Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:30

NoTrouble schreef:
Ojee, ik ben zelf ook een raar mens op marktplaats :o
Ik had een frontriem die ik zou kopen, bedrag afgesproken, dus in principe de koop rond. Echter krijg ik dus gisteren een nieuw hoofdstel van vriendlief. Ik had de frontriem nodig om het hoofdstel van mijn vader weer compleet te maken, die had ik enige tijd geleden uit elkaar gehaald maar hij heeft hem weer nodig binnenkort. Maar nu heb ik de frontriem dus niet meer nodig. Het gaat om een klein bedrag dus ik heb aangeboden de helft van het bedrag te betalen om het goed te maken dat zij hem gereserveerd had. Wil ze dat niet dan neem ik hem gewoon en dan verkoop ik hem zelf wel weer door. Dat kan ik goed begrijpen als ze dat liever heeft.

O ik voel me zo'n muts..

Inderdaad heel erg netjes! Zoiets is mij nog nooit overkomen en heb al zo vaak iets gereserveerd en dat ik vervolgens nooit meer iets hoor... dus een dikke duim voor jou ! +:)+

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:32

Lyzet en ElfiL; dankje, ik hoop dat de verkoper dat ook vindt. Ik heb zelf ook weleens een mail gehad dat iemand net toevallig het artikel al had gekregen, terwijl we al een principe overeenkomst hadden. En eerlijk gezegd dacht ik toen wel een beetje; jaja, dat zal wel :p

Maargoed gelukkig gaat het niet om iets groots of duurs hihi. Het is dus meer een principe kwestie.

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:43

Jammer maar helaas, kan gebeuren toch en inderdaad je mailt tenminste nog even :)

Alleen snap ik het verhaal niet zo :P

Je hebt een frontriem nodig om het hoofdstel van je vader weer compleet te maken, want hij wil het terug.

Nu krijg jij een nieuw hoofdstel.

Dat is natuurlijk leuk voor je, maar dan heeft die van je vader toch nog steeds geen frontriem :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:46

Ik snap hem ook niet helemaal...... In principe heb je de frontriem nog steeds nodig om het hoofdstel van je vader compleet te maken en terug te geven?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:47

Zoals ik het begrijp heeft ze het hoofdstel van d'r vader uit elkaar gehaald om daar dingen voor haar eigen hoofdstel van te gebruiken (de frontriem). Maar omdat ze nu een nieuw hoofdstel heeft gekregen, kan ze haar eigen hoofdstel weer uit elkaar halen en de frontriem weer terug op die van haar vader zetten.

Denk ik :+

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:48

Precies ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:49

N +:)+ adat de laptop, ipad en ihpone uit waren gevallen probeer ik het wel op nieuw.

@ No trouble : das echt heel goed van je! Zouden meer mensen moeten doen +:)+

@ ElfiL92 ; ik zou het ook niet opsturen. Aangezien jij al gemeld hebt dat je geen geld hebt ontvangen en ze geen mail terug hebben gestuurd dat er misschien iets fouts is gegaan, zou ik het gewoon weer te koop zetten.
Wel associaal dat we dan zeggen dat ze het wel hebben overgemaakt en dat als je mailt dat er niks op je rekening staat dat ze dan niks zeggen. Zou inderdaad dus oplichting kunnen zijn. :')

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:52

Sommige mensen sturen weleens wat op voordat hun geld binnen is. Dat heb ik weleens vaker gelezen en ook al een keer meegemaakt dat ik iets binnenkreeg wat ik pas op die dag betaalt had, aangezien er minstens 1 dag tussen zit met verzenden en ontvangen had de verkoper het dus al opgestuurd voordat die zijn geld had. Ik denk dat die mensen daar een beetje op hoopten. Dat je het na vlot mailcontact wel vast zou versturen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:52

joyce_eddy schreef:
Omdat ik mijn paard heb verkocht heb ik dus ook heeeeel veel paardenspullen op internet gezet!
Kreeg gister al een mail van een bokker die 140 euro voor mijn thorowgood zadel bood terwijl de vraagprijs 225 euro is!
pffft

Zadel ziet er netjes uit, alleen snap ik niet waarom je het niet wilt verzenden......

NT, netjes aangeboden hoor!

Hier belde er vandaag een half Nederlands half Engels pratende mr die onze dakkoffer wilde overnemen.
Wilde het vanmiddag al op komen halen, nou liever niet. Doe maar vanavond (dan is m'n man thuis haha)
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk komen opdagen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:56

Jadeleigh263 schreef:
@ No trouble : das echt heel goed van je! Zouden meer mensen moeten doen +:)+

Echt wel meer dan netjes!!
(en als iedereen dat zou doen, zou ik meer daar aan verdienen, dan aan de verkoop................ :') )

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:59

Kiki; groot gelijk, ik zou ook afspreken als je niet alleen thuis bent. Het zal me benieuwen of hij ook echt komt. Maar laten we van het positieve uitgaan :D

Kentaro; hahah jaa ik zelf ook vrees ik.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:12

@ kentaro ; jaa als niemand zou afhaken zouden al mijn spullen nu wel verkocht zijn. Laatste tijd veel bieders, wat ik meestal heb is dat de hoogste bieders toch nog wel even willen nadenken etc. In sommige gevallen haakt de hoogste bieder ook af en ondertussen haken de meeste andere bieders dan ook al af....

