[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 05:01

Varekaj schreef:
Als ze het over ontlasting willen hebben, wij hadden gisteren een jungle walk. Ik kan dan wel eens beschrijven hoe hard je je billen dan samenknijpt op het moment dat een neushoorn je in de smiezen krijgt en de aanval wil inzetten.

Dan kan zelfs een scheet ervoor zorgen dat je mag rennen voor je leven :P

Dus is het maar weer goed dat je geen kinderen bij je hebt.
Die kunnen dat vast niet zo goed ophouden. (hopelijk geen kinderen van andere toeristen bij jullie)

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 08:32

Als je er vanaf wilt wel een mooi moment om ze te laten struikelen..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:28

Captain schreef:
Jezus, werkoverleg.. Haalt er 1 een baby op schoot.
Iederen "Oetsjiewoetsjieeee"
"Ja, haar ontlasting bla bla.."

SERIEUS JONGENS?!

Heb je geen kat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:29

Hahaha mijn kat heeft de neiging om op schoot te willen komen zitten als ik in een werkoverleg zit, de meeste mensen negeren dat gewoon (en ik trek er verder ook geen aandacht naar, beest komt op schoot, krijgt knuffels en ik praat gewoon verder) maar laatst had ik een collega die direct al mijn katten wilde zien :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:30

Vjestagirl schreef:
Hahaha mijn kat heeft de neiging om op schoot te willen komen zitten als ik in een werkoverleg zit, de meeste mensen negeren dat gewoon (en ik trek er verder ook geen aandacht naar, beest komt op schoot, krijgt knuffels en ik praat gewoon verder) maar laatst had ik een collega die direct al mijn katten wilde zien :D

Dat had ik kunnen zijn, die collega :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:01

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat had ik kunnen zijn, die collega :D

Idem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:32

Is die 'week van het leven' reclame bij jullie ook al langs gekomen? :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:34

Idem..

De kat hier is helaas wat minder subtiel. Die gaat luidkeels staan miauwen tijdens meetings. Gewoon omdat ie wilt dat je even komt kijken naar de brokjes situatie. Echt.. er zijn altijd gewoon nog brokjes. Maar ja, als je vanaf buiten linea recta naar degene met meeting loopt, dan zie je dat niet nee..

En negeren werkt niet.. dan dendert ie heel het bureau over om op je laptop te gaan staan :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:51

[***] schreef:

Ja! Er hadden op Radio 2 ook al mensen over geklaagd hoorde ik. Ik gun die mevrouw/die stichting een dag met een bepaald kind. Kijken of ze dan nog zo voor het leven zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:39

idinn schreef:
Idem..

De kat hier is helaas wat minder subtiel. Die gaat luidkeels staan miauwen tijdens meetings. Gewoon omdat ie wilt dat je even komt kijken naar de brokjes situatie. Echt.. er zijn altijd gewoon nog brokjes. Maar ja, als je vanaf buiten linea recta naar degene met meeting loopt, dan zie je dat niet nee..

En negeren werkt niet.. dan dendert ie heel het bureau over om op je laptop te gaan staan :')

Heb jij een broer/zus van die van mij? :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:43

Hilli schreef:
[***] schreef:

Ja! Er hadden op Radio 2 ook al mensen over geklaagd hoorde ik. Ik gun die mevrouw/die stichting een dag met een bepaald kind. Kijken of ze dan nog zo voor het leven zijn :+

Het is dat ik gisteren geen tijd had, maar toen ik het hoorde stond ik ook versteld. Hoezo mag zo'n reclame op de publieke omroep? Echt belachelijk. Met dat akelige zalvende stemmetje 'een baasje in jouw buik' hou óp hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:04

En daarom kijk ik dus geen tv. Heb hem nog niet gehoord. :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:07

MarlindeRooz schreef:

Radio 2 is bij mijn weten geen tv-zender. Zou ook wat gevaarlijk zijn in de auto :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:10

Hilli schreef:
[***] schreef:

Terecht. De mogelijkheid tot abortus is nog niet zo heel lang een recht, laten we dat alsjeblieft niet terugdraaien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:20

