Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Als het om je gezondheid gaat kun je eigenlijk niemand vertrouwen. Daar kun je over opwinden maar dan ben je je de hele dag aan het opwinden en dat houdt ook niet op bij covid. Dat geldt ook voor mensen die append op het zebrapad aan komen rijden waar jij op staat.
Ann schreef:Laat duidelijk zijn dat ik hen de broodnodige ontspanning erg gun. Maar, waarom hebben de zorgverleners het zo zwaar gehad de afgelopen tijd? Kwam dat door de kwetsbare mensen die zich veelal (ook uit zelfbescherming) aan de maatregelen hebben gehouden of door de mensen die ze op hun eigen manier interpreteerden of er zelfs lak aan hadden? Waarom niet nog even rekening houden met de groep kwetsbare mensen?
bigone schreef:Jij hebt recht om te spreken maar dat betekend niet dat je voor een ander kunt beslissen hoe lang de tenen zijn, veel plezier .
Huertecilla schreef:Inmiddels heel Spanje weer rood* doch geen extra IC opnames en halen hier de verkeersdoden Covid19 rap in....
*= minder toerisme = minder druk = minder risico met ALLES; van verkeer tot Covid. Jep, lekker egoïstisch. Alhoewel; de werkeloosheidscijfers zijn beter dan zomer 2018, dus vóór Covid.
MoniqueT schreef:Huertecilla schreef:Inmiddels heel Spanje weer rood* doch geen extra IC opnames en halen hier de verkeersdoden Covid19 rap in....
*= minder toerisme = minder druk = minder risico met ALLES; van verkeer tot Covid. Jep, lekker egoïstisch. Alhoewel; de werkeloosheidscijfers zijn beter dan zomer 2018, dus vóór Covid.
Fijn joh! Hoe meer positieven, hoe minder toeristen, want die alleen kunnen anderen besmetten?
En jippie, hoe meer hoe liever, dan kunnen we weer de horeca dicht doen, een avondklok krijgen en de provincie niet uit?
Moet nog zien dat die IC-opnames blijven dalen als de grote uitbraken doorzetten. Er is nog een grote groep niet gevaccineerd.
Ann schreef:lenaa_tje schreef:Dat doe ik toch ook niet? Ik vraag het me af en breng het niet als een voldongen feit?Dat kan je toch niet zeggen? ...
Verder kan ik niet zoveel met jouw "Ja, maar..." berichten.
Vayo schreef:Dat bepaald gevoel voor empathie en bewustzijn van de ernst van de huidige crisis hoort plaats te vinden tijdens het werk zelf. Dus dan goed handen wassen, niet werken met klachten, jezelf testen bij klachten, afstand houden indien nodig/mogelijk, PBM correct gebruiken indien noodzakelijk.
Maar je kan en mag niet verwachten dat iemand in zijn/haar privéleven dan rekening houdt met de kwetsbare mensen waarmee ze binnen hun beroep in aanraking komen en hierdoor andere beslissingen maakt (iemand geen knuffel geven, een feestje afslaan oid). Heel banketstaaf gezegd gaat het niemand wat aan wat diegene in zijn/haar privéleven doet.
lenaa_tje schreef:Waarom zou ik oordelen over mijn vriendin die kinderarts is maar in de Corona tijd wel veel contact had (zonder 1,5 meter afstand) met een groep vriendinnen. Ze is single, ouders wonen in een andere woonplaats. Ik snap dat wel.
Ik zie geen reden waarom zij zich maar had moeten opsluiten maar iemand die ‘gewoon’ op kantoor werkt dit wel had kunnen doen.
Citaat:Zeker 60 besmette jongeren bezochten discotheek Enschede
Zestig mensen die zaterdag in discotheek Aspen Valley in Enschede zijn geweest, zijn met het coronavirus besmet, meldt de GGD Twente. Gisteren werd duidelijk dat op het eerste feest dat daar sinds het uitbreken van de coronapandemie werd gegeven, veel mensen besmet zijn geraakt.
De GGD heeft alle 800 bezoekers van de discotheek opgeroepen om zich te laten testen. Dat wordt goed opgevolgd, zegt een woordvoerder. Het aantal besmettingen dat te maken heeft met een bezoek aan de discotheek zal vermoedelijk verder oplopen, verwacht de GGD. Het is nog niet duidelijk hoeveel besmettingen met de deltavariant er tussen zitten. Dat wordt landelijk onderzocht en het onderzoek duurt twee tot drie weken.