 16:05

naomiiiii schreef:
upendo schreef:

Dit heb ik ook in mijn standaard einde van mijn advertenties idd. :j

Ja ik ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 16:36

Ik heb we meestal ook staan.
Verzenden kan ook. Maar dat is op eigen risico.
En verzonden is verkocht.

Niet dat ze daarna nog wat te mekkeren hebben. Dan moeten ze maar komen kijken.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:26

Ineke2 schreef:
Suzanne F. schreef:

Lijkt mij een kopie van eBay. Als dat zo is, komt er wel een onderzoek van eBay aan te pas.

Ik heb destijds via eBay een zadel voor de motor gekocht. Was op de foto’s niets aan te zien. Bij binnenkomst was de bovenkant los geweest en er was serieus geschaafd aan de foam vulling, ik denk voor een wat minder lang persoon zodat die beter met de voeten bij de grond kon. Zadel zag er echt niet mooi meer uit. eBay heeft mij toen allerlei vragen gesteld en uiteindelijk om een verklaring met stempel en handtekening gevraagd van een geautoriseerde dealer. Ben naar de Ducati-dealer gereden, een kopie van de catalogus gekregen met handtekening en stempel opgestuurd naar eBay. Verkoper had de woorden ‘origineel’ en ‘nieuwstaat’ gebruikt in de advertentie. Heb hem vooraf nog geprobeerd te benaderen om een middenweg te vinden voor een oplossing maar meneer vertikte het, lachte me uit zelfs (ik was de bevestiging dat het inderdaad nooit werkt tussen Nederlanders en Duitsers :+ ) . Dus door een geschil te openen en met hulp van de dealer heb ik al mijn geld terug gekregen inclusief de verzendkosten. Ik moest dan ook een verklaring sturen dat ik het artikel vernietigd had zodat het niet opnieuw in de roulatie kwam. Verkoper was in alle staten, begrijpelijk maar er was daarvoor 0 toenadering van zijn kant. >;) |o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:44

Als koper sta je bij Ebay beduidend sterker. Ik heb er ook met een westernzadel wel eens mijn gelijk mee kunnen halen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:19

Ik vind het ook niet heel slecht. Er zitten ook voorwaarden aan, zoals dat de communicatie via marktplaats moet verlopen en dat je van te voren foto's hebt gestuurd. Als je zelf weet dat je verkoopt wat je zegt te verkopen, dan kan het ook een voordeel zijn. Dan heb je een bemiddelende partij die jou ook kan ondersteunen. Scheelt weer stalkers :-)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:18

Als professioneel Ebay verkoper (al 10 jaar) kan ik je vertellen dat je als verkoper hoe dan ook aan t kortste eind trekt, kopersbescherming is precies dat, bescherming voor kopers. Wij hebben al een paar keer gewoon kapotte items terug gezonden gekregen, terwijl we wisten dat die wij gestuurd hadden heel was. (en vaak krijg je voor of net na de koop ook een email dat ze zoooo blij zijn dat ze t eindelijk gevonden hebben want die van hun was stuk en nu hebben ze een vervanger) Je weet dan dus gewoon dat jij t kapotte ding terug krijgt, verzendkosten 2 kanten op betaald en je item kwijt bent. Ebay doet daar niets aan want ze zeggen dat ze niet kunnen bewijzen dat het niet het items is dat jij hebt opgestuurd.
Of mensen die spijt hebben (en hoewel wij wettelijk gezien gewoon spijt aankopen terug nemen) en claimen dat het "not as described is" zodat ze geen retour verzendkosten hoeven te betalen.

Wij hebben zelfs een tijdlang alles dat we verkochten met invisible ink (alleen zichtbaar met UV licht) gemarkeerd maar zelfs als ze dan wat anders terug stuurden zei Ebay dat dat geen bewijs was.

Als t niet verplicht wordt zou ik er als verkoper dus ver weg van blijven.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:25

Oh nee dat klinkt niet goed.. dat gaat dan te ver als het echt alleen de koper beschermt ipv dat het bemiddelend werkt.