Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:54

Oeps. Leuk die spellingscontrole :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:02

Aan dat de pees aan mijn linkerbeen blijkbaar zoveel schade heeft opgelopen dat ik niet meer mag rijden....... Blegh. Allemaal compensatie vanuit mijn rechterheup.

-O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:41

Ik kom even binnen vallen met mijn irritatie puntje.
Dat puntje heet zone college Zwolle.

Ondertussen is al meerdere keren voorgenomen dat er een leerling van hun bij mij stage zou komen lopen.
Echter door onduidelijkheden vanuit school, is het nu al ruim 3 x op het laatste moment afgezegd.

Dus eerst toestemming geven dat ze bij mij mogen stage lopen en dan de week voor aanvang, toch besluiten dat bijvoorbeeld een paardenstage niet mag bij dierenverzorging niveau 4.
Of dat ze intern moeten, terwijl dat in eerste instantie niet duidelijk was.
Nu vandaag ook weer een stagiaire kwijt geraakt die over een goede week zou starten.

Voor mij geen zone college leerlingen meer, had Ondertussen verschillende aanmeldingen afgeketst, gezien die dagen van de week al bezet zouden zijn.
Uiteraard hebben die Ondertussen al wat gevonden, op deze manier is het niet meer leuk om als leerplek/ stage adres te zijn.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:53

Dat ik het toch wel rampzalig vind dat er zòveel mensen inschrijven op een woning hier op het dorp. Daar kom je dan toch never nooit doorheen? ;(

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:01

myk_en_shant schreef:

Ondertussen is al meerdere keren voorgenomen dat er een leerling van hun bij mij stage zou komen lopen.
Echter door onduidelijkheden vanuit school, is het nu al ruim 3 x op het laatste moment afgezegd.

Dus eerst toestemming geven dat ze bij mij mogen stage lopen en dan de week voor aanvang, toch besluiten dat bijvoorbeeld een paardenstage niet mag bij dierenverzorging niveau 4.
Nu vandaag ook weer een stagiaire kwijt geraakt die over een goede week zou starten.

Voor mij geen zone college leerlingen meer, had Ondertussen verschillende aanmeldingen afgeketst, gezien die dagen van de week al bezet zouden zijn.
Uiteraard hebben die Ondertussen al wat gevonden, op deze manier is het niet meer leuk om als leerplek/ stage adres te zijn.

Dat is raar ik heb mijn eind stage niveau 4 ook bij een paardbedrijf gedaan. Maarja wij hebben een geitenhouderij en ook regelmatig stagiaires van Zone college en ik hoor mijn vriend ook alleen maar klagen over hun.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:01

Goed ik had de mac niet als voorbeeld moeten nemen, want het ging me inderdaad om de mckroket. Maarhet ging me nog meer om het feit dat het vegetarische eten je opgedrongen wordt zoals bij Artis en de Ikea (ik heb geen vlees hotdogs gezien). En dan gaat het niet perse om die twee items maar dus vooral dat opgedrongen zijn.
En ja hoor van mij mogen er best vegetarische snacs zijn maar geef ze dan geen onzinnige nep-vlees namen. Net als de "kipstuckjes" van de "vegetarische slager". En geef mensen gewoon ook vlees opties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:10

Ik vind dat je een beetje overdrijft. Tenzij iemand natuurlijk een pistool tegen je hoofd heeft gehouden en een vegetarische kroket in je mond heeft geduwd.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:13

nicole_floor schreef:
myk_en_shant schreef:

Dat is raar ik heb mijn eind stage niveau 4 ook bij een paardbedrijf gedaan. Maarja wij hebben een geitenhouderij en ook regelmatig stagiaires van Zone college en ik hoor mijn vriend ook alleen maar klagen over hun.

Op deze manier wordt het niet leuk meer.
Heb de persoon ook aangegeven, dat ze op school mag vermelden, dat ik geen stagiaires meer aan neem van hun.
Maar ik vind sowieso scholen vrij makkelijk met hun stage adressen omgaan, ohh schikt het niet volgens hun plaatje, dan zeggen we gewoon dat ze niet mogen komen.
Op deze manier raken ze snel door hun adressen heen, terwijl er ernstige tekorten zijn in goede stage adressen. Waar stagiaires niet uitgebuit worden en daadwerkelijk ook iets leren op stage.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:17

Urbanus schreef:
Ik vind dat je een beetje overdrijft. Tenzij iemand natuurlijk een pistool tegen je hoofd heeft gehouden en een vegetarische kroket in je mond heeft geduwd.

