Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 01:39

Zelfs de ambtenaar van de burgerlijke stand deed het toen we gingen trouwen en noemde mijn man dus bij meerdere keren bij zijn achternaam en dan mijn voornaam, werd wel een soort van onpersoonlijk toen.

Achteraf kunnen we er wel om lachen natuurlijk. :)

marleen_88

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 07:41

Om de automobilist die 's ochtends 5.30u aan het toeteren is midden in een woonwijk... Het wachten duurde hem vast te lang, het bleef niet bij 1x zacht toeteren.
Ik snap echt niet hoe je zoiets bedenkt. _-:(

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:44

Superfijn zo’n thuiswerkende vader die beneden op de bank zit, chagrijnig reageert op elke vraag die je stelt en dat wij zeker stil moeten zijn als hij straks gaat bellen :\

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:55

Dat we mochten uitslapen maar vervolgens de wekker gewoon om kwart voor 8 gaat. Dat is geen uitslapen.... nu maar de regen in met de honden.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:04

Misschien beetje stom om me aan te ergeren. Maar mensen die helemaal ingepakt: sjaal, muts, winterjas en snowboots de straat op gaan. Wat doe je aan als het echt koud is? {:)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:07

Aan klasgenoten “kan je die docent geen mail sturen met de vraag of de les wel doorgaat als jij er niet bent” nou euh nee... ik heb mij gewoon ziekgemeld, en docenten lezen hun mail echt niet meer om 10u savonds
We hebben vandaag maar kort les dus ik ga niet en nu komt er maar 1 iemand :

Flying_Angel schreef:
Misschien beetje stom om me aan te ergeren. Maar mensen die helemaal ingepakt: sjaal, muts, winterjas en snowboots de straat op gaan. Wat doe je aan als het echt koud is? {:)

Ik heb mensen in een skipak zien lopen met dit weer
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 22-11-19 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:08

Flying_Angel schreef:

Gewoon thuis blijven {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:10

:')

Heb altijd handschoenen aan als het koud word, anders heb ik droge handen en daar heb ik geen zin in

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:20

Misschien ligt het aan mij, ik loop nog met blote enkels, korte mouwen en mijn tussenjasje open :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:22

Iemand die op fb zet: “ Ziek wakker worden (koortslip enz) maar nog in de proeftijd zitten en 2 dagen moeten werken.... Zucht ziek melden is dan niet zo slim.”

1 dan ben je niet ziek, je voelt je wellicht wat minder fijn, maar hup schop onder je kont en gaan. ( ze kan namelijk wel voor haar paarden zorgen)

2 als ik dat zou lezen als werkgever zou er al een goed gesprek volgen en wellicht zelfs al ontslag. Ziek melden kost namelijk de werkgever heel veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:36

Voor zoiets ontslag? Serieus?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:38

DeMolenhoek schreef:

Tegenwoordig wordt om minder je contract niet verlengd :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:40

Flying_Angel schreef:
Misschien ligt het aan mij, ik loop nog met blote enkels, korte mouwen en mijn tussenjasje open :=

Als het 3 graden is zoals gister dan vraag ik me af of het wel goed gaat met mensen die er zo bij lopen :P Haha.

Ik was gister erg blij met mijn handschoenen en capouchon op mn kop :D Ik heb snel last van winterbenen, handen etc en pijn in mn oren door de kou. Lekker inpakken dus <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:49

Alja schreef:
DeMolenhoek schreef:

Tegenwoordig wordt om minder je contract niet verlengd :+

Moeten ze maar robots in huren 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:04

Denolenhoek: ziek melden voor niks is zeker reden voor ontslag

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:06

Maar er staat toch niet dat ze zich ziekmeldt vanwege de koortslip? Maar dat ze ziek is en o.a. een koortslip heeft. Ze zal waarschijnlijk wel meer symptomen hebben dan, maar het niet tot in detail erbij zetten. Koortslip is iets wat mensen met mindere weerstand snel kunnen krijgen als ze er gevoelig voor zijn, dus het zal misschien best een 'neveneffect' kunnen zijn van het ziek zijn bij haar. En dat ze haar paarden wel gaat verzorgen... Tja, moeten die dan maar verhongeren in de tussentijd? Ik moet ook gewoon voor m'n kind zorgen als ik ziek ben en met de hond wandelen, dus zal toch de deur uit moeten gaan dan.

