Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:34

Hier weer een goede ervaring. Gisterenavond ging de grasmaaier stuk die we bij onze stacaravan hebben. Gelijk op MP gekeken en vanmorgen eentje opgehaald voor een tientje bij iemand hier in de buurt. Gelijk getest op t stukje wat nog moest en echt een super ding!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:40

Ik heb er nog een....

Iemand wilde dinsdag al via 2ehands.be (ik woon op de Nl/Be grens dus doe mp en 2ehands.be) een paar oorbellen overnemen. Gegevens uitgewisseld maar daarna niets meer gehoord. Gistermiddag opeens een berichtje met betaalbewijs (waar buiten mijn naam en het bedrag niets op staat) dat ze het betaald had en of ik het snel wilde opsturen. Ik stuur pas op wanneer het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat. Maar nu krijg ik dus steeds berichtjes dat ze niet begrijpt waarom ik het niet opstuur, ze heeft toch bewijs dat ze betaald heeft? zucht.....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:51

Ik heb mijn opgedane ervaring uit dit topic in praktijk gebracht. Auto te koop 75 euro dus een sloop auto/voor onderdelen.
Staat allemaal in de advertentie. Krijg ik berichten dat ze de auto willen kopen voor 50 euro en of hij nog goed rijd en alles goed gaat..
Dus ik heb geantwoord. Nee

Normaal vind ik het erg respectloos om zo te reageren maar ik ben er ook klaar mee na het zoveelste berichtje.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:52

AaronYve schreef:
Ik heb mijn opgedane ervaring uit dit topic in praktijk gebracht. Auto te koop 75 euro dus een sloop auto/voor onderdelen.
Staat allemaal in de advertentie. Krijg ik berichten dat ze de auto willen kopen voor 50 euro en of hij nog goed rijd en alles goed gaat..
Dus ik heb geantwoord. Nee

Normaal vind ik het erg respectloos om zo te reageren maar ik ben er ook klaar mee na het zoveelste berichtje.

Als je hem naar een sloop brengt kun je er €250,- voor krijgen :)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:07

Hier 25,- of met geluk 75,- .

Verschilt ontzettend welke regio en auto.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:27

Mijn koper met vaag betaalbewijs begint zich een beetje op te winden. Volgens haar is het een vaste regeling dat als de koper met een betaalbewijs komt, de betaling definitief is en dat de verkoper het product meteen moet opsturen. zucht....

Verder gelukkig ook leuke ervaringen. Gister heeft er iemand met het mooie weer 3 kwartier in de auto gezeten om bij mij een vintage paraplu op te halen :-)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:07

petra8 schreef:
Mijn koper met vaag betaalbewijs begint zich een beetje op te winden. Volgens haar is het een vaste regeling dat als de koper met een betaalbewijs komt, de betaling definitief is en dat de verkoper het product meteen moet opsturen. zucht....

Verder gelukkig ook leuke ervaringen. Gister heeft er iemand met het mooie weer 3 kwartier in de auto gezeten om bij mij een vintage paraplu op te halen :-)

Wat een opdringerig type.. bah hoor

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:12

Joh, dan zeg je toch dat je ze op de bus doet en dan wacht je tot het erop staat? Als je ze vandaag al in de bus gooit, heeft ze ze op zijn vroegst op dinsdag.
Wat een ontzettend ongeduldig typje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:56

"Het enige exacte bewijs van betaling is de bijtelling op mijn bankafschrift."

Kort en goed. Vermoedelijk proberen ze zo alsnog op te lichten hoor. Beetje drammen en druk zetten en gokken dat de verkoper erin tuint.
Ik zou ook niks verzenden hoor.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:32

Ik had nog een berichtje gestuurd dat de betaling pas definitief was wanneer het geld op mijn bankrekening stond. Daar kreeg ik weer een berichtje op dat zij dat niet correct vond. zucht....

Morgen werken de banken weer en weet 90% zeker dat dat geld niet op mijn rekening zal staan.

Ik vind dat je het vaak al direct aan de toon van het gesprek merkt waar het naar toe gaat en dat het niet klopt.

Gelukkig zijn er ook nog veel leuke mensen actief op marktplaats en dit topic ;-)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:55

Hier hadden wij 49 tegels van 40x40 gratis af te halen. Eerste persoon was toevallig uit onze straat, heeft 1 tegel meegenomen om te testen hoe schoon ze hem kregen en dat was niet genoeg, dus tegel weer terug.
Vanmiddag kwam een buitenlands stel voor de tegels, hadden een personen auto zonder aanhanger, hadden baby in maxi cosi ook nog mee (tijdens de eerste rit). Ze hebben volgens mij 4 keer moeten rijden, terwijl ze dachten dat het makkelijk zo in 1 keer in de auto zou passen.
Hopelijk hebben ze er nog veel plezier mee, scheelt ons een ritje vuilstort.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:00

DeBuurvrouw schreef:
Hier 25,- of met geluk 75,- .

Verschilt ontzettend welke regio en auto.

