Cer schreef:Omdat het misschien op andere scholen wel zo is... ? Maar goed, de scholen mogen open blijven, dus er is niks aan de hand toch?
Ik heb geen besmettingen in mn familie, maar ja, ik mag ze toch niet allemaal tegelijk zien...![]()
Overgens las ik een paar pagina's terug ook iets over besmettingen via scholen vs via 'thuis'.. Dat voorbeeld vond ik wat gek.. Want als je een besmetting in een klas hebt, dan heb je hoeveel kinderen bij elkaar, 20? Dus dan kan 1 iemand potentieel 20 anderen besmetten, die vervolgens naar 20 families gaan...
Als je thuis vier gasten op visite hebt, en 1 is besmettelijk, kan die potentieel 3 anderen besmetten die dat meenemen naar 3 families... Dat is 17 minder...
maar goed, ik ben niet heel goed in rekenen..![]()
Ik denk zelf dat het verschil tussen bijv de action en de bibliotheek is dat mensen soms langere periode in een bibliotheek zitten om te lezen en te studeren (dus verspreiding aerosolen?) in tegenstelling tot de action waar je redelijk snel doorheen kan wandelen..
Dat hangt er maar met vanaf , wanneer die kinderen alleen eigen gezin zien en school ( rest is dicht) dan is zo’n uitbraak snel onder controle. Wanneer een gezin vier gasten op visite heeft gehad en die vier gasten gaan in de dagen erna op visite bij weer vier andere gezinnen incl opa en oma in tehuis dan verspreid het zich dagenlang en in veel grotere aantallen voor er aan de bel word getrokken.