Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:27

Ik zag vandaag4mensen zonder mondkapje uit de trein stappen op het grote station van Groningen... -O-

Ook erg slecht dat er geen controle/handhaving is... ik ben in totaal nu 6x met de trein geweest (3x heen, 3x terug)... geen enkele keer controle gehad -O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:29

Ik ben dinsdag begonnen als OV buschauffeur en wij hoeven geen mondkapje op als chauffeur zijnde. Mijn mentor die meerijdt ook niet. Het is voor ons een eigen keuze.
Maar zie nog regelmatig dat mensen hem toch naar beneden schuiven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:29

Banjer schreef:
Ik zag vandaag4mensen zonder mondkapje uit de trein stappen op het grote station van Groningen... -O-

Ook erg slecht dat er geen controle/handhaving is... ik ben in totaal nu 6x met de trein geweest (3x heen, 3x terug)... geen enkele keer controle gehad -O-

Ik heb ook nog geen enkele controle gezien. :n

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:22

Banjer schreef:

Ik ben vanaf maart tot nu 1x gecontroleerd. Reis 4x pw met de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:19

Ik quote mezelf eventjes uit een ander topic. Ging over regels omtrent handhaving.

Hieronder mijn visie:

Bubblewrap schreef:
Ik weet niet hoe de regelgeving en handhaving in DEU geïmplementeerd is ;) En dat kan behoorlijke gevolgen hebben. Daarnaast heb ik het gevoel(!) dat het in Duitsland beter geaccepteerd is in de cultuur om regels van meerderen op te volgen.

Nederland kan het wel degelijk verplichten. Ik heb nu geen tijd, maar ik vermoed dat het in de noodverordening staat. (al ontstaat er nu een discussie in hoeverre het geoorloofd is om een noodverordening voor lange periode in te zetten en in hoeverre de noodwet geaccepteerd mag worden.)

In de noodverordening of -wet staat ook wie op de verplichting mag handhaven. Dan kom je bij een dilemma... Het is mogelijk dat een reiziger zonder kapje geaggiteerd of agressief wordt als de handhavende persoon dit aankaart. Het is in het kader van eigen veiligheid van de handhavende persoon niet wenselijk als de reiziger agressief wordt. De 1.5m is dan onmogelijk, en in de trein zit je in een besloten ruimte.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:11

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben dinsdag begonnen als OV buschauffeur

*\o/* Wat leuk! Kunnen we zwaaien in Arnhem

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:25

Laatst ging ik voor het eerst in maanden weer met de trein met mn bff, wat natuurlijk nauwelijks kon met dat corona-gedoe, we hadden gewoon netjes betaald en alles, maar we waren vergeten mondkapjes op te doen toen we de trein instapten. Nou wij hoeften toch maar één halte mee, dus we bleven gewoon bij de deuren staan. Komt er ineens een boze conducteur naar ons toe die zowat dreigde met ons uit de trein zetten enzo, terwijl we bijna moesten uitstappen!! Like de trein was sowiso niet eens zo heel druk, dus ik snap echt niet waarvan die boosheid nou kwam-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:29

Carol_Beer schreef:
Laatst ging ik voor het eerst in maanden weer met de trein met mn bff, wat natuurlijk nauwelijks kon met dat corona-gedoe, we hadden gewoon netjes betaald en alles, maar we waren vergeten mondkapjes op te doen toen we de trein instapten. Nou wij hoeften toch maar één halte mee, dus we bleven gewoon bij de deuren staan. Komt er ineens een boze conducteur naar ons toe die zowat dreigde met ons uit de trein zetten enzo, terwijl we bijna moesten uitstappen!! Like de trein was sowiso niet eens zo heel druk, dus ik snap echt niet waarvan die boosheid nou kwam-

Misschien wel omdat de regels er zijn om een reden en jullie je niet aan de regels hebben gehouden? Je zei onderstaande quote in dit topic, maar je hebt zelf ook niet aan de belangen van anderen gedacht :=

Carol_Beer schreef:
Ergernis: Dat er toch mensen met het OV gaan, en niet denken aan de belangen van andere medemensen. Bah.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:31

Misschien had t iets anders gezegd kunnen worden maar aan de andere kant is er ook al een paar weken voor deze regel in ging continue reclame voor gemaakt en ook kenbaar gemaakt in alle ov vervoerders. Beetje dom dus.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:32

Destination schreef:
Carol_Beer schreef:

Misschien wel omdat de regels er zijn om een reden en jullie je niet aan de regels hebben gehouden? Je zei onderstaande quote in dit topic, maar je hebt zelf ook niet aan de belangen van anderen gedacht :=

Carol_Beer schreef:
Ergernis: Dat er toch mensen met het OV gaan, en niet denken aan de belangen van andere medemensen. Bah.

