Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Hutcherson schreef:Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.
Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.
Marktplaats?![]()
Ik kan echt niks met Friezen. Ik herken het gedrag wel van een paar friezen bij ons op stal. Je hebt wel hele brave en die zijn dan ook meteen heel braaf.
Misschien is grondwerk een idee, dat je meer zijn leider wordt. Maarhet is lastig om zijn primaire reactie te veranderen.
Shenavallie schreef:Hutcherson schreef:Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.
Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.
Was het schreeuwen misschien de trekker die overgehaald werd? Hoe dan ook, het heeft jullie een paar jaar van je leven gekost door de stress, maar iedereen is weer bij elkaar.
_San87_ schreef:Ja, dat is te zien op de parkeerplaatsen waar ze uit de vakken steken.
Hier rijden er ook een paar rond, passen in geen enkel vak.
fjordjes schreef:Dat mn voorraadkast gewoon te klein is, of ik heb teveel spullen. Maar sowieso heb ik een keuken met heel weinig kastjes waardoor ik niet alles kwijt kan en moet het in de voorraadkast. Irritant
fjordjes schreef:Dat mn voorraadkast gewoon te klein is, of ik heb teveel spullen. Maar sowieso heb ik een keuken met heel weinig kastjes waardoor ik niet alles kwijt kan en moet het in de voorraadkast. Irritant