Ook erg slecht dat er geen controle/handhaving is... ik ben in totaal nu 6x met de trein geweest (3x heen, 3x terug)... geen enkele keer controle gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Banjer schreef:Ik zag vandaag4mensen zonder mondkapje uit de trein stappen op het grote station van Groningen...
Ook erg slecht dat er geen controle/handhaving is... ik ben in totaal nu 6x met de trein geweest (3x heen, 3x terug)... geen enkele keer controle gehad
Banjer schreef:Ik zag vandaag4mensen zonder mondkapje uit de trein stappen op het grote station van Groningen...
Bubblewrap schreef:Ik weet niet hoe de regelgeving en handhaving in DEU geïmplementeerd isEn dat kan behoorlijke gevolgen hebben. Daarnaast heb ik het gevoel(!) dat het in Duitsland beter geaccepteerd is in de cultuur om regels van meerderen op te volgen.
Nederland kan het wel degelijk verplichten. Ik heb nu geen tijd, maar ik vermoed dat het in de noodverordening staat. (al ontstaat er nu een discussie in hoeverre het geoorloofd is om een noodverordening voor lange periode in te zetten en in hoeverre de noodwet geaccepteerd mag worden.)
In de noodverordening of -wet staat ook wie op de verplichting mag handhaven. Dan kom je bij een dilemma... Het is mogelijk dat een reiziger zonder kapje geaggiteerd of agressief wordt als de handhavende persoon dit aankaart. Het is in het kader van eigen veiligheid van de handhavende persoon niet wenselijk als de reiziger agressief wordt. De 1.5m is dan onmogelijk, en in de trein zit je in een besloten ruimte.
Carol_Beer schreef:Laatst ging ik voor het eerst in maanden weer met de trein met mn bff, wat natuurlijk nauwelijks kon met dat corona-gedoe, we hadden gewoon netjes betaald en alles, maar we waren vergeten mondkapjes op te doen toen we de trein instapten. Nou wij hoeften toch maar één halte mee, dus we bleven gewoon bij de deuren staan. Komt er ineens een boze conducteur naar ons toe die zowat dreigde met ons uit de trein zetten enzo, terwijl we bijna moesten uitstappen!! Like de trein was sowiso niet eens zo heel druk, dus ik snap echt niet waarvan die boosheid nou kwam-
Carol_Beer schreef:Ergernis: Dat er toch mensen met het OV gaan, en niet denken aan de belangen van andere medemensen. Bah.
Destination schreef:Carol_Beer schreef:Laatst ging ik voor het eerst in maanden weer met de trein met mn bff, wat natuurlijk nauwelijks kon met dat corona-gedoe, we hadden gewoon netjes betaald en alles, maar we waren vergeten mondkapjes op te doen toen we de trein instapten. Nou wij hoeften toch maar één halte mee, dus we bleven gewoon bij de deuren staan. Komt er ineens een boze conducteur naar ons toe die zowat dreigde met ons uit de trein zetten enzo, terwijl we bijna moesten uitstappen!! Like de trein was sowiso niet eens zo heel druk, dus ik snap echt niet waarvan die boosheid nou kwam-
Misschien wel omdat de regels er zijn om een reden en jullie je niet aan de regels hebben gehouden? Je zei onderstaande quote in dit topic, maar je hebt zelf ook niet aan de belangen van anderen gedachtCarol_Beer schreef:Ergernis: Dat er toch mensen met het OV gaan, en niet denken aan de belangen van andere medemensen. Bah.
Destination schreef:Wie heeft het over een jaar terug? Die quote is van 15 april 2020. Als je met het OV wil reizen, moet je je gewoon aan de regels houden, ongeacht hoe lang je onderweg bent en hoe vol de trein is. Lijkt me niet zo moeilijk, helemaal niet tijdens een pandemie. Als je geen mondkapje draagt, ga je maar fietsen.
Carol_Beer schreef:Destination schreef:Wie heeft het over een jaar terug? Die quote is van 15 april 2020. Als je met het OV wil reizen, moet je je gewoon aan de regels houden, ongeacht hoe lang je onderweg bent en hoe vol de trein is. Lijkt me niet zo moeilijk, helemaal niet tijdens een pandemie. Als je geen mondkapje draagt, ga je maar fietsen.
Ja kijk we hadden ze wel thuis liggen maar we gingen spontaan weg en één halte in een lege trein kan er weinig gebeuren, kom op nou, en het regende lichtjes dus wie gaat er dan fietsen
Foaly schreef:Of de trein bijna leeg is, of je bij de deuren staat, of het regent of niet... maakt allemaal geen hol uit. Je hoort je gewoon aan de regels te houden en anders is het inderdaad het goed recht van de conducteur om je uit de trein te zetten.
Carol_Beer schreef:Foaly schreef:Of de trein bijna leeg is, of je bij de deuren staat, of het regent of niet... maakt allemaal geen hol uit. Je hoort je gewoon aan de regels te houden en anders is het inderdaad het goed recht van de conducteur om je uit de trein te zetten.
Nou als het stoplicht op rood staat en er komt niemand aan dan rij je toch ook door,,,
En ja wat had je dan gewild, dat we helemaal weer naar huis gingen lopen voor een paar lapjes stof die niks doen.?
Carol_Beer schreef:Foaly schreef:Of de trein bijna leeg is, of je bij de deuren staat, of het regent of niet... maakt allemaal geen hol uit. Je hoort je gewoon aan de regels te houden en anders is het inderdaad het goed recht van de conducteur om je uit de trein te zetten.
Nou als het stoplicht op rood staat en er komt niemand aan dan rij je toch ook door,,,
En ja wat had je dan gewild, dat we helemaal weer naar huis gingen lopen voor een paar lapjes stof die niks doen.?
Carol_Beer schreef:Nouja voor 5 minuutjes met een lege sprinter vind ik het wel onnodig, we dachten eerst dat er geeneens een conducteur was, maar toen hij ons zag vond ie t wel leuk om even groot te doen..
Carol_Beer schreef:Foaly schreef:Ja en als er bij de Kruidvat niemand bij de kassa staat, loop ik ook gewoon met mijn fles shampoo de deur uit
Echt, wat een houding.
Nou geef toe dat iedereen dat weleens geprobeerd heeft of op zn minst eraan heeft gedacht.. of is iedereen hier een heilig engeltje?
SinneJ schreef:Eh wat?? Wat? Ik weet niet wat ik leesmeen je dit serieus?
__Sannne schreef:Niet meer op ingaan guys, had niet gelijk haar naam gelezen maar deze Bokker komt af en toe onder d'r steen vandaan om een beetje te trollen.
Carol_Beer schreef:SinneJ schreef:Eh wat?? Wat? Ik weet niet wat ik leesmeen je dit serieus?
Kom op, niemand gaat stoppen als er niemand aankomt, en daarnaast regende het al zoals ik al zei, dus wie gaat er nou ooit fietsen-