Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:06

elnienjo schreef:
karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/kwart-meer ... ~a1f18d18/

Aantal besmettingen loopt langzaam aan op. Meeste mensen lopen het thuis op. In de link staat ook een overzicht per gemeente. Afkomstig van de rivm.

Om het thuis op te kunnen lopen moet toch eerst iemand het buitenshuis hebben opgelopen lijkt me.

Is toch ook logisch met de nieuwe versoepelingen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:08

elnienjo schreef:
karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/kwart-meer ... ~a1f18d18/

Aantal besmettingen loopt langzaam aan op. Meeste mensen lopen het thuis op. In de link staat ook een overzicht per gemeente. Afkomstig van de rivm.

Om het thuis op te kunnen lopen moet toch eerst iemand het buitenshuis hebben opgelopen lijkt me.

De tracking is duidelijk nog niet geweldig :D

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:19

Snap ik ook wel wanneer je ergens gaat lunchen etc en niemand je naam vraagt :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:24

sureido schreef:

Hier doen ze het binnen overal wel. Als je op het terras gaat zitten niemand. }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:36

sureido schreef:

Ik bedoel ook de de eigenverantwoording daarbij. Wij komen op het werk wel dicht bij elkaar en gaan ook samen op een terras zitten maar ik kom in principe niet bij onbekenden. Dus als ik besmet ben is het vrij makkelijk om te zeggen met wie ik in intensiever contact geweest ben. Dat betekend wel dat de overheid op dat moment ons hele bedrijf en de bezoekende klanten dan in quarantaine gooit.
Als het gaat om vluchtige besmetting via de supermarkt dan is het inderdaad niet goed te achterhalen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:10

Wistaire schreef:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de testen zijn, als je hoort dat sommige mensen 4 van de 5 keer negatief getest worden terwijl ze al opgenomen zijn in het ziekenhuis met klachten... :=

De swabtest zal nooit 100% betrouwbaar zijn. Dat iemand het virus bij zich draagt betekent niet dat dat virus ook perse gevangen wordt als er op één plek in de keel en één plek in de neus een monster wordt genomen. Sputum testen is al betrouwbaarder.
En de ziekenhuizen maken gebruik van de CT. De mensen met een negatieve test maar een positieve CT worden overigens niet meegenomen in de statistiek van positieve mensen. De ziekenhuizen behandelen ze natuurlijk wel als positief.

Wie hebben er hier allemaal al een test ondergaan? Ik ben net voor de tweede keer geweest, nu vanwege milde klachten. Waarschijnlijk vandaag ook al de uitslag, mijn werkgever is snel wat dat betreft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:19

Ik niet, ik heb nog nergens last van gehad. Ben wel heel ziek geweest na carnaval wat waarschijnlijk wel Corona was, maar toen natuurlijk niet getest.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:14

Astorga schreef:
Wistaire schreef:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de testen zijn, als je hoort dat sommige mensen 4 van de 5 keer negatief getest worden terwijl ze al opgenomen zijn in het ziekenhuis met klachten... :=

De swabtest zal nooit 100% betrouwbaar zijn. Dat iemand het virus bij zich draagt betekent niet dat dat virus ook perse gevangen wordt als er op één plek in de keel en één plek in de neus een monster wordt genomen. Sputum testen is al betrouwbaarder.
En de ziekenhuizen maken gebruik van de CT. De mensen met een negatieve test maar een positieve CT worden overigens niet meegenomen in de statistiek van positieve mensen. De ziekenhuizen behandelen ze natuurlijk wel als positief.

Wie hebben er hier allemaal al een test ondergaan? Ik ben net voor de tweede keer geweest, nu vanwege milde klachten. Waarschijnlijk vandaag ook al de uitslag, mijn werkgever is snel wat dat betreft.

Ik twee x ( werk in de zorg) negatief
Terwijl zowel huisarts als arts op de corona poli benoemen dat dit corona was
Nu maanden later nog steeds klachten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:10

Apart hè dat het zo gaat Tokedri
Ik houd mijn hart vast als iedereen weer terug is van vakantie oorden.
Op mijn Facebook ben ik verbaasd dat mensen die achter alle maatregelen stonden en in de hulpverlening werken, zich verkneukelen op de vakantie in Italië, Spanje, Portugal etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:13

Als die testen niet betrouwbaar zijn wat voor zin heeft testen dan? Idd is er geen andere manier te verzinnen om te testen zou je zeggen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:29

Kun je zoiets dan niet in het bloed terugvinden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:30

tienus63 schreef:
Op mijn Facebook ben ik verbaasd dat mensen die achter alle maatregelen stonden en in de hulpverlening werken, zich verkneukelen op de vakantie in Italië, Spanje, Portugal etc.