Nu ook aan het afwachten op een reactie van een bieder, hoop dat het doorgaat. :d

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:15

NoTrouble schreef:
Ojee, ik ben zelf ook een raar mens op marktplaats :o
Ik had een frontriem die ik zou kopen, bedrag afgesproken, dus in principe de koop rond. Echter krijg ik dus gisteren een nieuw hoofdstel van vriendlief. Ik had de frontriem nodig om het hoofdstel van mijn vader weer compleet te maken, die had ik enige tijd geleden uit elkaar gehaald maar hij heeft hem weer nodig binnenkort. Maar nu heb ik de frontriem dus niet meer nodig. Het gaat om een klein bedrag dus ik heb aangeboden de helft van het bedrag te betalen om het goed te maken dat zij hem gereserveerd had. Wil ze dat niet dan neem ik hem gewoon en dan verkoop ik hem zelf wel weer door. Dat kan ik goed begrijpen als ze dat liever heeft.

Ik verklaar je knettergek :Y)

Netjes hoor daar niet van. Maar ze kan hem toch doorverkopen. Je gaat toch geen geld geven omdat ze 'm heeft vast gehouden...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:27

Wat ik steeds vaker meemaak is dat mensen allemaal heel erg geïnteresseerd en netjes/aardig zijn, maar als ze toch alleen maar al denken dat je iets van ze wilt dan zijn het ineens heel bot en raar.

Dit weten de meeste hier wel: Via marktplaats krijg je niet elkaars email te zien als je correspondeert, maar dan zie je een ander adres. Vanwege privacy redenen. Heel terecht en fijn natuurlijk dat ze dit doen, maar het systeem waarmee dit gedaan wordt toont volgens mij nogal wat mankementen. Mails komen soms helemaal niet aan en zo kan ik ook geen foto's in een bijlage sturen via zo'n marktplaats email uitwisseling.

Dus als mensen geïnteresseerd zijn in iets bied ik altijd aan om meer foto's te sturen van het product of foto's die de situatie verduidelijken. Maar dan vraag ik dus iets in de trant van: Zou ik dan uw e-mail adres mogen, aangezien ik geen bijlagen kan meesturen via directe marktplaats correspondentie.

Nou dan krijg ik de meest rare en verontwaardigde reacties alsof ik de stalker zelf ben. :') Ze denken meteen dat er iets aan de hand is of dat ik iets van ze moet. Probeer ik het vaak op te lossen door ze in link vorm te sturen, maar de helft snapt dat dan niet of beschuldigd me ervan viruslinks door te sturen zodat zij die dan openen. Heel frustrerend!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:49

Ik ben het met Sammie eens hoor. :P
Zonde van je geld joh, NoTrouble!
Wil je toevallig ook iets van mij kopen wat je daarna niet nodig hebt? <<) Ik kan wel wat zakgeld gebruiken voor mijn laatste stukje maand! _O-

Vandaag definitief gehoord dat Karinda verkocht is, het paard wat terugkomt is 1.71 dus dat wordt wat spullen uitmesten, want die cob peessetjes gaan nooit niet passen _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:52

Ik ben bang dat ik nu ook een rare MP-verkoper lijk :=

Er hebben 2 mensen iets van me gekocht via MP, gewoon nette mensen, goed contact.
Allebei gezegd dat ze betaald hebben en volgens mijn ingebouwde radar had ik dat ook zeker verwacht.

Maar niks binnen op de Rabo.... ook van klanten via de webshop niet trouwens en daar zitten ook wederverkopers bij en anderen waarvan ik normaal wel gewoon een betaling verwacht had.

Maar he-le-maal niks bijgestort vandaag, dat is wel al te toevallig...kan bijna niet anders dan dat er weer iets fout gaat bij de banken.... lekker weer -O-

Vind het heel lüllig voor die mensen want die wilden het natuurlijk ook graag vandaag verstuurd hebben maarja als ik het niet op mijn rekening heb staan :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:01

Volgens mij gaat het de hele week al niet helemaal lekker met de banken.
Ik zit nog te wachten op een betaling uit Belgie die het weekend gedaan is |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:12

Hmm hier geen problemen. Iemand heeft bij onze webshop wat besteld, via bankoverschrijving betaald en dat stond er vandaag keurig op (kwam vanuit duitsland).

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:24

Hier ook al gehad dat de bank liep te ouwehoeren. Eerst al met de studiefinanciering die te laat was, gebeurt echt nooit, en later nog een keer met een betaling die drie dagen onderweg was terwijl het normaal gesproken de volgende dag is bijgeschreven. ING trouwens. Maar erg irritant.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:27

Ik heb het idee dat dat komt door de invoer van de IBAN enzo, dat stond bij het bericht wanneer de stufi overgeschreven werd, dat het daardoor wat later kon zijn. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:34

Chelle_dora, welke bank heb jij dan? :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:35

NoTrouble schreef:
Hier ook al gehad dat de bank liep te ouwehoeren. Eerst al met de studiefinanciering die te laat was, gebeurt echt nooit, en later nog een keer met een betaling die drie dagen onderweg was terwijl het normaal gesproken de volgende dag is bijgeschreven. ING trouwens. Maar erg irritant.

hier ook ING :7

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:51

Ik zit hier te wachten op een overschrijving vanaf een ing rekening naar mijn abn rekening.
Is ook nog niet binnen, had wel gemoeten.
Misschien problemen bij ING?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:52

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:02

Ik denk niet nog steeds want heb 20 en 22 e nog wel wat ontvangen en internet bankieren werkt wel gewoon (de abn app althans)
Maar misschien wel weer.. dat zou natuurlijk kunnen!