Je krijgt niet letterlijk een pistool tegen je hoofd gedrukt, maar gezien de marketing zo gepusht wordt op vega, dan kan het voor de consument het wel zodanig aanvoelen.
Het is nu een gigantische hype, ook al ben je niet vegetarisch, je wordt wel die kant op gedwongen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:24

Opgelegd vega moeten wten vind ik ook wat van. Ik snap t ergens, maar ergens ook vet irritant. Maar die ergenis had ik vroeger al met vega eters. Als ze hier kwamen moest ik m'n koken aanpassen en vega maken. Maar als ik daar ging eten kwam er geen aanpassing/keuze voor mij. En dat vond ik altijd wel krom.

Nu eet ik weinig vlees meer. Maar ik heb wel graag een keuze.

Verder geërgerd aan een app die ik gebruikte voor gave overzichten van routes die ik ooit hsd gelopen, alles bij elkaar. Nu tijdje niet gebruikt, maar kom erachter dat alles dus premium dus is en je voor die functies maandelijks moet dokken. Voor niets een jaar terug jaren aan data van endomondo in deze app gegooid grmbl.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:26

myk_en_shant schreef:
Urbanus schreef:

Je krijgt niet letterlijk een pistool tegen je hoofd gedrukt, maar gezien de marketing zo gepusht wordt op vega, dan kan het voor de consument het wel zodanig aanvoelen.
Het is nu een gigantische hype, ook al ben je niet vegetarisch, je wordt wel die kant op gedwongen

Welnee, je kunt naar Artis toch gewoon je eigen eten meenemen? En in de Mac heb je nog legio vleesopties.

Uiteindelijk is vega wel beter voor het milieu en neemt het aantal vega's toe dus is het logisch dat daar meer opties voor komen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:30

Pff deze hele discussie is wel overdreven hoor. Inderdaad neem je eigen eten mee of ga ergens anders eten.
Er is nog steeds vele malen meer keuze als vleeseter om dat te eten dan andersom.

En voor er daar eventueel een opmerking over komt, nee ik ben geen vegetariër. Ik heb alleen zat andere dingen om mij druk over te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:36

Ik ben ook geen vegetariër trouwens.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:42

Ik spaar Funko pops en afentoe liggen die ook bij de Kruidvat en Action voor een leuk prijsje. Nu ook weer bij de Action. Super leuke pops die ik graag wil, maar mensen kopen alle pops in 1 keer op en zetten ze dan voor meer op marktplaats... -:(-

Zag de vorige keer, toen ze bij de kruidvat lagen, zelfs een medewerker trots op facebook vertellen dat zij bij de kruidvat werkt en overal bood ze die poppen voor meer aan. Die poppen halen de schappen niet eens.

Ik haat zulke mensen zo erg... :x

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:43

Ik vind het ook niet erg dat de opties er komen, maar het hoeft niet elke seconde in mijn gezicht gedrukt te worden. Overal waar je komt, wordt het gepromoot dat het beter is voor het milieu.
Ik heb zelf dat mijn grote twijfels in, of het daadwerkelijk beter is.
De ingrediënten voor die burgers/ kroketten etc komen niet uit Nederland.
Soja wordt voornamelijk geïmporteerd vanuit Brazilië, die kant weg.
Dus legt duizenden kilometers af over de oceaan per boot of vliegtuig.
Soja plantages, kappen hele oerwouden om, om soja te verbouwen.

Ook worden er allerlei toevoegingen gedaan, om het te laten smaken naar vlees. Die e nummers zijn ook niet altijd je van het.

Daarbij vlees eten is eigenlijk een hele natuurlijke kringloop.
Gras wordt opgegeten door de koe, koe poept, door de mest groeien alle planten in het land, van grassen tot groentes.
Wanneer de koe slachtrijp is, wordt hij weer opgenomen in de voedselkringloop.
Wij verkrijgen voedsel van het vlees, leer voor onze schoenen, banken en riemen. Zelfs de botten worden nog hergebruikt. Dus er gaat maar weinig verloren van een dier.

Dus ik weet niet wat nu milieu meer belast.

Ik ben opgegroeid met vlees van eigen slacht, elk jaar ging 1 van onze koeien geslacht worden. Dit was vaak de koe die niet drachtig was geworden, de stier die te oud werd, om veilig op stal te houden.
Dit was eerlijk, maar zeker ook heerlijk vlees.
Heel anders dan wat er in de supermarkten ligt.

Ik geef eerlijk toe, ik koop bij de supermarkt ook de kilo knallers.
Puur omdat de boodschappen nu giga duur zijn geworden en het niet haalbaar is om bij de slager de duurdere vlees te halen.

Maar als ik zelf de keus zou hebben en onbeperkt budget. Dan haal ik bij de keurslager.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:47

Laten we het erop houden dat we een andere definitie van 'in het gezicht drukken' hebben.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:51

Zo fijn om als vega eens meer dan één optie te hebben <3
Want die ene optie is dan vaak een bak sla of broodje kaas.

