Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:45

Hartverscheurend dat ze moeders en kinderen scheiden daar..

Mijn dochter is twee jaar geleden geboren met een ernstige hartafwijking en het ging slecht met haar na haar geboorte. Door mijn man zijn werk waren getest op Mrsa voor haar geboorte en positief bevonden. Omdat dochter met de keizersnee werd geboren was ze nog vrij en wilden de artsen dat graag zo houden omdat ze zo kwetsbaar was. We mochten haar daarom ook niet vasthouden.. alleen in pak en handschoenen bij haar bed zitten. Ook het afscheid nemen voor de grote operatie mocht niet meer dan hand in handschoen op haar leggen.
Pas na dik twee weken na haar operatie mocht het pak uit en mochten we haar knuffelen.
Ik kan je zeggen dat doet wel wat met je :o
Ook al begrepen we het wel..

Ik hoop dat ze snel weer bij elkaar mogen zijn al is het dan in pak eerst. Maar mn gedachten zijn bij iedereen die ziek is of overleden en hun families Y;( .

De broer van mijn oma is vorige week ook overleden aan Corona en ze kunnen geen afscheid nemen, en haar zus heeft het ook en dat leek ook niet echt goed te gaan..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:47

sureido schreef:
Er zijn altijd mensen die het zwaarder hebben, maar dat betekend niet dat je niet mag klagen. Ik vind dat hetzelfde als tegen iemand die bijvoorbeeld borstkanker heeft zeggen oh maar het kan nog veel erger, mijn vriendin had een hersentumor en kan niet meer gered worden, dus niet klagen!

M’n punt is, het is beide een rot ervaring. En dat is dit ook, want hier is het ook niet leuk, en in Italië en Spanje ook niet.

Wanneer gaan die eigenlijk versoepelen is daar al iets over bekend?

Klopt hoor wat jij schrijft. Ieder heeft zo z’n eigen problemen en dat is voor elk persoon even erg.

Maar het helpt mij wel altijd om te relativeren. Om mijn schouders er weer onder te zetten. Ik kijk graag naar wat ik nog wel heb en nog wel kan. Als ik steeds in het negatieve zo blijven hangen zou ik dood ongelukkig worden.

En natuurlijk mag je even klagen en het allemaal super rot en moeilijk vinden. Hoop alleen dat je niet in een neerwaartse spiraal te recht komt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:49

Jessix schreef:
sureido schreef:
Er zijn altijd mensen die het zwaarder hebben, maar dat betekend niet dat je niet mag klagen. Ik vind dat hetzelfde als tegen iemand die bijvoorbeeld borstkanker heeft zeggen oh maar het kan nog veel erger, mijn vriendin had een hersentumor en kan niet meer gered worden, dus niet klagen!

M’n punt is, het is beide een rot ervaring. En dat is dit ook, want hier is het ook niet leuk, en in Italië en Spanje ook niet.

Wanneer gaan die eigenlijk versoepelen is daar al iets over bekend?

Klopt hoor wat jij schrijft. Ieder heeft zo z’n eigen problemen en dat is voor elk persoon even erg.

Maar het helpt mij wel altijd om te relativeren. Om mijn schouders er weer onder te zetten. Ik kijk graag naar wat ik nog wel heb en nog wel kan. Als ik steeds in het negatieve zo blijven hangen zou ik dood ongelukkig worden.

En natuurlijk mag je even klagen en het allemaal super rot en moeilijk vinden. Hoop alleen dat je niet in een neerwaartse spiraal te recht komt.

Helaas helpt relativeren bij mij juist helemaal niet :') maar ik snap wel dat het bij sommige kan helpen. En ik ben eigenlijk vrij positief want ik denk zelf persoonlijk dat het voor de zomer wel echt allemaal soepeler wordt in Nederland. Maar als ik dan dit topic lees hoe negatief sommigen hier zijn :+ das wel jammer weer want ik vind het wel fijn om even overal wat info vandaan te krijgen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:50

Zo bedoel ik het ook. Kijk eens naar wat je nog wel kan en mag doen. En besef waarvoor dit allemaal nodig is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:51

Wij zitten midden in een 'donkerpaarse' gebied (160-300) en alsnog moest de politie een georganiseerd tuinfeest komen opheffen. Tja, als mensen niet verder denken dan hun eigen belangen dan zal het nog best een poos gaan duren.

