Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:12

Hahaha zo’n grapjas had ik ook, €30 bieden op nieuwe Bucas winterdekens :')

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:29

Ben eens benieuwd. Heb er een tv opgezet gratis af te halen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:47

Ja echt hoor... Ik heb er trouwens niet verder op gereageerd, ik heb echt geen zin in discussies met zulke mensen. Geef mn fiets nog liever gratis weg aan iemand die het nodig heeft dan dat ik energie steek in zo'n laml** :')

Ben benieuwd wat je treft carineken. Wij zijn zo ook aan onze tv gekomen :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:52

Macs schreef:
Hier mijn fiets op mp gezet voor 30 eu. Je kan vanaf dat bedrag bieden. Bied er een 10 en de ander 5. Ik reageer dan gewoon niet. Zegt die van 5: wat denk je er van? Dus ik: in de advertentie staat dat de vraagprijs 30 is.
"Ja dat zag ik maar dat is niet wat ik bied voor zo'n oude fiets in deze staat"
(Het is een super mooie gazelle waar 2 dingen aan moeten gebeuren met nieuwe onderdelen er nog bij zelfs).
Je hoeft niet te bieden toch? Als het te duur is scroll je toch verder :+

Serieus.. ik heb laatst mijn stokoude omafiets met 2 lekke banden verkocht voor 65 euro. Kerel kwam ruim een uur met de auto om de fiets te halen, helemaal happy ermee. Hij zou m opknappen voor zn dochter _O- Dan lijkt me 30 euro zelfs nog goedkoop voor een fiets!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:31

Ik heb vandaag een geweldig hoekbureau gratis opgehaald.

En zelf kookboeken weggegeven. Heb ook nog een tafel gratis af te halen, hopelijk die ook snel kwijt

Dus best een stel goede ervaringen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:26

Ik heb een rollator op Mp staan, vraagprijs 15,-. Biedt iemand 10,- en iemand 15,-
Ik degene die 10,- biedt een berichtje gestuurd dat 10,- te weinig is en dat ik al bod van 15,- heb.
Krijg ik terug: vooruit dan, 12,50 mooi in het midden.

Hè WTF??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:34

Ik heb nu iemand via facebook. Doe een klein tunneltje voor de kat weg. Nieuw, nog nooit gebruikt en mag gratis weg.

Krijg ik als eerste het standaard bericht: Is dit nog beschikbaar? Niet mis mee dus ik antwoord vriendelijk: Ja, dit is nog beschikbaar. Daarna krijg ik: prijs. Ik antwoord dus: Dit mag gratis opgehaald worden. Volgend bericht: waar. :') Had zin om te antwoorden: Ergens. Maar heb maar dorp + straat doorgegeven, zonder huisnummer.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:36

Natuurlijk nam je dat bod gelijk in overweging!

Omg wat kunnen mensen slecht lezen en wat kunnen ze veel bedenken om voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten.

Tallie, wat een leuke aanwinsten zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:39

cissy schreef:
Ik heb een rollator op Mp staan, vraagprijs 15,-. Biedt iemand 10,- en iemand 15,-
Ik degene die 10,- biedt een berichtje gestuurd dat 10,- te weinig is en dat ik al bod van 15,- heb.

Hè WTF??

Maar een bod van 15 wil nog niets zeggen? Misschien haakt die wel af en dan heb je nog 12.50 staan.. Zo raar vind ik het niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:44

Relaxed schreef:
cissy schreef:

Hè WTF??

Maar een bod van 15 wil nog niets zeggen? Misschien haakt die wel af en dan heb je nog 12.50 staan.. Zo raar vind ik het niet.

Daar kan je als potentieel koper toch helemaal niet van uit gaan?

En als verkoper ga je er toch ook niet keer op keer vanuit dat het hoogste bod wel afhaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:51

Laat ik het zo zeggen, als ik een berichtje krijg dat er een hoger bod ligt, dan wens ik de verkoper daar veel succes mee en even goede vrienden. Als verkoper stuur ik ook gewoon de hoogste bieder een berichtje en dan pas lagere biedingen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:55

Als iemand een bod uitbrengt ga je er toch vanuit dat die het wilt hebben? Dus ook als iemand een hoger bod uitbrengt.

Mensen die kortaf reageren, zeker al het gratis is, gun ik echt helemaal niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:06

Nou in mijn ervaring zegt een bod nog helemaal niets, hoe vaak het na een bod wel niet stil blijft :')

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:13

Mensen die een bod uitbrengen, langskomen en vervolgens ter plaatse veel lager bieden met de mededeling 'Ja,ik sta hier nu en die anderen niet.'
Ik heb je net laten komen omdat jij het hoogste bod uitbracht.
Dit wordt veel toegepast bij de autoverkoop en ondertussen ben ik het al gewend.Ofwel houd ik er rekening mee bij de prijsbepaling,ofwel kunnen ze direct weer vertrekken.Men heeft de mogelijkheid om voor het bieden de zaak te komen bekijken en ben heel duidelijk met foto's en beschrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:21

Hebben wij onlangs ook gehad met een vaatwasser. Vaste prijs €100. Man had via chat al proberen afdingen maar duidelijk aangegeven dat wij niet gingen zakken. Vaatwasser stond 3 kwartier te koop en wij hadden al diverse geïnteresseerden.
Nou ok dan, voor €100 kwam hij er achter. Komt hij toe: Ja ik geef maar €80 en anders blijft hij staan.

