Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Ik heb heerlijk geslapen, maar helaas wakker geworden met hoofdpijn. :(

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:42

Typische Deutsche Bahn problemen met vertraging en iedereen hun ns international app die iets anders zegt :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Kan iemand mij vertellen hoe ik de kikkers uit kan zetten %)
Krijg er ineens error van -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

Ik had nog een zak pancake mix uit mijn kerstpakket dus ik dacht, ik maak een sheet pancake want veel minder gedoe dan pancakes in de pan bakken.

Nou, echt niet lekker -O- Het smaakt naar ei en is totaal niet gerezen. Volgende keer maak ik wel weer zelf beslag in plaats van zo'n kant en klare mix, want dit werkt dus niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Daenerys schreef:
Farjen schreef:
Aan mezelf: elke dag denk ik "als kind in bed ligt, ga ik naar stal" en vervolgens heb ik gewoon geen puf meer en wil ik gewoon op de bank liggen. Hoe doen andere mama's dit? -O-

Paard verkocht :=
Beetje kort door de bocht, maar ik kreeg het niet voor elkaar een goede balans te vinden tussen paard en gezin met jonge kinderen.

Jup, hier ook :j
Sinds 2020 geen paard meer hier en het is oké. Ik heb er gewoonweg geen tijd voor en als ik zie hoe mijn vorige paard er nu bij loopt, had ik dat nooit beter kunnen doen :D Hij is zo goed terecht gekomen.

Ergernis:
Ik wil zoveel doen, maar ik weet niet waar te beginnen dus doe ik nog steeds niets..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Daenerys schreef:
Farjen schreef:
Aan mezelf: elke dag denk ik "als kind in bed ligt, ga ik naar stal" en vervolgens heb ik gewoon geen puf meer en wil ik gewoon op de bank liggen. Hoe doen andere mama's dit? -O-

Paard verkocht :=
Beetje kort door de bocht, maar ik kreeg het niet voor elkaar een goede balans te vinden tussen paard en gezin met jonge kinderen.

Hier ook afgelopen jaar de paarden verkocht. Deed sinds de geboorte van de kinderen niets anders meer dan voeren, buiten zetten en stallen mesten.
Poesten, rijden, of verzorgen (andere dingen dan de basis verzorging) deed ik niet meer.
Op het laatst was het alleen nog een gevoel van “moeten”, een soort last op mijn schouders en geen hobby meer.
Ik heb alleen het laatste veulen gehouden. Die staat nu in de opfok voor als ik er toch binnen nu en drie jaar spijt van krijg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Zelfde als hierboven en dan heb ik geen eens kinderen.

Ik was wel iets te ambitieus en had er tot vorige maand 3. Mijn 'tweede' paard stond al te koop. Helaas overleed mijn oudste vrij plotseling. Het was nog wel de bedoeling om de oudste nog een paar jaar bij mij te hebben.

De tweede is nu onder voorbehoud verkocht. Dat geeft al een hoop rust. Ik heb nu geen energie voor rijden en te weinig energie om haar goed op te leiden. Ik verzorg haar wel elke dag, maar ik heb er ook gewoon geen motivatie voor om verder wat te doen. Behalve een keer poetsen of even stappen.

Ik heb ook nog een veulen van nog net geen jaar. Hem hou ik eerst ook aan. Als ik er zat van ben kan verkopen altijd nog. Maar aangezien het een kleinzoon is van mijn overleden merrie, en de zoon van mijn verkochte paard kan ik hem nu nog niet weg doen.

Toch gaat 1 paard mij straks wel heel veel rust geven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

Ons jack russelltje is sinds er een paar dagen bang van hommels.

Echt bang. Staartje in het kontje en in een hoekje zitten bibberen. Hijgen.

Ik denk dat ze bijna gestoken is.
Helemaal denk ik niet want nergens een raar plekje of jeuk.

Ze wil al dagen niet in het zonnetje zitten want ja veel hommels.
Maar de stal mee uitdoen was nog wel leuk.
Maar daar zat net ook een dikke hommel.

En ben nu met haar naar binnen. Maar nu kruipt ze hier zelfs onder tafel.

Ik weet niet hoe ik haar kan helpen |(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Ach wat sneu! Jacks zijn echte zon aanbidders, dus dan is de angst ook wel echt goed aanwezig als ze dat zelfs overslaan.

