Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:27

Ik zou t ook gewoon af spuiten en schoonmaken. Niets zo vervelend als aangekoekte mest...

En als je enkel koud water hebt gewoon koud water erop. Deken heeft geen nut als hij die nu al niet op heeft

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:29

Heb even met een sponsje onderaan wat schoongemaakt. Helaas geen warm water beschikbaar op stal. Kwam helaas noet zoveel af als ik gehoopt had, dus donderdag ga ik het wat uitgebreider doen. Bedankt voor de tips!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:44

Thermoskan met heet water mee, kun je dat in een emmer mengen met koud water. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:32

Beter idee is om een waterkokertje op stal te hebben, desnoods zo'n simpele van de action. Altijd handig voor van alles en nog wat, zoals wanneer je gekookt water nodig hebt voor het schoonmaken van de ogen of warm water voor de slobber.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:22

Miiej schreef:
Geen idee of het klopt maar ik vroeg het mij net af.
In de zomer sliep ik in een kamer met de airco op 16/18 graden en had ik het niet super koud ofzo.
In de winter vind ik een ruimte van 18 graden echt veelte koud, hoe kan dit?

Zelf dacht ik dat het misschien te maken had met het feit dat je lichaam in de zomer in de overige uren wordt opgewarmd en in de winter wordt afgekoeld. Maar dan als nog gaat het wel om veel uren.

Ik denk dat je dat goed ziet. In de zomer sla je hitte op en/of kost het weinig energie om warm te blijven. In de winter verlies je snel warmte en/of kost het veel energie om warm te blijven.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:47

Miiej schreef:
Geen idee of het klopt maar ik vroeg het mij net af.
In de zomer sliep ik in een kamer met de airco op 16/18 graden en had ik het niet super koud ofzo.
In de winter vind ik een ruimte van 18 graden echt veelte koud, hoe kan dit?

Zelf dacht ik dat het misschien te maken had met het feit dat je lichaam in de zomer in de overige uren wordt opgewarmd en in de winter wordt afgekoeld. Maar dan als nog gaat het wel om veel uren.

Heeft te maken met de warmte waar je vandaan komt, met je omgeving.

Leuk experimentje voor je: maak 1 emmer met warm water, 1 met koud water en 1 met lauw water. Houd je handen in de warme en de koude emmer en doe deze na een seconde of 20 in de lauwe emmer. Het water is aan beide handen dezelfde temperatuur maar voelt anders aa en dat komt dus door de omgeving waarin je hebt gezeten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:00

iirrssjjee schreef:
Emmaa_ schreef:
Dan denk ik echt dat het de dagen is waarop er ook daadwerkelijk gebouwd wordt. Lijkt mij dat daar zelfs dagen met extreme weersomstandigheden nog vanaf gaan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Anders zou ik gewoon even bellen en vragen hoe dat zit. Als je op niet-vijandige manier wijst op de 150 werkbare werkdagen in het contract zullen ze daar prima antwoord op geven!

We zijn inderdaad van plan om hierover te mailen. Ik kan online niet zozeer iets terugvinden hierover namelijk (wel de hoeveelheid werkbare dagen, maar niet of de vakantie wel of niet meegerekend word!)

Ons huis is ook later opgeleverd dan de afspraak was: het vroor die winter langdurig en dan kunnen sommige werkzaamheden simpelweg niet gedaan worden (metselen bijvoorbeeld). Die dagen lag de bouw stil en tellen niet bij die 150 dagen. Volgens mij de bouwvak ook niet, maar dat weet ik niet 100% zeker, er zijn ook bouwbedrijven die niet meedoen aan de bouwvak. Bij ons was de vertraging uiteindelijk wel een dikke maand. Mocht je die pech ook hebben: check je bouwdepot. Bij ons was daardoor de pot leeg terwijl we nog niet in ons nieuwe huis konden (langer dubbele maandlasten)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:30

Op de appelmoespot staat 'gelieve het met een houten of plastic lepel op te scheppen.' Wat is er mis met gewoon bestek dat dat niet mag?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:56

Kans op splinter gevaar van het glas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:59

Citaat:
Ik heb het even gevraagd aan die aardige meneer van HAK:

Allereerst hartelijk dank voor uw vraag via de HAK website.

Wanneer het produkt met een metalen lepel uit de pot wordt geschept kan het gebeuren dat de lepel tegen de bodem tikt. Het is helaas mogelijk dat hierdoor een stukje glas loslaat van de bodem. Dit kan voorkomen worden door een houten of kunststof lepel te gebruiken.

