Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:48

cursebreaker schreef:
Met welke bezorgdienst is dit geweest? Heb je de T&T ook direct bij de bezorgdienst zelf op de site gecheckt of alleen gekeken naar wat vinted aangeeft? Vinted update soms slecht, zeker met bepaalde bezorgdiensten. Als je dan bij de bezorgdienst zelf gaat checken zie je vaak dat er wel meer updates zijn. Misschien is dat hier ook het geval.

Zo heb ik met DPD vaak gehad dat het pakket al lang bij een DPD punt lag, maar in de vinted app was daar geen melding/update van, werd dan gewoon niet bijgewerkt. Echt super vervelend.

Is met homer. Ook gekeken op hun site idd.
We wachten het af.
Is een pakket van 1 m bij 1 m.
Dus niet zo maar kwijt te raken lijkt mij.

moi22

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:17

Help. Ik heb een koper die een bundel wil kopen. Nu krijgt zij de melding dat ik een pakketformaat moet kiezen. Ik krijg de melding wacht op betaling. Iemand die weet hoe we nu verder moeten? Zowel koopster als ik weten het even niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:45

Heeft ze de melding ook wanneer ze de app helemaal afsluit en opnieuw opent? Soms werkt dat om het te resetten.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:05

moi22 schreef:
Help. Ik heb een koper die een bundel wil kopen. Nu krijgt zij de melding dat ik een pakketformaat moet kiezen. Ik krijg de melding wacht op betaling. Iemand die weet hoe we nu verder moeten? Zowel koopster als ik weten het even niet.

Naar welk land gaat het pakket?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:35

Ik heb het inmiddels opgelost. Maar wel bedankt voor de reactie

Heb haar de totaalprijs op 1 artikel laten bieden. De rest krijgt ze er “gratis” bij. Enige nadeel van deze oplossing is dat ik geen kastkampioen meer ben hierdoor maar dat komt ook wel weer goed.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:55

Pff. Ik heb voor het eerst iemand die zegt dat ze een lege doos ontvangen heeft. Pakket lijkt beschadigd en terug dichtgeplakt.

Ik heb helaas alleen foto’s van de buitenkant van de doos. Dus ik zal wel aan het kortste eind trekken zeker? :(

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:04

Saul schreef:
Pff. Ik heb voor het eerst iemand die zegt dat ze een lege doos ontvangen heeft. Pakket lijkt beschadigd en terug dichtgeplakt.

Ik heb helaas alleen foto’s van de buitenkant van de doos. Dus ik zal wel aan het kortste eind trekken zeker? :(

Dat denk ik wel ja.

Vinted geeft de koper vaak gelijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:11

Kak. Was best een hoog bedrag -O-

Zo kun je wel lekker gratis spullen verzamelen trouwens :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 23:14

tengeltje11 schreef:
Had ariats gekocht voor een heel leuke prijs, is net dat pakket nu verloren….
Ik krijg wel mijn geld terug, maar had liever de ariats gehad…. Balen.

Ik heb dit ook een keer gehad. Pakket verloren, maar ik kreeg van vinted mijn geld terug en de verkoper ontving ook gewoon het betaalde geld.
3 dagen erna: pakket ineens gevonden en alsnog naar pakketpunt gestuurd. :') Dit was met homer. *D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:27

Daarom maak ik altijd meerdere foto's als verkoper, 1 van het item(s) bij/in de doos met het verzendlabel er op/bij, en 1 van de dichtgeplakte doos met het verzendlabel erop. Als het een digitaal verzendlabel is maak ik ook een foto op het pakketpunt wanneer zij er een labeltje opgeplakt hebben. Heb een aantal keer gehad dat een koper een verkeerde doos met mijn label had ontvangen (of heeft gesjoemeld met labels en dozen maar daar kom je niet achter) en met deze foto's als bewijs kregen we beide ons geld terug.
Als verkoper kan je natuurlijk alsnog daarna een lege doos opsturen, maar dit werkt tot nu toe in elk geval om je gelijk te halen bij vinted mocht er iets misgaan.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:58

Ik had een dekje online gezet, maar die werd snel verwijderd. Ik had wel een bod en nu ook 'verkocht'.
Wat is handig om dan nu te doen? Een ander artikel 'verkopen' en dan dekje versturen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:33