Tegelijk kunnen het ook wel hondjes zijn die over de top reageren.

Maar mijn paard vind hommels ook niet zo leuk. Ze maken ook wel een hard geluid. De hommels kiezen er ook nog vaak voor om bij de hooibak te gaan vliegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Een vriendin van mij is sinds ik hier woon (1,5 jaar) maar 1x hier geweest. Ik ga altijd naar haar. Op zich logisch want ik werkte dichtbij haar en ik heb een auto. Zij moet met de bus en dat is 40 minuten (25 min auto). En ik rijd haar ook met regelmaat naar dingen toe.

Nu komt ze eindelijk hier heen. Na 3x afzeggen. Ik had al bedacht dat ik haar wel terug wilde brengen. Maar had ik nog niet gezegd. En nu vraagt ze of ik haar op wil halen. :x

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

En je hebt neem ik aan nee gezegd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

Ja en ze vraagt het nog een keer. En dan gaat ze vanmiddag met de bus terug. Maar ik heb daar geen zin in. :=

Dan moet ik nu gaan haasten omdat zij moeite heeft met vroeg opstaan. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

Die gaat echt niet met de bus terug :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

DuoPenotti schreef:

Ja dus ik ga haar niet ophalen. Heb geen zin in discussie einde dag. Ze heeft ook autisme dus ik heb best begrip. Maar ik ben geen taxi. 50 min rijden omdat iemand geen zin heeft. :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Die zou ik ook zelf laten reizen, helemaal nu Jozi niet in orde is en hij ook liever niet alleen achter blijft. Dan moet je hem ook weer meenemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Telpeva schreef:
Die zou ik ook zelf laten reizen, helemaal nu Jozi niet in orde is en hij ook liever niet alleen achter blijft. Dan moet je hem ook weer meenemen.

Hij is vanmiddag sowieso even alleen. Maar in de ochtend na het poepen heeft hij de meeste last. Dus dan zou hij inderdaad mee gegaan zijn. Dus daar begin ik nu niet aan. :o

Ik ben het gewoon zat dat er vanuit gegaan wordt dat het allemaal wel even kan. En ik weet dat ik zelf deze situatie gecreëerd heb. Grenzen stellen is niet echt mijn sterke punt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja dus ik ga haar niet ophalen. Heb geen zin in discussie einde dag. Ze heeft ook autisme dus ik heb best begrip. Maar ik ben geen taxi. 50 min rijden omdat iemand geen zin heeft. :o

Snap ik. Jij bent heen en terug voor het ophalen langer onderweg dan zij heen met de bus. Dan maar niet, hoor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Extra goed dat je nu dan wel je grens aangeeft, volhouden! :D

Marcella

Koude douche en moest nog shampoo uit mijn haar spoelen en de rest. :brr:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Dus jij mag 50 minuten autorijden omdat zij niet 40min in de bus wilt zitten? Koekoek. Ik snap dat ze het vraagt als het vaker is gebeurd maar goed dat je voet bij stuk houdt.

Hier ook een vriendin (zonder auto) die met regelmaat vraagt of ik iets wil brengen of even mee wil rijden naar een winkel verder weg. Dat ik een half uur mag rijden omdat zij anders moet over stappen met de bus voor een klein stukje. Als ik niks te doen heb, prima gezellig. Maar ze lijkt niet helemaal te willen begrijpen dat benzine geld kost.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

Goed je grens aangegeven hoor! Ben benieuwd of ze überhaupt nog gaat komen nu.

Ben je gelijk goed wakker Marcella en een goede doorbloeding door het koude water. Start de dag, begin met een koude douch :))

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Goed je grenzen aangeven marlinderooz. Het is graag of niet voor die vriendin. Bovendien is 40 min met het OV prima te doen als je echt graag iemand wil zien lijkt mij?

Ergenis hier. Asiel belde of ik pleegkittens op wilde vangen, helaas kan ik dat nu nog niet -O- hopelijk snel weer, want het is zo leuk *\o/*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

En anders kan die vriendin ook een koptelefoon op doen.

Als ik langer dan 30 min moet dan doe ik die op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Jammer alleen dat het meer pijn ook oplevert een koude douche. :')

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Oh brrr koude douche!

Goed dat je op je strepen staat Marlinde!

Ik had me verslapen voor zoontjes eerste voetbalwedstrijd, snel snel en hij stond maar 10 min later op het veld.