Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Als we ons met z'n allen vanaf het begin aan de geest van de regels hadden gehouden om corona te bestrijden,
Citaat:dan had de overheid niks hoeven te doen, want dan hadden we de zaak onder controle kunnen houden en namen we uit onszelf de maatregelen die nodig zijn op dat moment. Maar omdat we met z'n allen continu de grenzen van de regels opzoeken, moeten er aldoor nieuwe regeltjes bedacht worden om de mazen te dichten, die we toch weer gevonden hebben.
Citaat:Wat de bibliotheek betreft. In het voorjaar had de bibliotheek de mogelijkheid opengezet dat iedereen via hun app een aantal boeken gratis als e-book konden lezen. Dit vanwege het feit dat ze gesloten waren. Dat kunnen ze nu natuurlijk weer doen.
safina schreef:Ik ben wel nieuwsgierig hoe een avondklok eruit zou gaan zien in praktisch opzicht. Ik kwam gisteren om 22 uur thuis uit mn werk. Nou heb ik een cruciaal beroep, dus dat zal bij een avondklok ook nog wel mogen. Maar wat met mensen die avond- en nachtdiensten draaien in andere sectoren? En zou je je hond nog mogen uitlaten? Mag je dan wel door een regio heen rijden? Of terugkomen uit een andere regio?
Voor mij bestaat mijn leven nu voornamelijk uit werken en thuis zijn, dus ik zal weinig verschil merken. Maar ben nieuwsgierig...
elnienjo schreef:Ineke2 schreef:In Rotterdam komt er een strengere lockdown áls de cijfers daar niet snel gaan dalen hoorde ik vanmorgen Aboutaleb zeggen op de radio.
Probleem alleen is: dat betekend dat de niet essentiële winkels dichtgaan.
Maar in de omringende steden is dat niet het geval. Dan gaan de Rotterdammers dus “ gewoon” naar Delft bijvb om daar te funshoppen
OV stilleggen in dat gebied
safina schreef:Ik ben wel nieuwsgierig hoe een avondklok eruit zou gaan zien in praktisch opzicht. Ik kwam gisteren om 22 uur thuis uit mn werk. Nou heb ik een cruciaal beroep, dus dat zal bij een avondklok ook nog wel mogen. Maar wat met mensen die avond- en nachtdiensten draaien in andere sectoren? En zou je je hond nog mogen uitlaten? Mag je dan wel door een regio heen rijden? Of terugkomen uit een andere regio?
Voor mij bestaat mijn leven nu voornamelijk uit werken en thuis zijn, dus ik zal weinig verschil merken. Maar ben nieuwsgierig...
Shadow0 schreef:Bedenk dat de beschermingsmaatregelen voor de zorg nog steeds niet voldoende zijn! Er werken mensen in de zorg met te weinig beschermingsmateriaal, en die mensen worden ziek.
safina schreef:Kuipers brieft net de Tweede Kamer: ze hebben onderzoek gedaan naar virusstammen naar herkomst besmettingen zorgpersoneel en mensen uit de zorg blijken niet zozeer door patientcontact besmet te worden, maar gewoon in hun dagelijks leven, zoals zovelen besmet raken nu.
Ik ken het onderzoek niet, maar misschien wel interessant dat eens op te zoeken?
elnienjo schreef:Ineke2 schreef:Dat kan niet zomaar, er zijn mensen van afhankelijk en van die mensen is daar zorgpersoneel een hele grote groep van.
Jammer dat ons ID/paspoort daar nog niet in voorziet dat je BSN-nummers aan kunt melden als essentieel beroep waardoor je wel toegang krijgt tot OV.
elnienjo schreef:mvdende schreef:
Nou, je kan bijna helemaal niets meer. Alles is dicht.
Snap héél goed dat mensen in hun vrije weekend/ dag even iets anders aan hun hoofd willen hebben en even uit de (thuiswerk) situatie willen zijn.
Voor veel mensen is hun woonkamer al hun werkplek geworden....
