Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 05:20

Zullen we weer on topic gaan? :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:05

Jaa on topic.
Ik vraag me toch af he, na deze discussie wel of niet bij een dier eerst kijken. Waarom moeten er altijd eerst duizend andere vragen en foto's heen en weer gemaild worden voor mensen komen kijken. Nu ook weer, heb je een galop foto? nee die heb ik niet. Heb je een foto dat ie in de groep staat in de wei. Nee heb ik ook niet. Ik loop niet de hele dag met een camera rond op stal en heb ook niet altijd iemand beschikbaar die foto's kan maken. dat moet gepland worden.
Kom gewoon kijken, dan kun je alles zien en uit testen en desnoods ga je dan lekker zelf met een camera rond lopen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:16

Dat snap ik dan weer wel... Je wil toch een goed beeld hebben voordat je komt kijken. Anders blijf je aan het heen en weer rennen tussen allerlei paarden die toch tegen blijken te vallen omdat je ze niet eens goed op foto hebt gezien.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:23

Maar als er nou een goede stand foto, en 4 goede rij foto's bij staan. Waarom wil je dan ook nog een foto van dat ie in een groep in de wei staat, een foto van zijn hoofd, etc etc, Kijk ik snap dat als er maar 1 foto bij staat of een foto waar je een verrekijker bij nodig hebt, dat je om betere foto's vraagt, Maar als er gewoon goede foto's bij staan snap ik het niet.
Ik kan maar zoveel verschillende foto's maken. Paard word er niet anders van zegmaar.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:26

En dan zijn het vaak nog vragen waar je ontzettend druk mee bent om vervolgens een antwoord te krijgen...

Even aan mijn moeder vragen.....

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:13

Wat mij stoort is datgeen wat te koop staat wel willen hebben, maar niet weten wat zij nodig hebben.

Neem bv een zadel welke te koop staat, krijg je vragen als;
- past dit zadel op een paard van 1.70
- past dit zadel op een paard met een moeilijke rug
- bij de vraag welke boommaat en of zitmaat zij nodig hebben blijkt dat men dit niet weet
- mogen we het zadel mee voor proef en passen

Als men niet weet welke maten zij nodig hebben geef ik mijn zadel niet mee op proef. Zorg dan eerst dat je op de hoogte bent van je eigen inch maat en de boommaat welke het paard nodig heeft zodat er tenminste nog een redelijke kans van slagen is.

Of geven jullie je zadel wel zo mee op de bonnefooi...nee toch :?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:17

Heel veel mensen blijken dat idd niet te weten.
Soms krijg je er ook nog een foto bij waarop het paard slecht zichtbaar is tot zelfs met een deken op.
Als je dan uitlegt dat het verstandiger is om er een erkende zadelmaker/passer erbij te halen reageren er idd een hoop van "ja maar die zijn hardstikke duur".
Sommige snappen het na uitleg wel dat uiteindelijk een ostheo en da meer geld kost. Een ander blijft volhouden dat ze dat zelf ook wel prima kunnen zien, maar alleen geen maten weten. Tja.......

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:18

ik verkop gewoon als ze het willen hebben Ik had een tijd terug een 18 inch zadel met brede boom te kop. Een man wilde het hebben voor de pony van zijn 8-jarige dochter. 9/10 ging het niet passen, maargoed de man wilde het zadel (was goedkoop), dus ik heb het hem gewoon verkocht..
Aan passen en later terugbrengen doe ik niet

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:41

En het was geen flink 8 jarig kind met een tinker oid? hahah

Blijft altijd lastig. Ook wel eens een zadel gekocht via MP maar paste ook niet. Ook wel wat zadels verkocht via MP. nooit wat van gehoord maar twijfel ook altijd wel of dat past.
Nu gelukkig zadel over kunnen nemen van een stal genootje.
Ben nog wel op zoek naar een vzh maar mijn budget is ook niet erg ruim dus of moet bij toeval weer ergens tegen aan lopen of nog even door sparen voor de zadelmaker.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:04

ik heb een rok te koop staan, krijg ik een mail voor de maten, dus keurig opgemeten de taille maat en de lengte maat, en dan krijg je geen enkele reaktie...dat vind ik ook zo aso, mail dan ik ga hem niet passen of ik heb me bedacht. Toch een kleine moeite?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:15

Nee reacties zijn echt teveel gevraagd tegenwoordig. Zo jammer!
Maakt het wel lastig dat niet alle mails netjes in mijn telefoon komen dus als ik dan eens in de zoveel tijd eens kijk op de pc naar mijn mail kom je er achter dat er iemand toch nog wel een reactie had gestuurd. Oeps ! :=

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:30

kiki1976 schreef:
Heel veel mensen blijken dat idd niet te weten.
Soms krijg je er ook nog een foto bij waarop het paard slecht zichtbaar is tot zelfs met een deken op.
Als je dan uitlegt dat het verstandiger is om er een erkende zadelmaker/passer erbij te halen reageren er idd een hoop van "ja maar die zijn hardstikke duur".
Sommige snappen het na uitleg wel dat uiteindelijk een ostheo en da meer geld kost. Een ander blijft volhouden dat ze dat zelf ook wel prima kunnen zien, maar alleen geen maten weten. Tja.......

