Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queijo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:38

Hahaha omg dat wortelverhaal :+ _O-

Hier iemand die vraagt of item nog te koop is. Ik reageer met ja is er nog. Hoor je niks meer. Waarom vraag je het dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:40

Volgens mij bestaan die 25 kg zakken al járen niet meer (Arbo-dingetje :D )

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:48

Wij hebben altijd 20kg zakken bij een plaatselijke voerwinkel. Heb die ook wel bij de welkoop zien liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:31

Maar dat is vast al een flinke tijd geleden... ik kan me iig van de afgelopen jaren niet heugen dat ze die hadden. De prijs is iig al jaren ong hetzelfde en met 20 kg zakken zou die toch veel hoger moeten liggen.

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:05

Welkoop heeft ook 20kg zakken en zie die ook bij andere voerwinkels. 20 of 25kg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:07

Wortelen waren dit jaar gratis van het land te rapen voordat ze onder geploegd werden. Zo slecht de prijs.
Dus dat ze niet duurder worden begrijp ik wel in de winkel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:24

Dat is dan een goede reden voor de prijs, maar ik zie mezelf toch echt geen 20 kilo met één hand optillen :)
Als ik er weer eens kom zal ik eens vragen hoeveel kilo er in zit.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:28

Geen raar mens maar een blij mens *\%/*
Ik stond op het punt om een fiets voor 400 euro bij de Decathlon te kopen maar besloot toch nog even op Marktplaats te kijken. En daar vond ik de fiets zo goed als nieuw voor 75 euro! *\o/*

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:08

DubbelFun schreef:
Volgens mij bestaan die 25 kg zakken al járen niet meer (Arbo-dingetje :D )

2 week geleden lagen ze nog bij de Welkoop winkels en ook bij het veevoer bedrijf in het dorp.

Pallets vol.

Prijs voor 20/25 kilo was iets van 3,95.
3 zakken voor een tientje.

Leuke besparing Petra! Lekker ff meegenomen.

Hier een vraag over gratis af te halen spullen.
Ik wil graag alleen dat ene,kan dat?

Helaas. Nee alles of niets :o

Ik hoop zo dat hij nu voor alles kiest,ben ik er vanaf :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:47

Heb iets op marktplaats staan, bieden.
Wat doen jullie altijd als je in principe akkoord gaat met een bod maar iemand kan pas over twee dagen?
Reserveer je dan en houd je dus vast of…
Ben altijd zo bang dat mensen t dan toch niet willen.
Maar snap ook dat t niet altijd direct kan..

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:53

Ik zet het dan niet op gereserveerd, maar maak wel een afspraak met de koper voor over 2 dagen. Mocht iemand tussendoor reageren, dan stuur ik een berichtje dat ik een afspraak met iemand heb, en mocht diegene om wat voor reden niet komen, dan stuur ik haar nog een berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:53

2 dagen vind ik prima. Heb ook wel eens gehad dat iemand wou dat ik het een paar weken reserveerde. :+ Als het dan nog niet is verkocht mag je me een bericht doen maar ga niet wekenlang zitten wachten zonder garantie dat diegene het wilt haha.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:59

Paar dagen wil ik ook nog wel doen zoals Petra aangeeft.
Maar heb bij een zadel ook eens gehad dat het om weken ging maar ze moest wachten tot ze haar loon kreeg...
Oke...

Dus ik heb gevraagd wat ze aan aanbetaling zou kunnen doen. En bij niet betalen op de afgesproken datum dat ze dat geld ook kwijt was.
Daar kwam ze zelf met 100 of 150, weet het zo al niet meer, maar best wel een bedrag.
Dus heb de advertentie op gereserveerd gezet, ze heeft netjes betaald en het zadel moest verzonden worden en heb ik toen uiteraard ook meteen gedaan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:20

Muze schreef:
Heb iets op marktplaats staan, bieden.
Wat doen jullie altijd als je in principe akkoord gaat met een bod maar iemand kan pas over twee dagen?
Reserveer je dan en houd je dus vast of…
Ben altijd zo bang dat mensen t dan toch niet willen.
Maar snap ook dat t niet altijd direct kan..

Ik vraag tegenwoordig altijd een aanbetaling. Zet ik ook in mijn advertentie. Wanneer ze van de koop af zouden zien na bekijken van hetgene wat te koop staat kunnen ze het geld wel terugkrijgen, maar als ze niet op komen dagen hou ik de aanbetaling zelf. Als ze geen aanbetaling willen doen is dat ook prima, maar dan lopen ze wel het risico dat iemand anders eerder is. Heb al zovaak iets voor iemand vastgehouden die dan niet kwam opdagen of niet meer reageerde. Was er gewoon klaar mee :)

Heb hierna nooit meer op iemand hoeven wachten die niet kwam opdagen :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:54

ik had iets erop staan.
afspraak gemaakt rond 19.00u voor 20.00u. kreeg na 10 min de vraag voor mijn adres.
zag deze weer 5 min later dan dat zij het breicht stuurde.
ik stuur mijn adres door.
krijg ik: ok, 8 u redt ik niet meer, want u reageert traag.

ik: geen probleem als u iets later bent, ben gewoon thuis.Kijk niet continue op de telefoon ivm kinderen nr bed brengen