Op mijn werk houden we zo mogelijk afstand, maar werken sowieso met handschoenen en mondkapje. Komt er persoonlijke zorg bij, dan ook een schort en bril. Heeft iemand verhoging, dan moet diegene op de kamer blijven en mogen we daar alleen volledig beschermd naar binnen. Is iemand positief getest, dan gaat de groep in quarantaine. Het heeft zoveel impact op deze mensen en het werken met mondkapje maakt het ook meteen minder persoonlijk.

Deze week in een erehaag gestaan voor de uitvaart van een oom, twee mensen van het gezin hebben bij het overlijden in het ziekenhuis mogen zijn. 28 mensen waren bij de uitvaart zelf, allemaal verspreidt over alle banken. Je maakt er het beste van, maar het is een eenzaam verlies en verdriet -O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:54

Cer schreef:
Nou precies, en zo heb je overal weer anderen problemen..

Mensen met tuinen en erven die het allemaal zo verschrikkelijk vinden kunnen bijv relativeren door eens te denken aan mensen op een flatje (die italiaanse flatjes zijn volgens mij ook niet zo heel groot, en die mensen mogen helemaal nergens heen... ja, 50 meter naar de winkel en weer terug)

Daar denk ik zeker aan, en daar had ik het van de week nog met onze buren over (veilig over de heg op een afstand van 5 meter), hoe goed dat wij het hebben met ons grote huis en een relatief grote tuin waar we van dit weer kunnen genieten, en hoe vervelend het moet zijn als je met bijv. kinderen op een klein flatje zit.

Een van mijn collega's moet bijv. samen met zijn vrouw en twee kinderen thuis werken, met zijn vieren aan een tafel.
Hebben we een telefonische bespreking, en dan hoor je zijn kinderen door de telefoon krijsen, als ik dat aan de andere kant van de lijn al vervelend vind, hoe moet dat voor hen wel niet zijn :')

Ik heb hier een aparte werkkamer, desnoods een grote zolder waar je ook heel comfortabel zou kunnen werken, mijn man heeft daar hele grote tafels staan om te puzzelen.
Maar mensen die die ruimte niet hebben, ja, daar denk ik heus wel over na, dat wij hierin niks te klagen hebben :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:54

Ik hoop dat je gelijk krijgt sureido. :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:01

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:03

Grit schreef:
Wij zitten midden in een 'donkerpaarse' gebied (160-300) en alsnog moest de politie een georganiseerd tuinfeest komen opheffen. Tja, als mensen niet verder denken dan hun eigen belangen dan zal het nog best een poos gaan duren.

Op mijn werk houden we zo mogelijk afstand, maar werken sowieso met handschoenen en mondkapje. Komt er persoonlijke zorg bij, dan ook een schort en bril. Heeft iemand verhoging, dan moet diegene op de kamer blijven en mogen we daar alleen volledig beschermd naar binnen. Is iemand positief getest, dan gaat de groep in quarantaine. Het heeft zoveel impact op deze mensen en het werken met mondkapje maakt het ook meteen minder persoonlijk.

Deze week in een erehaag gestaan voor de uitvaart van een oom, twee mensen van het gezin hebben bij het overlijden in het ziekenhuis mogen zijn. 28 mensen waren bij de uitvaart zelf, allemaal verspreidt over alle banken. Je maakt er het beste van, maar het is een eenzaam verlies en verdriet -O-

En daar word ik ook boos van. Dat hebben wij in ons dorp gelukkig nog niet mee gemaakt.

Wel mensen in het park (wel met z’n tweeen dan wel :') ) die waren bbqen. Zijn daar toch op gewezen dat, dat niet de bedoeling is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:04

MoniqueT schreef:
Zo bedoel ik het ook. Kijk eens naar wat je nog wel kan en mag doen. En besef waarvoor dit allemaal nodig is.

Precies. Persoonlijk vind ik dat het in Nederland prima te doen is.

