Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:56

Mizora schreef:
Ik zou inderdaad rustig 40 euro aan 6 glazen uitgeven als ze helemaal zijn wat ik zoek (en ik het geld heb liggen). Ik kreeg ±10 jaar terug 5 stuk 450ml glazen als sintcadeau (de eerste was namelijk al gesneuveld bij het inpakken), daarvan heb ik er nog minimaal 4 en ik gebruik ze dagelijks. Als er bij mij wat sneuvelt is het een ovenschaal of een deksel ervan. Eigenlijk nooit glazen.

Ik laat alles vallen wat kapot kan helaas. :=

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:58

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:43

Ja had ik gezien maar er passen amper 12 glazen in mijn kastje. _O- Misschien voor als ik groter woon haha.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:46

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik hulp wil bij het kiezen van planten voor mijn tuin, bij wie zou ik dan moeten zijn?
Hovenier? Kweker? Tuinarchitect?

En heeft iemand suggesties voor zo’n partij die dat ook nog kan met inheemse planten die interessant zijn voor de lokale beesten?

Alle 3 wel denk ik.
Ik kreeg een keer de tip om niet gelijk alles vol te zetten, maar gedurende het jaar elk seizoen een keer naar het tuincentrum te gaan, en dan daar te kijken wat in dat seizoen in bloei staat. Zo kan je zelf redelijk simpel en met weinig kennis een doorbloeiende tuin maken.

En aan wat voor "beesten" denk je dan? Konijnen, reeën, egels, bijen, vogels?

Er is ook een tuintopic op Bokt (uiteraard):
[HTT] Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:22

Hoe vind je een fijne financieel adviseur die onafhankelijk is en het beste met je (geld) voor heeft?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:43

Wanneer je een abbo had bij een heel groot bedrijf (bijvoorbeeld de NS) dat nooit zijn zaken goed regelt en altijd gezeik oplevert. Bij het aanmaken ging het al fout en heb je al extra werk gehad. En dat heb je stop gezet. Dat hebben zij fout verwerkt. Toen heb je gebeld en zouden ze het fixen, dat is blijkbaar nog niet gedaan. Maar er worden geen facturen meer verstuurd...

Hoe onethisch is het om dan gewoon niks te zeggen? Het gaat niet om een groot bedrag per maand maar goed, zij doen er niks aan. Ik heb al 2x gebeld. :+

En opzeggen kan alleen telefonisch en ik haat bellen met klantenservices.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:06

MarlindeRooz schreef:
Wanneer je een abbo had bij een heel groot bedrijf (bijvoorbeeld de NS) dat nooit zijn zaken goed regelt en altijd gezeik oplevert. Bij het aanmaken ging het al fout en heb je al extra werk gehad. En dat heb je stop gezet. Dat hebben zij fout verwerkt. Toen heb je gebeld en zouden ze het fixen, dat is blijkbaar nog niet gedaan. Maar er worden geen facturen meer verstuurd...

Hoe onethisch is het om dan gewoon niks te zeggen? Het gaat niet om een groot bedrag per maand maar goed, zij doen er niks aan. Ik heb al 2x gebeld. :+

Bij werkte bellen niet, dus ik heb opgezegd via de Facebookchat :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:45

Inderdaad opzeggen met iets van historie. Facebook chat, een brief (kopie behouden), WhatsApp, mail met ontvangst bevestiging.

Bij iets heel belangrijks doe ik dat allemaal. Ik schrijf en brief, daarboven zet ik: verzonden aan (email adres) en per whatsapp aan (nummer) etc. Dan gaat het naar alle kanalen toe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:49

rien10 schreef:
Inderdaad opzeggen met iets van historie. Facebook chat, een brief (kopie behouden), WhatsApp, mail met ontvangst bevestiging.

Bij iets heel belangrijks doe ik dat allemaal. Ik schrijf en brief, daarboven zet ik: verzonden aan (email adres) en per whatsapp aan (nummer) etc. Dan gaat het naar alle kanalen toe.

Ik heb gelukkig een e-mail ter bevestiging van de opzegging. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:55

Ohh, maar dat scheelt een hoop narigheid.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:56

MarlindeRooz schreef:

Ik heb anders echt geen slechte ervaringen met de telefonische klantenservice van de NS. Dit voorjaar telefonisch een abonnement stopgezet, en vervolgens zelf vergeten binnen 30 dagen een keer langs de automaat te gaan om het te bevestigen.
Maanden later nog eens geprobeerd om stop te zetten, en toen boden ze zelfs zelf aan om dat met terugwerkende kracht met ingang van de eerste poging te doen.
Erg netjes en behulpzaam.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:12

Waar of uit wat kunnen boerenzwaluwen drinken als de plassen opgedroogd zijn ?
Hier is geen vijver of meer in de buurt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:17

Hier drinken ze uit de waterbakken van de paarden.
Dat zijn van die waterbakjes aangesloten op de waterleiding. Als ze dan op het randje gaan zitten kunnen ze altijd bij het water.

Denk dat ze zo ook wel drinken uit de bakken bij koeien die dat zelf oppompen, daar zit water ook altijd dicht bij de rand.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:21

Ik heb geen van beide. Heb van die zwarte metselkuipen staan.
Als ik die 2 kuipen bij hun waterplas elke dag tot de rand gevuld hou, zou dit dan goedkomen ?

