Sherivey schreef:LWDaisy schreef:Mijn vrienden vragen het mij niet eens haha, die weten wel dat ze me daar geen plezier mee doen!
Ik ga altijd slecht op van die nieuwsberichten die extra sielug zijn omdat "het slachtoffer een kind is".
Gisteren ging het ergens over een rondpunt, fietspad, "er gaat daar nog eens een kind worden aangereden!" Oh oké, dus als ik er een tik krijg en je mij van het asfalt kan schrapen is dat niet erg?
Maar echt.
En dan die mensen die eronder reageren: "mijn moederhart huilt!"
Oh ja daar krijg ik echt schurft van. Alsof een kinderloos/-vrij minder empathie heeft.
De reacties ook van "ik knuffel mijn kind nog even extra". Hoe moet de moeder van dat kind zich voelen als die dat leest? Die kan dat dus niet meer. Ik denk dan echt, zeg gewoon niks. Of sterkte. Weet ik veel.
Ik maak niet zoveel verschil in wat ik erg vind, een ouder iemand die overlijdt na een vol leven met alles, die dan op een hele nare manier aan een einde komt is net zo erg als een kind die een heel leven voor zich heeft. Het is gewoon allemaal naar. Welke manier dan ook. Er is ook altijd wel iemand die die persoon mist.