Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:51

Als iemand een bod doet en jij hebt het geaccepteerd, dan kan diegene het artikel voor de overeengekomen prijs komen. Het is niet gereserveerd, dus iemand anders kan het ook nog gewoon kopen of een bod doen :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:00

Oh top, goed om te weten. Dank je wel !

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:08

Soms wel jammer ik was akkoord gegaan met verlengen van de verzendtermijn, verkoper blij stuurt ze alsnog niet op :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:31

Saul schreef:
Kak. Was best een hoog bedrag -O-

Zo kun je wel lekker gratis spullen verzamelen trouwens :=

Had wat er in zat een beetje gewicht?
Ze wegen namelijk het pakket op meerdere punten voor aflevering, dus zou even het bij de verzenddienst checken, als het gewicht op het laatste checkpoint voor uitlevering goed was wordt het als bezorgd gezien.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:34

2 uur geleden is er bij mij een 'order completed', het geld zou binnenkort naar mijn balance gestuurd moeten worden.
Het is er nog steeds niet :+ Meestal duurt het maar een paar minuten tot het erbij staat.
Meer mensen hier last van?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:24

Kan het zijn dat je dit geld al hebt ontvangen, maar dat de order nu volledig is afgehandeld omdat de bezwaartermijn is verstreken en er een automatische review is geplaatst?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:54

Arzil schreef:
Kan het zijn dat je dit geld al hebt ontvangen, maar dat de order nu volledig is afgehandeld omdat de bezwaartermijn is verstreken en er een automatische review is geplaatst?

Ik was even terug aan het kijken in mijn payment history, maar daar zie ik het bedrag in heel november niet voorbij komen. De order is overigens ook maar van 2 weken geleden, dus verder kan het ook niet.

Het staat er nog niet bij, maar een andere order die later is 'completed' staat wel al in mijn balance.
Even contact zoeken met Vinted dan maar.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:28

Grrr... Dat vind ik nu echt onwijs vervelend.. voor de zoveelste keer dat mensen een bod doen en vervolgens geen betaling.. Doe dan geen bod, hier mag vinted ook wel een 1 ster review opzetten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:30

Momo94 schreef:
Grrr... Dat vind ik nu echt onwijs vervelend.. voor de zoveelste keer dat mensen een bod doen en vervolgens geen betaling.. Doe dan geen bod, hier mag vinted ook wel een 1 ster review opzetten.

Want?
Een bod doen betekent niet dat je verplicht bent om het item te kopen he :=

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:34

Nee, maar bied dan niet, want als je bied dan wil je toch iets hebben? maar blijkbaar niet. Ga een ander dan niet blij maken met een dooie mus en bied gewoon niet. Was ook niet van dat ik niet snel was, reageerde met 10 minuten. :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:39

Marjo schreef:
Momo94 schreef:

Want?
Een bod doen betekent niet dat je verplicht bent om het item te kopen he :=

Dat vind ik wel, wordt je bod geaccepteerd dan ben je verplicht om te kopen.
Waarom zou je anders een bod doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:27

Ik doe soms meerdere biedingen op verschillende items, die ik dan niet allemaal tegelijk ga kopen zou iedereen het bod accepteren. Dus het komt wel eens voor dat ik bied en niet koop.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:15

Maar dan zeg je toch even dat je er vanaf ziet? :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:47

Momo94 schreef:

Je wil niet weten wat je dan voor reacties naar je hoofd krijgt ;(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:51

Pantykous schreef:
Ik doe soms meerdere biedingen op verschillende items, die ik dan niet allemaal tegelijk ga kopen zou iedereen het bod accepteren. Dus het komt wel eens voor dat ik bied en niet koop.

Precies dit. Ik snap het probleem ook niet als iemand het niet koopt. Als een ander het wil kopen kan dat toch gewoon.

Klinkt bijna alsof je thuis actief zit te wachten totdat iemand het koopt...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 18:03

Momo94 schreef:

Nee.