Ik totaal niet. Wij hebben nu ook familie waarvan veel met covid patiënten hebben gewerkt. De mensen zijn echt moe en moeten opladen. Ze genieten zeer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:31

Dat is ook zo, pien.
Maar kan dat opladen niet in je thuisland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:38

tienus63 schreef:
Dat is ook zo, pien.

Heel eerlijk. Nederland is zo vol dat ik denk dat de kans dat je hier iets oploopt hier een stuk groter is dan in een vrijstaand huis op het Franse platteland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:40

tienus63 schreef:
Dat is ook zo, pien.

Nee, niet altijd. In landen als Frankrijk, Spanje, Portugal ea heb je nog gebieden waar bijna geen mens komt met mooi weer en enorme ruime.
Ook mijn gasten genieten vd stilte, privé park met zwembad en prachtig weer . Dat ook vaak nog eens voor een prijs goedkoper dan center parc. Dus nee, Nl is een geweldig land maar er zijn nog maar heeeeel erg weinig plekjes over waar je een dag kunt wandelen of fietsen zonder iemand tegen te komen.

Tout a fait Lenaatje!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:41

Maar niet iedereen zoekt de rust op, juist vele gaan naar de drukke toeristische plekken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:07

Ik woon ook op platteland. Dorp is 5 om verderop. Grens Overijssel/Drenthe.
In deze omgeving blijven de mensen in Nederland of thuis.
Maar dat zal ook wel te maken hebben dat ook de mensen in het dorp wel redelijk de ruimte hebben.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:12

tienus63 schreef:

Ik snap er niks van en vind het zo dom!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:13

Ik kan in nl niet echt onthaasten, dus wij gaan een weekje met de auto naar Oostenrijk, en als ik het daar de druk vind, keren we om

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:19

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:28

Ik woon midden in NL op de Utrechtse Heuvelrug. Niks vol!!
Prachtige natuur (Amerongse berg, Leersumse Veld) heerlijk rustig.
Ben hier 5 jaar geleden naartoe verhuisd vanuit de randstad (Amsterdam) en echt, mensen zijn hier veel relaxter. Zondags is het hier hartstikke stil buiten. En dat op 20 min van centrum Utrecht en 10 min centrum Amersfoort.
In ons eigen land kun je echt wel tot rust komen. Neem de eilanden..Drenthe...Friesland...echt zat om op te noemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:29

Popstra schreef:
Ik woon midden in NL op de Utrechtse Heuvelrug. Niks vol!!
Prachtige natuur (Amerongse berg, Leersumse Veld) heerlijk rustig.
Ben hier 5 jaar geleden naartoe verhuisd vanuit de randstad (Amsterdam) en echt, mensen zijn hier veel relaxter. Zondags is het hier hartstikke stil buiten. En dat op 20 min van centrum Utrecht en 10 min centrum Amersfoort.
In ons eigen land kun je echt wel tot rust komen. Neem de eilanden..Drenthe...Friesland...echt zat om op te noemen.

Als er iets vol is dan zijn het de Waddeneilanden momenteel :')
Gewoon je verstand gebruiken en dan kan je ook prima naar het buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:12

pien_2010 schreef:
tienus63 schreef:
Dat is ook zo, pien.

Nee, niet altijd. In landen als Frankrijk, Spanje, Portugal ea heb je nog gebieden waar bijna geen mens komt met mooi weer en enorme ruime.
Ook mijn gasten genieten vd stilte, privé park met zwembad en prachtig weer . Dat ook vaak nog eens voor een prijs goedkoper dan center parc. Dus nee, Nl is een geweldig land maar er zijn nog maar heeeeel erg weinig plekjes over waar je een dag kunt wandelen of fietsen zonder iemand tegen te komen.

Ik heb geen dag fietsen of wandelen nodig zonder ook maar iemand tegen te komen om eens even lekker op te kunnen laden hoor. Gewoon rust, ruimte en natuur is genoeg. Ik loop mijn erf af en sta in prachtige natuur. En dat geldt dus ook voor mensen die hier op vakantie komen. Ik weet niet welk beeld je hebt bij vakantie in NL, maar hier is het echt niet druk en Nederland biedt genoeg om lekker tot rust te komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:18

Laat mensen toch lekker doen wat ze willen en iedereen in elkaars waarde? Ik heb foto's gezien van normaal hele drukke plekken in Spanje/Griekenland en daar is het rustiger dan in mijn straat hier in Tilburg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:19

Maar het is anders als je thuis zit. Ik kom thuis niet tot rust. Ik moet er gewoon even uit. Ondertussen heb ik de ramen gewassen, de kledingkast op nieuw geordend etc etc.
Ik wil prima in Nederland op vakantie maar voorlopig regent het nogal en dan wil ik niet kamperen. Huisjes prijzen zijn zo omhoog gegaan dat ik dat gewoon te veel vind. Ik schrok wat mijn nicht betaald voor een week Veluwe.