Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:21

Ja, snap ik. Die zijn zo lekker makkelijk te parkeren en helemaal niet luid.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:58

Mijn Dodge parkeerde makkelijker dan mijn Twingo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:03

Ja, dat is te zien op de parkeerplaatsen waar ze uit de vakken steken _O-.

Hier rijden er ook een paar rond, passen in geen enkel vak.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:11

Pff mijn arme moeder is van dr fiets gevallen op de terugweg van de chemo, morgen operatie want ze heeft haar duim gebroken -O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:54

imaudy schreef:
Hutcherson schreef:
Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.

Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.

Marktplaats? :+
Ik kan echt niks met Friezen. Ik herken het gedrag wel van een paar friezen bij ons op stal. Je hebt wel hele brave en die zijn dan ook meteen heel braaf.
Misschien is grondwerk een idee, dat je meer zijn leider wordt. Maarhet is lastig om zijn primaire reactie te veranderen.

Grondwerk doen we al 9 jaar(en we vinden er allebei echt geen reet aan). Dit doet hij nooit in de bak. Echter buiten zowel aan de hand als ohz is zijn primaire instinct inderdaad ervantussen gaan in zn eentje. Hij is gewoon ook echt ene poepert met alles buiten zn comfortzone (thuis). Wordt drie keer zo groot en niet te houden sterk. Dit doet hij zowel bij mij (23 jaar in de paarden) als mijn man (beginnend ruiter). En mijn man doet sommige dingen echt makkelijker en handiger dan ik en zij hebben een hele mooie band samen. En toch besluit ie dat het veiliger is om te gaan rennen dan bij zn kudde te blijven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:59

Shenavallie schreef:
Hutcherson schreef:
Dat mijn ruin gewoon wegloopt midden in het bos. Mijn man wilde opstappen en doet dit even wat onhandig waardoor paard gaat lopen(stappen) en man besluit weer met twee benen op de grond te komen maar raakt uit balans door paard. Paard trekt teugels uit zijn handen ook al schreeuwde ik 'vasthouden!' en paard maakt paniek in zijn eigen hoofd en knalt in galop van ons weg (zn maat was bij ons, die was gelukkig heel goed in toom te houden en stapte braaf met ons mee). Dus wij achter t beest aan. Kwamen allemaal bezorgde mensen tegen die de politie hadden gebeld en ons de juiste weg in wezen. Uiteindelijk heeft ons paard dus een ander paard de stuipen op het lijf gejaagd. Ruiter is er gelukkig gauw afgegaan maar heeft dus ook haar paard moeten laten gaan omdat die wild werd van de mijne. Samen zijn ze naar stal gerend van dat andere paard. Ik schaam me dood voor dit gedrag.
Ik heb dus een jonkie van 5 waarmee ik liep (die gedroeg zich keurig) en een 10jarige die echt wel meer km's in de benen heeft en dus een reputatie heeft om weg te rennen. Tis een kruising fries dus kop erop en weg issie. Hou je niks aan.

Ik vind dit echt schijtvervelend. Ben blij dat alles goed is afgelopen maar die meid haar paard was overstuur, politie ingeseint die ging mee zoeken, wij hebben zorgen. Grrr. Dit houd me heel erg tegen om hem ooit nog mee te nemen, maar we genieten er ook heel erg van als het wel goed gaat. En paard kan de spieropbouw goed gebruiken. Ik weet niet wat te doen en hoe we dit kunnen voorkomen.

Was het schreeuwen misschien de trekker die overgehaald werd? Hoe dan ook, het heeft jullie een paar jaar van je leven gekost door de stress, maar iedereen is weer bij elkaar.

Hier heb ik inderdaad ook mijn hoofd op gebroken op die vraag. Was mijn 'vasthouden' de trigger die het erger maakte. Paard liep al weg, man raakte balans kwijt en zat op zn kont in de berm. Ik zag dat hij de teugels vasthad. Ik weet niet meer hoe hard ik dat heb gezegd, kan me niet voorstellen dat ik hard heb geroepen want er was toen nog geen paniek. Mijn intentie was mijn man een gebiedende wijs opdracht te geven. Ik stond zelf ook niet in de startblokken. Het gebeurde en het evalueerde naar paniek maar toen was paard al het bospad in gedraaft. Heel raar.

Ik zit heel erg na te denken over hulpmiddelen of opties waardoor we wel naar buiten kunnen blijven gaan zonder weer dit risico te lopen danwel mn jonkie extra balast te geven (bv dat ik een longeerlijn als backup aan mn ruin hang. Als ie dan gaat krijg tie paniek door de lijn :') ). Ah ik weet het even niet. Even nachtje over slapen.

