Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:14

beert schreef:
Het is sowieso van de zotte dat je een item zou moeten brengen. Natuurlijk kun je daarover praten als je toch in de buurt bent, maar dan zou het aanbod vanuit de verkoper moeten komen.

Niet van de koper die dat min of meer verwacht / eist.

Wij hebben het ook wel gevraagd bij het kopen van mijn nieuwe tweedehands scooter, maar wij vrágen dat, en netjes ook. We eisen het niet. En we zijn ook bereid te betalen voor dat vervoer. De manier waarop doet veel :) Wij hebben ook niet afgedingt op de prijs.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:00

Al meerdere keren gehad dat ik kleding kocht in goede staat dat de gaten en onuitwisbare vlekken erin zaten. Ook veel verwassen kleding. Vind ik ook asociaal.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:10

En we hebben een no show, laat zich ook niet meer horen. Typisch.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:15

Product te koop. Eerste bieder bied meer dan ver onder de vraagprijs . Ja kan het proberen toch zegt ze . Ja dat kan maar daar gaat het niet voor weg.

Dan een bieder die de vraagprijs bied. Prima , wanneer kom je het ophalen. Radiostilte . Ook niet gelezen.

Waarom toch? {:}

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:06

Gratis dekje erop staan.

Stuurt iemand:"Oh ik vind het zo mooi ik wil het heel graag hebben!" (Het is echt een heel lelijk dekje maar dat ter zijde :') )
Zeg ik:"Wat fijn. Wanneer wil je het ophalen?"
"Nou ik woon 2 uur van u af, dus kan het verstuurd worden? Of kan u het komen brengen?"
"Ja kan verstuurd worden, DHL of PostNl? Brengen doe ik niet"
"Kan u de verzend kosten betalen? Ik heb er geen geld voor."
Zielig verhaal met hoe haar ouders geen geld of auto hebben en ze een dekje wil voor haar verzorgpony.
Ik zeg nog steeds nee. Nog meer zieligheid en gepraat over hoe ze het dekje zo mooi vindt etc.
Nog steeds nee.
"Kan het dan door de brievenbus?"
Nee.
"Maar ik vind het zo mooi."

Geblokkeerd die handel :Y)

Disclaimer: Niet de letterlijke tekst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:52

Nou ik had op een aantal mensen gereageerd dat de tondeuse verkocht is (mensen die niet meer reageerden), word er toch in ene boos, dat bericht kon wel blijkbaar heel snel gelezen en beantwoord worden :+
Reactie: ja ik was toch met jou daar in onderhandeling en dit was aso etc. (Ze heeft enkel mijn uiterste prijs gevraagd waar ik antwoord op gaf en toen was het stil).
Heb maar gezegd dat als dit een onderhandeling was, het niet echt opschiet als je niet reageert :wave:

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:12

Andersom kan het dus ook..
Gereageerd op een item, vraagprijs vond ik goed dus ik vraag wanneer ik het op kan komen halen. Hoor helemaal niets meer?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:25

Ik krijg zaterdagnacht een reactie van persoon A of mijn zadel nog beschikbaar is, direct in de ochtend geantwoord dat hij er nog was. Pasen komt en ik krijg van iemand anders een reactie en spreek af langs te komen om te passen eind deze week. Krijg ik gisteren een berichtje van persoon A dat ze hem wil kopen dus ik reageer dat ik onderussen met iemand bezig ben en we gaan passen. Komt er een heel vriendelijk berichtje terug met "is hij nou beschikbaar of niet?". Dat was het gehele bericht dus ik heb maar nee geantwoord :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:57

Iemand die gisteren 6 stoelen heeft opgehaald.
Bekeken, in gezeten..
En nu, 24 uur later zegt dat er rotte plekken op zitten en t geen hardhout is…
Wat moet ik ermee. Heb zelf geen een rotte plek gezien

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:01

Ze de stoelen zelf gezien heeft en goed bevonden.
dat ze voor garantie naar een winkel had moeten gaan.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:06

Ja toch?
Stuurt ze een foto met 2 minimale plekjes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:09

Ik heb het eens met een motorjas gehad die ik maar 10 keer aan heb gehad.
Hier aan huis gepast, alles oke.
2 dagen daarna dat de rits kapot was... je echt heel rot, maar ik weet toch niet wat die mensen er mee uitspoken.
Heb dat ook gezegd dat ik het werkelijk rot vond maar geen winkel met garantie ben.