Huilen als de vleeseter eens een keer in die schoenen staat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:52

Ik merk er weinig van, zoals al gezegd kies ik dan gewoon wat anders of neem ik zelf wat mee = goedkoper meestal :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:58

CupCakes_ schreef:
Dat ik het toch wel rampzalig vind dat er zòveel mensen inschrijven op een woning hier op het dorp. Daar kom je dan toch never nooit doorheen? ;(

Deze problematiek hoor ik overal om mij heen. Er zijn te weinig starterswoningen te koop en te weinig huurwoningen beschikbaar.

In mijn dorp waren afgelopen jaren de koopwoningen roofgoed en huurwoningen voor mensen met weinig punten een onmogelijke opgave.

Groots gedeelte van de koopwoningen zijn ruim over de waarde verkocht, nu de markt daalt staan die mensen straks met hun hypotheek onder water.

En tegenwoordig is het bij huurwoningen ook zeer moeilijk om urgentie verklaring te krijgen.
Waar je eerder bij bijvoorbeeld echtscheiding met kinderen in het verhaal, nog een urgentie verklaring kreeg, kun je hem nu op je buik schrijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:00

Feestje bij de buren. Wat een klote muziek. En hard!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:06

Nyaleti schreef:
Zo fijn om als vega eens meer dan één optie te hebben <3
Want die ene optie is dan vaak een bak sla of broodje kaas.

Huilen als de vleeseter eens een keer in die schoenen staat.

Ik vind het ook helemaal prima, dat er meer keuze komt. Wees eerlijk, de eerste vegaburgers smaakte nog niet letterlijk naar karton.

Maar waar ik meer moeite mee heb, is de gehele promotie eromheen. Alsof vega echt het walhalla is.
Iedereen moet zelf weten wat hij eet, dus vleeseters moeten de vegetariërs niet hun vlees opdringen, maar andersom ook niet. En dat gevoel krijg ik nu wel door de vele spotjes op tv, vooral door de spotjes van bijvoorbeeld de dierenpartijen.

Die laten filmpjes zien "hoe het op een boerderij, er aan toe gaat" en dan wel in de negatieve zin.
Terwijl de boeren juist afgelopen jaren veel verbeterd hebben en zeer diervriendelijker zijn geworden. Ze kunnen niet anders, anders raken ze hun producten niet kwijt. Gezien de bossen aan regeltjes en wetten, waar ze aan moeten houden.

En ja, er zullen geheid nog boeren zijn die het niet correct doen. En ik sta er zeker achter, dat deze aangepakt worden.
Maar om alle boeren over 1 kam te scheren, is heel fout en krom.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:08

rien10 schreef:

Gewoon partycrashen Rien! Gogogo!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:08

rien10 schreef:

Ai, sterkte. Helaas herkenbaar.
Gezien het ruim na twaalven is, kun je er zelf heen lopen om te vragen, of het zachter kan. En anders de politie bellen.

Hebben wij toen ook regelmatig gedaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:22

Tancreda4 schreef:
Opgelegd vega moeten wten vind ik ook wat van. Ik snap t ergens, maar ergens ook vet irritant. Maar die ergenis had ik vroeger al met vega eters. Als ze hier kwamen moest ik m'n koken aanpassen en vega maken. Maar als ik daar ging eten kwam er geen aanpassing/keuze voor mij. En dat vond ik altijd wel krom.

Nu eet ik weinig vlees meer. Maar ik heb wel graag een keuze.

Verder geërgerd aan een app die ik gebruikte voor gave overzichten van routes die ik ooit hsd gelopen, alles bij elkaar. Nu tijdje niet gebruikt, maar kom erachter dat alles dus premium dus is en je voor die functies maandelijks moet dokken. Voor niets een jaar terug jaren aan data van endomondo in deze app gegooid grmbl.

Het is toch logisch dat vegetariërs geen aanpassing voor jou doen? Vaak zijn mensen vegetariër vanwege dierenwelzijn enzo. Dan gaan ze echt geen vlees kopen.
Zelf eet ik geen vlees. Ik eet wel vis. Geen garnalen omdat daar ook slecht mee om wordt gegaan bij de kweek.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:36

rien10 schreef:

Woon je bij mij in de buurt?! Hahahha. Ik lig ook vanuit mijn bed naar lallende en schreeuwende mensen te luisteren. De muziek is daarentegen wel net uitgegaan of zachter.
Ze waren net ook allemaal ineens even stil dus misschien is er al geklaagd of politie aan de deur geweest.
Ik vind het gewoon aso. Ga lekker naar een zaaltje als je zo wilt feesten. Niet in een dichtbevolkte woonwijk. Mensen willen slapen