Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poetser schreef:Misschien een domme vraag hoor en offtopic ook, maar waarom hebben jullie je paarden zo graag binnen? Ik liet die van mij liever buiten, dacht altijd dat dat veiliger was omdat ze anders bij een bliksem inslag opgesloten stonden en dus ook niet op tijd wegkonden?
NatasjavE schreef:poetser schreef:Misschien een domme vraag hoor en offtopic ook, maar waarom hebben jullie je paarden zo graag binnen? Ik liet die van mij liever buiten, dacht altijd dat dat veiliger was omdat ze anders bij een bliksem inslag opgesloten stonden en dus ook niet op tijd wegkonden?
De kans op inslag is maar heel klein. Meestal is dat niet het grootste gevaar.
Maar hoe of hoe toch veiliger dan het open veld.(waar moeten ze dan eigenlijk naar toe?)
Het gevaarlijkst vind ik bij echt heftige onweersbuien de rondslingerende takken, omvallende bomen en die mega hagelstenen van tegenwoordig.
Bovendien al vaak meegemaakt dat bij heftige buien de paarden behoorlijk in paniek kunnen raken.
Rienn schreef:Stel je eens voor: het onweert, slaat in in stal en de boel vat vlam, waar moet jouw paard naar toe? Of de stal stort in door omvallende bomen? (Moeten er wel bomen in de buurt van stal zijn.