lucifertje schreef:Maar wie laat je dan toe? Degene die het eerst komt die het eerst maalt? Degene die afgelopen weken met de trein hebben gereisd? Ik ben ook wel echt pro reserveren maar zou het wel lastig vinden als dan een dagjespersoon voor gaat.
Het is nog steeds dat je alleen met de trein gaat als het echt moet.
Ik denk dat je met "klassen" moet gaan werken in het reserveringssysteem.
Klasse 1 bijvoorbeeld voor de echt cruciale beroepen zoals de zorg. Zei hebben 1e keuze, bijvoorbeeld 2x per week om x tijd het systeem open zetten voor reserveren. En voorrang op het moment dat 2 verschillende klassen tegelijk willen boeken.
Dan bijvoorbeeld de scholieren en werkende mensen en als laatste de dagjes mensen.
De dagjes mensen hebben dan alleen keuze uit de treinen die op moment van reserveren nog niet vol zitten en dat gaan automatisch de treinen buiten de spits worden.
Alleen "jammer dan" voor de mensen in onregelmatige diensten die moeten invallen, dan moeten ze hopen op een plekje vrij.
Want een te volle trein leegvegen heeft inderdaad geen zin, dan is de volgende trein extra druk, met kans op ook weer leegvegen.
En de dagjes mensen ga je niet nog 1,5 jaar uit de treinen houden, dan sluit je die mensen helemaal op in isolement!
En ik verwacht dat er veeeeeeeeel meer files gaan komen. Iedereen die wel een auto heeft, maar normaal gesproken ivm tijdswinst oid met het ov gingen, zullen nu denk ik de auto gaan pakken.
Ik ook! Godzijdank vlak voor corona een eigen auto gekregen. Dus ipv trein zal ik vaker de auto pakken. En als het zo uitkomt dat ik ergens vroeg moet zijn..... dan zit ook ik vast in de spits.