En voor degenen die het lastig vinden:

Het is tijdelijk hè? Wat zijn een paar maanden, of zelfs een jaar op een mensenleven? Alles gaat voorbij, niets is blijvend.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:06

In Zuid Korea nu 91 mensen die genezen waren weer positief getest. In China loopt het ook weer op. Ik ben bang we er nog lang niet vanaf zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:09

Yvank_ schreef:
In Zuid Korea nu 91 mensen die genezen waren weer positief getest. In China loopt het ook weer op. Ik ben bang we er nog lang niet vanaf zijn.

Eraf hoeft natuurlijk ook niet.. het moet beheersbaar en opvangbaar worden en het best zou natuurlijk een vaccin zijn.

Virussen zijn niks nieuw natuurlijk

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:11

Yvank_ schreef:

Waar lees/hoor je dat? Dat zou betekenen dat er zelfs geen kortdurende immuniteit wordt opgebouwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:12

Nee maar beheersbaarheid is op dit moment nog ver weg de IC ligt wereldwijd nog enorm vol. Ik denk dat sommige mensen maar beter kunnen accepteren dit wellicht nog wel een stuk langer gaat duren. Pas je aan en we blij met wat je wel hebt en mag.

Staat op NOS trouwens van Zuid Korea er wordt nog onderzocht hoe dit kan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:12

Waar in China loopt het weer op? Vergeet niet dat China groot is en de uitbraak erg gecentraliseerd was.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:25

mvdende schreef:
friezenfan2 schreef:
Voor mijn werk moet ik naar buiten en ik heb op de weg terug naar huis. (Is ongeveer 25 minuten fietsen)
Van de 20 mensen die ik tegen kwam heb ik er 17 op moeten wijzen dat ze zich niet aan de anderhalve meter hielden.
En ik schat dat deze mensen voor hun frisse neus buiten waren en niet net als ik voor mijn werk.
Mensen bleven naast elkaar lopen/fietsen en dan is de rest van het fietspad zeker geen anderhalve meter.
Ik kan nu de rest van dit weekend alleen door brengen, woon alleen, geen paard te rijden (bijrijpaard staat aan huis bij haar eigenaar en die heeft 3 kleine kinderen die waarschijnlijk te blij zijn om mij te zien). Als we met elkaar ons nou eens aan die anderhalve meter hielden dan is de kans groter dat de maatregels versoepelt worden en ik niet dadelijk zwaar depressief ofzo hier uit komt. En waarschijnlijk zitten er genoeg hier op bokt die gezellig samen Pasen gaan vieren en zich niet aan de maatregels houdt maar die hoor je niet hè

Ik ben daar heel eerlijk in. Mijn ouders komen zo hier heen om Pasen te vieren.

Maar tot 3 bezoekers mag. Dus wij houden ons nog steeds aan die regel.

We houden alleen geen 1,5m afstand, maar dat is ook geen doen in huis. Dan moet ik een 5 meter tafel hebben ofzo.

Ze blijven tot maandag, dus tis ook niet even in de tuin een bakkie doen en weer weg.

Je houdt je niet aan die regel, wat tot drie bezoekers mag op anderhalve meter afstand. Je ouders slapen thuis samen in één bed neem ik aan, dus desnoods zitten zij wel naast elkaar en hou jij anderhalve meter afstand van hen. Alleen aan de kopse kanten van de tafel zitten bijv.

Mocht je het toch nog niet helemaal begrijpen, een korte uitleg:
https://m.youtube.com/watch?v=Ud8wQWnB6FE

Ik breng normaal ook de Pasen door bij familie, maar dit jaar blijf ik aleen. Het is nu eenmaal niet anders en ik wil geen verspreiding op mijn geweten hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:26

moonfish13 schreef:
Gecondoleerd Babootje.
Jullie verhaal heeft diep indruk op ons gemaakt hier thuis.
Er moesten hier drie volwassenen even heel zwaar tranen wegslikken, of zeg gerust dat dat mij niet gelukt is.
Ook om te lezen hoe men toch nog zo vreselijk goed geprobeerd heeft jullie goed afscheid te kunnen laten nemen.
Degene die je moeder over zijn of haar hoofd aaide tijdens jullie afscheid is haar gewicht in goud waard.
Dat is niet makkelijk om te doen, het hoort bij het werk maar hij of zij moet toch volledig mentaal op zijn na zo’n werkdag.
Maar het idee dat je zoveel betekend hebt, zou mij veel kracht geven, na een flink potje janken na zo’n ervaring als jullie.