Hilli schreef:
MarlindeRooz schreef:

Radio 2 is bij mijn weten geen tv-zender. Zou ook wat gevaarlijk zijn in de auto :')

Ah balen, word helaas vandaag nog wel blootgesteld aan radio 1. _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:39

Ik hoorde van een collega over deze reclame. Gatsiedarrie bemoei je lekker met je eigen eierstokken :r
Ik google bewust niet naar deze reclame om gewoon al te voorkomen dat er op een manier geld naar deze stichting vloeit

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:59

Vreselijke reclame, zo ongepast…
Keuze voor wel/geen abortus gaat echt niemand iets aan behalve de betreffende vrouw en evt partner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:56

Tijdens de jungle walk die wij gedaan hebben laten ze volgens mij geeneens kinderen toe. Daar hebben ze andere (en minder gevaarlijke) stukken voor. Wij waren met 4: 2 ervaren gidsen en dan partner en ik. Altijd 1 gids voor en 1 achter. Je kan dus wilde neushoorns tegenkomen (1x was genoeg dankjewel), tijger, lippenbeer, slangen, toekans (hebben we gezien) en wilde olifanten. En tijdens de kanotocht meerdere krokodillen en gavialen op paar meter afstand gehad. Bij de neushoorn is het hopen dat hij je niet te grazen krijgt voor je in een boom zit of gewoon uit zijn geur-en gehoorafstand blijven. Tijger is overdag voorzichtig en heel langzaam opzij stappen, lippenbeer is lawaai maken en een olifant... Dat was namasté roepen en duimen dat je het levend kon navertellen :')

Blij dat die reclame in België niet te zien of horen is. Maar ik kreeg gisteren wel plots een foto van een placenta op mijn tijdlijn te zien :r Die hebben ze begraven in hun tuin en appelboom op geplant. Het was gelijk "bedankt, ik hoef geen ontbijt meer".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:13

Die reclame vind ik nog niet zo storend, maar fake nieuws berichten van vrouwen met spijt en nepsites van abortusklinieken vind ik echt schadelijk.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:02

Net die reclame ook gehoord. Hoort niet op de radio wat mij betreft. Viel me wel op dat er een rouwcentrummuziekje inder zat _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:32

Ik heb de reclame (nog) niet gehoord, gelukkig. Maar op basis van de berichten hier wilde ik zeggen "dien een klacht in bij de Reclame Code":
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

Maareeeh:
Citaat:
10 november 2021:
We nemen momenteel geen nieuwe klachten meer in behandeling over de campagne ‘Week van het Leven’, zie hier voor meer informatie.
NB De hoeveelheid klachten heeft geen invloed op de beslissing van de (voorzitter van de) Reclame Code Commissie.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:32

Gelukkig zijn er dus al heel veel mensen die het gemeld hebben. Lijkt me dat dat toch al iets moet zeggen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:38

Siersma schreef:
Gelukkig zijn er dus al heel veel mensen die het gemeld hebben. Lijkt me dat dat toch al iets moet zeggen

Nu wil ik niet flauw zijn maar het zegt enkel wat over hoeveel mensen het gevoelsmatig tegen de borst stuit. Daarom staat er ook dat de hoeveelheid klachten geen invloed heeft op de beslissing
Het is niet in strijd met de grondwet vermoed ik zo, het mag.

Persoonlijk vind ik het misselijkmakend maar dat iets loodrecht tegenover mijn overtuigingen staat hoeft niet te betekenen dat de vrijheid van anderen moet worden ingeperkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:09

Dat iets mag, betekent niet dat iets ook moet.

Moraal verandert, ethiek verandert. Reclames passen zich daarop aan (geen reclames voor medicatie en sigaretten, bijv.). Als maar genoeg mensen aangeven dat reclame voor iets als onprettig/ongewenst wordt ervaren, kan datgene uiteindelijk prima van de buis verdwijnen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:30

Er wordt geen reclame gemaakt voor wel abortus, hoef je imo ook geen reclame te maken tegen abortus.