Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:30

pjer schreef:
Ik erger me er aan dat je overal ineens alleen nog maar vegetarische snacks kunt kopen, of in ieder geval dat het erg opgedrongen wordt door geen vlees alternatief te bieden en dan doel ik op de Mac waar een hoop 'meatless' wordt gepromoot maar ook de Ikea waar de hotdogs ineens ook plantaardig zijn of Artis waar ook geen vlees meer is te krijgen in de restaurants en alles zelfs vegan moet (ook de sausjes etc).

En dan gelijk de tweede ergernis, noem het dan niet het zelfde als de variant met vlees. Ik eet het sowieso niet maar een plantaardige 'hotdog' lijkt me vreselijk smerig. Bied dan gewoon een lekkere salade aan als het zo nodig vegetarisch moet.

Ik eet vega maar ik vind ook dat vega eten een keuze moet zijn en geen plicht omdat er geen andere optie aangeboden wordt. Van wat ik begreep was t niet duidelijk kenbaar bij de mac bijv dat t alleen vega was (tijdelijk) en dan snap ik wel dat er mensen boos worden. Dat is gewoon vega opdringen en daar hou ik niet van. Beide opties aanbieden of.. en daar heb ik ook alle begrip voor.. voornamelijk vlees opties en een paar vega opties. Vlees blijft toch de hoofdmoot dus daar moeten restaurants en fastfood ketens toch op ingericht zijn.

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:54

Bij macdonald is er toch nog veel met vlees te krijgen?

Anyway, ik vind het wel goed, iedereen vega eten :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:55

Bij de Mac is toch alleen de mcKroket vega? En de mcplant dan. De rest is gewoon vlees

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:57

Het is buiten kouder dan je denkt brrr

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:58

Niobe schreef:
Bij de Mac is toch alleen de mcKroket vega? En de mcplant dan. De rest is gewoon vlees

Mcsteakhouse en McNuggets heb je nu ook.
En de wrap! Maar is dit vast? Want vorig jaar was dat ook maar even.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:02

Er zijn ook wat vega kipproducten (nuggets en burgers) naast de gewone kipproducten op het menu. De vega mckroket is ook een tijdelijke actie, begin november is de gewone mckroket weer terug

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:02

lenaa_tje schreef:
Niobe schreef:

En de wrap! Maar is de Mac vast? Want vorig jaar was dat ook maar even.

Ja, maar de steakhouse is een variant van de mcplant en de nuggets zijn er ook in kip.

Ik bedoelde te zeggen dat er een paar vega varianten zijn waarvan de mckroket nu helemaal niet meer met vlees is volgens mij. Voor de rest zijn er nog zat vlees keuzes

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:05

Hoewel ik geen vegetariër ben vind ik de mac plant toch erg lekker hoor.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:06

justdiesel schreef:
Hoewel ik geen vegetariër ben vind ik de mac plant toch erg lekker hoor.

Ik ook!

Maar ik eet wel veel vegetarisch en nog maar weinig vlees.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:15

Nou ja dat is hoe je het bekijkt. Bij de mcdonalds vind ik alle vlees varianten ook op elkaar lijken.
Dus is het aanbod wel redelijk gelijk.
Wat ik trouwens goed vind hoor! En dat mag van mij blijven :)

Ik snap wel de kritiek op vervangen van maar dat is ook puur eigenbelang vleesvervangers bevatten vaak soja en ik reageer daar niet lekker op :')
Ik vond dat bij de Ikea dus wel jammer :Y)
Wat trouwens niet aan de soja lag, ik vind ze gewoon niet zo lekker :')

Maar mijn ergernis is de veranderde smaak van Pombeer en m’n vriend zegt dat ik gek ben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:23

lenaa_tje schreef:
Niobe schreef:

En de wrap! Maar is dit vast? Want vorig jaar was dat ook maar even.

Ze hebben ook gewoon de vleesvarianten. Dus zie ook het probleem niet.

Ze hebben volgens mij ook de mckroket nog in vleesvariant.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 30-09-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:23

Nee dat zei ik ook niet :)
Ik vroeg mij alleen af of het niet tijdelijk was. Ik vond het gek dat het vorig jaar na de week zonder vlees weer weg was.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:25

Dat mijn stofzuiger er ineens mee op hield. Nou ja, hij was ook ruim 20 jaar oud :D. Morgenochtend kan ik al een nieuwe ophalen bij Coolblue :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:25

lenaa_tje schreef:
Nee dat zei ik ook niet :)
Ik vroeg mij alleen af of het niet tijdelijk was. Ik vond het gek dat het vorig jaar na de week zonder vlees weer weg was.

