Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:12

Hoe kan het dat wanneer je bijvoorbeeld om 12.30 een appje stuurt en de persoon als laatst online is geweest om 12.10 oid, er toch staat dat iemand het bericht gelezen heeft?

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:02

Omdat de tijden heel vaak niet kloppen.
Bij mijn man staat zo vaak laatst Online op 23:45 oid. Terwijl hij me in de ochtend een bericht heeft gestuurd.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:15

Ik heb net even een paar uur geslapen omdat ik super moe was... Maar nu ben ik nog veel moeier dan ik was voordat ik ging slapen. Hoe komt dat? Heeft dat iets met slaapzones oid te maken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:12

enamorada schreef:
Ik heb net even een paar uur geslapen omdat ik super moe was... Maar nu ben ik nog veel moeier dan ik was voordat ik ging slapen. Hoe komt dat? Heeft dat iets met slaapzones oid te maken?

Afbeelding
Ik weet niet precies hoe het kan, maar een powernap van uiterlijk 20 minuten werkt het best.
Het kan te maken hebben met de slaapfases. Te lange dutjes zijn sws niet goed, omdat je maar een bepaald aantal uur slaap per nacht hebt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 05:36

enamorada schreef:

Heb ik ook meestal, maar als ik eenmaal wakker ben voel ik me veel energieker dan voor ik geslapen heb. Is gewoon een kwestie van wakker worden...

Vanochtend werd ik ook om6 uur wakker terwijl ik om half 9 eruit moest, kon een uur niet slapen en uiteindelijk rond 7.15 in slaap gevallen. Toen een uur later mijn wekker ging was ik zooo moe, kon echt letterlijk bijna mijn bed niet uit. Komt denk ik isd door dat ik net in een diepe slaap fase zat :=

Wat ik me juist afvraag en waar ik vaak vlak voor het slapen aan denk is hoe het echt voelt in slaap te vallen.. heb ik nog nooit meegemaakt ..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:07

Geen idee of het klopt maar ik vroeg het mij net af.
In de zomer sliep ik in een kamer met de airco op 16/18 graden en had ik het niet super koud ofzo.
In de winter vind ik een ruimte van 18 graden echt veelte koud, hoe kan dit?

Zelf dacht ik dat het misschien te maken had met het feit dat je lichaam in de zomer in de overige uren wordt opgewarmd en in de winter wordt afgekoeld. Maar dan als nog gaat het wel om veel uren.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:18

Luchtvochtigheid misschien?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 01:20

Miiej schreef:
Geen idee of het klopt maar ik vroeg het mij net af.
In de zomer sliep ik in een kamer met de airco op 16/18 graden en had ik het niet super koud ofzo.
In de winter vind ik een ruimte van 18 graden echt veelte koud, hoe kan dit?

Zelf dacht ik dat het misschien te maken had met het feit dat je lichaam in de zomer in de overige uren wordt opgewarmd en in de winter wordt afgekoeld. Maar dan als nog gaat het wel om veel uren.

Denk dat het komt omdat bij ons iig de thermostaat niet de precieze temperatuur aangeeft. Als je de airco aanzet op 18 graden wordt het niet altijd per se 18 graden, blijft vaak iets warmer. Andersom geldt t in de winter

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:00

Hoe overleven reigers als alle sloten bevroren zijn?
Ik zag de laatste dagen erg veel reigers langs de kant van de bevroren sloten staan.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:57

Tivoli schreef:
Ik zag de laatste dagen erg veel reigers langs de kant van de bevroren sloten staan.

Ze eten ook muizen en dergelijke, het zal geen vetpot zijn maar waarschijnlijk net genoeg om wel de koudste dagen door te komen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:44

Rebecca schreef:
:')

Ik vraag mij af , je stopt een stekkerbakje in het stopcontact , en in dat stekkerbakje stop je een verlengsnoer die naar de gang loopt en de modem stroom geeft . Is dat gevaarlijk of kan dat geen kwaad?

Dat ligt aan het vermogen wat aan je kabels hangt. Elke verlengsnoer (maar ook wandcontactdoos) heeft een max aan vermogen (watt) wat aangeraden wordt. Gewoon je kabel verlengen en 1 apparaat (modem) opzetten is niet zo heftig. (dus nee, niet gelijk een risico als antwoord op je vraag)

Maar gezien mijn werk kan ik het niet laten om een uitgebreider antwoord te geven.
Maar wat je ook zien is 5 verlengsnoeren aan elkaar met in elke stekkerdoos ook nog eens meerdere apparaten. Dan moet je een goede wandcontactdoos en verlengkabels hebben om dat vermogen aan te kunnen. (het is immers een optelsom van alle apparatuur die tegelijkertijd aanstaan) En zowel wandcontactdozen als stekkerdozen kunnen doorbranden.

Je hebt speciale verlengsnoeren die voor media zijn, die kunnen meer watt aan dan een 3 euro verlengsnoertje van de action. Maar het beste als je (zware) apparatuur wil aansluiten is de wattage bekijken en kijken hoeveel je verlengsnoer mag hebben.

Een veel gemaakte fout is ook het niet afrollen van een verlenghaspel (zonder beveiliging). Je krijgt dan een leuk dynamo effect in de opgerolde kabels als je er een zwaar apparaat eraan hangt. Wordt lekker warm daarbinnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:50

LisaaBloem schreef:
Tivoli schreef:

Ze eten ook muizen en dergelijke, het zal geen vetpot zijn maar waarschijnlijk net genoeg om wel de koudste dagen door te komen.

