Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:52

Jij hebt collega's die mogen prikken?
Ik denk dat voor mijn gemoedstoestand het beter is dat het iemand is die dit dagelijks doen.
Als ik zou weten dat het iemand is die daar weinig ervaring mee hebt zou het tot meer stress leiden.

Tegen de tijd dat we echt mogen zal het wel weer verandert zijn. En ging het vorig jaar ook niet door elkaar heen en dat werkte ook. Toen met mijn eerste prik zat het wachtstukje vol met ouderen die voor hun 2de kwamen en als ik meteen was gegaan na het krijgen van de uitnodiging had ik met tegelijkertijd met die ouderen mijn eerste gehad.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:01

Sheran schreef:
Ik word er inmiddels ook gewoon een beetje boos van hoor. Prik gewoon. Die paar procent die het niet mogen van de huisarts zorgen niet voor het verschil. Als mensen zich nou gewoon (hadden) laten prikken komen we tenminste uit deze hele toestand.

Het gros heeft een prik gehad namelijk 88 procent boven de 18 de eerste prik. Bron rivm.nl

Het aandeel gevaccineerden stijgt flink in de ziekenhuizen. Bron nos.nl

Als morgen 100 procent van de bevolking geent zou zijn dan hadden we nog maatregelen en QRcodes etc

De onduidelijkheid van de overheid zorgt zelf voor het wantrouwen in het beleid. Simpel Voorbeeld is het verschil tussen de essentiële en niet-essentiële winkels wat betreft toegang waar ze mee bezig zijn in de ene een QRcode en in de andere een mondkapje. Het gedoe rond mondkapjes die wel-niet-wel-niet-wel helpen.

Testen voor toegang, enorme hoeveelheden geld in gestopt. Nu mag je zonder QRcode niet heen. Als je iedereen zou testen voor grote evenementen etc dan kon je alle besmettingen eruit halen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:07

friezenfan2 schreef:
Jij hebt collega's die mogen prikken?
Ik denk dat voor mijn gemoedstoestand het beter is dat het iemand is die dit dagelijks doen.
Als ik zou weten dat het iemand is die daar weinig ervaring mee hebt zou het tot meer stress leiden.

Tegen de tijd dat we echt mogen zal het wel weer verandert zijn. En ging het vorig jaar ook niet door elkaar heen en dat werkte ook. Toen met mijn eerste prik zat het wachtstukje vol met ouderen die voor hun 2de kwamen en als ik meteen was gegaan na het krijgen van de uitnodiging had ik met tegelijkertijd met die ouderen mijn eerste gehad.

Nee denk niet dat mijn collega's dat gaan doen maar las er iets over dat ik dacht is dat dan de bedoeling? Maar denk dat ik het bericht op nos verkeerd lees :') maar ach we gaan het zien niks is zo onvoorspelbaar als de ggd :j

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:12

Dan lezen we samen het bericht van de nos hetzelfde. Ik maak er ook uit op dat collega's elkaar moeten gaan prikken. Ik denk dat dat best kan als je collega's hebt die daar toe bevoegd zijn maar de zorg is breed hé. En voor zo ver ik weet heb ik zulke collega's niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:16

Op veel plaatsen werd dat natuurlijk wel al gedaan.
In het ziekenhuis werd ook door het ziekenhuis mensen geprikt op eigen locatie.
Ik heb de janssen dan ook niet bij de GGD gehaald maar op locatie in het ziekenhuis.

Nu zal dat idd niet overal van toepassing zijn, maar ik ken bijvoorbeeld mensen in de Psychische opvang die wel kunnen prikken.
Dat verwacht ook niet iedereen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:25

DuoPenotti schreef:
Op veel plaatsen werd dat natuurlijk wel al gedaan.
In het ziekenhuis werd ook door het ziekenhuis mensen geprikt op eigen locatie.
Ik heb de janssen dan ook niet bij de GGD gehaald maar op locatie in het ziekenhuis.

Nu zal dat idd niet overal van toepassing zijn, maar ik ken bijvoorbeeld mensen in de Psychische opvang die wel kunnen prikken.
Dat verwacht ook niet iedereen.

Waarom niet?
In de ggz werken veel verpleegkundigen en artsen.
Vroeger was er een onderscheid in opleiding en had je Verpleegkundige A (somatisch) en Veepleefkundige B (psychiatrische).
Dat onderscheid is er niet meer.
Veel psychiatrische patiënten hebben ook somatische klachten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:29

Precies, dat bedoel ik dus

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:00

Nou uh ik zie mijn collega's mij niet prikken := Sterker nog lijkt mij geen goed idee omdat iedereen mij al een beetje uitlacht omdat ik een prikje eng vindt. Plus de eventuele paniek die ik erna heb heb ik veel liever bij een onbekende die mij nooit weer ziet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:08

Needje schreef:
Hadden ze gebeld? Want online gebeurd dat soms omdat er meerdere tijdsloten gereserveerd worden als iemand online een afspraak maakt. Waardoor tijdelijk dan ergens geen plek is en er een locatie verder weg wordt laten zien.

Ja zij hadden gebeld maar kwamen er niet doorheen. Meerdere keren geprobeerd. Toen maar naar Testen voor toegang gegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:13

Als niveau 3 mag je gewoon prikken... dus in de zorgcentra moet dit geen probleem zijn.
Al lijkt het me wel awkward om mee te maken of te doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:35

Waarom zou dat zo raar zijn dat je elkaar prikt?
We hebben het niet bepaald over een complexe handeling of zo, dat zou ik zelfs nog wel durven met mijn verlopen proefdier certifikaat :o
Zat mensen hier op bokt die allerlei injecties bij zichzelf of hun paarden zetten.

