Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:50

Ik heb nog nooit een handtas gebruikt , verschrikkelijk :') . Portemonnee heb ik niet , telefoon zit alles in . En geld slingert door mijn zakken , nog nooit een broek met nep zakken gekocht :n .

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:07

Wat ik mij afvraag; beschikt een lijkwagen over een radio voor de chauffeur?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:11

NinaCharlie schreef:

Waarom niet? Van een goed gesprek met zijn passagiers moet zo iemand het niet hebben onderweg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:13

(Because I'm happy)
Clap along if you feel like a room without a roof
(Because I'm happy)
Clap along if you feel like happiness is the truth
(Because I'm happy)
Clap along if you know what happiness is to you
(Because I'm happy)
Clap along if you feel like that's what you wanna do
=:) *\%/*

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:15

:') daarom dus.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:22

oomens schreef:
NinaCharlie schreef:

Waarom niet? Van een goed gesprek met zijn passagiers moet zo iemand het niet hebben onderweg.

Ook niet aardig, vaak is er wel een collega bij :P :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:32

Waar ligt 'het gelijk' in de volgende situatie?

Je hebt een relatie met elkaar. Vrienden of een echte relatie maakt niet zoveel uit. Persoon A heeft iets van persoon B nodig (een slaapplek, aandacht, weet ik veel) maar persoon B doet zelf liever wat anders. Is het aso van persoon B om niet aan de wensen tegemoet te komen en is het inderdaad A's probleem, of mag er in zo'n situatie ook iets van B verwacht worden?
Ik loop er zelf regelmatig tegenaan. Ik vind het een soort 'plicht' iets voor vrienden te doen ook al heb ik er zelf niet zoveel zin in. Niet altijd hoor, maar als het even kan wel. Maar andersom merk ik dat er vaak gedacht wordt: het gaat om jóuw gevoel dus jij moet er zelf mee dealen. Wat ook weer waar is natuurlijk.

Wat denken jullie daarover?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:24

Je moet dingen voor elkaar doen omdat je het wil. Als een vriend iets vraagt en ik kan er aan tegemoet komen, prima. Even langs de winkel een doos melk halen voor ik er heen ga, geen probleem.
Maar, wanneer ik druk bezig ben en snel snel overal naar toe moet, nee dan lukt het niet. De vraag van de vriend geldt nog steeds even hard, maar mijn situatie ligt anders. Wanneer het te gecompliceerd is om aan de vraag te voldoen, of ik ben bv te moe/uitgeput om te helpen, dan is het antwoord nee.
Maar anders help ik graag. Maar ik heb ook grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:26

Aria_zz schreef:
Je moet dingen voor elkaar doen omdat je het wil. Als een vriend iets vraagt en ik kan er aan tegemoet komen, prima. Even langs de winkel een doos melk halen voor ik er heen ga, geen probleem.
Maar, wanneer ik druk bezig ben en snel snel overal naar toe moet, nee dan lukt het niet. De vraag van de vriend geldt nog steeds even hard, maar mijn situatie ligt anders. Wanneer het te gecompliceerd is om aan de vraag te voldoen, of ik ben bv te moe/uitgeput om te helpen, dan is het antwoord nee.
Maar anders help ik graag. Maar ik heb ook grenzen.

Die eerste zin idd. En als je nou continue geen zin hebt in (iets doen voor) de ander moet je bij jezelf nagaan of je dan wel vrienden met diegen wilt zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:35

Nou ik wil ook best wat voor vrienden doen hoor :)
Maar net als vanavond denk ik wel eventjes na.
Een vriend gaat mee naar een concert op loopafstand van mijn huis maar hij moet met de trein naar huis.
Hij is eerder wezen slapen maar blijft dan zowat het hele weekend en eet heel onze voorraadkast leeg, blijft avondeten zonder te vragen en blijft gerust nog een nachtje langer. Uiteraard geef ik echt hints dat ik 'alone' time wil, en mijn vriend probeert hem ook eruit te werken. Maar dat lukt gewoon niet _O-
Als je het dan straight to the point zegt is ie op zijn teentjes getrapt en zielig en dat willen we ook niet :o

Voor de rest zal ik alles voor mijn vrienden doen. Maar door ervaring leert men zegmaar.. :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:07

Wat voor soort baan zou Obama nu krijgen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:09

Hij begint een klein banketbakkerijtje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:15

Ik denk dat je best veel voor een vriend over moet hebben. En in het geval van zoiets basis als een slaapplek lijkt het mij helemaal gesneden koek. Je gaat een vriend toch niet op straat laten slapen omdat je daar geen zin in hebt?

