Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:03

Mlies schreef:
Lestrange01 schreef:
Dat ik moe ben maar niet in slaap kan komen. Ik heb hooikoorts medicijnen genomen, en mijn slaappilletjes dus ik ben slaperig genoeg.

Ik word er gek van dat het in slaap vallen al vanaf baby's af aan rustig een uur of langer duurt. Ik ben zo jaloers op mensen die snel in slaap vallen en vraag me af waarom ik dat niet kan. Ik pieker absoluut niet ofzo

Ik kan ook nooit snel slapen, zet nu regelmatig een slaapverhaaltje podcast op en dat werkt wel. :)

Oh daar heb ik nog nooit van gehoord! Dat ga ik proberen.

Slaperig voelen lukt makkelijk (luister vaak naar asmr videos) maar het binnen een uur in slaap komen en niet minimaal 3 keer per nacht wakker worden is mij nooit gelukt.

deksel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:12

Ik drink vaak thee met veel valeriaan er in voor het slapen gaan of neem een valeriaan pilletje. Dat helpt bij mij om rustig te worden en door te slapen. Misschien helpt het voor jou ook!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:15

Als ik een periode heb waarin in slecht in slaap kom dan zorg ik dat ik een ritme bouw wat ik de eerste week/twee weken strak aan hou. Om de zelfde tijd gaan plassen en tandenpoetsen en om de zelfde tijd in bed gaan liggen. Dan zet ik white noise aan in de achtegrond (zoals regen/onweer) of een podcast van Sleep With Me (YouTube). De eerste paar dagen moet mijn brein even wennen, maar daarna val ik eigenlijk altijd super snel in slaap.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:19

casperzazoe schreef:
Dat ik net perongeluk m'n ex tegen kwam en me echt afvraag hoe ik zoveel van hem heb kunnen houden :+

Dat had je moeten weten toen het uit ging, had je veel verdriet bespaard of niet? ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:28

Lestrange01 schreef:
Mlies schreef:
Ik kan ook nooit snel slapen, zet nu regelmatig een slaapverhaaltje podcast op en dat werkt wel. :)

Slaperig voelen lukt makkelijk (luister vaak naar asmr videos) maar het binnen een uur in slaap komen en niet minimaal 3 keer per nacht wakker worden is mij nooit gelukt.

Heb je niet gewoon te veel pijn om door te slapen? Ik heb ook een tijd nodig om in slaap te komen, omdat als ik net ga liggen mijn lijf eigenlijk nog vol stress zit (niet hoofd, maar lijf) en eerst moet ontspannen voordat ik in slaap kan vallen. Als ik een slechte dag heb gehad word ik 's nachts ook wakker en kom dan niet meer in slaap. En dan door te weinig slaap weer een slechte dag. Ik voel geen extra pijn, maar door experimenteren met artsen kwam ik er achter dat ik dus slecht slaap door pijn. Ook al voelt het niet extra pijnlijk op zo'n moment.

Ik moet dan echt even een stap terug nemen en helaas dat nog 2 a 3 nachten uitzingen of veel zwaardere pijnstillers nemen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:50

MyWishMax schreef:
Lestrange01 schreef:

Heb je niet gewoon te veel pijn om door te slapen? Ik heb ook een tijd nodig om in slaap te komen, omdat als ik net ga liggen mijn lijf eigenlijk nog vol stress zit (niet hoofd, maar lijf) en eerst moet ontspannen voordat ik in slaap kan vallen. Als ik een slechte dag heb gehad word ik 's nachts ook wakker en kom dan niet meer in slaap. En dan door te weinig slaap weer een slechte dag. Ik voel geen extra pijn, maar door experimenteren met artsen kwam ik er achter dat ik dus slecht slaap door pijn. Ook al voelt het niet extra pijnlijk op zo'n moment.

Ik moet dan echt even een stap terug nemen en helaas dat nog 2 a 3 nachten uitzingen of veel zwaardere pijnstillers nemen.

Dat is wel iets wat meespeelt. De pijn is niet zo erg dat ik me er op een bewust niveau naar over voel, maar als ik me concentreer op wat mijn lichaam voelt dan merk ik al snel op dat ik toch echt pijn heb. En ik kan ook nooit pijnloos liggen.

Maar zelfs wanneer mijn tramadol werkt in de avond, en ik dus vrijwel geen pijn heb in bed (wat ik overigens echt een bizarre ervaring vind, geen pijn hebben terwijl ik probeer te slapen - heel raar maar dan blijf ik mijn spieren maar aanspannen om nog wat te voelen :')) dan lukt het in slaap komen nóg niet.

@deksel dat heb ik ook een aantal weken geprobeerd. Ik dronk valeriaan thee, maar het had helaas geen effect, afgezien van de duizeligheid die het veroorzaakte bij mij. Slik ook melatonine al sinds ik 5 jaar oud ben. Dat helpt ietsjes. Heb overigens ook andere kruiden geprobeerd die goed zouden moeten werken.. geen effect.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:59

Sinds ik een verzwaarde deken heb val
Ik sneller in slaap. Misschien helpt dat bij jou ook?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:00

Dat ik bij elk liedje dat ik hoor begin te huilen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:08

lenaa_tje schreef:

Oh dat wilde ik eens proberen! Ik heb er zoveel goede verhalen over gehoord, maar vergeet ze steeds te kopen.

