Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:Ik heb nu corona, gister begon ik het te merken en vanochtend positieve zelftest.
Nu vraag ik me af of er wat te zeggen is over hoe lang dit naar verwachting gaat duren?
Had de booster net precies de dag ervoor gehaald. Dus die werkt nog niet denk ik. Misschien verkort het iets?
Vind het vooral balen voor mn collega’s die nu mijn route erbij moeten pakken in hun toch al drukke schema..
Citaat:In lijn met de Europese Raadsaanbeveling 2022/107 en de evolutie van de wereldwijde verspreiding van omikron beslist het Overlegcomité om de certificaten als volgt aan te passen:
het vaccinatiecertificaat is 270 dagen geldig bij een basisvaccinatie en onbeperkt bij een boostervaccinatie.
het testcertificaat zal 24 uur geldig zijn voor een Rapid Antigen Test (RAT). Merk op: enkel RAT die zijn goedgekeurd op Europees niveau komen in aanmerking. PCR-testen zijn 72 uur geldig.
Het Overlegcomité vraagt aan de ministers van Volksgezondheid om de test- en quarantaineregels bij reizen te vereenvoudigen.
Pandora2 schreef:Het Convoi de la Liberté heeft dan toch de Parijse binnenstad weten te bereiken hoorde ik op de radio.
Alles is nogal snel geëscaleerd lijkt het.
Zebrastreep schreef:Sizzle schreef:Oeps, ik ben waarschijnlijk ook positief, ik heb nu een licht streepje (geen symptomen maar contact 7 dagen geleden bij ons in huis), morgen pcr.
Had ik ook was ook in contact geweest. Tot 2x toe een positieve zelftest maar bij de ggd 2x negatief.
Sizzle schreef:Ik snap nu ook waarom kinderen hun grootouders niet mochten knuffelen. Die oma‘s komen gewoon even met een buitenlandse stam hun kleinkind aansteken