Ik erger me aan Disney+ en dat de film die ik aan't kijken was foutmelding blijft geven ;(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-11-19 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:10

Ineke2 schreef:

Er staat nergens dat ze zich effectief heeft ziek gemeld. Op mij komt het over dat ze gewoon gaat werken terwijl zij zich flink beroerd voelt. En haar paarden doen? Liefst hé... Dieren moeten ook eten hebben.

Door bazen die redeneren zoals jij doet heb ik een burn out gekregen. Heeft hun nog veel meer geld gekost. Als ik ziek ben staat mijn mond ook altijd vol zweertjes. Kun je ook zeggen: Ja zweertjes is geen reden om ziek te melden. Weet jij veel door jou scherm wat er nog meer aan de hand is? Facebook is een persoonlijk iets en aan de hand van een korte tekst al concluderen dat er waarschijnlijk ontslag volgt is wel heel kortzichtig.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:23

DeMolenhoek schreef:
Ineke2 schreef:

Er staat nergens dat ze zich effectief heeft ziek gemeld. Op mij komt het over dat ze gewoon gaat werken terwijl zij zich flink beroerd voelt. En haar paarden doen? Liefst hé... Dieren moeten ook eten hebben.

Door bazen die redeneren zoals jij doet heb ik een burn out gekregen. Heeft hun nog veel meer geld gekost. Als ik ziek ben staat mijn mond ook altijd vol zweertjes. Kun je ook zeggen: Ja zweertjes is geen reden om ziek te melden. Weet jij veel door jou scherm wat er nog meer aan de hand is? Facebook is een persoonlijk iets en aan de hand van een korte tekst al concluderen dat er waarschijnlijk ontslag volgt is wel heel kortzichtig.

Voor dieren zorgen vind ik nog wat anders als je ziek gemeld bent. Zo zijn er nog wel meer uitzonderingen.

Maar ik had ooit een collega die zich vaak langdurig ziek meldde met redenen als flauwvallen, duizeligheid, niet kunnen functioneren als een normaal persoon. Echt ernstige dingen. Maar die ging dan acties ondernemen als stallen schilderen en dan verschenen er foto’s op Facebook met haar vrolijk op een trapje. Terwijl ze die ochtend nog gezegd had dat het wel heel erg was allemaal.
Mijn werkgever heeft echt onwijs veel van dit soort acties door de vingers gezien en uiteindelijk is ze wel “er uit gewerkt”. Ook nog op een te vriendelijke manier als je het mij vraagt. Met een zak geld er bij.

Later zei ze psychologisch niet goed in elkaar te zitten. Ja, dat kan, maar ga dan niet liegen.
Het is heel anders als je thuis zit met een burn out of depressie en je gaat dan dat soort dingen doen.

Liegen vind ik wel zo erg. Zeker als je collega’s je werk moeten opvangen (ik in dit geval) en zichzelf bijna in een burn out werken en lang denken dat je collega half dood ligt te gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:27

Enorm nare nachtmerries gehad over overleden konijnen. ;(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:29

MarlindeRooz schreef:

:(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:35

DeMolenhoek schreef:
Ineke2 schreef:

Als je werkelijk ziek bent meld je je ook in je proeftijd gewoon ziek. Heb ik wel eens gedaan en ik mocht gewoon blijven. Ondanks dat ik heus spannend vond om in mijn proeftijd mezelf ziek te melden. Dat toen ook uitgelegd en ze vonden het juist fijn dat ik eerlijk was.
Nu ken ik de persoon die dit op fb melde vrij goed en neem daarom het ziek zijn met een korrel zout. Vandaar mijn ergernis én dat ik het niet slim vind zoiets op fb te melden. Sommige dingen kun je beter voor je houden zeker wat werk betreft :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:37

MarlindeRooz schreef:

:(:) Sterkte, wat een narigheid allemaal :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:39

MarlindeRooz schreef:

Sterkte :(:) Ken het virus. Vorig jaar meer dan 50 verloren. Zo een naar iets :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:53

Ja zit er helemaal beduusd van op de bank nu. Was echt een nare droom. Eentje zat met de andere dode konijnen te slepen. En die waren half aangevreten.

Maar in het echt is het gelukkig allemaal rustig verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:12

Dat is het enige ‘voordeel’ Het gaat heel erg snel.