Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:14

Evelien_vp schreef:
Ik heb zaterdag ook een eerste date (cinema doen en iets gaan eten/drinken), wel spannend want ik ben een complete newbie op het vlak van daten en alles wat erbij komt kijken, en dan al zeker met iemand die je nog nooit gezien hebt in het echt... Ik stel me altijd de grootste doemscenario's voor. Het enige wat me wat zorgen baart is dat ie al begon of ik niet mee wou gaan kleren kopen met hem en dat hij direct zei dat hij soms wel eens een joint rookt als hij gaat feesten, maar goed ik zal wel zien wat er van komt.

Mocht iemand tips hebben om een eerste date te overleven?

Accepteer je zenuwen en probeer gewoon jezelf te zijn.
Ik heb in mijn leven met grote tussenpozen in totaal 4 eerste dates gehad, en 1 keer een tweede date... En het is nu eenmaal spannend en een soort van sollicitatiegesprek. De ander is net zo zenuwachtig waarschijnlijk maar daar heb je niks aan voor jezelf.

Hou het neutraal, hou het de eerste keer een beetje kort, uurtje of twee ofzo.

CarinaR

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:18

Bios zou ik niet snel doen, ik heb van de week gepoolt en daarna bij de openhaard op die locatie gezeten.
Wij waren zo 3enhalf uur verder. Moesten weg omdat ze gingen sluiten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:19

Mijn bff/nicht (2 in 1 *D) is al een tijdje met zo´n gozer aan het daten en er zit wel echt een potentiële relatie in. Ikke heel blij voor haar, want haar tijd kwam maar niet. :P Maar nu wilt ze maandag dat ik hem ga ontmoeten dus we gaan een terrasje pakken met zijn drietjes.

En altijd ben ik weer bang dat ik als 3e wiel eindig. :')
Ik heb nu inmiddels alweer 3 jaar een relatie, maar daarvoor ben ik zo ontzettend vaak 3e wiel geweest dat ik er een soort trauma aan heb opgelopen :') :') Oké trauma is wat overdreven, ik vind het vaak gewoon niet leuk en ga bij voorbaat nu al een beetje stressen om maandag.

Eerst dacht ik dan neem ik vriendlief mee, dan hebben we gewoon een soort dubbeldate. Maar die kan maandag niet. Ik ga de afspraak ook echt niet cancellen want ik gun mijn vriendin dit gewoon heel erg en ik weet hoe belangrijk dit voor haar is. Maar moet even mentaal voorbereiden i guess? :D

Meer die dit herkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:28

Beetje gek om in een singles topic te gaan klagen over 'het 3e wiel gevoel' terwijl je al 3 jaar een relatie hebt.. :x

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:41

Wauw mag dat ook al niet meer.. :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:43

Relaxed schreef:
Beetje gek om in een singles topic te gaan klagen over 'het 3e wiel gevoel' terwijl je al 3 jaar een relatie hebt.. :x

Nounou lekkere reactie weer :D

Maar van 1 keer terras zal je toch geen 3de wiel aan de wagen zijn? Volgende keer gewoon je vriend mee! Lekker keuren maandag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:49

Eigenlijk wou ik zeggen: "wat zeik je nou, je hebt een vriend.." Maar ik verpakte het nog iets netter ;)

Geen probleem met niet-singles die hier posten hoor, gezellig! Maar ga dan niet dit soort 'probleempjes' hier posten die totaal niet terecht zijn ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:50

Nee het zal waarschijnlijk ook wel mee vallen, ik ben al bij voorbaat weer bang dat het awkward word ofzo. :') Ik voel me ook niet per se gelijk derde wiel, maar als ik een kleffie en beffie voor me heb dan wel.
Ben overigens wel heel benieuwd naar hem, klonk van alle verhalen die ik te horen kreeg echt als een super leuke gast. :)

@Relaxed, waarom mag ik niet zeggen dat ik derde wiel voelen poedersuiker vind? Omdat ik een vriend heb? Dat heeft er toch niks mee te maken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:51

Relaxed schreef:
Eigenlijk wou ik zeggen: "wat zeik je nou, je hebt een vriend.." Maar ik verpakte het nog iets netter ;)

