Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:52

Hier dochter twee weken geleden corona. 1 dag echt heel ziek met ruim 39 graden koorts, daarna elke dag een stukje beter. Man en ik braaf getest, niets. Enkele dagen achter elkaar getest, negatief. Tot man woensdagmiddag ineens enorm begon te snotteren, thuistest gedaan: positief. Dag erna bij de ggd ook positief. Dat was dus ruim anderhalve week nadat dochter ziek werd. Ik ben vandaag ook getest bij de ggd en wacht nog op de uitslag. Ik voel me vooral brak en gammel en hoesten. Man heeft vooral al 3 dagen barstende hoofdpijn.

Man en beiden geboosterd in januari, maar hadden daar helemaal geen last van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:18

Ik moet ook zeggen dat ik best twijfel. Ik mag de booster in maart. Maar ik wil toch even wachten welke kant het met de QR code op gaat, of ik het ga doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:25

996981 schreef:
pien_2010 schreef:

Voor mij klopt dat zeker. Ik ben zelden of nooit ziek geweest. Hooguit een herpes simplex lip en dat is het dan. Hooguit een migraine en ziek daarvan 24 uur en
Klaar. Daar ben ik dankbaar voor.

Dat is heel fijn, maar vertekend wel je beeld mbt milde klachten. Normale griepklachten worden ook gekwalificeerd als mild, terwijl je dan toch echt vaak meerdere dagen in bed ligt, koorts hebt, niks kan en we lang last van hebt. Bij Corona kan dat uiteraard ook. Betekent niet dat de klachten ineens ernstig zijn.

Vervelend? Ja, uiteraard…zaar klote. Ernstig? Nee, dat niet.

Maar dan is omikron in termen van wat mensen ervaren toch niet zo ‘mild’? Bedoel, denk dat dit bovenste wel geldt voor de meeste mensen. Als dan toch blijkt dat je een paar dagen toch best zwaar klote voelt terwijl je een verkoudheidje had verwacht gezien de term “mild”…

Ongeacht hoe griep is, als men nu hoort dat omikron mild is dan zal de grootste groep Nederlanders toch die paar koortsige dagen dat niet met mild associëren. Denk dat men het écht onderschat.

(En daarbij, ook in dat geval kunnen maatregelen voor de gemiddelde Nederlander nog wel handig zijn; het is misschien te vergelijken met griep maar het komt voor mijn gevoel nu veel meer voor dan griep dat zou zijn? Zeker in mijn bubbel merk ik nú wel flink zieken in mijn omgeving, terwijl dat met het griepseizoen nooit zo veel voorkomt)

Wbt het plastic: was dat ook niet dat de test goed vlak kon liggen en daardoor betrouwbaarder was dan karton? Had dat ergens gelezen maar weet niet of het ergens op slaat :))

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:35

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:
Overigens belachelijk eigenlijk hoeveel plastic er verpilt wordt voor die tests. Ze kunnen dat stripje ook gewoon in een klein kartonnetje plaatsen. Dat plastic is alleen maar voor de „fancy“.

Nou eens, wat een troep levert dat op zeg

Ja wat een verspilling , gelukkig heeft men het gebruik van plastiek rietjes ontmoedigd :+ :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:37

Ons mama heeft de uitnodiging voor de 4 de prik al binnen , vind het nu wel overdreven
Heb gezegd van toch nog uit te stellen naar september ..booster is 3 maand geleden ofzo

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:38

Als ik iets erg vind zijn het wel papieren rietjes :r

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:53

Needje schreef:

Ja yuk bah

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:58

Er zijn zelfs mensen met een beperking die niet met papieren rietjes overweg kunnen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:00

Er zijn zelfs mensen zonder beperking die er niet mee overweg kunnen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:09

Needje schreef:

Nou idd. Bleh vieze dingen. Ik bestel ze nu online bij Ali, per 1000 stuks ofzo. Kan ik even vooruit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:09

Needje schreef:

:')
3 keer zuigen en hij is slap :+
Zou toch normaal gesproken niet mogen gebeuren

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:10

purny schreef:
Needje schreef:

:')
3 keer zuigen en hij is slap :+
Zou toch normaal gesproken niet mogen gebeuren

Iets wat na 3x zuigen slap hangt is niet goed!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:40

En ik ben dus negatief :roll: ik mag hopen dat ik het niet alsnog over een dag of 5 krijg.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:40

Needje schreef:

Die dan in plastic aan een pakje drinken geplakt zit :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:05

En die je met een beetje tegenzin als je reuma in je handen hebt de verpakking niet open krijgt.

Maar goed. Er was laatst op LinkedIn een discussie gaande dat er zoveel plastic bij de zelftest zat.
Ik vroeg me af waarom er geen biologische afbreekbare mondkapjes waren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:51

purny schreef:
En die je met een beetje tegenzin als je reuma in je handen hebt de verpakking niet open krijgt.

Maar goed. Er was laatst op LinkedIn een discussie gaande dat er zoveel plastic bij de zelftest zat.

