Het Weertopic #30!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Weertopic #30!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:46

Ik ben nieuwsgierig wat daar boven west Frankrijk ontstaat :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:53

Eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n zin in dat "wel binnen/niet binnen"... Met zware onweer wil ik mijn paard binnen hebben, maar ik heb al verschillende keren mijn paard voor piet snot binnengehaald 's nachts. Van mij mag het 's nachts rustig blijven, op een regenbuitje na, natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:13

Dik onweer boven Purmerend, zo ineens :oo

Edit: de onstabiliteit is al ons land binnen, er rukt een lijntje op over het midden van het land richting het Oosten, die zal denk ik aanpakken straks want t is warm en vochtig buiten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:15

Wist niet dat het zou gaan onweren.....

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:16

Joolien schreef:
Ik ben nieuwsgierig wat daar boven west Frankrijk ontstaat :P

Komt er weer onweer zoals paar weken terug hier heen? Heb daar nou echt geen zin in namelijk :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:16

Joolien, weet jij toevallig wat ze opgeven voor vanavond in de provincie Antwerpen? Iedere site zegt iets anders

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:19

Joolien schreef:
Dik onweer boven Purmerend, zo ineens :oo

Edit: de onstabiliteit is al ons land binnen, er rukt een lijntje op over het midden van het land richting het Oosten, die zal denk ik aanpakken straks want t is warm en vochtig buiten.

Nou, zo 'dik' is het onweer nog niet, de regen is dikker. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:20

Rienn schreef:
Wist niet dat het zou gaan onweren.....

Ik ook niet ben namelijk bij paard in Hooge zwaluwe, maar heb buienalarm aanstaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:24

Ik stapte net de deur uit, lucht oranje, nog warmer dan het al was en toen kwam de rommel...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:30

Hier nog steeds een zonnetje, maar wel steeds meer bewolking. Lucht ziet er ook onrustig uit. Verder is het warm en wat benauwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:32

Ik kan zo even niet kijken, maar ik zie wel wat onstabiliteit oprukken vanuit Franrijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:43

In het zuid-oosten zou het toch onweren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:44

NatasjavE schreef:
In het zuid-oosten zou het toch onweren?

Ja, maar behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:45

Oh ik hoop zo een keer op onweer :j :o
De radar komt nog net niet tot hier maar ik denk zo net na 16.00 uur maar dan moet het niet oplossen zoals anders altijd gebeurd.

Goede reden om snel wat te gaan housekeepen :+ Zit ik er dan helemaal klaar voor :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:49

Ik hoop van niet. Was van plan de paarden buiten te laten vannacht.

Maar ik ben net zo'n Tut Hola als Agossie, bij kans op zwaar onweer zijn ze binnen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:52

Misschien een domme vraag hoor en offtopic ook, maar waarom hebben jullie je paarden zo graag binnen? Ik liet die van mij liever buiten, dacht altijd dat dat veiliger was omdat ze anders bij een bliksem inslag opgesloten stonden en dus ook niet op tijd wegkonden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:59

poetser schreef:
Misschien een domme vraag hoor en offtopic ook, maar waarom hebben jullie je paarden zo graag binnen? Ik liet die van mij liever buiten, dacht altijd dat dat veiliger was omdat ze anders bij een bliksem inslag opgesloten stonden en dus ook niet op tijd wegkonden?

De kans op inslag is maar heel klein. Meestal is dat niet het grootste gevaar.
Maar hoe of hoe toch veiliger dan het open veld.(waar moeten ze dan eigenlijk naar toe?)

Het gevaarlijkst vind ik bij echt heftige onweersbuien de rondslingerende takken, omvallende bomen en die mega hagelstenen van tegenwoordig.

Bovendien al vaak meegemaakt dat bij heftige buien de paarden behoorlijk in paniek kunnen raken.

Daarnaast,...bij dergelijke buien word ook vaak aangeraden om zelf binnen te blijven.....dan laat je je paard toch niet buiten staan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-06-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:59

Voor mij is het een bijzondere reden....heeft te maken met aardstralen die we op het weiland hebben.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:01

Donder boven ons huis en hele zwarte wolken. Dat wordt wat..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:01

NatasjavE schreef:
poetser schreef:

De kans op inslag is maar heel klein. Meestal is dat niet het grootste gevaar.
Maar hoe of hoe toch veiliger dan het open veld.(waar moeten ze dan eigenlijk naar toe?)

Het gevaarlijkst vind ik bij echt heftige onweersbuien de rondslingerende takken, omvallende bomen en die mega hagelstenen van tegenwoordig.

Bovendien al vaak meegemaakt dat bij heftige buien de paarden behoorlijk in paniek kunnen raken.

Stel je eens voor: het onweert, slaat in in stal en de boel vat vlam, waar moet jouw paard naar toe? Of de stal stort in door omvallende bomen? (Moeten er wel bomen in de buurt van stal zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:02

Waar?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:05

Rienn schreef:
Stel je eens voor: het onweert, slaat in in stal en de boel vat vlam, waar moet jouw paard naar toe? Of de stal stort in door omvallende bomen? (Moeten er wel bomen in de buurt van stal zijn.

De bomen staan inderdaad niet naast de stal. Wel in het weiland.

De kans op inslag op de stal is inderdaad aanwezig. De kans dat de stal dan vlam vat daarmee ook. Maar ik acht die kans kleiner dan problemen in het open veld.

Ik heb zelf nooit mee gemaakt dat een stal om die rede in de brand vloog....wel dat een paard in het open veld door de bliksem is geraakt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:10

Vorig jaar stonden de paarden buiten met heel heftig onweer, was wel voorspeld, maar niet zo heftig als dat het uiteindelijk kwam. Wij mochten blij zijn dat ze buiten stonden, was ingeslagen in de stal. Waren stoppen gesprongen, maar dat was het dan ook.

Het is een ontzettende lastige keuze wat onweer betreft. Vooral omdat wij van die aardstralen door het land en in beide bakken hebben lopen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:32

Hier onweert het behoorlijk maar nog geen regen, want de was hangt nog buiten :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:36

Bewolkt maar droog