Nou, dat je druk hebt gevoeld om een kind te krijgen geloof ik wel. Dik twintig jaar geleden, zal het vast wel intenser zijn geweest en ik heb het zelf ook mijn hele jeugd gedacht 'het hoort erbij, gaat uiteindelijk gebeuren, dat is het leven'. Pas toen ik in de twintig was dacht ik, wacht even.. Hoezo eigenlijk?
Dus die snap ik wel. Er schijnt ook heel veel druk te liggen op een tweede omdat enig kind zijn schijnbaar ook kindermishandeling is ofzo.
Maar 4?? Ga toch weg
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ik ervaar het 20 jaar gelden niet als perse druk . Ik ben 47 dus ongeveer gelijk aan die vrouw. Als ik lees wat de jongere hier schrijven zijn de domme opmerkingen net zo gelijk gebleven.
Het was toen net zoveel eigen keuze als nu. En er zijn mensen die zeggen, nu ook, ik denk dat ik een eigen kindje wel leuk ga vinden dus begin er maar aan. Maar x 4, onzin.
Calixae
Geplaatst: 08-11-21 10:52
En toch herken ik mij wel in een deel van het verhaal, het niets voor of tegen het moederschap hebben en denken dat het erbij hoort. Ik weet pas sinds kort dat ik écht geen kinderen wil, maar voor die tijd dacht ik dus ook dat het erbij hoort, dat het gevoel nog wel komt want ik ben nog jong etc. Jezelf voorhouden dat je het wel wil omdat anderen het ook willen. Tot ik tot het besef kwam dat zo'n happy little family idee echt niks voor mij is. Er is zoveel te doen en te bereiken in het leven, een kind zou al mijn dromen verpesten. Dus heel blij dat ik niet zoals de vrouw in het verhaal eindig.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Jezus, werkoverleg.. Haalt er 1 een baby op schoot. Iederen "Oetsjiewoetsjieeee" "Ja, haar ontlasting bla bla.."
SERIEUS JONGENS?!
Calixae
Geplaatst: 08-11-21 10:59
Nee dat is meteen ook wel heel veel. Dan is ze er behoorlijk laat achter gekomen dat ze het tóch niet wilde. Daarom weet ik niet zo goed wat ik van dit verhaal vind, maar herkende me in het eerste stukje. Schrik overigens wel dat dus 10% van de moeders weleens spijt heeft, dat vind ik echt een behoorlijk hoog percentage. Begrijpelijk, maar alsnog wel heftig, je kan ze helaas niet meer op marktplaats dumpen (zonder dat de politie aan je deur komt).
Calixae
Geplaatst: 08-11-21 10:59
Captain schreef:
Jezus, werkoverleg.. Haalt er 1 een baby op schoot. Iederen "Oetsjiewoetsjieeee" "Ja, haar ontlasting bla bla.."
Ik heb mijn nieuwe collega's al gewaarschuwd, voor elk verhaal over hun kinderen krijgen ze een verhaal over mijn paard. Tot nog toe gaat het goed
Laurora
Geplaatst: 08-11-21 15:04
Van het weekend waren mijn zwager, zijn vriendin en mn neefje op bezoek. Neefje had een bijzonder irritante bui (als ik alleen op hem pas luistert hij perfect en is hij echt leuk gezelschap, maar met zn vader erbij is hij een kleine terrorist. Papa spoort hem aan mensen te plagen en dingen kapot te maken) Dus ik riep half grappend "jeetje -neefje- je moet je wel echt een beetje beter gaan gedragen hoor!" Waarop mn zwagers vriendin vroeg wanneer wij dan een kind kregen, zodat zij die ook lekker konden verpesten. Mijn antwoord: euh, niet? Zij: Hoezo niet? (verontwaardigd) Ik: nou ja, gewoon, niet! Zwager: ach je kunt altijd nog adopteren! (sussend, met enige medelijden in zijn stem)
Waarom word er direct van uit gegaan dat het niet lukt? Dat we onvruchtbaar ofzo zijn? Ipv dat we het gewoon absoluut niet willen? Wat we al 1000x hebben aangegeven. Ik heb dan zooo de neiging om te roepen dat ik me heb laten steriliseren (hebben we bewust niet aan de familie van mn vriend verteld aangezien die daar echt niet normaal mee om zouden kunnen gaan, hoe vaak ik het ook zeg, zij geloven oprecht dat het krijgen van een kind het enige nuttige is wat een vrouw kan, en ook het enige wat ons gelukkig zou maken. Godzijdank denkt mn vriend als enige helemaal voor zichzelf) of ze op een andere manier te shockeren, gewoon zodat ze begrijpen dat het k*tvragen zijn waar ze na 8 jaar wel eens mee mogen kappen. Misschien word ik ook wel onredelijk boos hoor, maar ik kan er echt dagen later nog last van hebben. Ik voel me zo gekleineerd, alsof ik zelf niet kan beslissen wat het beste voor me is.