DoretteK, zo zou ik het idd doen. Gewoon ander artikel voor de afgesproken prijs erop zetten en gelijk reserveren voor koper en pb doen met hoe/wat. Vb een badmat op foto pleuren voor advertentie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:50

Ik had een vouwbare bench besteld in nieuwstaat, krijg ik hem binnen met een groot dood insect erin :+ Kon er wel om lachen en had het wel gemeld bij de verkoper, dat ze beter in het vervolg even hetgeen goed kan controleren :Y)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:01

DoretteK schreef:
Ik had een dekje online gezet, maar die werd snel verwijderd. Ik had wel een bod en nu ook 'verkocht'.
Wat is handig om dan nu te doen? Een ander artikel 'verkopen' en dan dekje versturen?

Ik zou dat dus niet zo snel doen, kans heb je dat de verkoper een probleem meldt bij vinted, ze heeft dan immers niet dat item ontvangen wat ze volgens de advertentie gekocht heeft.. De meeste mensen zullen wel eerlijk zijn maar je kan net pech hebben dat het iemand is die op die manier een gratis dekje probeert te scoren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 07:55

Gewoon iets onbenulligs op de foto zetten en het dekje er gratis bij geven. Maar het onbenullige wel toesturen. Een magazine dat je al gelezen hebt ofzo.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:59

Heeft de koper geen bericht gekregen dat het geannuleerd is? Laat voor de zekerheid een screenshot maken door de koper van de chat zodat je zeker weet dat Vinted het bedrag niet terugstort naar de koper en zij op deze manier ook het dekje probeert te krijgen. Vinted keert namelijk het bedrag weer uit naar de koper wanneer een artikel na verkoop verwijderd wordt door Vinted. Dit heb ik ook een keer meegemaakt als koper namelijk.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:26

Nee, het was nog niet verkocht via Vinted zelf.
Ze had alleen een bod gedaan. Maar daarna werd de advertentie al verwijderd. Dus het was nog niet officieel verkocht. Omdat ze wel een bod had gedaan kon ik daarna wel verder met haar chatten.
Ik ga inderdaad een 'neppe' advertentie maken voor iets anders.
Bedankt voor de adviezen!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:56

Je kunt het toch gewoon buiten Vinted om regelen. Heb ik ook al aantal keer gedaan met mensen uit dezelfde woonplaats, die zijn het komen halen. Maar opsturen kan dan ook toch.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:10

Ja, het is alleen een (Franse) Belg. Leuk als je in dezelfde woonplaats woont, maar de verzendkosten via Vinted zijn toch wel een stukje gunstiger.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:21

DoretteK schreef:
Nee, het was nog niet verkocht via Vinted zelf.
Ze had alleen een bod gedaan. Maar daarna werd de advertentie al verwijderd. Dus het was nog niet officieel verkocht. Omdat ze wel een bod had gedaan kon ik daarna wel verder met haar chatten.
Ik ga inderdaad een 'neppe' advertentie maken voor iets anders.
Bedankt voor de adviezen!

Zo heb ik dus scheerapparaat voor paard gekocht. Was gelukkig al in gesprek met verkoper toen advertentie verdween.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:28

Als iemand een bod doet, jij accepteert hebt. Heeft de koper dan een x aantal dagen de tijd om te betalen ook? Wat doen jullie als het te lang duurt? En wat is te lang? Vorige week een bod geaccepteerd, maar nog niets betaald.

Verder is mijn eerste item verkocht. Pakje kaartje, naar Frankrijk. Ergens wel bijzonder dat het zo ver weg gaat :=

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:31

Een bod accepteren betekent niet dat er een betaalverplichting is (helaas soms...).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:55

Bod accepteren beteken niet dat je het item nu vast moet houden / moet kopen.
Het is slechts een vraag eigenlijk, van zou je het voor deze prijs willen verkopen?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:56

Als men niet ingaat op een bod van hen dat ik accepteer, dan ga ik er vanuit dat er geen interesse meer is en is het voor de volgende.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:50

Ik zl er nog een berichtje achteraan sturen. Want weet niet of het item nu op verkocht/gereserveerd staat eigenlijk. Dat zou zonde zijn.