Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:45

Ik heb al eens benzac gebruikt voor mijn jeugdpuistjes. Dit werkte heel lang heel goed voor mij totdat ik op een dag overal rode vlekken kreeg in mijn gezicht en hele erge jeuk. Nu is dit alweer een tijdje geleden en wil ik het weer gaam gebruiken maar is dit verstandig? Ik heb de gel 3 maanden gebruikt en dit ging prima tot opeens die allergische reactie kwam. En hoe kan die reactie ineens ontstaan?

gerlindie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:02

Ik weet niet hoe het ontstaat, maar ik had precies hetzelfde.
Eerste vier maanden ging het goed, toen ik het na een paar maanden opnieuw ging gebruiken, kreeg ik ook een rood, jeukend hoofd.

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar elke keer dezelfde reactie.
Toen maar weer naar de HA geweest, en weer iets anders voorgeschreven gekregen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:21

De binnenkant van je elleboog is handig om te proberen of je ergens een allergische reactie op krijgt :)

Hier staat nog wat informatie over allergiche reacties en dat het voorkomt dat je jarenlang geen problemen van een allergische factor kan hebben, en dan ineens wel: http://www.allergisch-ofniet.nl/nieuws/ ... twikkelen/

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:18

Steeph schreef:
De binnenkant van je elleboog is handig om te proberen of je ergens een allergische reactie op krijgt :)

Hier staat nog wat informatie over allergiche reacties en dat het voorkomt dat je jarenlang geen problemen van een allergische factor kan hebben, en dan ineens wel: http://www.allergisch-ofniet.nl/nieuws/ ... twikkelen/

Handige tip! Thanks :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:16

Wat is eigenlijk het verschil tussen een normaal topic en een huiskamer topic?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:18

Knert schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een normaal topic en een huiskamer topic?

Bij HK maar je offtopic gaan en vaak een vaste groep bokkers. Normaal gaat over een onderwerp en veel meer reacties vaak van verschillende bokkers.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 26-01-17 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:18

in een huiskamertopic mag je off topic kletsen, en in een normaal topic gaat het over een bepaald onderwerp waarbij je on topic moet blijven.
Veel normale topics worden ook naar de huiskamer verplaatst bij meer dan 15 pagina's

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:41

Oh Oke dank..

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:55

Hoe komt het dat je gevoelens 'in' je hart voelt?
Dat is toch gewoon een spier?

Weten ze überhaupt hoe gevoelens worden veroorzaakt?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:59

Waarom moet je kruiken tot het randje vullen met water? Werkt een halfvolle kruik niet even goed?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:01

Indy_Mouse_9 schreef:
Waarom moet je kruiken tot het randje vullen met water? Werkt een halfvolle kruik niet even goed?

Even een gok; omdat een halfvolle kruik teveel ruimte heeft om te stomen en dus druk opbouwt?
Als je hem helemaal vult en luchtdicht afsluit, kan er geen druk opbouwen door stoom.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:22

gerlindie schreef:

hmm ik heb het toch nooit echt in mn hart gevoeld, meer in mn maag, of mn keel. :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:51

gerlindie schreef:

Vroeger geloofden een aantal filosofen dat je ziel in je hart zat. Dus voelde je daar vanzelfsprekend ook mee, want je ziel, dat was wie je was. Tegenwoordig zijn de meningen er weer over verdeeld.
Spelen allerlei belangrijke hersengebieden een rol bij. Gevoelens zijn eigenlijk een proces van allerlei stofjes die hun werk doen in de hersenen.

Tenminste, dat is mijn visie haha. En uiteraard is het nog veel complexer dan wat hier nu staat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:52

Hoe kan Trump zo snel al die beslissingen nemen? Ik weet dat Amerikaanse presidenten een aantal dingen zelf kunnen beslissen. Maar hij doet zoveel... moet dat niet eerst door het parlement?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:28

Het parlement heeft een republikeinse meerderheid.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:51

Indy_Mouse_9 schreef:

Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn kruik moet dat ding juist niet helemaal vol, maar 2/3, en dan luchtdicht afsluiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:58

gerlindie schreef:

Het enige wat je daar voelt zijn onvrijwillige lichamelijke reacties zoals de bloeddruk en hartslag die omhoog gaan... Dat is omdat je gevoelens een instinctieve reactie kunnen triggeren. Bedoel je dat met voelen in je hart? Woede en verdriet of angst zijn voorbeelden van emoties die de fight or flight triggeren en daardoor je bloeddruk en hartslag omhoog jagen. Dat zal je dan idd voelen ter hoogte van je hart maar de oorzaak zit gewoon in je hersenen.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:11

gerlindie schreef:

Dit vind ik een interessante vraag!
Ik voel het net als chasingmood ook meer in m'n buik en keel.
Dat wat iemand zei over filosofen van vroeger heeft denk ik gemaakt dat we het nu nog zo zeggen.
Ons hart is volgens mij het symbool geworden voor onze diepste zelf(en dat vind ik mooi, het hart ligt heel centraal in je lichaam en is een van je belangrijkste organen om in leven te blijven).
Ik denk dat psychisch welzijn heel veel invloed heeft op je fysieke welzijn, ik denk dat sommige ziektes veroorzaakt kunnen worden door psychische 'problemen'.
Je ziel voelt, ervaart dingen en je lichaam gaat daarin mee. Daarom is idd aantoonbaar dat veel gevoelens ook in verbinding staan met je lichamelijke chemische fabriek. Maar ik denk niet dat je lichaam de (eerste) oorzaak is van hoe je je voelt, maar juist het gevolg ervan laat zien.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:17

Hét vegetatieve zenuwstelsel is verantwoordelijk voor die fysieke sensaties.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:23

_Mar3 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn kruik moet dat ding juist niet helemaal vol, maar 2/3, en dan luchtdicht afsluiten.

Dit geldt alleen voor zachte rubberen kruiken en dat is omdat die kunnen knappen als je ze te vol doet. (Net als een balon)
Maar dan blijft het verhaal nog steeds hetzelfde: luchtdicht afsluiten zodat er geen druk door stoom kan ontstaan.
Een harde kruik moet daarom weer tot bovenaan gevuld worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:26

Tivoli schreef:
Maar dan blijft het verhaal nog steeds hetzelfde: luchtdicht afsluiten zodat er geen druk door stoom kan ontstaan.
.

Niet logisch imo.
Voor alle duidelijkheid, ik geloof zeker dat je de kruik luchtdicht moet afsluiten, alleen
is de reden niet het vermijden van druk opbouw. Hoe zou dat ook moeten werken?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:51

Hoe werkt clipmyhorse tv?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:32

Waarom wonen zoveel nederlanders in van die kleine popperige huisjes? :+ Ik heb familie in nederland en lees mee in het interieurtopic en ik verbaas me er elke keer weer over!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:38

Omdat we een vrij dichtbevolkt land zijn (plek 27 van de wereld lees ik net :+) en niet veel plek hebben?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:51

Omdat je in een groot huis meer moet schoonmaken en dat is zonde van je tijd, haha!