Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:48

Nu kan iedereen zich laten testen met milde klachten. Ik ga er vanuit dat het daardoor komt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:53

purny schreef:
Nu kan iedereen zich laten testen met milde klachten. Ik ga er vanuit dat het daardoor komt

Die stijging hebben we eerder al gehad. Dit komt gewoon door versoepelingen en dat is niet gek en ook niet meteen erg. Het moet alleen wel behapbaar blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:57

In Goes 25 besmettingen onder jong volwassenen.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:00

In het wekelijks rapport van het RIVM staat ook dat er 5000 mensen meer zijn getest dan de week ervoor. Het percentage mensen dat positief getest was was in week 27 en week 28 gelijk, beide weken 0,6%. Dus in hoeverre zegt die stijging dan wat...

Het is wel de eerste week dat er er geen daling is in het percentage positieve testen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:36

Hier in België ook al de hele week weer stijgingen in het aantal nieuwe besmettingen.

De contacttracing krijgen ze niet op punt. Dus we varen gewoon even blind B-)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:37

Dat aantal stijgingen zegt me niet zoveel, er word ook meer getest.
Zo lang de ziekenhuisopnames maar niet erg omhoog gaan, dat lijkt me een beter ijkpunt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:40

Ziekenhuisopnames en dodenaantal stijg hier niet tot nu toe.
Lijkt ook een andere groep te zijn die het nu oploopt en er niet zodanig slecht van wordt dat opname noodzakelijk is.
Maar goed, dat zal voor de eerste golf ook wel zo geweest zijn.
Een prof die al vaak gelijk had, verwittigde dat met deze trend de opnames rond 20 juli wel weer zullen stijgen.
We gaan het zien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:56

Pandora2 schreef:
Ziekenhuisopnames en dodenaantal stijg hier niet tot nu toe.
Lijkt ook een andere groep te zijn die het nu oploopt en er niet zodanig slecht van wordt dat opname noodzakelijk is.
Maar goed, dat zal voor de eerste golf ook wel zo geweest zijn.
Een prof die al vaak gelijk had, verwittigde dat met deze trend de opnames rond 20 juli wel weer zullen stijgen.
We gaan het zien.

Hier ook niet/nauwelijks.
Maar eerder hadden ze de kennis die we nu hebben natuurlijk nog niet. Ik ga er vanuit dat ze dan wel eerder een poging gaan doen tot het weer meer stoppen.
De eerdere pieken zijn in Nederland na versoepelingen ook niet geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:28

Natuurlijk zegt het aantal besmettingen niet alles, echter, wanneer de besmettingen oplopen ( vooral onder jong volwassenen) die hebben ouders, grootouders dus is het imo een kwestie van tijd dat ook ziekenhuis opnames weer lichtelijk gaan stijgen.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:35

@bigone, maar als het aantal besmetting oploopt met het aantal testen dan zegt dat nog niet veel. Als procentueel vorige week 1% positief werd getest, en deze week ook, maar er werden deze week 10.000 meer tests afgenomen, dan komen er meer positieven uit. Maar zolang procentueel het aantal positieven niet toeneemt tov. het aantal afgenomen testen, dan heb je in feite niet te maken met een toename van het aantal positief geteste mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:13

Moeders is thuis! Ik heb gelijk even een fruitmand besteld voor haar :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:16

Fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:23

bigone schreef:
Natuurlijk zegt het aantal besmettingen niet alles, echter, wanneer de besmettingen oplopen ( vooral onder jong volwassenen) die hebben ouders, grootouders dus is het imo een kwestie van tijd dat ook ziekenhuis opnames weer lichtelijk gaan stijgen.

Of het aantal besmettingen oploopt weten we niet. Het aantal gedetecteerde besmettingen loopt op.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:25

_Cathalijne schreef:
@bigone, maar als het aantal besmetting oploopt met het aantal testen dan zegt dat nog niet veel. Als procentueel vorige week 1% positief werd getest, en deze week ook, maar er werden deze week 10.000 meer tests afgenomen, dan komen er meer positieven uit. Maar zolang procentueel het aantal positieven niet toeneemt tov. het aantal afgenomen testen, dan heb je in feite niet te maken met een toename van het aantal positief geteste mensen.

Maar het aantal positief geteste mensen is er wel. Als er tevoren minder getest werd zijn er toen een boel gevallen onder de radar gebleven. Hoe meer er getest wordt hoe nauwkeuriger we weten hoeveel besmette mensen er echt rondlopen.
In Belgie is het aantal besmettingen terug aan het oplopen, en in veel andere Europese landen ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:41

Sclimpre schreef:
_Cathalijne schreef:

Maar het aantal positief geteste mensen is er wel. Als er tevoren minder getest werd zijn er toen een boel gevallen onder de radar gebleven. Hoe meer er getest wordt hoe nauwkeuriger we weten hoeveel besmette mensen er echt rondlopen.
In Belgie is het aantal besmettingen terug aan het oplopen, en in veel andere Europese landen ook.

Hoezo België lopen de besmettingen net zo goed op?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1354030 ... -in-belgie
Op de nos/rtl nieuws ook te vinden op de live blog.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:47

Ja, inderdaad dat zegt dit artikel ook. De laatste week gaat het aantal vastgestelde besmettingen terug omhoog.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:50

@lenaatje ik ben niet zo op de hoogte van belgie. Enkel dat in nederland afgelopen week, net al de week ervoor 0,6% van de afgenomen testen positief waren. Maar vorige week zijn wel >5000 tests meer afgenomen. In absolute getallen is er sprake van een toename, maar procentueel op het aantal afgenomen testen is er geen toename, dus is er dan sprake van een daadwerkelijke toename?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:52

Sclimpre schreef:
Ja, inderdaad dat zegt dit artikel ook. De laatste week gaat het aantal vastgestelde besmettingen terug omhoog.

Jij zegt toch dat in België de besmettingen teruglopen? Of begrijp ik het verkeerd?
Daar reageer ik op.
Dat van Cathelijne zou kunnen hoor. Ik vind het ook nog niet schrikbarend.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:58

Misverstand :)
Ik zeg dat de besmettingen oplopen.
Dus we zijn het eens, jij, ik en de telegraaf :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:00

Sclimpre schreef:
Misverstand :)
Ik zeg dat de besmettingen oplopen.
Dus we zijn het eens, jij, ik en de telegraaf :j

Haha! :)) verkeerd begrepen dan inderdaad.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:01

Ik vraag me af hoe betrouwbaar de testen zijn, als je hoort dat sommige mensen 4 van de 5 keer negatief getest worden terwijl ze al opgenomen zijn in het ziekenhuis met klachten... :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:03

Wistaire schreef:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de testen zijn, als je hoort dat sommige mensen 4 van de 5 keer negatief getest worden terwijl ze al opgenomen zijn in het ziekenhuis met klachten... :=

Ik dacht dat ze nu wel stelde dat het testen meer betrouwbaar was geworden.
Had eerder op bokt het volgende artikel gelezen: https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/n ... erlijk.amp

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:18

Fijn Purny!

In Frankrijk loopt het ook voorzichtig op, en zn zullen er plaatselijke lockdowns komen id toekomst.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:38

Goed nieuws purny, hopen dat herstel thuis hee voorspoedig verloopt.
Wens haar beterschap!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:02

karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/kwart-meer ... ~a1f18d18/

Aantal besmettingen loopt langzaam aan op. Meeste mensen lopen het thuis op. In de link staat ook een overzicht per gemeente. Afkomstig van de rivm.

Om het thuis op te kunnen lopen moet toch eerst iemand het buitenshuis hebben opgelopen lijkt me.