Hun waterplas staat sinds vanmorgen droog en ik was al helemaal in paniek :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:24

Nee jij hebt dat misschien niet, maar naastgelegen buren misschien wel.

Al is het natuurlijk helemaal top als jij dat wil toen. :j
Ja ik denk dat als ze er vanuit het randje bij kunnen ze het zeker zullen drinken.

Je kan natuurlijk ook een vogelschaal neer zetten.
https://www.intratuin.nl/dier/tuinvogel ... inkschalen
En elke keer als jij de bakken vult die ook weer verversen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:36

DuoPenotti schreef:

Ja ik denk dat als ze er vanuit het randje bij kunnen ze het zeker zullen drinken.

Ik denk dat de zwaluwen zich wel redden, maar anders zou ik inderdaad iets neerzetten speciaal voor de vogels. :j

Ik zou bij een metselkuip toch een beetje bang zijn dat ze erin vallen en verdrinken als het water op een zeker moment toch wat te laag staat. Je wilt niet weten hoeveel dode mussen we uit de wateremmers van de paarden hebben moeten vissen toen ik in Nieuw Zeeland werkte. :o

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:54

Pandora2 schreef:
Waar of uit wat kunnen boerenzwaluwen drinken als de plassen opgedroogd zijn ?
Hier is geen vijver of meer in de buurt.

Is er een sloot in de buurt? Het zijn echte acrobaten. Ze kunnen vlak over het wateroppervlakte vliegen/scheren en daarbij hun snavel in het water steken om te drinken ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:23

Geen sloten in de buurt. Hooguit een beekje zonder betekenis verstopt in het bos :D

De enigen die dieren hebben hier in de straat, hebben ook zo'n bakken staan.

Tegen verdrinking heb ik in het grote land kleine emmertjes in de buurt van de bakken gezet en sindsdien nooit meer een verzopen beestje. Hier waren het vooral jonge kraaien en spreeuwen die erin kukkelden.

Ik heb nu een platte ronde schaal gezet net buiten de omheining, de bakken tot de rand gevuld en ook hier nog een klein emmertje gezet. :Y)
Volgens mij gaan ze niet omkomen van dorst nu :') Alle nestjes waren zo goed gelukt dit jaar, zou zonde zijn moesten ze geen water vinden.

Bedankt namens de zwaluwen voor de tips ! :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:30

maar dat beekje zonder betekenis weten vogels wel te vinden hoor :j

Maar dit is ook erg leuk, kun je er ook zelf van genieten.

Zo vliegen hier de zwaluwen direct in de bak als ik de sproeiers aan heb staan. Ook zo leuk om te zien :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:30

Mkango schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat de zwaluwen zich wel redden, maar anders zou ik inderdaad iets neerzetten speciaal voor de vogels. :j

Ik zou bij een metselkuip toch een beetje bang zijn dat ze erin vallen en verdrinken als het water op een zeker moment toch wat te laag staat. Je wilt niet weten hoeveel dode mussen we uit de wateremmers van de paarden hebben moeten vissen toen ik in Nieuw Zeeland werkte. :o

Ik zou ook voor ondieper water gaan. Van de week dood musje uit een diepe bak gehaald, werd ik toch wel verdrietig van.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:33

Oh dat is ook erg leuk ! Dat wil ik ook nu :') . Maar geen sproeiers hier en tapijtsnippers in de bak dus daar blijft geen druppel water staan.

Die metselkuipen staan al jaren in het land. Dus die staan er toch in elk geval want de paarden willen ook graag drinken :D
Lees mijn post hierboven. Met die kleine emmertjes in de buurt, zijn er geen verdrinkingsslachtoffers meer gevallen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:11

Pandora2 schreef:
Geen sloten in de buurt. Hooguit een beekje zonder betekenis verstopt in het bos :D

De enigen die dieren hebben hier in de straat, hebben ook zo'n bakken staan.

Tegen verdrinking heb ik in het grote land kleine emmertjes in de buurt van de bakken gezet en sindsdien nooit meer een verzopen beestje. Hier waren het vooral jonge kraaien en spreeuwen die erin kukkelden.

Ik heb nu een platte ronde schaal gezet net buiten de omheining, de bakken tot de rand gevuld en ook hier nog een klein emmertje gezet. :Y)
Volgens mij gaan ze niet omkomen van dorst nu :') Alle nestjes waren zo goed gelukt dit jaar, zou zonde zijn moesten ze geen water vinden.

Bedankt namens de zwaluwen voor de tips ! :D

Ik vind dit echt surrealistisch klinken: geen water. Ik wou dat ik je een beetje van hier zou kunnen toesturen. Een meer of 2-3 goed? :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:15

_O- Jaaaaaa ! Graag zo'n mooi meer ! Maar een plas is ook al voldoende voor de vogeltjes <3

Vorige week de volle laag gehad met die langdurige regenval. Alles blank in de weides.
Een dag later de helft weg. 2 dagen later op een paar plassen na alles weg. Nu dus zelfs geen plas meer.
Voordeel van zandgrond :D
Nadeel is wel dat je na een week droogte en zon woestijntaferelen krijgt :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:33

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:35

corinep schreef:
Het ligt op het puntje van mn tong maar ik kom er niet op, wat is het orginele nummer hiervan :')

https://youtu.be/-IDHL_hdmEE

Smells like teen spirit?