Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:pien_2010 schreef:
Voor mij klopt dat zeker. Ik ben zelden of nooit ziek geweest. Hooguit een herpes simplex lip en dat is het dan. Hooguit een migraine en ziek daarvan 24 uur en
Klaar. Daar ben ik dankbaar voor.
Dat is heel fijn, maar vertekend wel je beeld mbt milde klachten. Normale griepklachten worden ook gekwalificeerd als mild, terwijl je dan toch echt vaak meerdere dagen in bed ligt, koorts hebt, niks kan en we lang last van hebt. Bij Corona kan dat uiteraard ook. Betekent niet dat de klachten ineens ernstig zijn.
Vervelend? Ja, uiteraard…zaar klote. Ernstig? Nee, dat niet.
lenaa_tje schreef:Sizzle schreef:Overigens belachelijk eigenlijk hoeveel plastic er verpilt wordt voor die tests. Ze kunnen dat stripje ook gewoon in een klein kartonnetje plaatsen. Dat plastic is alleen maar voor de „fancy“.
Nou eens, wat een troep levert dat op zeg
purny schreef:En die je met een beetje tegenzin als je reuma in je handen hebt de verpakking niet open krijgt.
Maar goed. Er was laatst op LinkedIn een discussie gaande dat er zoveel plastic bij de zelftest zat.
Ik vroeg me af waarom er geen biologische afbreekbare mondkapjes waren
Sizzle schreef:purny schreef:En die je met een beetje tegenzin als je reuma in je handen hebt de verpakking niet open krijgt.
Maar goed. Er was laatst op LinkedIn een discussie gaande dat er zoveel plastic bij de zelftest zat.
Ik vroeg me af waarom er geen biologische afbreekbare mondkapjes waren
Ook echt geniaal is dat biohazard zakje. Dat moeten ze er wel bij doen maar dat slaat natuurlijk nergens op als je het bij het huisvuil dondert![]()
De houder hoeft geen plastic te zijn, dat staat gewoon duurder (pure marketing).
Afbreekbare mondkapjes zou geweldig zijn maar daar heeft gewoon nog niemand aan gewaagd omdat maskers aan hele strikte normen moeten voldoen. Dan moet je dus een geheel nieuw product gaan uitvinden en dat duur + tijdrovend.
Dat met mild is denk ik inderdaad vaak een misverstand. Mild is dat je er gewoon zelf weer van hersteld maar wel flink naar kan zijn.
Mijn moeder was flink naar ervan, maar anderzijds niet erger dan een griep die ze eigenlijk ieder jaar wel fiks oppikt en dan 1-2 weken beroerd van is.
Wat me wel irriteert is dat als je 3 dagen goed van de kaart bent van de prik iedereen dan zegt: och joh dat geeft niets, dat is een goed teken neem maar een pcm.
Ben je 3 dagen koortsig met covid dan is het wel allemaal vreselijk.
Koorts en ziek is gewoon ruk, ongeacht de oorzaak.
Ik wordt er nog woest van dat de kinderarts die een week 40 graden koorts en op het randje van opname en uitdroging wegwuifde met: och dat kan gebeuren (bmr inenting). Niets tegen de prik, ben blij dat hij erin zit maar dat is ook niet allemaal mild in de zin van een snotneusje.