Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:43

Met verkoudheid kun je ook doodziek en aan de beademing eindigen.
De meeste mensen zullen gelukkig van de meeste ziektes niet erg ziek worden.
Ik heb 3 weken met zware medicatie plat gelegen met EBV. Kon haast niets eten, mijn onderbroeken vielen letterlijk van mijn lijf.

Marcella

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:47

En ook maar chronische bijholte ontsteking.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:51

Ik heb nu corona, gister begon ik het te merken en vanochtend positieve zelftest.
Nu vraag ik me af of er wat te zeggen is over hoe lang dit naar verwachting gaat duren?
Had de booster net precies de dag ervoor gehaald. Dus die werkt nog niet denk ik. Misschien verkort het iets?
Vind het vooral balen voor mn collega’s die nu mijn route erbij moeten pakken in hun toch al drukke schema..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:56

Ik ben anderhalve dag ziek geweest. Hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn. Was echt beroerd. Mijn zoon 1 dag. Mijn vriend ook een dag of 2 benauwd. Mijn broer alleen verkouden en mijn schoonzus ook spierpijn en koorts.

Ik heb echter wel 2 weken in isolatie gezeten, omdat die stomme hoest en het gesnotter niet weg wilde. Daar heb ik nog steeds last van, maar ik heb ook huisstofmijtallergie en die wordt altijd extra getriggerd door bijvoorbeeld een neusverkoudheid. Dus dat hangt nu wel samen. Irritant is het wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:58

Ik snotter en nies ook nog steeds na een week. Echt irritant want ik heb nog zoveel te doen en mag niets :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:04

Als het om vertekend beeld gaat heb ik het idee, dat ik niet zo fout zit. Ik herhaal nl wat artsen zeggen. Hier in Frankrijk lees ik vooral, het is gelukkig geen delta maar onderschat het niet. En dat doe ik ook niet. We leven leuk en normaal en we zien wel waar het schip landt of strandt.
Ik heb eerder het idee in dit topic dat het of heel zwaar wordt gemaakt of heel licht. Ik zit er tussen in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:08

Marigold schreef:
Ik heb nu corona, gister begon ik het te merken en vanochtend positieve zelftest.
Nu vraag ik me af of er wat te zeggen is over hoe lang dit naar verwachting gaat duren?
Had de booster net precies de dag ervoor gehaald. Dus die werkt nog niet denk ik. Misschien verkort het iets?
Vind het vooral balen voor mn collega’s die nu mijn route erbij moeten pakken in hun toch al drukke schema..

Volgens mij is het ook hoe snel je opkrabbelt na een griep? De een is er sneller van af dan de ander denk ik en hoop ik...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:09

Fitzroy schreef:
Ik snotter en nies ook nog steeds na een week. Echt irritant want ik heb nog zoveel te doen en mag niets :n

Je kan inpakken! :) :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:33

Dank voor de reacties. Zo lang de dans ontsprongen dat het hele covid verhaal een ver van mn bed show begon te lijken maar nu alsnog de sjaak en mn dochter ook.
Ben gewoon zo wazig in mijn hoofd dat typen gewoon moeite kost. Raar virus, ga weg virus …

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:00

Nieuwe europese aanbeveling wat betreft de geldigheid van de certificaten :

Citaat:
In lijn met de Europese Raadsaanbeveling 2022/107 en de evolutie van de wereldwijde verspreiding van omikron beslist het Overlegcomité om de certificaten als volgt aan te passen:
het vaccinatiecertificaat is 270 dagen geldig bij een basisvaccinatie en onbeperkt bij een boostervaccinatie.
het testcertificaat zal 24 uur geldig zijn voor een Rapid Antigen Test (RAT). Merk op: enkel RAT die zijn goedgekeurd op Europees niveau komen in aanmerking. PCR-testen zijn 72 uur geldig.
Het Overlegcomité vraagt aan de ministers van Volksgezondheid om de test- en quarantaineregels bij reizen te vereenvoudigen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:47

Ik hoor wisselende verhalen. De een verkoudsheidsklachten, gewoon niet fit en de andere koorts en je echt ziek voelen.

Zelf veel ervaring met luchtwegontstekingen door astma. Vaak eindigen mijn verkoudheidjes daarin. Maar 20 jaar geleden een keer echt griep gehad, zo eentje dat ik lag te zweten in mijn bed. Heel naar.... Wat voelde ik me ellendig. Ik was echt uitgeschakeld.