Hier is ie 75 waard vandaar de prijs. Dan hoefde we hem niet weg te brengen maargoed hij is al naar de sloop :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:05

Net fijne koop gedaan! Betrof TV nog hangend aan de muur (incl beugel verkocht). Omdat het al tijdje op MP stond, geen bod verwacht dus manlief voor vertrek naar buitenland niet meer aan gedacht. en voor mij te zwaar om eraf te halen... dus ik dat bij het accepteren gezegd. Was geen probleem en meneer was keurig op tijd en heeft het zelf gedemonteerd. Dan wist ie ook meteen hoe te monteren, vond hij zelf. Nou prima!

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:16

petra8 schreef:

En ff wachten met sterren geven, als ze jou 1 ster geeft kan je dat ook terug doen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:22

Dat kun je toch van te voren niet zien??
Ik zie het pas als we beide het ingevuld hebben

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:25

Word zichtbaar na een week of 2 (?)
Als je het gesprek nog in je inbox hebt kan je-dacht ik- nog sterren geven.

Ik heb nu 3 sterren gekregen maar helaas gesprek verwijderd dus kan niks terug geven. (Was dan een 1 ster geworden. )

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:27

Oh dacht dat je zelf na 2 weken ook niet meer kon beoordelen

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:48

Exact aantal dagen weet ik niet maar dan zou ik op dag 13 1ster gaan geven.

Inmiddels 2 boeken gekocht via mp bij 2 verschillende personen en super snelle verkoop en vriendelijke mensen. Leuk zo.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:04

Ik kon na 2 weken geen beoordeling meer geven via mp.

Heb een paar stropdassen op mp te koop staan, ook een smalle die je als vrouw ook zeker kunt dragen. Nu krijg ik allemaal berichtjes van een man die vrouwen met stropdas erg interessant vind en wil weten hoe ik als vrouw een stropdas knoop en met welke kledingstukken ik een stropdas draag. zucht.......

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:16

Vandaag leuke deal gedaan. Ik zocht nog een zadeltje voor het beleren van mijn mega brede pony en was al een tijdje aan het zoeken, want zoveel van die extra brede zadels zie je helaas niet. Vond gisteravond ineens eentje in de buurt! Kunststof zadeltje wat nog in prima staat was voor 50 euro!
Meteen geregeld en op kunnen halen. :D

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:43

cinniz123 schreef:
Ik krijg ineens geen meldingen meer als ik een bericht van iemand krijg.
Echt irritant!net alsof ik niet wil verkopen maar om nou elk uur op mn app te gaan kijken... >;)
Alle notificaties staan gewoon aan dus waar het hem ineens in zit geen idee.

Oh echt? Zit ik dus voor niks tegen mijn man te mopperen dat hij de berichten opent en niks tegen mij zegt dat ik die mensen moet beantwoorden _/-\o_

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:43

Zou de mevrouw nog komen die er om 20h zou zijn en al meerdere 1-sterren-beoordelingen heeft op "niet op komen dagen" :')

Het is dat ik toch thuis was en het een kwestie van pakken is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:15

Nou ik krijg ook geen meldingen meer op de app... Super irritant inderdaad!
Vandaag een poos op MP gezeten, geen berichtenmelding. Kreeg ik pas vanmiddag... 8)7

En Beert, een no-show? :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:24

Justme_Lisaa schreef:
Ik vind het niet zo normaal. Niets is zo makkelijk om gewoon een betaalverzoek via de bank te doen. Staat er gelijk op en heb je geen gezeur met wisselgeld..

Lang niet iedereen heeft mobiel bankieren waardoor "zo makkelijk gewoon een betaalverzoek" ter plekke niet mogelijk is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:48

Met bepaalde dingen vraag ik wel vooraf of het een probleem is om ter plekke over te maken. Bijvoorbeeld bij de verkoop van een zadel van €700 of meer vind ik het prettiger om dat op mijn rekening te hebben dan er contant mee rond te lopen, als diegene het niet wil is het ook geen probleem, maar tot nu toe heb ik juist meegemaakt dat er altijd wel positief op gereageerd werd. Niet iedereen wil met zoveel geld over straat.
Ook wel eens gehad dat iemand iets van €15 op kwam halen en met €50 wil betalen, tja ik had geen wisselgeld in huis dus ter plekke maar over gemaakt. Op dat soort momenten is het handig, maar ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat er contant betaald wordt, tenzij anders aangegeven.

Ik heb een leuke... Iemand die iets wil verkopen en alleen foto's van internet er bij heeft staan. Dus netjes gevraagd of ze ook eigen foto's heeft, want omdat het een gebruikt product betreft wil ik toch graag wat zien om de staat te beoordelen. Even kijken of het de moeite waard is om te bieden en het op te halen. Maar ze weigert foto's te sturen. Nou stik er lekker in, ik wens je veel succes om het te verkopen met Google foto's als driekwart van je beoordelingen ook nog eens negatief is, met als verbeterpunt "vriendelijker communiceren" en "product voldoet niet aan beschrijving" :')