Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:16

Wij zouden vanavond iets gratis op gaan halen om 8 uur, gisteren afgesproken. Had ik vanmiddag al een berichtje "tot vanavond". Dus nog even geantwoord dat ze weet dat we het niet vergeten zijn. Achteraf zag ik dat ze om 5 voor 8 een bericht had gestuurd of ze al onderweg waren. Ze waren er 4 minuten voor 8 :+ dus netjes op tijd.

Naja ik blij met het product en hun denk ik blij dat ze het zelf niet af hoefden te voeren, stond al een tijdje op Marktplaats en was erg groot en zwaar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:46

Hier heb ik ondertussen de topkoffer apart te koop staan. Die is net geen 2 jaar oud en in zeer goede staat. 72l inhoud = voor 2 helmen, incl. 2 sleutels. NP was 70 euro. VP is 40 euro. Ik ben wel bereid om iéts te zakken hoor, maar ik werd zonet wakker met de boodschap "ik wil koffer 15 euro". Ik heb "40 :)" terug gestuurd; als het op die manier moet... Doe eens een beetje beleefd zeg, als je nog niet de helft biedt van wat ik vraag zou het echt helpen als je het wat netjes inpakt haha.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:21

Ik heb er iets opstaan wat nieuw 3 tientjes kost. Was te laat met terugsturen dus een vp van 25 euro, met het idee dan op zo'n 20 euro uit te komen. Kaartjes zitten er nog aan dus echt nieuw.

Krijg ik een bod van 10 excl want ja het is voor erbij en ze hebben verzendkosten.

Sinds wanneer is dat mijn probleem? Iemand die vlakbij woont heeft er een leuk koopje aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:24

Nee dat is niet jou probleem. :)
Zelf zou ik dan niet reageren, want geen garantie en verschil te klein.
Dat mensen het dan toch proberen, ja snap ik ook weer wel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:29

Ik snap de verontwaardiging over een laag bod niet zo goed. Iedereen kan bieden wat ze er voor willen geven en de verkoper kan dan 'ja' of 'nee' beslissen :)

Ik bied ook wel eens onder de vraagprijs. Soms heb je geluk en kom je er na onderhandeling uit en soms wil de verkoper perse de vraagprijs hebben, dat kan en dan houdt het vaak op :)

Anders is het als er in de advertentie staat 'vaste prijs .... Euro'. Dan ga ik geen lager bod doen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:52

vandaag was ik de rare:
Ik ben al een tijdje aan het dubben over bakstukken zonder oogkleppen. Nieuw zijn die niet zo duur maar wel hoge verzendkosten en die webshop reageerd niet op mijn vraag.
Dus ik had een gezocht advertentie gezet. Dan krijg je eerst alle fans van een bepaalde webshop die hun wc-eend imitatie moeten doen. Maar goed er reageerde ook nog een iemand maar tijdens de chat over de prijs bedacht ik me al dat de prijs van die dingen nieuw eigenlijk al heel laag was en at met verzenden het helemaal weinig verschil maakte. Ik heb dus maar sorry gezegd en de advertentie weer verwijderd. Nu nog mezelf over de weerstand heen zetten en die dingen gewoon nieuw bestellen.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 00:15

Geen rare mensen dit keer. Maar een vraag.

Zijn er hier misschien mensen die in Lelystad wonen? Ik wil namelijk iets heel erg graag maar het is bijna drie uur enkele reis. Het gaat om iets kleins wat makkelijk verzonden kan worden maar de verkoper wilt dat niet doen. Kan een bokker mij misschien helpen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:33

Ik had een gratis kast op marktplaats staan. Zo'n intens groot buffetding.

Weet je hoeveel mensen er in een koekblik, denk Kia Picanto, zijn komen aanrijden?

ZOVEEL.

Soms hadden ze 2 uur in de auto gezeten ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:53

OMG... als het niet zo triest was zou het hilarisch zijn :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:55

Dat doet me ook denken aan een keer dat ik een oude kast verkocht heb aan iemand die hem idd in een klein autotootje kwam halen samen met haar zoon om te helpen tillen.
Gelukkig kon de kast in 3 delen en toen hij uiteindelijk in de auto zat was er alleen nog plek voor de zoon om languit bovenop de kast te gaan liggen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:02

Wat sneu als ze 2 uur zijn komen rijden. Lijkt me toch dat je de maten goed bestudeert voordat je op pad gaat. Hier heeft iemand het gepresteerd om een grote fauteuil in een stationwagen te krijgen. En ook een keer een Ikea bed met matras. Dus soms verbaas je je wat erin past. Maar een grote kast in een Kia picanto lijkt me een uitdaging.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:03