Wie weet helpt het :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:16

MoniekJ schreef:

:(:) Digitale knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:46

Dat ik fotoshoots wil aanbieden om wat bij te verdienen, maar mezelf niet goed genoeg vind, terwijl als ik kijk naar waar sommige anderen geld voor durven vragen, ik tegelijkertijd ook denk: als jij het kunt, kan ik het zéker. :)) Overigens, als iemand even een blik op mijn Instagramfeed wil werpen voor een wat meer objectief oordeel, zou ik het heel fijn vinden. :o

Lestrange01 schreef:
lenaa_tje schreef:

Oh dat wilde ik eens proberen! Ik heb er zoveel goede verhalen over gehoord, maar vergeet ze steeds te kopen.

Wie weet helpt het :D
Als je een kruik hebt, kun je dat eventueel ook proberen. :) Verzwaarde deken staat nog op mijn verlanglijstje, maar ik heb even geen moneyz daarvoor, dus ik leg meestal een warmwaterkruik (maar dan met gewoon koud water) op m'n borstbeen als ik moeilijk in slaap kom.

MoniekJ schreef:

:(:)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 00:00

Aan de levertijden van sommige producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 00:55

Paniekaanval in bed dood het onweer. Het blijft ook maar flitsen. Eugh. Waarom raak ik hier paniekerig vanz?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:05

Een buurvrouw twee huizen verderop zie haar nichtje heeft toegestaan een examenfeestje in haar huis (binnenstad) te mogen vieren. Met als resultaat: zuipende gillende tieners in de avond in de tuin (oké kan natuurlijk. Ze veroorzaken nooit overlast dus prima.) Maar vervolgens het hele aangeschoten gezelschap dat zich verplaatst naar de gracht (de kant waar ik slaap) en gaan lopen schreeuwen en de boel vernielen. Kan me niet heugen dat wij zo deden op examenfeestjes.. -:(-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:11

Dat rot vuurwerk echt stop er eens mee in het weekend echt weer een halve atoombom die net afging.

De hond van mijn ouders is hartstikke bang met als gevolg dat ze extreem gaan hijgen en niet rustig gaat liggen.

Zo de neiging om eens de politie te bellen ook al helpt dat niks want ze zijn al weg voordat hun er überhaupt zijn. Of een keer van dat zware illegale vuurwerk daar doordeweeks eens in de tuin te gooien eens kijken of dat leuk is.

En de buren die verderop buiten zitten te lachen en te praten heel leuk allemaal maar ik moet morgen gewoon aan het werk van 1 tot 10...

Snap hoor in een woonwijk hou je dit maar ik ben zo klaar met dat lawaai dag en nacht hou gewoon eens op. Ik ga maar een keer hele nacht een dik feest geven met vuurwerk en keiharde muziek eens kijken hoe ze dat vinden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:47

Van die mensen die me niet mogen en dan toch op mijn berichten gaan reageren. Ga gewoon weg, ik weet dat je hebt gezegd dat ik een k*twijf ben, laat me met rust.

Deze persoon nu ook lekker geblokkeerd. :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:56

Dat ik merchandise van een band wil kopen maar ik vieze metal luister :+ de tijd dat ik doodshoofden op m'n shirt wilde hebben, hebben we wel gehad. De leuke die er zijn, zijn dan weer rete duur en het geld niet waard omdat ik nog nooit een goed passend bandshirt heb gehad als kleine vrouwe zijnde.

Was ik maar fan van Nirvana of Ramones, kon ik m'n merch gewoon bij de h&m halen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 03:25

Stomme rotmug.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:05

Luidruchtige buren.
Hun kinderen huilen elk halfuur,muziek staat hard.
Ik ben blij als het regent en ze binnen zitten.

Heb al tig keer bij ze aangebeld, maar het boeit ze niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:46

Erg onrustig geslapen! Denk ook dat mijn maandelijkse probleem er aan komt aangezien ik mij beroerd voel en een droge keel dus heb weer verkeerd adem gehaald tijdens het slapen.

Stom vuurwerk -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:14

Dat ik via mail een vaderdag cadeautip krijg voor iets dat Comfyballs heet en dat dit blijkbaar een boxershort merk is dat je ballen lift :')

Wat wordt er toch allemaal uitgevonden en waarom zou ik mijn vader een ballenlift onderbroek cadeau willen doen? := zoveel vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:26

Ik heb trek in pizza, maar ik gooi er altijd avocado overheen na het afbakken, en die zijn nog niet rijp. ;(

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:26

luuntje schreef:
Luidruchtige buren.
Hun kinderen huilen elk halfuur,muziek staat hard.
Ik ben blij als het regent en ze binnen zitten.

Heb al tig keer bij ze aangebeld, maar het boeit ze niet.

wijkagent eens proberen
of zelf een klein feestje geven met min mensen (corona) die voor de helft meer aan geluid kunnen produceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:43

Mkango schreef:
Ik heb trek in pizza, maar ik gooi er altijd avocado overheen na het afbakken, en die zijn nog niet rijp. ;(

Avocado over een pizza? Is dat lekker? :oo
Ik vind pizza en avocado apart lekker, maar kan de combi niet voorstellen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:56

Mkango schreef:

Vertel daar eens meer over? op wat voor pizza is dat lekker?
Ik krijg spontaan honger :')