Maar goed ik ga zelf ook niet zo met biedingen om. Wat ik niet interessant vind ik reageer ik niet op en als mensen wel accepteren en niet kopen vind ik daar ook niks van. Komt wel weer een ander.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:39

Ik zit er bovenop dus krijg ik een bieding reageer ik nagenoeg meteen. Misschien zit daar het verschil in.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:16

Tsja, soms heb je iets anders gekocht in de tijd tussen bieden en accepteren van het bod.

Ja soms is het irritant, maar niemand is verplicht te kopen na bieden. En een berichtje zou netjes zijn, maar een 1* review vind ik wel pittig hoor :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:10

Idd. Hier bied ik bv vaak hetzelfde bedrag voor eenzelfde iets bij verschillende mensen. De eerste die het bod aanvaard, daar koop ik het van. Als nadien nog iemand aanvaard, was die helaas te traag.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:13

Ik bied soms en als het geaccepteerd is wil ik kopen, maar dan zijn de verzendkosten heel erg hoog. Soms echt €9, dan laat ik het ook zitten hoor.

Heb er wel eens een berichtje achteraan gestuurd maar dan kreeg ik de vraag of ik meer wilde kopen van die verkoper. Nee dat wilde ik niet want anders had ik dat gelijk wel gedaan

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:56

Hier net weer wat. Iemand kiest een bundel. Totaal 5.10 incl bundelkorting en bied 5 euro. Waarom op 10 cent naar beneden bieden. Heb het wel geaccepteerd, maar eigenlijk vind ik het maar raar

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:43

Ik kan me er soms ook wel over frustreren ja dat mensen bieden en dan niet meer kopen en vooral dan gewoon niks meer laten weten, wat imo even een kleine moeite is; joh, ik zie er toch vanaf. Maar ik snap het ook wel en het hoort er toch gewoon bij. Wat ik irritanter vind is dat ik soms tot 2x toe reserveer voor iemand en het dan alsnog niet gekocht word. Bedoel, het bieden moet gewoon blijven op het platform, daar niet van. Het weghalen hoeft van mij dan ook echt niet. Maar ik vind het wel soms een irritatie puntje hoe mensen ermee spelen ja en vooral dan gewoon niks meer communiceren, zeker wanneer het om gereserveerde items gaat.

Maar in principe; alles wat ik op Vinted gooi is ook niet perse iets wat ik asap verkocht Moet hebben om wat voor reden dan ook dus als het niet verkoopt, dan; jammer, maar so be it… denk ik dan maar en dan komt er hopelijk vast nog een nieuwe koper tzt. Maar ja, in eerste instantie frustreer ik me dan alsnog soms wel eens hoor, afhankelijk van de situatie.

Maar je moet op Vinted ook nog opletten wat je zegt ja, want zeker bij de Fransen heb je groot kans dat je meteen uitgescholden word voor vanalles en nog wat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:49

eroslover schreef:
Hier net weer wat. Iemand kiest een bundel. Totaal 5.10 incl bundelkorting en bied 5 euro. Waarom op 10 cent naar beneden bieden. Heb het wel geaccepteerd, maar eigenlijk vind ik het maar raar

Zal misschien iemand zijn die met vinted portemonnee geld wil betalen en dan net 0.10 te kort komt en sommige willen uit principe dan geen geld van hun bank bij betalen ofzo, of dat nu om 10 cent gaat of 10 euro. Dat heb ik in ieder geval al vaker gehad, dat ze dat dan zeiden; ja ik heb nog maar precies DAT in m’n portemonnee staan… :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 04:07

Ja kijk als je contact met iemand hebt gehad en gevraagd had of diegene wil reserveren, en dan vervolgens niks meer laten horen....dat vind ik wel echt aso. Maar daarom reserveer ik in principe ook niet meer. Meestal hoor je er niks meer van / komt er een verhaal waarom ze er toch vanaf zien.

Maar na een bod niks meer laten horen....mja dat hoort er een beetje bij vind ik.
Als iemand een bod doet zie ik dat als een vraag stellen van "zou je het voor dit bedrag willen verkopen?" en niet als "wanneer je akkoord gaat koop ik het".

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:40

Reserveren doe ik sowieso niet eigenlijk, tenzij iemand al vaker bij me heeft gekocht.