Naja ik verwacht dus iemand rond 20.30 a 20.45u uiterst,
niemand gezien.
22.00u: ik ga naar bed. Gaat om 22.30 u de voordeur bel.
staat mw voor de deur... hmm is het raar dat ik dat raar vind?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:58

magicmist schreef:
ik had iets erop staan.
afspraak gemaakt rond 19.00u voor 20.00u. kreeg na 10 min de vraag voor mijn adres.
zag deze weer 5 min later dan dat zij het breicht stuurde.
ik stuur mijn adres door.
krijg ik: ok, 8 u redt ik niet meer, want u reageert traag.

ik: geen probleem als u iets later bent, ben gewoon thuis.Kijk niet continue op de telefoon ivm kinderen nr bed brengen

Naja ik verwacht dus iemand rond 20.30 a 20.45u uiterst,
niemand gezien.
22.00u: ik ga naar bed. Gaat om 22.30 u de voordeur bel.
staat mw voor de deur... hmm is het raar dat ik dat raar vind?

Om 22:30 iemand aan de deur voor Marktplaats zit ik ook niet op te wachten. Heb je open gedaan?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:59

Vind ik niet raar, vind ik asociaal!

Helemaal omdat die persoon ook uit je berichtjes al had kunnen opmaken dat er kinderen liggen te slapen.
Bij mij zijn ze na 21.00 uur niet meer welkom.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:59

Bizar. Had op zijn minst kunnen laten weten dat ze alsnog onderweg waren, dan had jij ook nog aan kunnen geven dat het te laat wordt voor jou. Wie weet sta je ‘s ochtends om 5u op voor het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:17

Ik vind dat ook niet kunnen. Hier kreeg ik gisteren ook nog telefoon om 21.50. Vind dat ook asociaal.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:23

mijn man heeft opengedaan.
Ik lag al in bed.
vond het ook, zacht gezegd, bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:52

Zou ik ook niet kunnen waarderen hoor zo laat, kan je ook gewoon echt niet maken vind ik.

Ik had een tondeuse te koop staan, veel reacties maar elke keer weer geen reactie terug, werd er gek van.
Heb in de adv gezet met hoofdletters graag alleen reageren bij serieuze interesse, en of mensen iig fatsoen konden hebben te reageren.
Krijg ik 5 minuten later een reactie en binnen kwartier verkocht :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:59

Ugh, hier begint de pret ook hoor.

Ik heb vorige week mijn scooter te koop gezet. Een enorm lange advertentie, omdat ik zo iemand ben die goudeerlijk is. Ik heb alles beschreven wat gloednieuw is, alles wat in degelijke staat is, en alles wat aan vervanging toe is. Goudeerlijk dus. Ik heb nergens gelogen of info achter gehouden. Km's, bouwjaar, alle documenten, alle sleutels zijn aanwezig, ik ben de eerste eigenaar, blablabla. Ik laat duidelijk hoor waar er kosten gemaakt moeten worden, indien hij gekocht wordt om nog mee te rijden. Dat kan hoor, maar ja, dan moet je wel even kosten maken. Of je koopt hem voor onderdelen - want die zijn allemaal in goede tot gloednieuwe staat. Behalve de lagers dan, maar dat schrijf ik ook gewoon heel eerlijk neer.

Mijn VP is ruim ingeschat (met ruimte voor onderhandeling) = 400 euro. Als ik er 200 euro voor kan krijgen, mag hij zo weg hoor. Hij staat hier niet gigantisch in de weg, dus ik heb de plaats en de tijd.

Krijg ik net het zoveelste bod van 50 euro. "Ik heb alleen de kappen en het stuur nodig". Ja, goed voor jou, maar je neemt hem toch helemaal mee, dan mag je daar ook wel voor betalen haha, voor 50 euro vind je heus geen kappen en stuur hoor. En of ik hem dan voor die l*llige 50 euries ook nog even kan brengen, hahaha.

Er steekt een gloednieuwe carbu in (serieus, nog nooit mee gereden), de koppeling is nog geen jaar oud, de batterij is ook gloednieuw (als in: ook nog nooit mee gereden), er zit een nieuwe benzinekraan bij (de moer past niet en ik ben te lui om er nog moeite voor te doen, maar die krijg je er dus ook gewoon bij), de banden zijn nog goed, de remmen zijn een jaar oud, ...

Hoezo dan 50 euro?

En dan deze: "rijdt hij nog"?

NOU NEE, als je mijn advertentie leest, dan lees je duidelijk dat de lagers vervangen moet worden en dat hij daardoor niét rijdt :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:39

Maar kan je dan niet beter de lagers vervangen en hem verkopen voor die €400? Of is dat heel veel werk?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:42

xSCWx schreef:
Maar kan je dan niet beter de lagers vervangen en hem verkopen voor die €400? Of is dat heel veel werk?

Dat zou me een 350 euro kosten, en ik heb ondertussen al een nieuwe scooter waar ik mijn tijd en centjes in steek :)

Net nog over en weer gestuurd met iemand - die komt straks kijken, we zijn 100 euro overeengekomen. Ik ben wel realistisch hoor, ik verwacht geen 400 euro, maar 50 vind ik echt te weinig. Zeker als ik hem dan ook nog moet brengen :')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:07

Het is sowieso van de zotte dat je een item zou moeten brengen. Natuurlijk kun je daarover praten als je toch in de buurt bent, maar dan zou het aanbod vanuit de verkoper moeten komen.

Niet van de koper die dat min of meer verwacht / eist.