Ik moest wel erg lachen toen vorig jaar groot op TV de eerste prik gezet werd door Gommers en die duidelijk al jaren niet meer geprikt had :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:44

Die prikken stellen niet zo veel voor. Ik mag mezelf prikken (met langere naalden zelfs), geef zelf de griepprik morgen aan mezelf. Mag mijn dieren prikken ook op die manier. Geef me de injectiespuit en ik duw hem wel bij mensen in een arm. }>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:45

Omdat zeg maar niet iedereen een certificaat heeft voor toedienen van medicijnen. Ik mag iemand echt niet prikken zonder een cursus lijkt mij.

Bij ons wordt overigens nooit geprikt op wat voor manier dan ook dus logisch dat ik dat niet wil toch?

Heb twee hele slechte ervaringen door mensen met te weinig ervaringen en die periode hoef ik niet weer door :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:51

Wat zebrastreep zegt snap ik. Er is een verschil tussen iemand die dagelijks prikt en wie dat nooit doet. je wilt niemand een negatieve ervaring geven omdat ze iets goeds doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:51

Bij het leger zitten ook verpleegkundigen, zet die in om de plekken langs te gaan waar veel mensen in een dag gevaccineerd kunnen worden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:53

Hebben ze dat aan het begin van het vaccineren ook niet gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:54

De tweede coronaprik werd echt veel te hoog gezet bij mij. Zat in mijn schouder ipv in mijn bovenarm. Echt niet fijn. Bij de booster zal ik het ook zeker zeggen dat ik hem niet zo hoog wil dit keer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:18

Het is wel te hopen dat mensen zich echt aan de regels houden, inmiddels is er weer een kind overleden, met de hausse aan besmettingen nemen ook overlijdens onder kinderen toe, vier in de laatste twee weken. Totaal 14 en meer dan vijftig nog in het ziekenhuis waarvan één op de ic.
Dus wanneer je niet wil prikken voor een ander blijf dan extreem goed de regels volgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:21

bigone schreef:
Het is wel te hopen dat mensen zich echt aan de regels houden, inmiddels is er weer een kind overleden, met de hausse aan besmettingen nemen ook overlijdens onder kinderen toe, vier in de laatste twee weken. Totaal 14 en meer dan vijftig nog in het ziekenhuis waarvan één op de ic.
Dus wanneer je niet wil prikken voor een ander blijf dan extreem goed de regels volgen.

Zijn dat gezonde kinderen of met onderliggende ziekten? Best heftig om te horen dat er nog 50 kinderen in het ziekenhuis liggen met covid.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:24

bigone schreef:

Deze fout blijf jij keer op keer maken. Het houden aan de regels is niet enkel voorbehouden aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Ie-der-een moet zich aan de regels houden. Ook gevaccineerden. Ie-der-een moet zijn verantwoordelijkheid nemen om besmetting en het eventueel besmetten van anderen, te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door 996981 op 15-11-21 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:27

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:

Zijn dat gezonde kinderen of met onderliggende ziekten? Best heftig om te horen dat er nog 50 kinderen in het ziekenhuis liggen met covid.

En zitten daar geënte kinderen bij? (gezien 12+ geent kán zijn)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:30

996981 schreef:
Spoiler:
bigone schreef:

Deze fout blijf jij keer op keer maken. Het houden aan de regels is niet enkel voorbehouden aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Ie-de-reen moet zich aan de regels houden. Ook gevaccineerden. Ie-de-reen moet zijn verantwoordelijkheid nemen om besmetting en het eventueel besmetten van anderen, te voorkomen.

Nou he. De niet gevaccineerden mogen straks niet meer naar niet essentiele winkels, maar ik gok als het zo doorgaat gevaccineerden ook niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:31

Suzanne F. schreef:
De tweede coronaprik werd echt veel te hoog gezet bij mij. Zat in mijn schouder ipv in mijn bovenarm. Echt niet fijn. Bij de booster zal ik het ook zeker zeggen dat ik hem niet zo hoog wil dit keer.

Inderdaad goed aangeven van te voren!!! Mijn eerste is ook zo hoog gezet. Ik voelde het gelijk en met het terugrijden was ik blij dat het links was ivm schakelen. Ik heb er 2 dagen enorm last van gehad. Het voelde alsof het een slijmbeursontsteking was. De tweede aangegeven dat ze niet zo hoog moesten prikken en toen geen centje pijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:45

De christenunie wil een 1G systeem. Iedereen ongeacht wel of niet gevaccineerd alleen met een test.

De ggd kan het nu al niet meer aan...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:50

Achterom schreef:
De GGD denkt er blijkbaar zo over, maar de instellingsartsen dus niet, die raden het vaccineren van medewerkers af omdat zij daarvoor niet medisch verantwoordelijk willen zijn. Ook is er dan nog een issue op te lossen over de registratie, wie gaat dat dan doen?
Wel lekker makkelijk voor de GGD dit. We laten het gewoon de zorg doen, die zijn nog niet overbelast ofzo.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Ik werk in de wijkverpleging en ik en mijn collega's zijn begin van het jaar door collega's gevaccineerd in 1 van onze verpleeghuizen. Daar hadden ze vaccins over na het vaccineren van de bewoners en omdat er meer uit een flesje kwam dan eerder gedacht.
Vaccins werden door zorgmedewerkers gezet onder toeziend oog van de verpleeghuisarts. Papieren invullen en die zijn opgestuurd naar rivm enz
Vaccinaties zijn dus gewoon geregistreerd. Was weinig werk voor de medewerkers.