dees_daan schreef:Dus konijnen fokken voor menselijke consumptie mag wel maar voor een slang mag het niet? Konijn ziet het verschil niet..
Mensen gaan echt geen €10 per kitten betalen als ze ze gratis ook kunnen krijgen en helaas zijn er nog steeds veel mensen die de kittens (of konijnen/knaagdieren) gratis aanbieden.
Als je wil voorkomen is het beter om de kittens alvast regelmatig te ontwormen, te laten enten en chippen, die kosten kan je dan gewoon doorberekenen en de serieuze mensen willen daar ook wel voor betalen.
Ik begrijp je punt hoor. Snap zelf ook wel dat het hypocriet is.
Maar een konijn opeten als mens zie ik als een vorm van nuttige consumptie waar zeer waarschijnlijk weinig angst bij is komen kijken en wat heel erg snel gedaan is. Als je het goed doet, is het konijn meteen dood. Terwijl een aantal slangen het diertje eerst moeten wurgen, ik neem aan dat gifslangen houden zeer zeldzaam is en overigens ook beangstigend kan zijn. Diertjes hebben weliswaar geen verstand, maar wel een intuitie.
Een paard dat je niet langer wilt (gezond, maar absoluut gestoord en gevaarlijk om een voorbeeld te noemen), laat je toch ook liever afschieten dan dat je die in de dierentuin lekker laat aanvallen door roofdieren?