Toen wij antwoorden: Geen probleem, wij vinden wel iemand anders, werd hij echt boos en eiste nog garantie ook. Toen duidelijk gemaakt dat hij of nu de vaatwasser mee nam voor €100 of dat hij nog sneller van ons erf vertrok. Ik heb nog nooit iemand zo snel een vaatwasser weten inladen :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:24

Hier iemand die erop stond om met contant geld te betalen. Dat doe ik liever niet, uiteindelijk is er altijd vals geld in omloop en het is voor mij ook makkelijker om het gewoon op de rekening te hebben i.p.v. cash. Dat begreep ze niet en ze zou het overleggen.
Heel toevallig is ze vandaag jarig en heeft ze precies hetzelfde gekregen. Dus ziet ze van de koop af. En ik maar denken dat toeval niet bestond :') . Zeg dan gewoon eerlijk dat je er vanaf ziet ofzo.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:43

Justme_Lisaa schreef:
Hier iemand die erop stond om met contant geld te betalen. Dat doe ik liever niet, uiteindelijk is er altijd vals geld in omloop en het is voor mij ook makkelijker om het gewoon op de rekening te hebben i.p.v. cash. Dat begreep ze niet en ze zou het overleggen.
Heel toevallig is ze vandaag jarig en heeft ze precies hetzelfde gekregen. Dus ziet ze van de koop af. En ik maar denken dat toeval niet bestond :') . Zeg dan gewoon eerlijk dat je er vanaf ziet ofzo.

huh maar als iemand het komt ophalen is het toch normaal om cash te betalen? als iemand iets komt halen en zegt ik maak het over zou ik het niet doen :n tegenwoordig zijn er namelijk veel neppe accounts waardoor het lijkt alsof iemand is over heeft gemaakt en niet is.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:44

Wij gingen voor een nieuw klein autootje kijken bij Regie auto's in Maastricht. Ik had gezien dat ze een aantal aantrekkelijk geprijsde auto's op MP hadden staan. Aangezien mijn schoonouders al een aantal keer daar hun auto hebben gekocht, dachten wij dat we daar dan ook wel konden slagen. En eens langsrijden om te kijken kan natuurlijk altijd.

We komen daar aan. Zeggen voor welke auto we komen. Man kijkt ons heel even vreemd aan en vraagt: Heb je die soms op Marktplaats zien staan? Want dat zijn wij niet! Dat is een oplichter die onze naam gebruikt en mensen zo geld afhandig maakt. Mensen bellen om langs te komen. Ze hebben het dan altijd te druk, te veel afspraken, maar als je aangeeft in welke auto je interesse hebt, dan willen ze hem wel voor je vasthouden als je bijv. een aanbetaling van € 100,00 doet.

Ze doen het ook op Autoscout, maar die zijn altijd heel snel (ook in het weekend, i.t.t. MP) om de valse adv. te verwijderen.

Maar....er zijn dus echt nog mensen die daar in trappen en geld overmaken.

Was balen voor ons, want ze hadden dus verder geen auto wat ons aansprak binnen onze prijsklasse. Maar ja, liever een ritje voor niks gereden, dan oplichters spekken.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:02

Ashleytjuhh schreef:
Justme_Lisaa schreef:

huh maar als iemand het komt ophalen is het toch normaal om cash te betalen? als iemand iets komt halen en zegt ik maak het over zou ik het niet doen :n tegenwoordig zijn er namelijk veel neppe accounts waardoor het lijkt alsof iemand is over heeft gemaakt en niet is.

Ik vind het niet zo normaal. Niets is zo makkelijk om gewoon een betaalverzoek via de bank te doen. Staat er gelijk op en heb je geen gezeur met wisselgeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:06

Ligt voor mij wel aan het bedrag, maar meestal toch gewoon cash.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:07

Maar dat doe je dan op het moment dat je daar staat? Want het kan wel zo zijn dat een product toch in veel slechtere staat is dan beloofd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:13

Bij tientjes werk en zelf ophalen vind ik cash ook heel normaal. Als verkoper geef ik vaak nog even van te voren aan geen wisselgeld te hebben.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:42

Bij mij had iemand 2 weken geleden interesse in een paar oorbellen maar vond ze toch wel wat groot. Kan gebeuren, geen probleem. Ik kon er helaas niets voor haar afhalen dus begreep dat ze het dan niet zou kopen.

Toen vroeg ze of ze het mocht kopen zonder verzendkosten. Ik weer gereageerd dat als ze het zelf kwam halen dat ze het het kon kopen zonder verzendkosten en dat er bij verzending 4,25 bij komt. Was goed, toch maar verzenden. 5 minuten later een berichtje dat ze van de koop afziet. Ook geen probleem. Later kreeg ik van MP een berichtje dat ze een beoordeling had gegeven.

1,5 dag later kreeg ik een berichtje of ze het toch nog mocht kopen. Maar dan verzendkosten zonder track en trace, is wat mij betreft goed maar dan wel op eigen risico. Betaalverzoek met 1,66 verzendkosten aangemaakt en binnen 5 minuten had ze al betaald.

De beoordeling had ze al voor de verkoop gegeven, vandaag kon ik hem eindelijk bekijken. Jawel mijn eerste 1* beoordeling; sneller en beter communiceren, prijs/kwaliteit verhouding enz. Toch apart dat je de ene dag zo'n beoordeling geeft en de andere dag toch het product koopt en nog een vriendelijk berichtje nastuurt waneer je ze hebt ontvangen.

Ook nog even gekeken of ik haar ook een beoordeling kon geven maar dat moet blijkbaar binnen een bepaalde tijd. Blijft apart dat beoordelingssysteem van Marktplaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:44

Zou er toch even een berichtje achterna doen. Misschien kan ze het nog verwijderen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:12

Ik vind dat hele beoordelingsgedoe van marktplaats zo nep dat ik er niet eens naar kijk.
Wanneer ik een product niet kan ophalen Google ik de naam wel en kijk of ik wat vind of niet.