Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:08

Menino schreef:
Foaly schreef:
[ [url=m/Uxc8De.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoezo.

djeesz....

Ik baal. Ik heb me dus echt nog geen moment thuis gevoeld op mijn studie. Vaker over geklaagd. Allemaal verlegen 18 jarige brabantse/limburgse meisjes, die je zo kunt copy-pasten. Zijn allemaal heel lief (denk ik) maar ik ben gewoon écht heel anders - en 30 - ik word altijd raar aangekeken (nee, ik verbeeld het me niet). Ik heb echt buikpijn als ik naar werkcollege moet, dus ik ga nooit. Had me in laten delen voor een projectgroepje - dat kon als je geen voorkeur had - , en ben terecht gekomen bij 3 copy-paste meisjes in een vriendinnengroepje die mij er echt niet bij willen hebben. Had vandaag presentatie, en moesten nog wat voorbereiden, en hebben me echt 2 uur lang stelselmatig buiten lopen sluiten, me niet mee laten lezen met opdrachten, dingen bespreken (over de opdracht) in een whatsapp groepje waar ik niet in zit, met de rug naar me toezitten, alles.

Hoedefuq ga je daar mee om }:0 . Heb mijn gedeelte gelukkig goed gedaan. Dus daar kunnen ze geen kritiek op hebben, maar zit echt te overwegen om te vragen of ik het alleen mag doen. Dit kost zoveel mentale energie.

Ben ook een keer naar de studie-adviseur gegaan, maar dan krijg je op een diplomatieke te horen "niet mijn probleem dat jij je studie niet wat eerder af hebt kunnen ronden". Heb al mijn toetsen en opdrachten in 1x gehaald, dus praktisch ook niet mijn probleem. Maar emotioneel.......
Ik wil altijd een uur huilen als ik op de uni ben geweest.

(Ben deze studie begonnen aan de UvA en dat was echt een warm bad, maarja. Koop je weinig voor als je 130 km verhuist :+ .)

En ze er rechtsreeks op aanspreken? Het zijn tenslotte nog pubers die sturing en opvoeding behoeven.

Sterkte er mee, het is rot genoeg voor je.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:11

Heb je ze er al eens op aangesproken Menino?
Kan me voorstellen dat dit echt vervelend is.
Behoorlijk kinderachtig gedrag ook, bah.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:12

Menino, hoeveel vakken moet je aanwezig zijn? Kan je niet op en neer reizen en evt bij vrienden zo nu en dan blijven slapen?

Ik werk nu ook 130km verderop (want hele leuke baan, fijne collega's, warm bad etc, maar ook huis gekocht, vriend hier werk nou ja je kent het dus wel). En ik hoef 'maar' 3 dagen per week. 2 dagen kan ik thuis werken. Scheelt heel erg veel!

Ik erger me op dit moment aan mezelf.. Durf soms geen beslissingen te nemen en ik weet nooit wat ik wel en niet mag delen over mijn werk (inhoudelijk).. Dus ik blijf maar braaf, maar soms ben ik bang dat ik dan te veel vertel. Terwijl ik het an de andere kant ook belangrijk vind dat mensen er veel over weten, maar ik wil geen IPs gaan schaden ofzo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:29

Suliko schreef:
Mannen die denken dat vrouwen infantiel zijn. Was bij de decathlon en zag een fietspomp staan, er kon wel wat lucht bij in mijn banden en ik vergeet dat altijd als ik weg moet, dus ik leuk mijn bandjes oppompen. Eerste man die voorbij komt: ‘oh heb je iets kapot gemaakt?’. :roll:
Echt waar, hoe kom je erop? Je ziet toch wat ik aan het doen ben.

Infantiel of inventiel?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:45

Directeur die in een tips en tops sessie alles maar op de werknemers afschuift. Diegene die de woorden proactief en assertief hebben verzonnen schiet ik af _-:(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 14:52

Niobe schreef:
Suliko schreef:
Mannen die denken dat vrouwen infantiel zijn. Was bij de decathlon en zag een fietspomp staan, er kon wel wat lucht bij in mijn banden en ik vergeet dat altijd als ik weg moet, dus ik leuk mijn bandjes oppompen. Eerste man die voorbij komt: ‘oh heb je iets kapot gemaakt?’. :roll:

Infantiel of inventiel?

