Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:10

Wat voor rijbroek/-legging geeft goed grip op kunststofzadels? De manege heeft nieuwe, op maat gemaakte, zadels aangeschaft. Veel zijn van kunststof. Ik heb het idee dat ik nu met mijn rijleggings met siliconen grip minder steun heb dan eerder in leren zadels.

Nu wordt ik regelmatig op de snelle wendbare dieren gezet, en dat zijn hele leuke dieren, maar met een spierziekte vind ik net dat beetje extra vertrouwen in mijn zit wel fijn!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:01

Wat ik me al een tijdje afvraag: vaak krijgen mensen VLAK NA hun overlijden een koninklijke onderscheiding, een lintje, benoeming tot de orde van Oranje Nassau.. En dan gaat het regelmatig over oorlogshelden. Maar waarom kon dat niet 10 jaar eerder zodat diegene nog een tijd had kunnen genieten van deze door het Koninglijk huis gewaardeerde handelingen en onvoorstelbare trotsheid heeft kunnen voelen. Dat vind ik altijd een beetje :(:)

F_Orumster

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 01:51

Iemand nog wakker?
Bij thuiskomst hoorde ik dat er een kat paniekerig de straat door miauwt. Glipte brutaal met me mee naar binnen. Net weer buiten gezet, begint gelijk klaaglijk te jammeren. Nu weer binnen. Wat moet ik er nu mee doen? Buiten zetten ? Nu op Amivedi plaatsen. Zag geen melding die op haar leek

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 01:53

Foto maken en dan buiten zetten? En dan eventueel op Facebook/buurt whatsapp of iemand z'n kat kwijt is en dat ie bij jou in de buurt is gezien

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 02:05

Heb indd ook foto op de wijk-fb gezet. Chatgpt zegt binnen houden en eigenaar zoeken/posten. Mede omdat de kat buiten zo in paniek lijkt. Foto's geplaatst op Amivedi en fb. Al zit ie geen tel stil, dus foto's maken valt niet mee. Buiten zetten voelde wel heel gemeen, vooral omdat ie buiten weer jammert

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 02:09

Dat snap ik, alhoewel ik zelf geen onbekende kat in m'n huis zou willen. Hopelijk reageert iemand

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 03:11

Ik zou idd geen vreemde kat binnen laten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 08:45

Ik zou hem wel binnen halen als 'ie zo paniekerig is :(:)

En dan inderdaad overal waar je maar buurtgenoten kan vinden, en eigenaars van verloren katten, een berichtje plaatsen. Als je zelf huisdieren hebt zou ik hem daar wel apart van houden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 08:57

Ik meen mij te herinneren dat er ooit een 'dingen van vroeger die je nu mist '-topic was, maar kan hem niet de zoekfunctie niet meer vinden.. iemand een idee of is dit gewoon een real life koortsdroom geweest :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:17

Die topics zijn er wel vaker geweest :j

Vaak over etenswaar :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:22

Oke nog een vraag van mij:

Mij mijn Facebook messengers bleken vannacht een aantal nieuwe meldingen te staan. For the record, I was asleep :') maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt.

Ik heb geen gekke aankopen gedaan oid en als ik op de naam van de persoon/bot (?) Klik, krijg ik ik alleen maar een ontontcijferbare code..

3x in 3 jaar is acceptable maar 3 in 6 uur :=

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:23

pmarena schreef:

Ja en ben jij die helemaal strekking van die koortsdroom vergeten:') to be continued :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:25

F_Orumster schreef:
Heb indd ook foto op de wijk-fb gezet. Chatgpt zegt binnen houden en eigenaar zoeken/posten. Mede omdat de kat buiten zo in paniek lijkt. Foto's geplaatst op Amivedi en fb. Al zit ie geen tel stil, dus foto's maken valt niet mee. Buiten zetten voelde wel heel gemeen, vooral omdat ie buiten weer jammert

Met dit schijtweer en een bange kat zou ik hem ook binnenhalen, desnoods alleen in een afgesloten ruimte houden (badkamer oid). Arm ding :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:42

_Karlijn schreef:
pmarena schreef:

Ja en ben jij die helemaal strekking van die koortsdroom vergeten:') to be continued :+

Hè...wat..... :? Ik heb (serieus!) echt geen flauw idee wat je bedoelt...? :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:19

_Karlijn schreef:
Oke nog een vraag van mij:

Mij mijn Facebook messengers bleken vannacht een aantal nieuwe meldingen te staan. For the record, I was asleep :') maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt.