Ook echt geniaal is dat biohazard zakje. Dat moeten ze er wel bij doen maar dat slaat natuurlijk nergens op als je het bij het huisvuil dondert :')

De houder hoeft geen plastic te zijn, dat staat gewoon duurder (pure marketing).

Afbreekbare mondkapjes zou geweldig zijn maar daar heeft gewoon nog niemand aan gewaagd omdat maskers aan hele strikte normen moeten voldoen. Dan moet je dus een geheel nieuw product gaan uitvinden en dat duur + tijdrovend.

Dat met mild is denk ik inderdaad vaak een misverstand. Mild is dat je er gewoon zelf weer van hersteld maar wel flink naar kan zijn.
Mijn moeder was flink naar ervan, maar anderzijds niet erger dan een griep die ze eigenlijk ieder jaar wel fiks oppikt en dan 1-2 weken beroerd van is.

Wat me wel irriteert is dat als je 3 dagen goed van de kaart bent van de prik iedereen dan zegt: och joh dat geeft niets, dat is een goed teken neem maar een pcm.
Ben je 3 dagen koortsig met covid dan is het wel allemaal vreselijk.
Koorts en ziek is gewoon ruk, ongeacht de oorzaak.
Ik wordt er nog woest van dat de kinderarts die een week 40 graden koorts en op het randje van opname en uitdroging wegwuifde met: och dat kan gebeuren (bmr inenting). Niets tegen de prik, ben blij dat hij erin zit maar dat is ook niet allemaal mild in de zin van een snotneusje.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:10

Sizzle schreef:
purny schreef:

Ook echt geniaal is dat biohazard zakje. Dat moeten ze er wel bij doen maar dat slaat natuurlijk nergens op als je het bij het huisvuil dondert :')

De houder hoeft geen plastic te zijn, dat staat gewoon duurder (pure marketing).

Afbreekbare mondkapjes zou geweldig zijn maar daar heeft gewoon nog niemand aan gewaagd omdat maskers aan hele strikte normen moeten voldoen. Dan moet je dus een geheel nieuw product gaan uitvinden en dat duur + tijdrovend.

Dat met mild is denk ik inderdaad vaak een misverstand. Mild is dat je er gewoon zelf weer van hersteld maar wel flink naar kan zijn.
Mijn moeder was flink naar ervan, maar anderzijds niet erger dan een griep die ze eigenlijk ieder jaar wel fiks oppikt en dan 1-2 weken beroerd van is.

Wat me wel irriteert is dat als je 3 dagen goed van de kaart bent van de prik iedereen dan zegt: och joh dat geeft niets, dat is een goed teken neem maar een pcm.
Ben je 3 dagen koortsig met covid dan is het wel allemaal vreselijk.
Koorts en ziek is gewoon ruk, ongeacht de oorzaak.
Ik wordt er nog woest van dat de kinderarts die een week 40 graden koorts en op het randje van opname en uitdroging wegwuifde met: och dat kan gebeuren (bmr inenting). Niets tegen de prik, ben blij dat hij erin zit maar dat is ook niet allemaal mild in de zin van een snotneusje.

Precies dit :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:41

Of dat wanneer je je ziek voelt je van mensen te horen krijgt: goh je ziet er wel ziek uit he.... ga je je nog zieker voelen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:46

Waar is het biohazard zakje voor dan eigenlijk?
Om het hele spul bij chemisch afval te doen?

Hier dag twee a drie:
Niet misselijk, kan normaal eten, paracetamol onderdrukt de hoofdpijn, ben heel verkouden en de wazigheid is vooral opvallend.
Beetje wankel op de benen zegmaar.
Mijn dochter en ik beide dezelfde symptomen, zij wel minder hoofdpijn.
Zij niet gevaccineerd ik wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:49

Zit zo n zakje er bij bij zo n test? Is mij nooit opgevallen en heb er al een hoop gedaan :Y)

Beterschap voor jou en je dochter!
Hier nemen de klachten echt wel snel af gelukkig. Waar ik vrijdag nauwelijks functioneerde voel ik mij echt al wel een stuk beter. En ipv. 39.5 graden koorts zit ik nu op 38.
Gezien mijn verleden met heftige longontstekingen na griep en verkoudheden ben ik wel tevreden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:25

Wat heerlijk om te zien dat Corona niet meer on top of mind is! 10:00 vanochtend de laatste geplaatste reactie :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:27

*\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:36

996981 schreef:
Wat heerlijk om te zien dat Corona niet meer on top of mind is! 10:00 vanochtend de laatste geplaatste reactie :D

De reden dat ik hier nauwelijks meer reageer, zijn dit soort reacties. Niet omdat ik het niet meer in de gaten houd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:39

Ja het nieuws is ook minder corona achtig.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:41

Mizora schreef:
996981 schreef:

De reden dat ik hier nauwelijks meer reageer, zijn dit soort reacties. Niet omdat ik het niet meer in de gaten houd.

Wat is er mis met mijn reactie? :+