Deze waarschuwing is dus alleen bedoeld om glasklachten te voorkomen, en heeft niets te maken met het produkt zelf. We zetten het tegenwoordig standaard op alle etiketten van onze produkten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

HAK B.V.
Consumentenservice

Ze zullen vast een claim hebben ontvangen, om zich zo in te dekken.. Ik heb het nog nooit gezien haha!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:35

Froukje schreef:

Maar hoe niet stevig is dat glas dan? Bij het vervoer wordt er vast ruwer mee omgegaan dan wanneer je er met een lepel in schept :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:43

Zoals hier boven gezegd zullen ze wel een claim hebben gehad.
Het staat ook op potjes babyvoeding.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:45

Marrie_L schreef:
Froukje schreef:

Maar hoe niet stevig is dat glas dan? Bij het vervoer wordt er vast ruwer mee omgegaan dan wanneer je er met een lepel in schept :=

Bij het vervoer zullen ongetwijfeld ook splinters losraken van het glas, maar ten eerste is dat aan de buitenkant, waar de appelmoes niet zit, en ten tweede kun je dat veel beter zien, omdat daar geen appelmoes zit.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:50

Ik dacht altijd dat het te maken had met de smaak :') dat die beïnvloed kan worden door rvs :+

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:08

Maar potjes appelmoes zijn heel gevoelig ja, liggen regelmatig kapot in de doos bij het vullen :j

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:20

iirrssjjee schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik neem aan dat ze daarbij de bouwvak etc aanhouden en dat het dus gaat om 150 dagen waarop er ook daadwerkelijke constructie plaatsvindt. Er staat immers werkbare dagen en niet werkdagen

Thanks. In het contract staat zelfs werkbare werkdagen om precies te zijn :Y)

Werkbare werkdagen:
De bouwvak en vakantietijd vallen weg omdat dat geen werkdagen zijn. Met het neerzetten van werkbare werkdagen vallen ook de dagen met slecht weer weg waarop ze niet kunnen werken. Logisch genoeg toch ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:15

Word er op je studiefinanciering gekort als je een bijbaan hebt?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:25

Alleen als je nog onder het oude stufi stelsel valt, en zelfs dan heb je nog een best ruime grens van ik geloof rond de 14000? per jaar wat je mag verdienen zonder gekort te worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:21

savannah030x schreef:

Als het gaat om een bijbaan niet. In het oude systeem kan het zijn dat je stufi stopgezet wordt als je boven een bepaalde grens uitkomt, maar dat kan je imo alleen bereiken met een fulltime baan in een redelijk betalende sector. Zo lang het echt een bijbaan is kom je niet in de problemen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:12

savannah030x schreef:

Ff Googlen:
MBO
Citaat:
De grens voor bijverdienen is in 2017 € 14.215,75. Het gaat om je verzamelinkomen of belastbaar loon. Als je de grens voor bijverdienen nadert, moet je je studiefinanciering stopzetten.
BRON

HBO/uni
Citaat:
Onder het oude stelsel voor hbo en universiteit is er een grens voor bijverdienen. Die geldt ook als je alleen nog een studentenreisproduct hebt. De bijverdiengrens is in 2017 € 14.215,75. In 2016 mocht je € 13.989,13 bijverdienen. Het gaat om je verzamelinkomen of belastbaar loon. Als je de grens voor bijverdienen nadert, kun je je studiefinanciering en studentenreisproduct stopzetten.
BRON

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:43

Kan je je loonheffing terug krijgen als je 2 baantjes hebt, over de ene wel loonheffing betaalt en over de andere niet (loonheffingskorting)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:44

Ligt eraan hoe oud je bent, of je student bent en hoe veel je verdient geloof ik. Ik krijg het wel altijd terug.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:09

theadora99 schreef:
Kan je je loonheffing terug krijgen als je 2 baantjes hebt, over de ene wel loonheffing betaalt en over de andere niet (loonheffingskorting)

Met je belastingaangifte krijg je vaak een deel terug. Ik iig wel altijd :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:13

theadora99 schreef:

Ik heb vorig jaar alles terug gehad, maar ligt aan hoeveel je verdient volgens mij.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:01

Ik verdien bij de ene baan rond de 1000 max per jaar, bij de andere ook zoiets denk ik. Heb nog geen jaaropgaaf, maar kan er niets over vinden op internet haha.