_O- Precies!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:52

Toen ik mijn zadel te koop heb gezet heb ik er gewoon altijd bijgezet: Laat een zadelmaker kijken of dit zadel past op je paard. Als ze dat vervolgens niet doen is dat weer hun probleem, maar ik ga zadels echt niet zo maar rucksichslos opsturen met het idee verkocht is verkocht :n

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:51

Ik heb het juist andersom gehad. Ik zocht een zadel in de goedkopere prijsklasse en bij een heel aantal staat geen boom of inchmaat vermeld. Als je er dan naar vraagt weet de huidige eigenaar vaak niet eens welke maten het zijn. Oké next....

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:20

Koekeroekus schreef:
Ik heb het juist andersom gehad. Ik zocht een zadel in de goedkopere prijsklasse en bij een heel aantal staat geen boom of inchmaat vermeld. Als je er dan naar vraagt weet de huidige eigenaar vaak niet eens welke maten het zijn. Oké next....

Ja _O- daar kan je net niks mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:23

Ik heb 1 van mijn zadels verzonden, die was €50 dus een gokje konden ze wel nemen en hij zou gebruikt worden om een paard te beleren, mijn andere zadel was een stuk duurder en heb ik verkocht aan mensen die het konden halen en zo konden passen, heb hem wel een keer terug gekregen omdat hij niet paste maar zo werd ie uiteindelijk wel verkocht. Ik snap wel dat je niet op de gok een duurder zadel koopt dus heb mensen van te voren laten betalen met de afspraak dat als hij niet paste hij binnen een week terug zou zijn in dezelfde staat, geen gedonder om gehad en ik was blij dat hij weg was, als ik het niet zo gedaan had, had ik er veel langer mee gezeten denk ik.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:23

Wat vinden jullie dan van zadels oid welke ontzettend smerig aangeboden worden in een advertentie? Ik persoonlijk knap daar nogal op af, en ik ben vast niet de enige ....of wel :-)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:15

niet alleen zadels die smerig worden aangeboden knap ik op af :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:06

ik denk haast doorverkopen voor meer....de kittens blijken niet aan te slepen..hoor van mensen dat ze al maanden op zoek zijn...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:20

kittens zijn trouwens netjes ontwormd en ontvlooid. En moederpoes wordt gesteriliseerd..had al gemoeten maar kwam crisis tussendoor (Degene die dat zei heeft natuurlijk gelijk...ik roep het zelf altijd om het hardst en dan gebeurt het hier..beetje dom).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:52

Maar IHN, dat is natuurlijk een optie... Maar wie wil er nu een stoppelkatje hebben?? Het is toch logisch dat er in deze tijd geen kittens worden aangeboden?
Aangezien sterilisatie tegenwoordig best wel veel gebeurd (althans in mijn omgeving) is het ook logisch dat er minder kittens zijn. Hoorde laatst zelfs iemand die (weliswaar hele mooie) huis tuin en keuken kittens had, maar er toch 50 euro per stuk voor ving!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:04

Nou dat scheelt dan per regio, want hier worden ze gewoon nog steeds gratis aangeboden (met verzoek om vooral te delen). Ik zou voor een HTK ook dus niks geven.. dan ga ik nog liever naar het asiel.. Zit ook nog steeds overvol.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:39

Is hier nooit iemand bedonderd via mp? (Heb niet hele topic gelezen).

Ik nu iig 3x achter elkaar. Weet gewoon niet wat ik moet doen er aan en nu heb ik al het geld wat ik er voor open had gesteld op gemaakt aan... niks.

Had dus een Cap nodig maatje 58, Hele Mooie gevonden ook zo goed als nieuw ivm beëindiging sport. Naja 75 euro voor betaald, word die niet opgestuurd, geen reactie meer en het telefoon nummer wat er bij stond doet het niet.

2e Cap, iets ouder wel maar zag er goed uit. 56,95 betaald. Krijg ik een mail dat ze de Cap aan een hogere bieder had verkocht en mijn geld terug zou stortten binnen 2 dagen. Geen reactie meer op mijn mails, geen geld op mijn rekening terug.

3e Cap, ik dacht nog 1x want dit is gewoon toeval t gebeurd me niet nog eens. Was een super mooie Cap, nieuw in doos, bonnetje zat er bij (foto's van gekregen) we waren 86,95 overeen gekomen. Wederom geen Cap! Het kan toch niet waar zijn? Ook geen reactie op mails niks.

Ik ben pas genoodzaakt geweest te verhuizen en kon hier gelukkig wel gelijk aan de bak maar parttime. Nou is het een prima betaalde baan maar omdat ik parttime werk zit ik net onder een fulltime minimum salaris. Daar betaal ik natuurlijk ook mijn huis van. Ik baal daarom zo van dit soort mensen. Ik moet altijd echt zuinig aandoen als ik iets koop (rij broek,laarzen of cap) de rest van de maand. Ik snap niet dat mensen daar niet bij na denken als ze iemand bedonderen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:42

Wauw, wat voor merken zijn dat dat je 2dehands zoveel betaald? Hier is de veel gezegde tip: Vraag of je het ook kunt ophalen. Als je ze niet meer hoort weet je genoeg. Heb je al aangifte bij de politie gedaan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:42

voor die prijzen heb je gewoon nieuwe caps te koop :/
Echt zonde! ik zou marktplaats mailen en aangifte doen