Dank je wel. Allemaal trouwens voor jullie lieve berichtjes, ook via PB.
Ik wil hier ook nog aan toevoegen, dat wij ons er echt geen voorstelling van kunnen maken hoe het eraan toe gaat in de verpleeghuizen. De begrafenisondernemer die natuurlijk binnen is geweest vertelde even hoe surrealistisch het er nu uitziet daarbinnen. Alle afdelingen zijn afgesloten. Alle toegangen van en naar elke afdeling zijn gescheiden van elkaar voor personeel van afdelingen waar men ziek is of waar men gezond is. Alle verzorgenden die op de afdelingen lopen, blijven op de afdeling (er is dus geen uitwisseling tussen afdelingen als er bv zieken zijn, zoals vroeger wel gebeurde. Dat maakt het nog eens extra zwaar als er iemand uitvalt. De verzorgenden op een corona-afdeling zijn dus ook continu in contact met zieken, wat de kans op besmetting voor henzelf vergroot. Door het tekort aan beschermingsmiddelen lopen ook zij direct gevaar. Toch zijn ze er iedere dag weer, allemaal. Hoewel ze ongetwijfeld ook bang moeten zijn voor zichzelf, blijven ze lief en vriendelijk ook al bel je 80x per dag, mocht ik skypen zo vaak als ik wilde.
Gisteren hoorde ik dat er op een tweede afdeling bij een bewoner conrona is vastgesteld. Die gaan nu dezelfde weg. Die gedachte vind ik afschuwelijk. Het is een lijdensweg voor de mensen die benauwdheidsklachten krijgen en een bijna zeker overlijden. Op die afdeling kan het ook echt niet anders dan dat het virus door een verzorgende binnen is gebracht. Dat idee moet ook voor hen verschrikkelijk zijn.
De mensen daar zijn echt met recht helden. Mijn helden, die ik - zodra het allemaal mag - nog extra ga bedanken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:30

Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:39

Yvank_ schreef:
Nee maar beheersbaarheid is op dit moment nog ver weg de IC ligt wereldwijd nog enorm vol. Ik denk dat sommige mensen maar beter kunnen accepteren dit wellicht nog wel een stuk langer gaat duren. Pas je aan en we blij met wat je wel hebt en mag.

Ik kan het bij de NOS niet vinden, maar vind het wel bij de Telegraaf en AD. Maar als je het leest blijkt dat het zeer waarschijnlijk helemaal niet om nieuwe besmettingen gaat.
https://www.ad.nl/buitenland/zuid-korea ... ~a5d46c1b/

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:43

Ik ben daar heel eerlijk in. Mijn ouders komen zo hier heen om Pasen te vieren.

Maar tot 3 bezoekers mag. Dus wij houden ons nog steeds aan die regel.

We houden alleen geen 1,5m afstand, maar dat is ook geen doen in huis. Dan moet ik een 5 meter tafel hebben ofzo.

Ze blijven tot maandag, dus tis ook niet even in de tuin een bakkie doen en weer weg.
[/quote]
Je houdt je niet aan die regel, wat tot drie bezoekers mag op anderhalve meter afstand. Je ouders slapen thuis samen in één bed neem ik aan, dus desnoods zitten zij wel naast elkaar en hou jij anderhalve meter afstand van hen. Alleen aan de kopse kanten van de tafel zitten bijv.

