Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:13

bridgetF schreef:
zou het dan eerder proberen te verkopen via een facebook verkoop site van eindhoven

Het treinkaartje is vanaf Eindhoven en enkele reis dus als je al in Eindhoven woont dan heeft het niet zo veel zin vrees ik. :P

Vreemd verhaal IHN, daar had ik mijn kitten(s) ook niet aan verkocht. :n

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:22

ik heb ook ooit eens een mailtje gehad van iemand die 4 baby konijntjes wilde, ook voor ieder kind 1.

vertrouwde ik ook niet echt

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:37

Veertig euro voor vier stuks slangenvoer? Is dat niet een beetje duur??

Hoe dan ook, wel een bijzonder vreemd verhaal. Hoewel ik me de kant van die vrouw ook wel kan voorstellen, het zijn veel vragen. Daarentegen is het hoogst onwaarschijnlijk dat 1 huishouden in één keer 4 kittens wil...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:40

Iemand met een hart voor dieren kan in mijn ogen die vragen wel begrijpen en snapt zelf ook dat de situatie een beetje vreemd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:42

Nog even los daarvan ken ik persoonlijk niemand die z'n slangen kittens voert... Konijntjes wel maar kittens...

Maar ietwat apart is het hele verhaal wel ja...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:54

Heel logisch dat je wilt weten waar je kittens terecht komen toch??

Prima ook trouwens als iemand ze als voer wilt, maar het is wel zo netjes om dat aan te geven..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:56

Marjoow schreef:

Prima ook trouwens als iemand ze als voer wilt, maar het is wel zo netjes om dat aan te geven..

Ja hoor...
Ik ben alleen gewend dat je eerst bij een nestje gaat kijken voordat je iets uitkiest. Of vier... :+
Dus ik geef ook aan dat ik beide kanten wel begrijp. Alleen niet zoals het hier wordt opgevat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:00

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:

Ja hoor...
Ik ben alleen gewend dat je eerst bij een nestje gaat kijken voordat je iets uitkiest. Of vier... :+
Dus ik geef ook aan dat ik beide kanten wel begrijp. Alleen niet zoals het hier wordt opgevat.

vind het ook een vreemd verhaal, maar ik heb mijn kitten ook gekozen voordat ik haar gezien had hoor :p was wel bij kennissen en ik wilde geen zwarte en van de 6 waren er 5 zwarte haha :p dus keuze was snel gemaakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:03

Zoe_97 schreef:
vind het ook een vreemd verhaal, maar ik heb mijn kitten ook gekozen voordat ik haar gezien had hoor :p was wel bij kennissen en ik wilde geen zwarte en van de 6 waren er 5 zwarte haha :p dus keuze was snel gemaakt.

Onze oude kat was een ongelukje, onze jonge kat hebben we bij kennissen vandaan. Die hadden nestjes en we hebben eentje uitgezocht. Uitzoeken doe je niet vanaf een foto... :n
Je zegt hooguit: We willen voor die komen kijken. En dan beslis je als je hebt gekeken. Maar anders niet naar mijn idee... Toch vet raar? Ongezien een dier kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:08

Slangenvoer geloof ik niet, er staan genoeg gratis kittens op die ze kunnen gebruiken, dat iemand 8 (of 5) kittens wil vind ik wel vreemd, geen idee wat ze er mee zouden kunnen maar raar is het wel.
Wij hebben wel eens 2 kittens uit een nest meegenomen maar dat was omdat mijn zusje de rood witte wilde en ik de cypers grijze.. Geen van beide gaf toe dus toen zijn ze allebei maar mee gegaan :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:09

Janine1990 schreef:
Zoe_97 schreef:

Onze oude kat was een ongelukje, onze jonge kat hebben we bij kennissen vandaan. Die hadden nestjes en we hebben eentje uitgezocht. Uitzoeken doe je niet vanaf een foto... :n
Je zegt hooguit: We willen voor die komen kijken. En dan beslis je als je hebt gekeken. Maar anders niet naar mijn idee... Toch vet raar? Ongezien een dier kopen?

