pjer schreef:Ik erger me er aan dat je overal ineens alleen nog maar vegetarische snacks kunt kopen, of in ieder geval dat het erg opgedrongen wordt door geen vlees alternatief te bieden en dan doel ik op de Mac waar een hoop 'meatless' wordt gepromoot maar ook de Ikea waar de hotdogs ineens ook plantaardig zijn of Artis waar ook geen vlees meer is te krijgen in de restaurants en alles zelfs vegan moet (ook de sausjes etc).
En dan gelijk de tweede ergernis, noem het dan niet het zelfde als de variant met vlees. Ik eet het sowieso niet maar een plantaardige 'hotdog' lijkt me vreselijk smerig. Bied dan gewoon een lekkere salade aan als het zo nodig vegetarisch moet.
Ik eet vega maar ik vind ook dat vega eten een keuze moet zijn en geen plicht omdat er geen andere optie aangeboden wordt. Van wat ik begreep was t niet duidelijk kenbaar bij de mac bijv dat t alleen vega was (tijdelijk) en dan snap ik wel dat er mensen boos worden. Dat is gewoon vega opdringen en daar hou ik niet van. Beide opties aanbieden of.. en daar heb ik ook alle begrip voor.. voornamelijk vlees opties en een paar vega opties. Vlees blijft toch de hoofdmoot dus daar moeten restaurants en fastfood ketens toch op ingericht zijn.