rien10 schreef:Feestje bij de buren. Wat een klote muziek. En hard!
Zal ik je komen halen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
myk_en_shant schreef:Ik vind het ook niet erg dat de opties er komen, maar het hoeft niet elke seconde in mijn gezicht gedrukt te worden. Overal waar je komt, wordt het gepromoot dat het beter is voor het milieu.
Ik heb zelf dat mijn grote twijfels in, of het daadwerkelijk beter is.
De ingrediënten voor die burgers/ kroketten etc komen niet uit Nederland.
Soja wordt voornamelijk geïmporteerd vanuit Brazilië, die kant weg.
Dus legt duizenden kilometers af over de oceaan per boot of vliegtuig.
Soja plantages, kappen hele oerwouden om, om soja te verbouwen.
myk_en_shant schreef:rien10 schreef:Feestje bij de buren. Wat een klote muziek. En hard!
Ai, sterkte. Helaas herkenbaar.
Gezien het ruim na twaalven is, kun je er zelf heen lopen om te vragen, of het zachter kan. En anders de politie bellen.
Hebben wij toen ook regelmatig gedaan.
fleurtjeuh schreef:Mn opa is eerder dit jaar overleden, en mn oma zit vanwege erge dementie in een verzorgingshuis.
Nu is vandaag het huis van hun op funda komen te staan. Ik herkende het bijna niet, zo helemaal leeg.
Doet me meer dan ik dacht, ben er gewoon verdrietig van
Paloedie schreef:myk_en_shant schreef:Ik vind het ook niet erg dat de opties er komen, maar het hoeft niet elke seconde in mijn gezicht gedrukt te worden. Overal waar je komt, wordt het gepromoot dat het beter is voor het milieu.
Ik heb zelf dat mijn grote twijfels in, of het daadwerkelijk beter is.
De ingrediënten voor die burgers/ kroketten etc komen niet uit Nederland.
Soja wordt voornamelijk geïmporteerd vanuit Brazilië, die kant weg.
Dus legt duizenden kilometers af over de oceaan per boot of vliegtuig.
Soja plantages, kappen hele oerwouden om, om soja te verbouwen.
Hier moet ik even op inhaken. Verreweg de meeste soja in Nederland wordt verwerkt in... juist. Veevoer. 75% van de sojaproductie wereldwijd is bestemd voor veevoer.
In jouw ene biefstukje gaat dus een boel meer soja dan in die MacKroket. Zeven kilo soja voor één kilo vlees.
Als het je om de ellende die het verbouwen van soja veroorzaakt gaat misschien dus tóch die MacKroket eens proberen
En nee, ik ben geen vegetariër.
imaudy schreef:[
Het is toch logisch dat vegetariërs geen aanpassing voor jou doen? Vaak zijn mensen vegetariër vanwege dierenwelzijn enzo. Dan gaan ze echt geen vlees kopen.
Zelf eet ik geen vlees. Ik eet wel vis. Geen garnalen omdat daar ook slecht mee om wordt gegaan bij de kweek.
LaPluche schreef:Volgende keer een feestje bij jou dan maar.
Urbanus maakt goede cocktails, heb ik gelezen.
Kunnen we aub ophouden met de discussie over al dan niet vlees eten? Daar komen we toch niet uit, en dat is ook prima. Leven en laten leven.
imaudy schreef:LaPluche schreef:Volgende keer een feestje bij jou dan maar.
Urbanus maakt goede cocktails, heb ik gelezen.
Kunnen we aub ophouden met de discussie over al dan niet vlees eten? Daar komen we toch niet uit, en dat is ook prima. Leven en laten leven.
Ja laten we idd ophouden met de vleesdiscussie. Wat hier iemand zei, een eigen koe naar de slacht dat vind ik dan wel een soort van oke. Ik zou zelf zo'n koe niet lusten. Zit je daar "Hansje" of "Kareltje" op de eten
Zebrastreep schreef:Verschillende buienradars zeggen dat het droog is.
Nou het regent toch echt... heel fijne regen maar dit noem ik niet droog.
Hopelijk vanaf 11 uur wel dan start de mountainbike wedstrijd en ik wil wel in korte broek rijden want het zou 22 graden worden vandaag.
Zebrastreep schreef:Verschillende buienradars zeggen dat het droog is.
Nou het regent toch echt... heel fijne regen maar dit noem ik niet droog.
Hopelijk vanaf 11 uur wel dan start de mountainbike wedstrijd en ik wil wel in korte broek rijden want het zou 22 graden worden vandaag.
prompter schreef:Dat mensen pepernoten zeggen als ze kruidnoten bedoelen. First World ergernis
Niobe schreef:Als ik ooit de staatsloterij win, dan begin ik een opvanghuis voor geïrriteerde Bokkers.
Er zullen vleesopties zijn!