ik ben wel gaan kijken voordat ik hem ophaalde hoor :) maar katje was al gekozen (ook op beschrijving van karakter door de kennissen). Maar als het een eindje rijden is snap ik het zo kiezen wel hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:13

dees_daan schreef:
Slangenvoer geloof ik niet, er staan genoeg gratis kittens op die ze kunnen gebruiken, dat iemand 8 (of 5) kittens wil vind ik wel vreemd, geen idee wat ze er mee zouden kunnen maar raar is het wel.
Wij hebben wel eens 2 kittens uit een nest meegenomen maar dat was omdat mijn zusje de rood witte wilde en ik de cypers grijze.. Geen van beide gaf toe dus toen zijn ze allebei maar mee gegaan :+

Ooh mij verbaast het eigenlijk juist helemaal niets. Als ze konijntjes willen, waarom dan geen kittens?
Ik vind het alleen misselijkmakend, hoe kan je het in vredesnaam over je hart verkrijgen om er een konijntje bij in te zetten? Ik vind een konijn opfokken voor de kerst een stuk menselijker.

Zoe, ik doelde niet per se op jou, maar op de gedachte dat het hier kennelijk normaal is om van een foto te kiezen. Ik kan het overigens ook niet begrijpen voor veraf. Wat is nu de moeite om even te gaan kijken? Als je je die rit niet kan veroorloven, moet je ook niet aan huisdieren beginnen.
Onze dieren hebben we altijd van dichtbij gehaald. Onze hond hebben we meerdere keren bezocht, als het maar een beetje kon gingen we kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:20

Dus konijnen fokken voor menselijke consumptie mag wel maar voor een slang mag het niet? Konijn ziet het verschil niet..
Mensen gaan echt geen €10 per kitten betalen als ze ze gratis ook kunnen krijgen en helaas zijn er nog steeds veel mensen die de kittens (of konijnen/knaagdieren) gratis aanbieden.
Als je wil voorkomen is het beter om de kittens alvast regelmatig te ontwormen, te laten enten en chippen, die kosten kan je dan gewoon doorberekenen en de serieuze mensen willen daar ook wel voor betalen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

of mensen moet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren steriliseren of castereren zodat er niet zoveel OOPS nestjes komen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

dees_daan schreef:
Dus konijnen fokken voor menselijke consumptie mag wel maar voor een slang mag het niet? Konijn ziet het verschil niet..
Mensen gaan echt geen €10 per kitten betalen als ze ze gratis ook kunnen krijgen en helaas zijn er nog steeds veel mensen die de kittens (of konijnen/knaagdieren) gratis aanbieden.
Als je wil voorkomen is het beter om de kittens alvast regelmatig te ontwormen, te laten enten en chippen, die kosten kan je dan gewoon doorberekenen en de serieuze mensen willen daar ook wel voor betalen.

Ik begrijp je punt hoor. Snap zelf ook wel dat het hypocriet is.
Maar een konijn opeten als mens zie ik als een vorm van nuttige consumptie waar zeer waarschijnlijk weinig angst bij is komen kijken en wat heel erg snel gedaan is. Als je het goed doet, is het konijn meteen dood. Terwijl een aantal slangen het diertje eerst moeten wurgen, ik neem aan dat gifslangen houden zeer zeldzaam is en overigens ook beangstigend kan zijn. Diertjes hebben weliswaar geen verstand, maar wel een intuitie.

Een paard dat je niet langer wilt (gezond, maar absoluut gestoord en gevaarlijk om een voorbeeld te noemen), laat je toch ook liever afschieten dan dat je die in de dierentuin lekker laat aanvallen door roofdieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:30

Alja schreef:
of mensen moet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren steriliseren of castereren zodat er niet zoveel OOPS nestjes komen!