@sintara meen je niet. Wat ontzettend vervelend. Arme vrouw! Die verdiend wel een opstekertje met een lekker etentje (wel lastig met gebroken duim) of iets wat ze al lamg wil hebben ofzo.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 00:33

Ik zou geen lijn aan de andere hangen.
Hij was aan het vluchten. Vrij natuurlijk gedrag. De stemming van het andere paard (druk) kan ook invloed hebben gehad. Denk zorgen dat ze allebei voldoende beweging hebben gehad voordat je weggaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 01:37

Sintara schreef:
Pff mijn arme moeder is van dr fiets gevallen op de terugweg van de chemo, morgen operatie want ze heeft haar duim gebroken -O-

-O- :(:)
Wat sneu. Sterkte!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 03:08

Misselijk wakker worden |(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 05:50

Of vastbinden aan een hek als je man moet opstappen? Of trekt hij zich dan los? Dan kan jij hem los maken als je man stabiel zit en controle heeft. Halster met halstertouw tijdens de rit om de nek

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:08

Wakker geworden met keelpijn -O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:45

_San87_ schreef:
Ja, dat is te zien op de parkeerplaatsen waar ze uit de vakken steken _O-.

Hier rijden er ook een paar rond, passen in geen enkel vak.

Dat ligt aan de bestuurders van de auto, maar een dodge is echt niet lastiger om te parkeren dan een andere auto hoor :n
En ze passen prima in een parkeervak :j
Als je tenminste wil, maar de meeste mensen denken bij zichzelf: Oh je, grote auto, dat past niet, en stoppen dan met parkeren, dat ligt niet aan de auto, dat ligt aan de bestuurder.

Bij mijn ouders wordt ook een mini steevast op 2 parkeerplaatsen gezet en bij mijn broertje ook, zijn die dan ook lastig te parkeren? Of zijn de eigenaars gewoon een stel kneuzen dat ze met dat soort auto's zo'n moeite hebben met parkeren? (Ik zet altijd graag de dodge naast de mini, strak in het vak, om een punt te maken :') vind dat hilarisch _O- )
En qua lawaai, ja, ze kunnen wel luid zijn maar de nieuwere dodges worden steeds stiller :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:52

Benauwd wakker worden.

514/2119
En zo gaat het nog wel jaren duren voor ik een woning heb. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:01

Je woont toch ergens? :+

Ik erger me aan de rommel in mijn huis. Waarom kan ik het gewoon niet netjes houden. -O-

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:05

Of je man leren handiger op te stappen :o

Ben dit weer nu al zat, grijs en koud :brr:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:09

Ik heb niet gezegd dat mijn Dodge-wens rationeel is he :D Ik wil hem gewoon, zoals je soms wel eens wat wilt :')

Vanochtend clinic, hartstikke leuk maar na afgelopen week was wat langer slapen ook wel welkom geweest := :O

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:18

Berdien schreef:
Ik heb niet gezegd dat mijn Dodge-wens rationeel is he :D Ik wil hem gewoon, zoals je soms wel eens wat wilt :')

Vanochtend clinic, hartstikke leuk maar na afgelopen week was wat langer slapen ook wel welkom geweest := :O

Ah ja, ik heb dat met een Aston Martin.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:23

Sintara schreef:

Ach jee, dat is wel heel erg sneu... Wens haar heel veel sterkte en dat alle ziekenhuisbezoeken een positief herstel geven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:57

Dat mn voorraadkast gewoon te klein is, of ik heb teveel spullen. Maar sowieso heb ik een keuken met heel weinig kastjes waardoor ik niet alles kwijt kan en moet het in de voorraadkast. Irritant

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:58

MarlindeRooz schreef:
Je woont toch ergens? :+

In een huis met schimmel douche. En gaat al geweldig met mijn gezondheid. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:38

Ik was zo blij met m'n Zooplus bestelling, allemaal Catnip speelgoed voor de katten en heb er helemaal zin in ze weer tekeer zien gaan :+
Staat het pakket al 3 dagen vast ergens tussen Zooplus en DPD. Grrr

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:44

fjordjes schreef:
Dat mn voorraadkast gewoon te klein is, of ik heb teveel spullen. Maar sowieso heb ik een keuken met heel weinig kastjes waardoor ik niet alles kwijt kan en moet het in de voorraadkast. Irritant

herkenbaar... mijn keuken heeft ook veel te weinig ruimte (of ik te veel spullen). Kan heel irritant zijn inderdaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 12:46

Ik liep vanmorgen naar m’n auto. Stond daar een rottweiler en zijn lichaamstaal beviel me niet. Dus ik loop er met een boog omheen.

Opeens begint die hond te flippen en te grommen. En rent naar me toe. Dat baasje kon hem niet houden dus die sleepte er achteraan. Ik snel naar m’n auto lopen (niet rennen dat leek me dom) en ze kon hem echt nog net op tijd stoppen.

“Dat doet hij normaal nooit” :roll:

Heb de schrik er goed in zitten.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 13:09

fjordjes schreef:

Herkenbaar. Daarom heb ik een stellingkast staan voor mijn apparatuur & voorraad :+

Aan mezelf ik ben bijna klaar met alles uitpakken na de verhuizing maar schiet nu totaal niet op en ben lekker aan het uitstellen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 13:50

Herkenbaar, ik heb ook een kleine keuken. Een deel van mijn voorraad staat in de woonkamer in een kast, en een deel staat in de trapkast, en de vriezer staat op de logeerkamer :')