Normaal gingen ze misschien een middagje uit lunchen of zochten ze een museum op oid.
Juist door steeds meer dingen te sluiten (attracties, dierentuinen, musea) gaan mensen naar de dingen die nog wél open zijn: IKEA, Intratuin, woonboulevard, natuurgebieden.
Waardoor het in die plaatsen alleen maar drukker en drukker wordt.
Als je al 5 dagen tussen 4 muren opgesloten zit, wil je er ook wel even tussenuit.
Ik ga niet zomaar funshoppen, maar als ik iets nodig heb, ga ik het wel halen. Is even een uitje, even iets anders dan de 4 muren thuis.
En dat terwijl een "uitje" vorig jaar nog een evenement/ dagje pretpark oid was, nu is een "uitje" even naar de Intratuin omdat je iets nodig hebt.
Maar ik las van jou dat jij zaterdag naar de Intratuin bent gegaan en dat je het daar zo druk vond. Waarom ga je dan in het weekend als je door de week gewoon thuis bent? Ik ben afgelopen week ook naar Intratuin gegaan, op 'n doordeweekse dag tussen 17.30/18.30 en toen was het er uitgestorven.
elnienjo schreef:Muze schreef:Ik ga die broeken dus ook passen.
Verder kom ik nergens, al maanden niet.
Alleen op stal, boodschappen en apotheek.
Broeken passen kan ook thuis natuurlijk. Kun je veel beter en relaxter vergelijken dan in 'n winkel waar ze slecht licht en krappe hokjes hebben.
mvdende schreef:elnienjo schreef:Broeken passen kan ook thuis natuurlijk. Kun je veel beter en relaxter vergelijken dan in 'n winkel waar ze slecht licht en krappe hokjes hebben.
Tuurlijk, thuis passen.
Eerst 20 broeken bestellen en betalen dan...
Niet iedereen zit erop te wachten enkele honderden € aan online bestellen kwijt te zijn met de mogelijkheid dat je je geld nooit meer terug ziet.
Want de niet passende broeken moeten weer retour gestuurd worden en de "verantwoordelijkheid" daarvan ligt bij jou. Als er tijdens het retour zenden iets mis gaat, ben jij verantwoordelijk en kan je dus fluiten naar je centen.
Ik koop nooit online kleding.
Sterker nog, als de Decathlon in Antwerpen weer open gaat, moet ik er heen om een broek te retourneren. Die had ik in januari (voor corona dus) daar gekocht en nu pas ik hem niet meer. Kaartjes enzo zitten er nog aan, broek nooit aan gehad. Mag 365 dagen ruilen, dus moet er voor januari heen. En iets gekocht in een Belgische filiaal kan je niet terug brengen naar een Nederlands filiaal.
mvdende schreef:Tuurlijk, thuis passen.
Eerst 20 broeken bestellen en betalen dan...
Niet iedereen zit erop te wachten enkele honderden € aan online bestellen kwijt te zijn met de mogelijkheid dat je je geld nooit meer terug ziet.
Want de niet passende broeken moeten weer retour gestuurd worden en de "verantwoordelijkheid" daarvan ligt bij jou. Als er tijdens het retour zenden iets mis gaat, ben jij verantwoordelijk en kan je dus fluiten naar je centen.
Ik koop nooit online kleding.
Sterker nog, als de Decathlon in Antwerpen weer open gaat, moet ik er heen om een broek te retourneren. Die had ik in januari (voor corona dus) daar gekocht en nu pas ik hem niet meer. Kaartjes enzo zitten er nog aan, broek nooit aan gehad. Mag 365 dagen ruilen, dus moet er voor januari heen. En iets gekocht in een Belgische filiaal kan je niet terug brengen naar een Nederlands filiaal.
nynke55 schreef:Waarom zou je 20 broeken bestellen? Ik bestel er meestal 1. want ik weet mijn maat. Mocht ik twijfelen, dan koop ik er 2 en gaat er 1 terug.