:')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:54

Niobe schreef:
Suliko schreef:

Infantiel of inventiel?

:') :')

Menino, aah ik kan me helemaal voorstellen hoe rot dat is. Ik ken het gevoel toen ik als 2-jarige een hbo begon en met allemaal 17-18 jarige zat. Alleen dat verschil was al enorm. Voelde me ook zó niet op mijn plek. Na mijn P gelijk doorgestroomd naar de uni waar gelukkig iedereen zo’n beetje al in de 20 zat of zelfs 30.
Als ik jou was zou ik probeer er boven te stijgen en gewoon benoemen wat er gebeurt tegen die meiden. Gewoon mee in gesprek gaan en eigenlijk een beetje op hun plek zetten. Zo kinderachtig om een ander buiten te sluiten.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:58

Citaat:

Menino, aah ik kan me helemaal voorstellen hoe rot dat is. Ik ken het gevoel toen ik als 2-jarige een hbo begon en met allemaal 17-18 jarige zat. Alleen dat verschil was al enorm. Voelde me ook zó niet op mijn plek. Na mijn P gelijk doorgestroomd naar de uni waar gelukkig iedereen zo’n beetje al in de 20 zat of zelfs 30.
Als ik jou was zou ik probeer er boven te stijgen en gewoon benoemen wat er gebeurt tegen die meiden. Gewoon mee in gesprek gaan en eigenlijk een beetje op hun plek zetten. Zo kinderachtig om een ander buiten te sluiten.

Hmmmm, daar kan ik me wel iets bij voor stellen eigenlijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:06

Ik heb daar zelfs last van, ik ben nu 26 en zit in mijn derde jaar (jaar studievertraging) en ik merk gewoon al een enorme generatiekloof. Mensen gaan heel anders met elkaar om ofzo.. vind het bizar. Vooral het gebrek aan motivatie in mijn stagegroep valt me vies tegen. Ik had overigens bij mijn minor exact hetzelfde, dat ik in een groepje terecht kwam met twee beste vriendinnen en verder alleen ik omdat er twee mensen nog voor de start van de minor afvielen. Echt wat een verschrikking was dat. Zij kwamen elke dag samen naar school, zaten er vaak al eerder dan ik zonder dat met mij te communiceren en zaten ook vaak samen te leren voor tentamens en betrokken mij daar helemaal niet bij. Niet dat ik persé altijd behoefte heb om samen te zitten, maar meegenomen worden in de optelsom was wel fijn geweest :') oh ja en een van hun was ook zo'n copy-paste type. Zit je dan tussen met je relatief bejaarde neurodivergente hoofd. :Y)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:47

Ik ga heel even de was doen op zolder maar vergeet daarbij dat ik een kat heb die echt geobsedeerd is door eten.

Kom terug op mijn werkkamer, zit ze natuurlijk met haar vetklep in mijn bak met nacho's :7

Blijf van mijn focus food af, trut :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:59

DaniellaF schreef:
Citaat:

Hmmmm, daar kan ik me wel iets bij voor stellen eigenlijk.

Haha oeps :') 22-jarige bedoelde ik O:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:22

xPabloBokt schreef:
Ik heb daar zelfs last van, ik ben nu 26 en zit in mijn derde jaar (jaar studievertraging) en ik merk gewoon al een enorme generatiekloof. Mensen gaan heel anders met elkaar om ofzo.. vind het bizar. Vooral het gebrek aan motivatie in mijn stagegroep valt me vies tegen. Ik had overigens bij mijn minor exact hetzelfde, dat ik in een groepje terecht kwam met twee beste vriendinnen en verder alleen ik omdat er twee mensen nog voor de start van de minor afvielen. Echt wat een verschrikking was dat. Zij kwamen elke dag samen naar school, zaten er vaak al eerder dan ik zonder dat met mij te communiceren en zaten ook vaak samen te leren voor tentamens en betrokken mij daar helemaal niet bij. Niet dat ik persé altijd behoefte heb om samen te zitten, maar meegenomen worden in de optelsom was wel fijn geweest :') oh ja en een van hun was ook zo'n copy-paste type. Zit je dan tussen met je relatief bejaarde neurodivergente hoofd. :Y)

