Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
VuurVleugels schreef:Dit is helaas niet exclusief gebonden aan slachthuizen... Ik heb op een 1-ster-beter-leven varkensboerderij stage moeten lopen, wat ik daar heb moeten doen was afschuwelijk. Nog steeds als ik een brandlucht ruik denk ik aan het afbranden van de staarten van de pasgeboren biggen en het gegil erbij. Oormerken, pijnlijke ijzerinjectie, het gegil van de zeugen als je hun biggen ruw oppakte en doorgaf/gooide. Ik moest de zeugen met de bolle zijde van een ijzeren schep slaan om te checken of ze nog konden staan (ze lagen in een box waar ze alleen konden staan of liggen). Als ze niet goed reageerde moest ik ze met de scherpe punten van de schep prikken en harder slaan. Afschuwelijk. Ik heb gedaan wat moest en op een gegeven moment werd ik afgestompt ervoor, deed ik het gewoon. Ik haat mezelf als ik eraan terug denk, hoe ik het zo afgestompt heb kunnen doen. Inmiddels weet ik door therapie dat het een overlevingsmodus is die je brein dan automatisch aanneemt om het te kunnen verwerken.
Het waren 17 dagen, jaren geleden, maar het voelt nog steeds als 17 maanden. 17 dagen die me hebben getekend voor het leven. Dat klinkt alsof ik overdrijf, maar wát een nachtmerrie.
1-ster-beter-leven? Maak daar maar geen-beter-leven van...
Jorex schreef:@Jolliegirl dan heb je niet hetzelfde filmpje als mijn broer net had. Is ook even een tandje te heftig voor mij. Letterlijk iemand die zijn mobiel zo ongeveer in Peter's neus duwt. Dus je ziet precies hoe heftig de verwondingen zijn.