En heb die jas ook nog eens goedkoop verkocht want daar komt blijkbaar geen hond op af, dus dikke pech dan hoor.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:32

magicmist schreef:
ik had iets erop staan.
afspraak gemaakt rond 19.00u voor 20.00u. kreeg na 10 min de vraag voor mijn adres.
zag deze weer 5 min later dan dat zij het breicht stuurde.
ik stuur mijn adres door.
krijg ik: ok, 8 u redt ik niet meer, want u reageert traag.

ik: geen probleem als u iets later bent, ben gewoon thuis.Kijk niet continue op de telefoon ivm kinderen nr bed brengen

Naja ik verwacht dus iemand rond 20.30 a 20.45u uiterst,
niemand gezien.
22.00u: ik ga naar bed. Gaat om 22.30 u de voordeur bel.
staat mw voor de deur... hmm is het raar dat ik dat raar vind?

Mijn vriend had een tijd geleden hetzelfde, jas op marktplaats gezet. Jongen zou hem rond 8 uur komen halen, werd wat later. Mijn vriend en ik moesten zelf weg, maar mijn schoonvader was nog op dus die zou het wel regelen. Was de jongen om 22:00 nog niet geweest, dus mijn schoonvader ging naar bed. Mijn vriend had laten weten dat het niet meer kon, aan de jongen. Staat ie om 22:15 aan de deur voor die jas. Mijn schoonvader uit bed, jas meegegeven en praatje gemaakt. Krijgt mijn vriend een 1-ster review omdat hij beleefder kon communiceren. :roll:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:21

Idd,je bent geen winkel.

Ze heeft ze gezien en gevoeld dus succes ermee!

Ze probeert gewoon een paar centen terug te krijgen door te zeuren dus afkappen zulke droeftoeters.

Over droeftoeters gesproken.....

Afbeelding

Benieuwd of ik binnenkort een auto sta te wassen _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:23

Ik vraag me dan dus altijd af of dat soort mensen ooit succes hebben op die manier. Al wil ik het eigenlijk ook niet weten denk ik. :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:24

Ik kan je op de hoogte houden.... Maar dat wil je dus niet. :D

Hmm misschien ff een poll aanmaken of er mensen zijn die het wel willen weten _O- _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:27

Kun je die lui niet gewoon melden aan MP ??

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:30

Ik voel me gewoon altijd heel snel dan zo banketstaaf.
Maar idd ze heeft hier 20 minuten gestaan..
T is wel best zo haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:55

Daan13 schreef:
Idd,je bent geen winkel.

Ze heeft ze gezien en gevoeld dus succes ermee!

Ze probeert gewoon een paar centen terug te krijgen door te zeuren dus afkappen zulke droeftoeters.

Over droeftoeters gesproken.....

[ [url=m/7kZUVJ.png]Afbeelding[/url] ]

Benieuwd of ik binnenkort een auto sta te wassen _O- _O-

Dat je hier nog op bent ingegaan? Verleen je ook andere diensten als je het langs komt brengen….
Ik had hier niet op ingegaan hoor. Of een hele botte opmerking.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:57

Voor 75,- wil ik best een auto wassen :P

Als ik al heen ga - en die kans is erg klein - maar dan gaat mijn man mee O:)

Loopt toch op niks uit maar ach zo'n suffe opmerking van mij vind ik zelf ook ff leuk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:27

Daan13 schreef:
Ik kan je op de hoogte houden.... Maar dat wil je dus niet. :D

Hmm misschien ff een poll aanmaken of er mensen zijn die het wel willen weten _O- _O-

Als je echt gaat PB me dan met hoe het ging. :))

Ik vind dat soort dingen ook wel leuk om op te reageren. Ik volg ook thebestsocialmedia op instagram en daar komen soms ook hilarische marktplaats gesprekken voorbij. Kan natuurlijk niet wat die mensen doen maar is toch mooi om ze dan even zelf in de zeik te nemen. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:41

Hm ja als het grappig is wel ja. Dit is op het randje van grensoverschrijdend gedrag. Zo vat ik hem op in ieder geval.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:22

Suzanne F. schreef:
Hm ja als het grappig is wel ja. Dit is op het randje van grensoverschrijdend gedrag. Zo vat ik hem op in ieder geval.