Ik heb geen gekke aankopen gedaan oid en als ik op de naam van de persoon/bot (?) Klik, krijg ik ik alleen maar een ontontcijferbare code..

3x in 3 jaar is acceptable maar 3 in 6 uur :=

[ Afbeelding ]

Wachtwoord veranderen, als de sodemieter. Iemand anders probeert op jouw account in te loggen, is de meest waarschijnlijke optie. En verander meteen ook overal je wachtwoorden, te beginnen met je emailadressen. Better safe than sorry.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:49

_Karlijn schreef:
Ik meen mij te herinneren dat er ooit een 'dingen van vroeger die je nu mist '-topic was, maar kan hem niet de zoekfunctie niet meer vinden.. iemand een idee of is dit gewoon een real life koortsdroom geweest :')

Bedoel je zoiets? [ENT] Welk speelgoed van vroeger zoek ik?

Of dit? [LZP] We worden oud...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 14:23

Mizora schreef:
_Karlijn schreef:

Bedoel je zoiets? [ENT] Welk speelgoed van vroeger zoek ik?

Of dit? [LZP] We worden oud...

Op TikTok staan echt superleuke filmpjes met dingen uit je jeugd. Voor mij was de rolykit en de egel met puntenslijperneus echt een Oooooh ja-moment. En bepaald speelgoed ook, ik had die glowworm bijvoorbeeld. Zo leuk om terug te zien.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 15:19

Hoe lang zouden jullie een ovenschotel met vis maximaal bewaren in de koelkast?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 15:30

Picopico schreef:

3 dagen? Niet veel langer eigenlijk.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 15:34

_Karlijn schreef:
pmarena schreef:

Ik ook oprécht niet meer?
Mogelijke hypotheses:
- dit bericht was in het verkeerde topic geplaatst (maar dan wel? :') )
- typo?
- ik doe niet aan slapenwandelen maar aan slapend bokken?
- het was nog vroeg? :')

Excuses in ieder geval, ik ben nu ook geïntrigeerd. >;) :o?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 16:06

Bedoel je niet dat je een telefoon per ongeluk hebt gekocht in je slaap en het bent vergeten?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 16:20

AnnemiekvM schreef:
Bedoel je niet dat je een telefoon per ongeluk hebt gekocht in je slaap en het bent vergeten?

Welke telefoon? Om half 9 was ik al wel wakker B-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:09

Ik heb ook geen idee wat je bedoeling was _O-

Maar om weer on topic te komen is het wel iets dat ik me afvraag, wat je nou met deze reactie bedoelde :))

Dat "to be continued" maakt het wel extra spannend :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:15

Picopico schreef:

Nou als je vandaag een ovenschotel met vis maakt.
En deze netjes direct na het afkoelen in de koelkast hebt gezet. (dus niet nog een tijd op kamertemperatuur hebt laten staan)

Dan zou ik die liefst de volgende dag opeten (of in de vriezer).
Eventueel nog de dag daarna als hij gewoon nog goed ruikt en oogt.

Maar daarna zou ik er niet meer zo'n fijn gevoel bij hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:30

Ik heb ook een vraag. Zal wel een dopey vraag zijn van "weet je dat niet eens oud wijf" :=

Heb regelmatig met deze laptop dat de reactie op het touchpad (bewegen van de cursor) ineens zo ontzettend stroperig aanvoelt.

Ik zie op mijn scherm eigenlijk niks raars, maar het voelt gewoon heel stroperig, alsof cursor wil blijven hangen ofzo. Ook willen er dan nog wel eens dingen aangeklikt / geopend worden die ik helemaal niet wil openen. Super irritant.

Het lijkt dus alsof ik spontaan 1 of andere setting aan heb staan dan...?

Het gaat op een gegeven moment ook wel weer over maar ik heb geen idee wat ik heb gedaan waardoor het begint of overgaat en ik vraag me ook wel af of het nou psychisch is en alleen in mijn hoofd bestaat :=

Alsof je zelf de enige bent die ziet / het gevoel heeft dat je paard onregelmatig loopt en iedereen denkt dat je gek bent, zoiets :=