Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kookaburra schreef:Ik wordt altijd wakker met een random liedje in mijn hoofd.
Hoe bedenken mijn hersenen dat/'welk liedje het wordt'?
Zonet werd ik bijvoorbeeld wakker met het liedje '50 ways to say goodbey' van Train in mijn hoofd. Ik heb dat nummer echt in geen maanden gehoord.
iirrssjjee schreef:Dat komt doordat de auto (dankzij “de badkuip”) de meeste energie van die klap opvangt, en waarom daar zo’n bandenstapel ligt die ook een deel van die energie absorbeert. Dat is namelijk wat er dodelijk is aan die krachten die daarbij vrijkomen: de energie die opeens vrijkomt waar je lichaam niet tegen bestand is. Als je lichaam dat grotendeels zelf moet opvangen (zoals bijvoorbeeld in een personenauto), loop je een vrij groot risico op een dodelijke afloop doordat je van binnen gewoon kapot gaat, maar dankzij die bandenstapel en de auto is een hoop van die energie niet “in” Max’ lichaam terechtgekomen. Was het een dikke, betonnen muur geweest, dan had het er ook nog weleens heel anders uit kunnen zien.Hoe Max die crash van (gisteren)moddag heeft overleefd! 51 G-krachten is absurd! Ik dacht dat je lijf maximaal iets van 10 G aankon voordat je buiten bewust zijn raakt? En als het hoger is, of voor langere tijd is het dodelijk...
Ik snap dat zijn lijf er beter tege kan dan die van ons, omdat zijn lijf er voor is getraind om de hoge G-kracht van de sport aan te kunnen, maar zo hoog?
Kookaburra schreef:Ik wordt altijd wakker met een random liedje in mijn hoofd.
Hoe bedenken mijn hersenen dat/'welk liedje het wordt'?
Zonet werd ik bijvoorbeeld wakker met het liedje '50 ways to say goodbey' van Train in mijn hoofd. Ik heb dat nummer echt in geen maanden gehoord.
Lestrange01 schreef:[ [url=m/qRlL79.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mag geen kokend water in. Maar is dat omdat het gevaar bestaat dat het te heet wordt en je je huid kan verbranden (wat ook klopt). Of is het omdat anders het plastic van de warmte kruik smelt en de kruik stuk gaat?
Captain schreef:Lestrange01 schreef:[ [url=m/qRlL79.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mag geen kokend water in. Maar is dat omdat het gevaar bestaat dat het te heet wordt en je je huid kan verbranden (wat ook klopt). Of is het omdat anders het plastic van de warmte kruik smelt en de kruik stuk gaat?
Dat eerste, want ik doe er wel altijd kokend water in en met de laatste 3 kruiken is daar nooit iets bij mis gegaan. Maar ik heb al wel een paar keer brandwonden gehad omdat ik ermee in slaap was gevallen en hij dus ergens tegenaan kwam wat niet de bedoeling was.