Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:51

purny schreef:
De christenunie wil een 1G systeem. Iedereen ongeacht wel of niet gevaccineerd alleen met een test.

De ggd kan het nu al niet meer aan...

Dan weet je in ieder geval zeker dat veel mensen zich een volgende keer niet meer zullen laten vaccineren....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:02

996981 schreef:
bigone schreef:
Het is wel te hopen dat mensen zich echt aan de regels houden, inmiddels is er weer een kind overleden, met de hausse aan besmettingen nemen ook overlijdens onder kinderen toe, vier in de laatste twee weken. Totaal 14 en meer dan vijftig nog in het ziekenhuis waarvan één op de ic.
Dus wanneer je niet wil prikken voor een ander blijf dan extreem goed de regels volgen.

Deze fout blijf jij keer op keer maken. Het houden aan de regels is niet enkel voorbehouden aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Ie-der-een moet zich aan de regels houden. Ook gevaccineerden. Ie-der-een moet zijn verantwoordelijkheid nemen om besmetting en het eventueel besmetten van anderen, te voorkomen.

Waar maak ik een fout?
Mijn eerste zin, het is te hopen dat MENSEN zich aan de regels houden.
Mijn laatste zin , extreem goed aan de regels houden voor ongevaccineerden. Zie niet in wat daar fout aan is aangezien die meer virus kunnen verspreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:05

Tieme schreef:
purny schreef:
De christenunie wil een 1G systeem. Iedereen ongeacht wel of niet gevaccineerd alleen met een test.

Dan weet je in ieder geval zeker dat veel mensen zich een volgende keer niet meer zullen laten vaccineren....

Idd, echt heel dom :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:07

bigone schreef:
996981 schreef:

Deze fout blijf jij keer op keer maken. Het houden aan de regels is niet enkel voorbehouden aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Ie-der-een moet zich aan de regels houden. Ook gevaccineerden. Ie-der-een moet zijn verantwoordelijkheid nemen om besmetting en het eventueel besmetten van anderen, te voorkomen.

Waar maak ik een fout?
Mijn eerste zin, het is te hopen dat MENSEN zich aan de regels houden.
Mijn laatste zin , extreem goed aan de regels houden voor ongevaccineerden. Zie niet in wat daar fout aan is aangezien die meer virus kunnen verspreiden.

Het verondersteld dat gevaccineerden zich niet aan de regels hoeven houden. Dat is er fout aan

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:10

Tieme schreef:
Achterom schreef:
De GGD denkt er blijkbaar zo over, maar de instellingsartsen dus niet, die raden het vaccineren van medewerkers af omdat zij daarvoor niet medisch verantwoordelijk willen zijn. Ook is er dan nog een issue op te lossen over de registratie, wie gaat dat dan doen?
Wel lekker makkelijk voor de GGD dit. We laten het gewoon de zorg doen, die zijn nog niet overbelast ofzo.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Ik werk in de wijkverpleging en ik en mijn collega's zijn begin van het jaar door collega's gevaccineerd in 1 van onze verpleeghuizen. Daar hadden ze vaccins over na het vaccineren van de bewoners en omdat er meer uit een flesje kwam dan eerder gedacht.
Vaccins werden door zorgmedewerkers gezet onder toeziend oog van de verpleeghuisarts. Papieren invullen en die zijn opgestuurd naar rivm enz
Vaccinaties zijn dus gewoon geregistreerd. Was weinig werk voor de medewerkers.

Wij hebben dat ook gedaan met rest vaccin, maar dat is wel wat anders dan in ons geval 1000 collega's vaccineren. Dat waren toen in totaal zo'n 60 collega's verdeeld over drie prikrondes.
En die registratie was echt wel een dingetje: zo'n Excel sheet moest helemaal netjes ingevuld worden met van alles en nog wat, daarna geüpload.
En waar ze voor waarschuwen: stel dat iemand geen toestemming geeft voor delen van gegevens met het RIVM, maar later wel een QR-code wil, komen ze weer terug bij de verantwoordelijk arts.