Dat zou helemaal mooi zijn inderdaad..
Onze kittens kwamen 'uit' een zwerfkat, man verzorgde haar en won langzaam het vertrouwen, waarop zij besloot om op zijn bed te bevallen en hij dus alles weg kon gooien na de bevalling.. Hij kon dus niks aan deze kittens doen, heeft haar daarna ook laten steriliseren en ze is bij hem gebleven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:33

Alja schreef:

Ja maar, 'Het is zo leuk om mee te maken en het is een geboren moederpoes' :j
of 'ze is naar buiten geglipt toen ze krols was en stomtoevallig zat er een kater in de buurt'.
:x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:37

Janine1990 schreef:
dees_daan schreef:

Maar een konijn opeten als mens zie ik als een vorm van nuttige consumptie waar zeer waarschijnlijk weinig angst bij is komen kijken en wat heel erg snel gedaan is. Als je het goed doet, is het konijn meteen dood. Terwijl een aantal slangen het diertje eerst moeten wurgen, ik neem aan dat gifslangen houden zeer zeldzaam is en overigens ook beangstigend kan zijn. Diertjes hebben weliswaar geen verstand, maar wel een intuitie.

Een paard dat je niet langer wilt (gezond, maar absoluut gestoord en gevaarlijk om een voorbeeld te noemen), laat je toch ook liever afschieten dan dat je die in de dierentuin lekker laat aanvallen door roofdieren?

Een gedeelte van de slangen eet ook 'dood voer' de dieren worden dus eerst dood gemaakt voordat ze gevoerd worden.
Sommige slangen willen dit niet eten en die krijgen dan levende dieren omdat ze anders niet eten. De slang gaat dus dood zonder konijn/muis/rat enz. wij gaan niet dood als we geen konijntje eten dus voor ons is het niet noodzakelijk dat we dat konijntje eten. Dat het voor het dier minder prettig is, is een feit inderdaad maar in de natuur slaat een slang zijn muisje eerst ook niet dood met een steen omdat het anders zielig is.
Dat je je paard niet door roofdieren laat opeten is omdat dat dat paard een emotionele waarde heeft en het niet nodig is om hem op die manier aan zijn einde te laten komen, hem tussen de leeuwen gooien veroorzaakt onnodig lijden en dat wil niemand..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:49

dees_daan schreef:
Een gedeelte van de slangen eet ook 'dood voer' de dieren worden dus eerst dood gemaakt voordat ze gevoerd worden.
Sommige slangen willen dit niet eten en die krijgen dan levende dieren omdat ze anders niet eten. De slang gaat dus dood zonder konijn/muis/rat enz. wij gaan niet dood als we geen konijntje eten dus voor ons is het niet noodzakelijk dat we dat konijntje eten. Dat het voor het dier minder prettig is, is een feit inderdaad maar in de natuur slaat een slang zijn muisje eerst ook niet dood met een steen omdat het anders zielig is.
Dat je je paard niet door roofdieren laat opeten is omdat dat dat paard een emotionele waarde heeft en het niet nodig is om hem op die manier aan zijn einde te laten komen, hem tussen de leeuwen gooien veroorzaakt onnodig lijden en dat wil niemand..

Doel je op die kuikentjes e.d.?
Sowieso vind ik het op voorhand doden niet zo erg hoor.
Het gaat erom dat ze de slangen echt op een prooi willen laten jagen.

Paard heeft voor mij overigens niet meer emotionele waarde dan dat konijntje. Ik denk dat dat konijntje erger is voor mij.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:51

Janine1990 schreef:
dees_daan schreef:

Maar een konijn opeten als mens zie ik als een vorm van nuttige consumptie waar zeer waarschijnlijk weinig angst bij is komen kijken en wat heel erg snel gedaan is. Als je het goed doet, is het konijn meteen dood. Terwijl een aantal slangen het diertje eerst moeten wurgen, ik neem aan dat gifslangen houden zeer zeldzaam is en overigens ook beangstigend kan zijn. Diertjes hebben weliswaar geen verstand, maar wel een intuïtie.

