Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:58

@Abiola
Het is hier héél veilig. Je kán echter risico opzoeken.
Alleen tegenstrijdig als je dat zo wíl lezen.

Was indrukwekkend goed georganiseerd weer gisterenavond. Forum op nog geen 25%! Daar moet toch een partij subsidie van de overheid heen gaan.

Vanavond naar de kust. Ben benieuwd, maar gezien de meerderheid van de mensen zelfs op straat nog met masker op loopt én alle middenstand/horeca erop gebrand is open te blijven, zal het op het overdrevene af zijn verwacht ik.
Het is hier met het respect voor Covid19 (en dus de veiligheidsregels) écht heel anders dan in NL.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:02

DuoPenotti schreef:
En jongeren kunnen geen long covid oplopen?
Gewoon 2 weken wachten tot die qr code het doet. Maar die gaan toch wel uit, en controle is er niet, dus los met de regels
En veel van die ouders van die jongeren hebben nog maar 1 prik gehad

Gezien de aantallen van de IC (want daar gaat het dan toch om?) was dat voor jongeren toch altijd lager...

ja ze kunnen langdurige klachten houden, maar het was gericht op het overeindhouden van de zorg, en hoe rot langdurige klachten zijn, als het geen IC opnames betreft heeft het geen tot weinig invloed op de zorg...

Vwb ouders van die jongeren.. die ouders kunnen ook voor zichzelf zorgen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:04

klopt het was voor de zorg overeind houden, zou het mijn kind zijn zou ik wat verder kijken dan mijn neus lang is....

En hoe moeten de ouders dat doen?
Hun kind na afloop van een evenement in het tuinhuis laten slapen 2 weken en kijken of die geen klachten krijgt in die tijd :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:07

Cer, die ouders denken dat hun jongeren door testen en regels een avond veilig uit kunnen. Hoezo voor zichzelf zorgen.
Nu blijkt dat, ondanks dat hun kinderen zich aan de regels hebben gehouden, ze toch een besmetting hebben opgelopen. En dat is dus onverwacht en kan er toe leiden dat ze hun huisgenoten besmetten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:07

DuoPenotti schreef:
klopt het was voor de zorg overeind houden, zou het mijn kind zijn zou ik wat verder kijken dan mijn neus lang is....

Die snap ik niet helemaal :)

Citaat:
En hoe moeten de ouders dat doen?
Hun kind na afloop van een evenement in het tuinhuis laten slapen 2 weken en kijken of die geen klachten krijgt in die tijd :+

Ja zeg... ? Opvoeden.. aangeven 'je wacht maar even twee weken met op stap gaan Sjef..'
werkelijk.... verzin wat...
Dus omdat sommige ouders niks met hun kinderen kunnen afspreken, moeten alle jongeren thuis blijven?

overigens, het zal over een zeer korte tijd gaan denk ik? Afgelopen vrijdag begonnen toch. Dus over twee weken is die bups vrij veilig.. :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:12

met die zin bedoelde ik dat de ouders ook moeten kijken naar de long covid, niet alleen de ziekenhuis opnames.

ja, dat zou verstandig zijn, ben bang als de rest van de vrienden gaan dat veel ouders uitgekletst zijn.

daarom die qr code had automatisch pas na 2 weken actief mogen worden. Is echt wel technisch mogelijk te maken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:12

lenaa_tje schreef:
Dat is met alle prikken zo. Ook naar de tweede Pfizer krijg je direct je qr code

tegen mij is gezegd dat je het pas in je app krijgt een week na de 2de prik, of is dat weer wat anders dan de qr code?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:17

Ik las dat je een groen vinkje moet krijgen in die corona check app maar ik zie nergens een groen vinkje maar ik heb nu wel een qr code. Doe ik iets fout?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:18

Ik ben gisteren voor de 2e keer geprikt, na een paar uur kon ik de qr-code downloaden in de app.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:20

friezenfan2 schreef:
Ik las dat je een groen vinkje moet krijgen in die corona check app maar ik zie nergens een groen vinkje maar ik heb nu wel een qr code. Doe ik iets fout?

Ik heb ook geen vinkje
Ben in mei al volledig gevaccineerd, dus denk dat ik ook geen vinkje meer ga krijgen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:35

Cer schreef:
Gezien de aantallen van de IC (want daar gaat het dan toch om?)

Tja.. dat was ons déstijds zo verkocht ja ;) maarrrr, de risico-fases (kleurkaarten) zijn nog steeds gebaseerd op de % van een jaar terug en dus de regels ook 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:38

Groen genoeg???

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:43

Nee hoor Friezenfan, als je je QR code ziet dan heb je je vaccinatiebewijs goed aangemaakt! Ik zie ook nergens iets van een vinkje.

Tja jeugd die direct na de prik uitgaat. Die ouders zullen gemiddeld 45 jr tot max. 60 jaar zijn denk ik. Het percentage dat van die leeftijdscategorie op de IC belandde was niet enorm hoog. Daarnaast heeft een groot deel hiervan ongetwijfeld al minimaal één prik gehad. Dat geeft natuurlijk ook al wat bescherming. En dan praat je over een scenario waarbij het kind besmet raakt. Met de huidige cijfers, het moeten testen voor toegang of (een) vaccinatie(s) (Janssen begint na een dag of 3 al te werken tegen besmet raken en een ander kunnen besmetten) denk ik dat het risico echt wel laag is.

Ergens moet je ook gewoon gaan vertrouwen op de cijfers die gewoon echt goed zijn en moet je mensen de kans geven zelf hun eigen keuzes te maken en zelf te bepalen of ze een klein risico wel of niet willen lopen.