Onze verpleeghuisartsen willen de verantwoordelijkheid daarvoor niet nemen, en hun beroepsvereniging raadt het ook af.
De bedrijfsarts wil het trouwens wel, dus dat is daarmee afgedekt. Vanuit zijn perspectief logisch, en hij wordt per uur betaald, das natuurlijk ook wel aantrekkelijk :D
Maar dan nog: we moeten dan naast verschillende groepen cliënten dus ook nog een operatie op touw zetten voor het vaccineren van 1000 collega's. Die dan ook nog weer netjes een kwartier moeten wachten na vaccinatie. Terwijl we de bezetting voor de cliënten al nauwelijks rond krijgen vanwege het hoge ziekteverzuim.
Maar goed, het zal er wel op neer komen dat we het wel gaan doen, je kunt immers ook niet tegen je medewerkers zeggen: ja, de GGD heeft geen tijd en wij willen het niet doen. Dat is slecht werkgeverschap.
Ik hoop dan alleen wel dat we de rekening ook naar de GGD kunnen sturen, want anders wordt het bekostigd met geld dat voor de cliënt bedoeld is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:10

Bigone; waar vind je dat over de kinderen? Wat verdrietig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:12

Anna79 schreef:
Bigone; waar vind je dat over de kinderen? Wat verdrietig

Op Twitter bij het account van Marino van zelst , heeft een groep die alles bijhoud en uitpluist . Cijfers komen van stichting nice en rivm bronnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:29

Tieme schreef:
purny schreef:

Precies. Dan ben ik niet meer van de partij hoor.
Maakt toch geen reet uit blijkbaar.

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:34

Same, haak ook af dan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:36

Tieme schreef:
purny schreef:

Dat denk ik ook. Ik zie mezelf laten vaccineren als een steentje bijdragen. Dat heb ik dus al gedaan. Die booster wil ik prima halen, maar wel als ik daarmee een qr-code kan behouden.

Als er 1G komt dan wacht ik nog even met beslissen of ik de booster zeer binnenkort nog wel wil. In ben binnenkort aan de beurt en ik hoor idd dat collega’s dan wellicht moeten prikken. Ik vraag me dan wel af of de registratie goed gedaan wordt. Ik laat me liever prikken via de ggd en wacht dan wel rustig af tot ik op basis van mijn leeftijd in aanmerking kom. Dan kan ik even aankijken wat er allemaal nog gaat gebeuren. En dan kan ik er over nadenken of ik me überhaupt nog wel wil laten vaccineren. Net als het laten vaccineren van mijn kinderen. Daar zie ik dan nog minder noodzaak in als zij ook telkens moeten testen ondanks vaccinatie.

Ik zie dat testen sowieso niet zitten als het gewone testen blijven. Dan maar niet weg. Wel voel ik me dan echt besodemieterd met mij eerst aan maatregelen houden, laten vaccineren en weer aan maatregelen houden en dan nu weer verplicht voor alles testen wat ik vreselijk vind. En dan dus testen om mensen die zich niet laten vaccineren te beschermen. Laat ze dan maar wel komen met de optie speekseltesten. Want anders doe ik er niet aan mee, maar dan dus ook niet meer met alle maatregelen. Ik ben er dan echt klaar mee.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:41

friezenfan2 schreef:
Wat zebrastreep zegt snap ik. Er is een verschil tussen iemand die dagelijks prikt en wie dat nooit doet. je wilt niemand een negatieve ervaring geven omdat ze iets goeds doen.

Nou dat dus. Heb nu 1 corona vaccinatie gehad en heb hem niet eens vernomen. Dat was een goede prikker. 22 weken prik stelde ook beide keren weinig voor. Heb meer moeite met bloedprikken, dit doet me wel vaak best zeer.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:42

Tieme schreef:
purny schreef:

Dan weet je in ieder geval zeker dat veel mensen zich een volgende keer niet meer zullen laten
vaccineren....