Even terug komend op soort zoekt soort: volgens mij hangt het er helemaal van af wat je belangrijk vind.
Als ik mijn ex en ik als voorbeeld neem: wij waren heel verschillend. Ik vond dat zelf heerlijk. Iets alleen doen vind ik fijn en dat hij anders tegen de dingen aankeek vond ik in een discussie heel verrijkend. Alsof mijn wereld ineens groter werd.
Hij vond het vreselijk dat ik het niet met hem eens was. Hij werd dan kwaad en zag het als vijandigheid. Ook wilde hij alles samen doen en zag mijn 'einzelgangerheid' als een verhuld protest tegen hem als persoon.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:26

Ik geef zelf slecht mijn grenzen aan, maar grenzen zijn wel heel belangrijk. Uiteindelijk heeft de ander er ook niets aan als je zelf uitgeput bent of niets meer kan omdat je teveel probeert te geven! Dus ja, geef aan de ander, maar let op jezelf en je eigen grenzen. Dus dat betekent ook "Nee" zeggen in bepaalde situaties. Een echte vriend zal dat begrijpen en als het goed is er ook blij mee zijn dat je op je grenzen let.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:40

lieveli schreef:

Goed verhaal zeg. Volgens mij is het geen hele rare vraag hoor..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:45

mariekerocky schreef:
lieveli schreef:

Goed verhaal zeg. Volgens mij is het geen hele rare vraag hoor..

Wow, last van zand? :') Volgens mij lees jij het met een héle andere intonatie dan ik het bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:48

mariekerocky schreef:

Hij is een foundation gestart, dus gok dat hij zich daar vooral mee bezig gaat houden. Oud-presidenten blijven meestal een paar jaar een beetje ondergedoken tot ze weer actief dingen gaan doen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:51

lieveli schreef:
Wow, last van zand? :') Volgens mij lees jij het met een héle andere intonatie dan ik het bedoelde.

Dat is niet zo gek lijkt mij? Ik stel een serieuze vraag en dan krijg ik zo'n vaag antwoord?
Emmaa_ schreef:
mariekerocky schreef:

Hij is een foundation gestart, dus gok dat hij zich daar vooral mee bezig gaat houden. Oud-presidenten blijven meestal een paar jaar een beetje ondergedoken tot ze weer actief dingen gaan doen.

Ah okee duidelijk, dankje :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:52

Wow, het was maar een grapje, vrede man!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:53

mariekerocky schreef:

Geen.

Hij wordt lobbyist voor het milieu.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:27

Lieveli, ik vond hem wel geinig, kan het me meteen voorstellen :') zou wel een koekjes trommel van de Obama's willen :):)

En tja, wat gaan ze doen. Hij is net president geweest. Alles kan, alles mag. Volgens mij is daar nu nog geen antwoord op. Maar hij kan een grote invloed uitoefenen en zal daar waarschijnlijk gebruik van willen maken.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:00

Ik gok dat 'ie eerst eens lekker gaat genieten van "lekker geen gezeur meer aan m'n hoofd" :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:03

Ik kreeg overigens wel meteen berichtjes met of ik serieus was. Dus dat de grap niet helemaal aankwam kan ik me voorstellen :')

Had me wel mooi geleken trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:10

:')

Ik vraag mij af , je stopt een stekkerbakje in het stopcontact , en in dat stekkerbakje stop je een verlengsnoer die naar de gang loopt en de modem stroom geeft . Is dat gevaarlijk of kan dat geen kwaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:04

Een verlengsnoer in een verlengsnoer bedoel je? Doe ik ook wel eens, nooit problemen mee gehad!