Een gewone slang wurgt een konijntje of welk dier dan ook zo snel dat ze het eigenlijk ook niet doorhebben.. Het gaat heel snel..

En even voor de duidelijkheid voor allemaal: kittens worden alleen gebruikt door de achterlijke gevallen binnen de hobby die het verpesten voor de rest. Dit gebeurd dus echt zelden maar verpest ons echte hobbyisten een slechte naam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:00

Janine1990 schreef:
dees_daan schreef:

Doel je op die kuikentjes e.d.?
Sowieso vind ik het op voorhand doden niet zo erg hoor.
Het gaat erom dat ze de slangen echt op een prooi willen laten jagen.

Paard heeft voor mij overigens niet meer emotionele waarde dan dat konijntje. Ik denk dat dat konijntje erger is voor mij.

Niet alleen kuikentjes worden als dood voer gebruikt, ook muizen, ratten, konijnen enz. Deze zijn ook gewoon te bestellen. (Ook cavia's en duiven zijn als prooidieren te bestellen)
Sommige mensen gebruiken juist liever dood voer om te voorkomen dat een rat bijv schade aan de slang aanricht als de slang hem niet meteen opeet.

Edit; jou konijntje is een huisdier, die eet je zelf waarschijnlijk ook niet op als je zin in konijn hebt, dat maakt het verschil. Als het als voer gekocht wordt zit er geen emotionele waarde aan, net zoals er geen emotionele waarde aan het stukje vlees uit de supermarkt zit, bij dat laatste speelt het ook mee dat het vaak niet meer herkenbaar is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:36

Michelle_96 schreef:
Een gewone slang wurgt een konijntje of welk dier dan ook zo snel dat ze het eigenlijk ook niet doorhebben.. Het gaat heel snel..

En even voor de duidelijkheid voor allemaal: kittens worden alleen gebruikt door de achterlijke gevallen binnen de hobby die het verpesten voor de rest. Dit gebeurd dus echt zelden maar verpest ons echte hobbyisten een slechte naam..

Dat geloof ik echt meteen hoor...

Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk is het vooral hypocriet van mezelf.

dees_daan, ik heb geen konijnen hoor... Maar ik eet wel gewoon paardenvlees zonder morren. Als je dat bedoelt, is me even niet helemaal duidelijk :o

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:11

Kittens aan slangen voeren wat een misselijk makend iets,ik heb ook kittens gehad,wel allemaal zelf gehouden,diegene die dat doet zou ik graag eens aan een net python voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:18

Ik nam even aan dat je wel een konijn hebt idd, toch breng je je eigen paard niet naar de slacht als je zin in een stukje paardenvlees hebt neem ik aan, mede omdat je aan dat dier gehecht bent en het niet als voedsel ziet. (Dat het een dure hobby zou worden om dat wel te doen zal ook meespelen.)
Het gaat er om dat een eigen (huis)dier anders is als een dier dat als voedsel aangeschaft word.
En konijnen zijn wel knuffelbare beestjes natuurlijk, toevallig heb ik laatst een discussie gehad met iemand die het zielig vond dat mijn honden ook konijn eten (dat bestel ik dus ik slacht ze niet zelf en ik voer ook geen hele konijnen) dat ze kip eten was dan weer niet zielig..
Ik snap het wel hoor, maar een slang moet ook eten, en of hij nou een muis of een konijntje eet maakt voor mij geen verschil, ik zie wel liever dat ze gevoerd worden als ze al dood zijn maar als de slang dat niet wil eten houd het op, dan kiest de slangenliefhebber voor de slang en voert dus levend.. Natuurlijk zijn er ook mensen bij die het mooi vinden om te zien hoe zo'n dier gewurgd wordt maar ik denk dat dat er niet veel zijn.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:22

Konijnen hebben we hier ook van die rusjes,gewoon klein kleur dwerg,puur hobby.
Als ik ze via mp moet verkopen,krijg ik tig mails waar ik ziek van word,daarom gisteren een aantal naar de kinderboerderij gedaan.