Nou inderdaad. Die zijn gek.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:56

Laten we wel wezen, de ChristenUnie is 1 partij. Die willen dat net als FvD dingen wil. Maakt het nog niet waarschijnlijk dat het ingevoerd gaat worden, lijkt me?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:01

Natuurlijk is dat zo maar er is al zoveel meer gebeurd of juist niet gebeurd tegen de verwachtingen en soms beloftes in. Ik sta nergens meer van te kijken en ben echt het vertrouwen kwijt. Als duidelijk is dat het probleem is dat er nog teveel mensen niet gevaccineerd zijn lijkt het me toch een logische stap om tijdelijk naar een 2G te gaan!? Om zo deze mensen te beschermen tegen besmetting.

Als het geen 2G wordt maar maandenlang voor iedereen maatregelen ben ik er ook echt helemaal klaar mee.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:07

Eens hoor :j. Zou het heel scheef vinden als ook gevaccineerden nog maandenlang aan maatregelen vastzitten als gevolg van een kleine groep die niet wíl vaccineren. Mits dat komt door de overvloed van ongevaccineerden in de ziekenhuizen natuurlijk.

Edit: enkele maatregelen behouden t.b.v. inperken van de besmettingen, zoals QR-code, mondkapje, thuiswerken en 1,5m aanhouden vind ik overigens geen probleem.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:09

Suzanne F. schreef:
Needje schreef:
Hadden ze gebeld? Want online gebeurd dat soms omdat er meerdere tijdsloten gereserveerd worden als iemand online een afspraak maakt. Waardoor tijdelijk dan ergens geen plek is en er een locatie verder weg wordt laten zien.

Ja zij hadden gebeld maar kwamen er niet doorheen. Meerdere keren geprobeerd. Toen maar naar Testen voor toegang gegaan.

Testen voor toegang = de zelftest, dus dat had geen toegevoegde waarde meer. Alleen meer risico op verspreiding.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:24

bigone schreef:
Het is wel te hopen dat mensen zich echt aan de regels houden, inmiddels is er weer een kind overleden, met de hausse aan besmettingen nemen ook overlijdens onder kinderen toe, vier in de laatste twee weken. Totaal 14 en meer dan vijftig nog in het ziekenhuis waarvan één op de ic.
Dus wanneer je niet wil prikken voor een ander blijf dan extreem goed de regels volgen.

Volgens RIVM rapport nul overlijdens onder kinderen, in ieder geval sinds begin augustus?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:27

Ik geef ook alleen maar door wat ik lees uit betrouwbare bronnen en waar zij de info weg halen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:28

Tot zover de betrouwbaarheid van die bronnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:51

https://t.co/KEbPLgY6xo?amp=1

Speciaal voor jou tante tut, misschien zelf eens wat moeite doen.
En het rivm geeft alleen het aantal overlijdens door in het staatje <50 jaar, deze is accurater met leeftijdsgroepen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:54

Wat ik wel bijzonder vind is dat er hier mensen zijn die roepen dat iedereen zich moet laten enten. Maar als er 1g komt zelf maar ook niet meer enten…
Dan is blijkbaar ook jullie ‘vrijheid’ belangrijker dan niet te ziek worden…

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:12

bigone schreef:
https://t.co/KEbPLgY6xo?amp=1

Speciaal voor jou tante tut, misschien zelf eens wat moeite doen.
En het rivm geeft alleen het aantal overlijdens door in het staatje <50 jaar, deze is accurater met leeftijdsgroepen.

Nou, vriendelijker kan ook. Hier staat toch ook niet in dat er kinderen zijn overleden? Of waar staat dat dan? Dit is van het RIVM:

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:24

Needje schreef:
Wat ik wel bijzonder vind is dat er hier mensen zijn die roepen dat iedereen zich moet laten enten. Maar als er 1g komt zelf maar ook niet meer enten…
Dan is blijkbaar ook jullie ‘vrijheid’ belangrijker dan niet te ziek worden…

Ik ent gewoon door hoor...
ik zie ook niet in waarom je dat dan ineens niet meer zou doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:29

Als je zo pro vax bent snap ik dat ook niet nee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:37

Ik zou er niet blij mee zijn want tegen die keeltest zie ik altijd vreselijk op. Maar ik en mijn vrienden zouden nog steeds enten, want onze belangrijkste reden daarvoor is niet weg - bescherming van anderen.