Geen idee wat mijn lijf met Covid zou doen. Ik heb het gelukkig tot nu toe weten te vermijden, denk ik. Februari 2020 voor het laatst ziek geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:48

Het Convoi de la Liberté heeft dan toch de Parijse binnenstad weten te bereiken hoorde ik op de radio.
Alles is nogal snel geëscaleerd lijkt het.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:09

Heb geen koorts, maar wel flink beroerd van het hoesten en benauwd. Hoest ook nog steeds rotzooi op uit mijn longen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:11

Pandora2 schreef:
Het Convoi de la Liberté heeft dan toch de Parijse binnenstad weten te bereiken hoorde ik op de radio.
Alles is nogal snel geëscaleerd lijkt het.

Hier was op het Nederlandse nieuws dat enkele demonstranten de binnenstad hadden weten te bereiken en dat het rustig zou zijn. }> Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe het zit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:17

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:31

Oeps, ik ben waarschijnlijk ook positief, ik heb nu een licht streepje (geen symptomen maar contact 7 dagen geleden bij ons in huis), morgen pcr.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:34

Sizzle schreef:
Oeps, ik ben waarschijnlijk ook positief, ik heb nu een licht streepje (geen symptomen maar contact 7 dagen geleden bij ons in huis), morgen pcr.

Had ik ook was ook in contact geweest. Tot 2x toe een positieve zelftest maar bij de ggd 2x negatief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:34

Mijn nichtje is ook positief hoor ik net. Afgelopen zaterdag voor het laatst gezien dus denk dat wij wel veilig zijn. Wat ik alleen niet snap is dat mijn schoonzus die anders zo voorzichtig is blijft mantel zorgen voor haar moeder die heel kwetsbaar is op dit moment. Aan de andere kant, het leed is misschien ook al geleden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:42

Zebrastreep schreef:
Sizzle schreef:

Had ik ook was ook in contact geweest. Tot 2x toe een positieve zelftest maar bij de ggd 2x negatief.

Daar hoop ik dan ook maar op :D
Maar aangezien de „dader“ hier 2 dagen ziek bij ons in huis was en ik het overgeefsel door de wc gespoeld heb zou dat wel erg veel mazzel zijn.
Echter was mijn dochter wel ook gewoon negatief in de school pcr deze week.

Ons bezoek had 4x een negatieve zelf test maar gisteren was hij in ineens zo sterk dat hij bijna uit zijn houdertje kwam (bij wijze van spreke uiteraard).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:03

Ik denk dat die zelftesten behekst zijn }>
Benieuwd wat de pcr morgen zegt.
Enfin, gelukkig heb je geen klachten. Dat is toch het voornaamste.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:20

Overigens belachelijk eigenlijk hoeveel plastic er verpilt wordt voor die tests. Ze kunnen dat stripje ook gewoon in een klein kartonnetje plaatsen. Dat plastic is alleen maar voor de „fancy“.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:28

Sizzle schreef:
Overigens belachelijk eigenlijk hoeveel plastic er verpilt wordt voor die tests. Ze kunnen dat stripje ook gewoon in een klein kartonnetje plaatsen. Dat plastic is alleen maar voor de „fancy“.

Nou eens, wat een troep levert dat op zeg

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:34

Ik snap nu ook waarom kinderen hun grootouders niet mochten knuffelen. Die oma‘s komen gewoon even met een buitenlandse stam hun kleinkind aansteken :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:46

Sizzle schreef:
Ik snap nu ook waarom kinderen hun grootouders niet mochten knuffelen. Die oma‘s komen gewoon even met een buitenlandse stam hun kleinkind aansteken :=

:')

Ik vind dit vooral grappig omdat ik het waarschijnlijk heb opgelopen van mijn collega die eens in de maand in Zwitserland werkt. Zij zal komende week weer voor 2 weken gaan maar dat moet ze nu iets uitstellen. Haar collega’s daar hoopte dat zij het niet zou oplopen. Dat hele team daar loopt nu vast.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:50

Ik hoor best veel mensen om mij heen die echt paar dagen goed ziek waren na de booster terwijl ze na eerdere vaccinaties geen last hadden. Vond het opvallend