fleurtjeuh
Nou bij mij is een collega aardig in punten gezakt.. Laatst al omdat hij de corona maatregelen ging vergelijken met de restricties op de joden en aanverwanten in de 2e wereldoorlog... Maar nu omdat hij vind dat een hetero stel altijd beter is voor de ontwikkeling van een alleenstaande moeder of 2 ouders van hetzelfde geslacht. En dat hetero ouders net zo goed nadenken over kinderen dan iemand die alleen aan kinderen begint(en dan heb ik het over een moeder die op zoek gaat naar een spermadonor, niet het type dat zwanger wordt van een one night stand) of een homo of lesbisch stel. En nadat ik mijn ongenoegen daarover uitsprak begon hij erover dat ik toch geen ouder was dus ik snapte dat niet. 'En wacht maar, jou eierstokken gaan nog wel'
Daar was toch een tijd terug zo’n meme van… ‘jij hebt zeker geen kinderen…’ ‘ klopt, ik heb ook geen vliegbrevet maar als ik een helicopter in een boom zie hangen snap ik wel dat iemand het vern*kt heeft’
Anoniem
Geplaatst: 08-11-21 16:23
Ik had gisteren verjaardag van mijn neefje.. De eerste verbazing kwam al toen ik een filmpje kreeg van hem achter een drumstel, die hadden ze gekocht voor hem.. Hij is 5 geworden, ja dan kan ie daar misschien zijn energie in kwijt Dus toen ik daar kwam moest ie ieder half uur wel ff op dat ding zitten rammen, echt bloedirritant. Toen kwam er een snoeppot tevoorschijn en hij mocht 1 snoepje, graaide die er een handvol uit en omdat mijn zusje ze af wou pakken propte hij ze snel in zijn mond........ Werkelijk, je hoopt bijna dat ie zich erin verslikt
Maar nee, prikjes krijgt ie niet want dat is zoooo slecht voor hem
Anoniem
Geplaatst: 08-11-21 16:23
Mars schreef:
Daar was toch een tijd terug zo’n meme van… ‘jij hebt zeker geen kinderen…’ ‘ klopt, ik heb ook geen vliegbrevet maar als ik een helicopter in een boom zie hangen snap ik wel dat iemand het vern*kt heeft’
Nou idd
mellanion84
Geplaatst: 08-11-21 16:39
Mars schreef:
‘jij hebt zeker geen kinderen…’ ‘ klopt, ik heb ook geen vliegbrevet maar als ik een helicopter in een boom zie hangen snap ik wel dat iemand het vern*kt heeft’
haha dat had ik even nodig. ik zit momenteel in eenzame opsluiting ivm corona. zou echt een moord begaan als ik opgehokt zou zitten met kinderen
Dieuwke_
Geplaatst: 08-11-21 16:47
Relaxed schreef:
Maar nee, prikjes krijgt ie niet want dat is zoooo slecht voor hem
Achterom
Geplaatst: 08-11-21 17:07
Captain schreef:
Mijn kat ligt ook naast me met thuiswerken, trek ik die ook maar eens op schoot
Anoniem
Geplaatst: 08-11-21 21:31
Mars schreef:
Anoniem
Geplaatst: 09-11-21 04:50
Als ze het over ontlasting willen hebben, wij hadden gisteren een jungle walk. Ik kan dan wel eens beschrijven hoe hard je je billen dan samenknijpt op het moment dat een neushoorn je in de smiezen krijgt en de aanval wil inzetten.
Dan kan zelfs een scheet ervoor zorgen dat je mag rennen voor je leven