Geen probleem met niet-singles die hier posten hoor, gezellig! Maar ga dan niet dit soort 'probleempjes' hier posten die totaal niet terecht zijn ;)

En jij kan voor iemand beslissen hoe diegene zich voelt en of dat dus een probleem is voor iemand? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:56

Natuurlijk mag je dat zeggen.. Maar in een topic over daten waar mensen misschien heel vaak het 3e wiel zijn? Omdat ze geen vriend hebben? ;)
Als je vindt dat ze klef zijn, zeg je er toch gewoon iets van? Kan me ook voorstellen dat je nicht hem graag wil showen.. Die ene keer kan je je daar toch wel overheen zetten? Misschien heeft zij ook wel zo vaak het 3e wiel gevoel gehad bij jou en je vriend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:57

Yonker schreef:
Relaxed schreef:

En jij kan voor iemand beslissen hoe diegene zich voelt en of dat dus een probleem is voor iemand? :roll:

Het gaat niet om het gevoel, het gaat om de plek waar je zoiets post ;) Ja gaat ook niet over je kinderen klagen in een topic waar mensen met een onvervulde kinderwens oid zitten. Tenminste, ik zou daar rekening mee houden ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:00

Hoezo derde wiel aan de wagen? Als je wat gaat drinken met nicht/vriendin en die neemt haar vriend mee om voor te stellen, kan het toch alsnog heel gezellig zijn? Is maar net hoe mondig je bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:01

Celiien schreef:
Hoezo derde wiel aan de wagen? Als je wat gaat drinken met nicht/vriendin en die neemt haar vriend mee om voor te stellen, kan het toch alsnog heel gezellig zijn? Is maar net hoe mondig je bent

Pcies :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:07

@Relaxed, Nee dat laatste doe je inderdaad niet. Dat is namelijk compleet iets anders, dan ben je namelijk het tegengestelde van wat iedereen wilt aan het zwart maken. Ik lees nergens in mijn post terug dat ik dat ook doe. Ik krijg hier eerder een soort afgunstig gevoel bij. Als ik het zinnetje ´ik heb inmiddels 3 jaar een relatie´ er niet bij had geschreven zat je nu waarschijnlijk niet eens zo te zeiken. Dus doe alsjeblieft niet zo kinderachtig want ik loop niet te klagen over een probleem, ik vertel gewoon een situatie maar jij bent het compleet uit zijn verband aan het trekken. Maargoed dat is offtopic dus ik houd erover op.

Het hoeft ook niet per se derde wiel te worden, ligt een beetje aan die twee. Ik ben wel een spraakzaam persoon maar heb situaties gehad dat ik gewoon niet gehoord werd :') En die twee zitten bij elkaar in de klas dus ik ben dan gewoon gelijk een beetje bang dat ze continu over school gaan praten, en klasgenootjes... Ach ja, we gaan het zien. Als die vriendin met mij en mijn vriend is dan probeer ik altijd gewoon een gespreksonderwerp te vinden waarbij we alle drie kunnen mee praten.

En anders zeg ik er gewoon wat van :P Of is dat raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:09

Dan ook, want ik vind het gewoon onzin. Een ontmoeting met haar nieuwe vriend en jij loopt onzeker te doen. Wees blij voor haar en ga gewoon kennismaken.. Die ene middag..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:16

NEe hoor zou ik ook gewoon doen. Hallo, zal ik jullie anders alleen laten? zoiets. niet druk om maken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:17

Nummus schreef:
Exitium schreef:
Hoe kunnen wij dat nou weten :+

Kom nou, dat valt toch direct op? _O-

Afbeelding

Nummus schreef:
Hou het neutraal, hou het de eerste keer een beetje kort, uurtje of twee ofzo.