Schoonbroer had het ook laatst. Die mensen hadden het breedste gedeelte van de kofferbak gemeten en gingen er dus vanuit dat het dan wel past

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:04

Dan kom je vaak bedrogen uit als de ingang smaller/kleiner is :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:04

Amber_anne schreef:
Schoonbroer had het ook laatst. Die mensen hadden het breedste gedeelte van de kofferbak gemeten en gingen er dus vanuit dat het dan wel past

En de hoogte vergeten? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:58

Mensen :')

We hebben nog een gratis kast, maar ik denk dat we die gewoon slopen. Wil geen vreemde mensen in m'n huis meer :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:00

DubbelFun schreef:
Dan kom je vaak bedrogen uit als de ingang smaller/kleiner is :)

Haha ja dat dus. Mensen hier ook met een massief bureau en een Peugeot 205 ofzo iets. "We hadden het nagemeten, ik snap er niks van".

Geen rekening ermee gehouden dat de kofferbak deur kleiner is en dat ding niet recht erin geschoven kan worden..

banketstaaf is dan alleen dat we het die mensen wel lieten proberen en vervolgens ons bureau beschadigd raakt. Niet heel erg, maar denk dat het voor een meubel nooit goed is om in een ruimte proberen te doen waar het niet in past :-)

Maar een buffetkast in een Kia en dan twee uur rijden? Dat is wel een beetje dom hoor :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:59

beert schreef:
banketstaaf is dan alleen dat we het die mensen wel lieten proberen en vervolgens ons bureau beschadigd raakt. Niet heel erg, maar denk dat het voor een meubel nooit goed is om in een ruimte proberen te doen waar het niet in past :-)

Zeker als het beschadigd dan is het toch echt hun probleem.

Toen ik de auto zag heb ik gevraagd of we eerst meteen af konden rekenen ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:48

Wij zijn aan het verhuizen, en hadden een heel schattig oude twijfelaar (bed) gezien.
We rijden momenteel even in een oude suzuki Alto, en de verkopers stonden toch raar te kijken hoe we dat in godsnaam gingen doen... >;) _O-
Nou, een deel in de kofferbak (achterbank plat) en de rest op het dak :')
Voordeel van een oud autootje nu, beschadiging meer of minder maakt niets uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:56

In een Alto gaat idd best veel in, ik heb er ooit 6 pakjes hooi in gekregen :) en dat was met de achterbank (plat) er nog in :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:00

Volgens mij is een alto recht in de kofferbak. Ipv dynamisch. Dat scheelt echt heel veel.

Ik heb al veel vervoerd in mij station,ook met rechte achterkant. Alleen mijn outdoor loungebank paste er niet in.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:31

Ikea kinderstoel te koop voor 10 euro... krijg ik een bod van 8 euro denk naja vooruit ze communiceerde netjes en hij staat in de weg. Komt netjes afgesproken tijd krijg ik er ook nog een pakje koekjes bij, dan denk ik echt had je net zo goed die 10 euro kunnen betalen :+

Ik hou mijn hart vast voor vanavond... komt iemand voor een duur product, al lange berichtengeschiedenis aan vooraf gegaan, miepen over de prijs en dat het niet helemaal compleet is(dat staat er gewoon bij). Ze moeten er een eind voor rijden, als ze moeilijk doen mogen ze gewoon weer dat eind terug rijden hoor.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:27

Een cabrio is ook super handig, wat ik daar allemaal heb durven mee vervoeren haha!
Een tafel, een kast, .. Oké, het zag er niet uit. Want de achterbank kon niet plat, dus die dingen stonden schuin omhoog. Vanzelfsprekend deed ik dit alleen voor ritjes van max. 10 min, en sjorde ik de boel wel vast.

Mijn stiefvader heeft een keer zo'n houten picknicktafel (met bankjes) op zijn dak vervoerd voor vrienden van me. Die waren super blij, het ding had anders nooit verhuisd geraakt.

Ondertussen heb ik de topkoffer van de scooter apart te koop gezet. Heel veel reacties - tot het op kopen aankomt. Zucht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:40

Hier inderdaad een groot pakket van een Ikea kast in de cabrio van de overburen vervoerd. Kon tussen de stoelen en dan schuin rechtop inderdaad.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:35

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:53

_O- ik heb een keer 2 tuin kisten opgehaald bij iemand vaders mee zou wel passen. Waren we die 5 cm van de wielkassen vergeten nou de hele auto moest omgebouwd worden en was alleen nog een klein stukje ruimte aan de achterkant over daar heeft mijn vader op de terug weg gezeten _O- _O- Die mensen zullen ook vast hard gelachen hebben