Van huisdieren wist ik al wel. Hier een paar maanden terug een gezin met een hond. Alle gezinsleden positief, maar niemand ziek op zeer milde klachten na. Dan hoef je natuurlijk niet op je kamer te blijven en het is logisch dat je je hond gewoon aait. Van de GGD mochten ze niet buiten komen en moest iemand anders de hond maar uitlaten. Sowieso al heel wat om iemand te vragen om een week lang 3x per dag je hond uit te laten. Maar je geeft dan ook een hond en een riem mee die een hele dag in een ´besmet huis´ zitten. De GGD was het er niet mee eens, maar zij heeft gewoon zelf de hond uitgelaten. Zij had geen klachten en zorgde gewoon dat ze direct richting de buitenring van het dorp liep zodat ze niet dicht langs iemand hoefde te passeren. Zo had ik het dus ook gedaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:50

mag schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is met alle prikken zo. Ook naar de tweede Pfizer krijg je direct je qr code

tegen mij is gezegd dat je het pas in je app krijgt een week na de 2de prik, of is dat weer wat anders dan de qr code?

Dat is gewoon niet zo. Collega’s hebben het direct na de tweede prik klaar gemaakt in de app

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:53

DuoPenotti schreef:
ja, dat zou verstandig zijn, ben bang als de rest van de vrienden gaan dat veel ouders uitgekletst zijn.

daarom die qr code had automatisch pas na 2 weken actief mogen worden. Is echt wel technisch mogelijk te maken.

Dat zou idd veel ellende kunnen vookomen en kan technisch ook geen enkel probleem zijn.
Je moet als ouder wel heel sterk in je schoenen staan om je kind iets te verbieden waar ze lang naar uitkijken, wat wettelijk toegelaten is en waar heel veel anderen wel heengaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:54

DuoPenotti schreef:
friezenfan2 schreef:

Ik heb ook geen vinkje
Ben in mei al volledig gevaccineerd, dus denk dat ik ook geen vinkje meer ga krijgen :D

Wordt hier niet het groene vinkje bedoelt als je met de coronacheck SCANNER app je qr code scant?
Ik heb de scanner app op een tweede mobiel gezet en mijn QR code uit de coronacheck app gescand en bingo: groen vlak met vinkje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:57

Ik wilde zeggen hoe moet ik dat doen met een mobiele telefoon mijn eigen qr code fotograferen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:02

karuna schreef:
Ik wilde zeggen hoe moet ik dat doen met een mobiele telefoon mijn eigen qr code fotograferen?

Ik heb het certificaat op mijn mobiel afgedrukt. Kan ik weer prima inscannen *D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:20

Ik heb de app nog niet geïnstalleerd. Als ik las hoeveel mensen ( waarvan veel ook nog niet direct nodig) hun code wouden activeren.... Ik denk kan over 2 weken ook wel hoef nu nog nergens heen.
Ik hoop in ieder geval aangezien ik al zo vroeg ben gevaccineerd dat het er wel in één keer goed instaat.

Eerste evenement wat ik wil bezoeken is een concours met tuigpaarden ergens eind juli. Het is buiten , maar de 1,5 meter vervalt blijkbaar wel. Ik ga dan niet in een tent in om bij een bar drinken te halen , dat neem ik dan zelf wel mee. Je komt er ook alleen in met vaccinatie bewijs of een testbewijs. Ik wil eigenlijk alleen maar heen om te fotograferen dus tussen de massa zal ik al niet zo gaan staan.

Maar echt een groot festival waar afstand houden toch vaak niet mogelijk is , nee dat zie ik persoonlijk nog niet zitten. Vriendin van mij wil eind augustus naar een groot festival in Groningen , wat voornamelijk gericht is op jongeren. Daar wacht ik liever nog even een jaartje mee om eerlijk te zijn! Voelt nog niet echt heel veilig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:02

friezenfan2 schreef:

Dat groene of rode scherm wordt zichtbaar met een andere app. De QR lezer op een ander apparaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:17

mag schreef:
lenaa_tje schreef:

Is tegen mij ook gezegd.
Maar maandag heb ik mijn 2e vaccin gehad en gisteren kon ik deze al terugzien in de app.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:19

Dat werd net door iemand anders vertelt. Ik had graag even gecontroleerd of die qr code werkt maar heb geen andere werkende smartphone in huis om die andere app mee te downloaden en je kan die qr code niet screenshotten? ik wist niet eens dat dat bestond.

Hopelijk werkt mijn qr code wel mocht ik die nodig hebben.

Ik vraag me wel af waarom ik over las over groene vinkjes in combi met deze app. Als dat pas gebeurd als de QR code scant met die andere app.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:20

Electra63 schreef:
Is tegen mij ook gezegd.
Maar maandag heb ik mijn 2e vaccin gehad en gisteren kon ik deze al terugzien in de app.

In de code staat de informatie van de vaccinatie; ook wanneer die gezet is.
Dat je de code op je mobiel hebt zegt dus niet gelijk dat een scan van de code een groene vlag oplevert :)*

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:23

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:38

friezenfan2 schreef:
Dat werd net door iemand anders vertelt. Ik had graag even gecontroleerd of die qr code werkt maar heb geen andere werkende smartphone in huis om die andere app mee te downloaden en je kan die qr code niet screenshotten? ik wist niet eens dat dat bestond.

Hopelijk werkt mijn qr code wel mocht ik die nodig hebben.

Ik vraag me wel af waarom ik over las over groene vinkjes in combi met deze app. Als dat pas gebeurd als de QR code scant met die andere app.

als jij via mijn rivm 2 vaccinaties hebt en je hebt een qr code kan je er ook vanuit gaan dat het werkt