Akkoord!
Ik krijg het al op mijn zenuwen bij het bericht "ik heb nog een vraagje", dan denk ik al "ojee wat nu weer"..
Vind het zo vreselijk irritant, dat grensoverschrijdend gedrag. Het heet MP, niet Tinder, rot op.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:34

Ik had ook een leuke..

Iemand bied een maxicosi met isofix base aan. Geen bijzonder model, niet nieuw, niet eens meer in die variant nieuw te krijgen maar wel nog goedgekeurd etc.
Al met al, niks bijzonders..

Vp is €85, er staat bij bieden “bieden vanaf €75”.
Ik doe afgelopen zaterdag een bod van €75.

Na 6 uur, begin van de avond een reactie dat ze ermee akkoord gaat en wanneer ik het wil ophalen.

Een klein uur later (omdat ik aan het werk was) reageer ik met de mogelijkheden dat weekend en deze week, wanneer ik het ding kan ophalen.

Meer dan 24 uur later, op zondag, en 1e paar ophaalmogelijkheden al verstreken, heeft ze het nog steeds niet gelezen en heb ik nog geen reactie gehad. Dus ik stuur wederom een bericht, maar dan met de vraag of zij anders met een voorstel kan komen wat haar schikt, want dan kan ik evt iets regelen (ik begrijp immers dat een verkopende partij geen pas op de plaats hoeft te maken voor een koper).

Weer meer dan 24 uur later op maandagavond, dus meer dan 48 uur na onze overeenkomst van €75, word ik met €5 overboden door een andere geïnteresseerde.
Krijg ik 30 minuten na dat bod een bericht van verkoper, dat ze een hoger bod heeft gehad maar omdat ik eerder was, ze het mij gunt. Dus of ik bereid ben €80 of meer te bieden. :?

Ik heb direct gereageerd dat ik dat niet netjes vind, zij reageert immers heel laat en we waren al een prijs overeengekomen, dus voor €75 wil ik het nog steeds graag ophalen.

Krijg ik op dinsdagmorgen om iets voor 6 uur in de ochtend “Wegens persoonlijke omstandigheden was ik niet in de mogelijkheid om terug te reageren.
Vervolgens open ik mijn marktplaats met meerdere biedingen . Dan snapt u vast wel dat we voor de hoogste bieding gaan ? Ik geef u nog de mogelijkheid om t zelfde te bieden omdat u ook eerder had gereageerd .
Vandaag ben ik heel de dag thuis eventueel”.

Nu lig ik niet wakker van €5 en ben ik ook echt de beroerdste niet om in beginsel te onderhandelen, maar als je 3 dagen terug iets overeengekomen bent dan ben je dat toch overeengekomen voor die prijs, en niet ineens een hogere prijs?
Ik kan hier zo geïrriteerd van raken, zeker met die opmerking “dan snapt u vast wel dat we voor de hoogste bieding gaan”. >;)

En wat denk je? Nog voor ik kon reageren (ik zag het pas begin van de middag) heeft ze de advertentie verwijderd en zag ik een nieuwe rating erbij staan over betreffende advertentie, van degene die mij overboden had (zelfde naam).
Ik ben blij dat de andere koper er een goede ervaring met deze verkoper had en ik zal vast wel een andere vinden voor misschien zelfs een mooiere prijs, maar netjes vond ik het niet. :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:44

Pff wat een waardeloze gang van zaken. Wat een werk ook voor 5,- meer. :roll:
En jeee je voelde je bijna"speciaal" zeker dat je het wel mocht kopen voor de hogere prijs :roll: uit principe had ik dan gezegd van "hou dat ding maar"
Op naar de volgende.

Ik had op een ander item een bietser..

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en liever nog voor een stuiver.

Uiterste prijs?

Ik gaf aan dat dat 165,- was.

Reactie terug; 120,- incl.

Helaas,nee dat is te weinig.

- ik weet dat ik die items altijd wel kwijt raak dus ik had geen zin om zo ver naar beneden te gaan -

Bieder 2 vroeg naar de prijs en ging akkoord.
Ze betaalde binnen een half uur en ik heb het pakket gelijk weggebracht.

Advertentie staat op gereserveerd :D

En ondertussen de bietser nog een bericht gestuurd dat 3 van de 4 items verkocht zijn.

Vond ze niet leuk want zij wou ze hebben.

- vooral ook dat woordje "hebben"- :o

Helaas,had je maar niet zoveel moeten willen afpingelen. }:)