Haha nee snap ik.
Ooh daar heb ik geen idee van. Hou me daar niet echt mee bezig haha. Ga sws niet zo vaak naar de mac.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:27

Mijn honden zijn wild aan het spelen en rennen in huis. Jongens, ik heb 11u gewerkt en jullie hebben een hele middag bij de oppas in de tuin liggen keten.

Ik wil douchen en op de bank met mijn leerstof voor morgen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:23

pjer schreef:
Ik erger me er aan dat je overal ineens alleen nog maar vegetarische snacks kunt kopen, of in ieder geval dat het erg opgedrongen wordt door geen vlees alternatief te bieden en dan doel ik op de Mac waar een hoop 'meatless' wordt gepromoot maar ook de Ikea waar de hotdogs ineens ook plantaardig zijn of Artis waar ook geen vlees meer is te krijgen in de restaurants en alles zelfs vegan moet (ook de sausjes etc).

En dan gelijk de tweede ergernis, noem het dan niet het zelfde als de variant met vlees. Ik eet het sowieso niet maar een plantaardige 'hotdog' lijkt me vreselijk smerig. Bied dan gewoon een lekkere salade aan als het zo nodig vegetarisch moet.

Oh wee als vegetariërs bij paar ketens eindelijk iets beters en meer voedzaam te eten krijgen dan salade en patat, de wereld vergaat dan inderdaad := minstens 75% van het aanbod bij de Mac is nog steeds vlees en veel restaurants hebben nog steeds helemaal geen vegetarische opties, dat is pas een verschrikking. En salade is geen vervanging van een warme maaltijd, als ik ff snel 800, 1000 ofzo kcal wil bunkeren dan ben ik met je doorsnee salade morgen nog bezig.

En het werkt andere kant op net zo he, zo vind ik een hot dog of een hamburger met vlees vreselijk smerig :+ met als verschil dat jij het alternatief blijkbaar niet eens geproefd hebt. Waarom moet dan jouw belang wel zwaarder wegen dan de mijne?

Maar goed, mijn ergernis dan: laatst een bedrijfsfeestje gehad (bij een bedrijf dat zichzelf hip, duurzaam en nog wat vindt uiteraard :+ ) en vega opties waren inderdaad beperkt tot een saladebar :\ ben je wel lekker makkelijk bezopen, maar ik ben nog niet overtuigd dat het nou een voordeel is :=

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:29

lenaa_tje schreef:
Maar mijn ergernis is de veranderde smaak van Pombeer en m’n vriend zegt dat ik gek ben.

Die zijn veranderd :( niet blij mee

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:30

lenaa_tje schreef:

Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik vind de smaak ook ineens heel anders. -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:35

PostNL. Iedereen zeurt altijd over DHL, maar PostNL is hier pas echt een ramp.
Op de dag zelf verandert vaak het bezorgtijdvak en brengen ze het vervolgens naar een PostNL-punt dat alleen tijdens kantooruren open is. Verrassing! Dan werk ik, daarom bestel ik dingen die ik op zaterdag laat bezorgen.

Vandaag was een nieuw hoogtepunt: ik verwachtte 2 pakketten en er kwam er 1, die bleek ook nog eens verkeerd bezorgd.

PS: dus als er iemand een schildersezel wil?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:01

Lugea schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik vind de smaak ook ineens heel anders. -O-

8Eveline schreef:
lenaa_tje schreef:

Die zijn veranderd :( niet blij mee

Hoewel ik het nog steeds vreselijk vind ben ik toch blij dat jullie dit herkennen haha

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:25

Over Probeer, op Instagram heeft Snackspert daar een heel mooi filmpje over gemaakt. Datzelfde ook over de hamka's chips.

Ik baal echt ènorm dat ik nu niet op X-Qlusive Holland sta. Ik heb de livestream maar aangezet. _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:27

Zo hoor ik ook de de Hamka's ook veranderd zijn. Ik durf het nog niet te proberen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:37

Bedenk me net dat ik vergeten ben te tanken ;( Dat wordt er morgen eerder uit om naar een onbemande pomp te rijden...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:41

De prijs van boodschappen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:53

CupCakes_ schreef:
Over Probeer, op Instagram heeft Snackspert daar een heel mooi filmpje over gemaakt. Datzelfde ook over de hamka's chips.

Probeer ken ik niet als chips smaak :')
Ik vind het vreselijk die veranderde smaken dus koop het niet meer.