Mocht je het toch nog niet helemaal begrijpen, een korte uitleg:
https://m.youtube.com/watch?v=Ud8wQWnB6FE

Ik breng normaal ook de Pasen door bij familie, maar dit jaar blijf ik aleen. Het is nu eenmaal niet anders en ik wil geen verspreiding op mijn geweten hebben.[/quote]

Dit dus. Als je in huis geen anderhalve meter afstand kan houden moet je je ouders niet uitnodigen. Iets met een intelligente lockdown. En dit Is echt een domme zet. Als de helft van Nederland dit soort domme acties doet moeten we allemaal een jaar opgeven en dat Is echt te lang en te veel. Voor mij voor de economie. Ik zou bijna hopen dat je buren gaan klikken. We moeten dit samen doen. Dus iedereen moet zich aan deze maatregelen houden. Ik heb al dik een maand geen knuffel meer gehad en stond toch gister bij mijn ouders voor de deur te janken omdat ik naar huis ging. En nu dus het hele weekend alleen zit. En door mensen zoals jij moeten we dadelijk langer door met deze maatregelen. Denk gvd aan je medemens en hou je aan de maatregels. (Ja ik heb gisteren bij mijn ouders in de tuin geluncht met mijn eigen meegebrachte lunch op andere halve meter afstand. Omdat ik anders over een paar weken het niet meer trek )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

„Zondigen“ tegen de regels maakt het hele gebeuren niet langer, wel mogenlijk heftiger.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Astorga schreef:
*knip*

Ik breng normaal ook de Pasen door bij familie, maar dit jaar blijf ik aleen. Het is nu eenmaal niet anders en ik wil geen verspreiding op mijn geweten hebben.

Precies dit, maar hoe veel mensen zullen zich daaraan houden?

Ik werd gister gevraagd door schoonfamilie of we komen eten met Pasen, *die en die* kwamen ook.. Geantwoord bedankt voor de uitnodiging, dat dat ons niet verstandig leek en dat wij ons liever aan de regelgeving van de overheid houden. Binnen een paar uur kwamen ze beide langs (!) om in discussie te gaan waarom wij niet komen. Hoe belachelijk dat was want zij had elke dag visite, ook iemand uit de zorg en die was niet ziek, het was Pasen en het wordt mooi weer dus het was idioot. Echt het stoom kwam zo ongeveer uit m'n oren. Heb haar veel plezier gewenst met de visite en vriendelijk verzocht weg te gaan uit m'n tuin -:(- ik was echt stomverbaasd hoe veel verschil er in handelswijze is mbt Corona maar dit had ik niet verwacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:46

Marie_Anne schreef:
Hou Anne Frank er alsjeblieft buiten....

Het is pas begin april, waarom nu al druk maken over de zomer, terwijl nog niemand weet wat er gaat gebeuren. Een normale zomer zal het niet worden maar er zal heus meer kunnen dan nu.

Idd. Wat zij en haar familie hebben meegemaakt kan je niet vergelijken met deze huidige situatie. We kunnen nog steeds naar buiten zonder dood geschoten te worden of te worden gedeporteerd naar een verschrikkelijk kamp

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:49

Nou ja, er zijn nog best wat mensen die niet in Corona geloven.. ik werd tot mijn verbazing op FB door een fb-kennis uitgenodigd voor een anti 5G-Corona complot FB pagina :oo
Op Twitter zie ik ook wat uitspraken als 'de regering houdt ons eronder, kom, we gaan met zn allen naar buiten!'..
En hier lees je ook dat mensen het niet trekken om de zomer 'alleen' door te brengen.. dus aan de ene kant kan het verbazen, aan de andere kant niet.

Daarbij denk ik ook dat het wel een beetje afhankelijk is van wie je ontmoet en wie die personen weer ontmoeten. Als je ouders verder niemand zien, en je ziet zelf ook niemand buiten je ouders, wie ga je verder besmetten dan, als je hygiene goed in acht houdt?
Kan iemand uitleggen hoe dat dan werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:50

Marie_Anne schreef:
Yvank_ schreef:

Ik kan het bij de NOS niet vinden, maar vind het wel bij de Telegraaf en AD. Maar als je het leest blijkt dat het zeer waarschijnlijk helemaal niet om nieuwe besmettingen gaat.
https://www.ad.nl/buitenland/zuid-korea ... ~a5d46c1b/

Dat weten ze helemaal nog niet zeker. Plus dat er nu verondersteld wordt dat je niet meer besmettelijk bent als je geen klachten hebt. Als mensen weer klachten gaan tonen en weer positief getest worden waarbij het op heractiveren gaat kun je je afvragen of je dan niet veel langer ook besmettelijk bent.