Heb nog wel eens een eerste date van twaalf uur gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:31

Haha 12 uur heb ik ook weleens gered :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:39

Mijn eerste date met mijn vriend was 8 uur :') Maar dat was niet de planning, beter plan je een korte date en als het alleen maar langer duurt is leuk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:45

Pcies, net als eten op een 1e date.. In principe doe ik dat niet, maar als het gezellig is kun je natuurlijk alsnog gaan eten. Ik zou het alleen nooit van tevoren al afspreken.. Zit je aan het voorgerecht en ben je al door je gespreksstof heen :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:45

Mijn eerste date met huidige date was 19 uur lang :+ Toen moest hij weg want was m'n verjaardag en vriendin kwam om me mee uit winkelen/lunchen te nemen :')

Maar zou dat inderdaad nooit van tevoren afspreken, is zo ongemakkelijk als het dan niet klikt, ons plan was ook alleen maar iets drinken.

En nu kruip ik weer onder m'n meeleessteen :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:50

Ik heb ook een voorkeur voor een wandeling maken en dan eventueel een drankje te doen op een terrasje of in een café.
Wandelen maakt dat ik me altijd wat gemakkelijker voel, dan wanneer ik direct tegenover iemand ga zitten aan een tafeltje.

Maar daten is overigens voor mij al weer een tijdje geleden, al ben ik nog altijd vrijgezel.
Momenteel even helemaal niet bezig met Tinder of welke andere app dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:53

Ik ben herstellende van mijn operatie, ondanks dat ik zei ff niks te doen, toch 2 in de wacht nu.. Herstel valt me best mee, dus misschien na dit weekend al wel een drankje doen..
De paardenman met pennymeisjes alweer ontmatcht, daar kwam echt niks uit.. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:03

Shaggy09 schreef:
Mijn bff/nicht (2 in 1 *D) is al een tijdje met zo´n gozer aan het daten en er zit wel echt een potentiële relatie in. Ikke heel blij voor haar, want haar tijd kwam maar niet. :P Maar nu wilt ze maandag dat ik hem ga ontmoeten dus we gaan een terrasje pakken met zijn drietjes.

En altijd ben ik weer bang dat ik als 3e wiel eindig. :')
Ik heb nu inmiddels alweer 3 jaar een relatie, maar daarvoor ben ik zo ontzettend vaak 3e wiel geweest dat ik er een soort trauma aan heb opgelopen :') :') Oké trauma is wat overdreven, ik vind het vaak gewoon niet leuk en ga bij voorbaat nu al een beetje stressen om maandag.

Eerst dacht ik dan neem ik vriendlief mee, dan hebben we gewoon een soort dubbeldate. Maar die kan maandag niet. Ik ga de afspraak ook echt niet cancellen want ik gun mijn vriendin dit gewoon heel erg en ik weet hoe belangrijk dit voor haar is. Maar moet even mentaal voorbereiden i guess? :D

Meer die dit herkennen?

Ik ben ook mijn hele leven al het gewezen derde wiel! Dus ja die angst herken ik zeker. Ik val altijd overal buiten, ook in vriendengroepen, en dat ik weinig zelfvertrouwen heb/had hielp natuurlijk absoluut niet mee. Probeer je te bedenken dat je gevoel hierin waarschijnlijk geen gelijk heeft... dus eigenlijk constant jezelf tegenspreken. Hoe vaker je dat gaat doen en dat je dan merkt dat het wel meevalt (dus ook ervaring opdoen dat je geen derde wiel bent!) hoe minder overtuigend dit gevoel zal worden. :j

Hoe doen jullie dat als je al een date met een andere match hebt afgesproken en een tweede match vraagt ook om iets af te spreken?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:15

Fem schreef:
Ik heb ook een voorkeur voor een wandeling maken en dan eventueel een drankje te doen op een terrasje of in een café.
Wandelen maakt dat ik me altijd wat gemakkelijker voel, dan wanneer ik direct tegenover iemand ga zitten aan een tafeltje.

Maar daten is overigens voor mij al weer een tijdje geleden, al ben ik nog altijd vrijgezel.
Momenteel even helemaal niet bezig met Tinder of welke andere app dan ook.

Bij ons begon het ook met een wandeling, onderweg een paar keer gaan zitten en gepraat. Daarna maar wat gaan eten, en uiteindelijk zijn we bij haar thuis nog tv gaan kijken tot 1:00 's nachts :')

Zwaai je morgen naar me als ik voorbij rij? Mag naar Vught morgenavond :')