Nouja zoals ik al zei, de trein was bijna leeg, en we stonden bij de deuren. En ja een tijd terug was het heftiger dan nu, en één halte is heel wat anders dan lange reizen maken
We wilde gewoon even een vriendin bezoeken en we hadden geen zin in de fiets

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:35

Wie heeft het over een jaar terug? Die quote is van 15 april 2020. Als je met het OV wil reizen, moet je je gewoon aan de regels houden, ongeacht hoe lang je onderweg bent en hoe vol de trein is. Lijkt me niet zo moeilijk, helemaal niet tijdens een pandemie. Als je geen mondkapje draagt, ga je maar fietsen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:37

Destination schreef:
Wie heeft het over een jaar terug? Die quote is van 15 april 2020. Als je met het OV wil reizen, moet je je gewoon aan de regels houden, ongeacht hoe lang je onderweg bent en hoe vol de trein is. Lijkt me niet zo moeilijk, helemaal niet tijdens een pandemie. Als je geen mondkapje draagt, ga je maar fietsen.

Ja kijk we hadden ze wel thuis liggen maar we gingen spontaan weg en één halte in een lege trein kan er weinig gebeuren, kom op nou, en het regende lichtjes dus wie gaat er dan fietsen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:40

Of de trein bijna leeg is, of je bij de deuren staat, of het regent of niet... maakt allemaal geen hol uit. Je hoort je gewoon aan de regels te houden en anders is het inderdaad het goed recht van de conducteur om je uit de trein te zetten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:40

Carol_Beer schreef:
Destination schreef:

Ja kijk we hadden ze wel thuis liggen maar we gingen spontaan weg en één halte in een lege trein kan er weinig gebeuren, kom op nou, en het regende lichtjes dus wie gaat er dan fietsen

Mensen die geen mondkapjes bij zich hebben. Echt hoor, ik vind het ontzettend hypocriet. Twee maanden geleden nog zeuren dat mensen niet aan anderen denken en je vervolgens zelf niet aan de regels houden. Een mondkapje helpt niks als je ze thuis laat liggen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:42

Foaly schreef:
Of de trein bijna leeg is, of je bij de deuren staat, of het regent of niet... maakt allemaal geen hol uit. Je hoort je gewoon aan de regels te houden en anders is het inderdaad het goed recht van de conducteur om je uit de trein te zetten.

Nou als het stoplicht op rood staat en er komt niemand aan dan rij je toch ook door,,,
En ja wat had je dan gewild, dat we helemaal weer naar huis gingen lopen voor een paar lapjes stof die niks doen.?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:44

Carol_Beer schreef:
Foaly schreef:

Nou als het stoplicht op rood staat en er komt niemand aan dan rij je toch ook door,,,
En ja wat had je dan gewild, dat we helemaal weer naar huis gingen lopen voor een paar lapjes stof die niks doen.?

Uh nee, dan blijf ik ook staan :')
Ja, of je gaat naar huis om een mondkapje te halen of je gaat niet mee. Zo moeilijk is het niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:45

Carol_Beer schreef:

Uhm... nee? :')

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:51

Nouja voor 5 minuutjes met een lege sprinter vind ik het wel onnodig, we dachten eerst dat er geeneens een conducteur was, maar toen hij ons zag vond ie t wel leuk om even groot te doen..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:51

Carol_Beer schreef:
Foaly schreef:

Ja en als er bij de Kruidvat niemand bij de kassa staat, loop ik ook gewoon met mijn fles shampoo de deur uit :')

Echt, wat een houding.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:55

Foaly schreef:
Ja en als er bij de Kruidvat niemand bij de kassa staat, loop ik ook gewoon met mijn fles shampoo de deur uit :')

Echt, wat een houding.

Nou geef toe dat iedereen dat weleens geprobeerd heeft of op zn minst eraan heeft gedacht.. of is iedereen hier een heilig engeltje?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:56

Carol_Beer schreef:
Nouja voor 5 minuutjes met een lege sprinter vind ik het wel onnodig, we dachten eerst dat er geeneens een conducteur was, maar toen hij ons zag vond ie t wel leuk om even groot te doen..

Groot doen omdat hij zijn werk uitvoert? Ook als er geen controle is, moet je je gewoon aan de regels houden. Echt, wat een instelling heb je :n

Carol_Beer schreef:
Foaly schreef:

Echt, wat een houding.

Nou geef toe dat iedereen dat weleens geprobeerd heeft of op zn minst eraan heeft gedacht.. of is iedereen hier een heilig engeltje?

Shampoo stelen bij de Kruidvat? Is dat stoer tegenwoordig? :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:58

Carol_Beer schreef:
Foaly schreef:

Eh wat?? Wat? Ik weet niet wat ik lees :') meen je dit serieus?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:06

Niet meer op ingaan guys, had niet gelijk haar naam gelezen maar deze Bokker komt af en toe onder d'r steen vandaan om een beetje te trollen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:09

SinneJ schreef:

Kom op, niemand gaat stoppen als er niemand aankomt, en daarnaast regende het al zoals ik al zei, dus wie gaat er nou ooit fietsen-

__Sannne schreef:
Niet meer op ingaan guys, had niet gelijk haar naam gelezen maar deze Bokker komt af en toe onder d'r steen vandaan om een beetje te trollen.

en dit soort dingen slaan natuurlijk helemaal nergens op :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:10

Carol_Beer schreef:
SinneJ schreef:

Kom op, niemand gaat stoppen als er niemand aankomt, en daarnaast regende het al zoals ik al zei, dus wie gaat er nou ooit fietsen-

Natuurlijk stop je dan wel :')
En mensen die geen auto of mondkapje hebben gaan fietsen. Je bent niet van suiker gemaakt.