Idem, inderdaad ook met een groepje meiden dat elkaar al twee jaar kende en waar ik toen bijgeschoven werd. En dan nog 0,0 sturing/strategie op het project dat we aan het doen waren. Onze klas was al bekend met planmatig werken, maar hun niet. Als ik voorstellen deed werd dat dan afgewimpeld. Als ik stukken schreef werd dat overschreven, want het was handig om allemaal aan de inleiding te werken en die niet in te delen oid. Mede daardoor in een depressie geraakt met bijna dagelijks paniekaanvallen tot gevolg. Heb toen zelfs bijna willen stoppen met de studie. Ik heb dat jaar bewust over gedaan. Zak in de stront met je project :evaw:

Ben er toen wel achter gekomen dat bepaalde studierichtingen niet met elkaar matchen.

Ergernis: ik heb morgen kennismaking met die start-up. Bedrijf is eigenlijk al behoorlijk groot en de markt trekt voor hun product goed aan. Ze hebben alleen geen pensioensregeling. Zijn ze wel mee bezig. Iemand enig idee waar ik in de tussentijds een pensioenopbouw vandaan haal? Overigens niet mijn ergernis, dat was dat ik nu dus nerveus ben voor die kennismaking :Y)

Spoiler:
Het is weer tijd voor de jaarlijkse "Is mijn merrie drachtig?" topics

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:08

Mag een onherkenbaar gemaakt screenshot van een gesprek op bokt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:09

Urbanus schreef:

Ik vind van wel :7.

fleurtjeuh

Ik vind van wel :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Nee. Ook niet van marktplaats oid

Werd pas bij mij ook verwijderd....

@san, mee eens

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:11

Als je het snel doet kunnen we het zien voor er een mod is O:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:17

Urbanus schreef:

Ongetwijfeld niet.

Maar alles kan als je het gewoon doet, the secret ingredient is crime 8-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:21

Vriendje zou 45 min geleden naar huis komen en het is 25 minuten… eten staat klaar want meneer wil direct uit werk eten maar hij is er nog niet. -O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:24

fleurtjeuh schreef:
Als je het snel doet kunnen we het zien voor er een mod is O:)

Na 10 minuten weer verwijderen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:25

DuoPenotti schreef:
Nee. Ook niet van marktplaats oid

Werd pas bij mij ook verwijderd....

@san, mee eens

Huh echt? Als er geen namen te zien zijn dan is er toch niet zoveel mis mee

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:30

Vanavond (onverwachts) uit eten met mijn vriend, schoonouders en Franse familie van mijn vriend. Ze hebben alleen een restaurant uitgekozen dat geen 1 vegetarisch hoofdgerecht heeft. Dus ik heb keuze uit 2 gerechtjes van ´fingerfoods´ of een voorgerecht.
Hier sta ik niet echt van te springen :') |(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:31

Ik doe wel gewoon even mijn reactie op de groepsgenoot die geobsedeerd is door corona.

Afbeelding

TheNovelist schreef:
Vanavond (onverwachts) uit eten met mijn vriend, schoonouders en Franse familie van mijn vriend. Ze hebben alleen een restaurant uitgekozen dat geen 1 vegetarisch hoofdgerecht heeft. Dus ik heb keuze uit 2 gerechtjes van ´fingerfoods´ of een voorgerecht.

Ahh dat is echt niet tof.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:32

Zo moe -O- twee sollicitaties gehad en van twee andere afwijzingen. Doet wat met je zelfbeeld dit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:36

TheNovelist schreef:

Niet meegaan is geen optie? Wat suf zeg :(:)

En dat er uberhaupt nog restaurants bestaan met niet één vegetarisch hoofdgerecht :=