Ik zie er inderdaad momenteel bij ons in de wei. En die is niet nat :D

Ze eten inderdaad ook muizen en ik denk dat ze die nu aan het zoeken zijn hier.

Er staat zelfs een foto online van een reiger die een flink konijn opeet.

Spoiler:
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:46

Riddershow schreef:
Een veel gemaakte fout is ook het niet afrollen van een verlenghaspel (zonder beveiliging). Je krijgt dan een leuk dynamo effect in de opgerolde kabels als je er een zwaar apparaat eraan hangt. Wordt lekker warm daarbinnen.

Ja, zo ging een tijd geleden het dak van Centraal Station Utrecht in brand.
Half Nederland stond voor nop op het perron omdat een leerling dakbedekker dit 'even' vergeten was...
(Gelukkig waren wel alle dakdekkers op tijd beneden.)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:55

Ik vraag mij af; Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht deze zou in 2016 opgeleverd worden. Nu hebben we een mail gehad dat het pas in maart opgeleverd word. In ons contract staat dat de woning binnen 150 werkbare dagen opgeleverd moet worden. Met wat bereken (vanaf 7 juli 2016) zou dit betekenen dat de woning 3 februari opgeleverd moeten worden. Nu snap ik dat niet elke dag natuurlijk een werkbare dag is in de bouw. Maar ik vroeg mij af, tellen ze de bouwvak en kerstvakantie door? Dus vanaf 7 juli 150 dagen - de niet werkbare dagen, of is het de 150 dagen - niet werkbare dagen, - vakanties?

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:56

Ik neem aan dat ze daarbij de bouwvak etc aanhouden en dat het dus gaat om 150 dagen waarop er ook daadwerkelijke constructie plaatsvindt. Er staat immers werkbare dagen en niet werkdagen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:58

Emmaa_ schreef:
Ik neem aan dat ze daarbij de bouwvak etc aanhouden en dat het dus gaat om 150 dagen waarop er ook daadwerkelijke constructie plaatsvindt. Er staat immers werkbare dagen en niet werkdagen

Thanks. In het contract staat zelfs werkbare werkdagen om precies te zijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:59

Dan denk ik echt dat het de dagen is waarop er ook daadwerkelijk gebouwd wordt. Lijkt mij dat daar zelfs dagen met extreme weersomstandigheden nog vanaf gaan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Anders zou ik gewoon even bellen en vragen hoe dat zit. Als je op niet-vijandige manier wijst op de 150 werkbare werkdagen in het contract zullen ze daar prima antwoord op geven!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:01

Emmaa_ schreef:
Dan denk ik echt dat het de dagen is waarop er ook daadwerkelijk gebouwd wordt. Lijkt mij dat daar zelfs dagen met extreme weersomstandigheden nog vanaf gaan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Anders zou ik gewoon even bellen en vragen hoe dat zit. Als je op niet-vijandige manier wijst op de 150 werkbare werkdagen in het contract zullen ze daar prima antwoord op geven!

We zijn inderdaad van plan om hierover te mailen. Ik kan online niet zozeer iets terugvinden hierover namelijk (wel de hoeveelheid werkbare dagen, maar niet of de vakantie wel of niet meegerekend word!)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:32

bruintje123 schreef:

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Wauw. De muizen had ik al niet verwacht maar hier ben ik echt van onder de indruk!

Edit: zou het een echte foto zijn? Die tweede lijkt ok maar de eerste ziet er wat geshopt uit...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:46

Indy_Mouse_9 schreef:
bruintje123 schreef:

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Wauw. De muizen had ik al niet verwacht maar hier ben ik echt van onder de indruk!

Edit: zou het een echte foto zijn? Die tweede lijkt ok maar de eerste ziet er wat geshopt uit...

Stille meelezer,
Ze doen dit helaas echt.. Ze hebben ook al een aantal keer een konijn bij ons weggegapt :(

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:37

Is het verantwoord als ik nu de achterbenen van mijn bijrijdpaard afspoel? Ze is erg aan de diarree en haar achterbenen zitten onder de aangekoekte poep. Ik heb een deken die ik bij haar op kan doen eventueel. Het valt hier overigens best mee met de kou en ze heeft gewoon de mogelijkheid om warm binnen te staan. Is het verantwoord of kan ik dit beter niet doen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:40

Onder de hakken kan het weinig kwaad, daar mag een paard koud zijn.

Boven de hakken wordt wat ingewikkeld, dat hangt ook nog af van de oorzaak van de diarree.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:53

Dan zou je het eventueel kunnen afsponsen?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:01

Oorzaak van de diarree is nog onbekend. In ieder geval geen wormen oid, maar over onderzoeken en dierenartsen ga ik niet over als bijrijder.
Dus een beetje afsponzen kan wel? Was sowieso niet het plan om haar benen helemaal zeiknat te maken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:20

Lekker afsponsen/spuiten met lauw warm water en daarna goed drogen met een handdoek. Rondje stappen als het niet te koud is buiten en dan lekker warm op stal met wat hooi/kuil.
Daar gaan ze niks van krijgen hoor, zolang je ze niet zeiknat weg zet.

Wedstrijdrijders wassen hun paard ook gewoon met dit weer.