[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:11

Sherivey schreef:
LWDaisy schreef:
Mijn vrienden vragen het mij niet eens haha, die weten wel dat ze me daar geen plezier mee doen!

Ik ga altijd slecht op van die nieuwsberichten die extra sielug zijn omdat "het slachtoffer een kind is".
Gisteren ging het ergens over een rondpunt, fietspad, "er gaat daar nog eens een kind worden aangereden!" Oh oké, dus als ik er een tik krijg en je mij van het asfalt kan schrapen is dat niet erg?

Maar echt.

En dan die mensen die eronder reageren: "mijn moederhart huilt!"

Oh ja daar krijg ik echt schurft van. Alsof een kinderloos/-vrij minder empathie heeft.

De reacties ook van "ik knuffel mijn kind nog even extra". Hoe moet de moeder van dat kind zich voelen als die dat leest? Die kan dat dus niet meer. Ik denk dan echt, zeg gewoon niks. Of sterkte. Weet ik veel.

Ik maak niet zoveel verschil in wat ik erg vind, een ouder iemand die overlijdt na een vol leven met alles, die dan op een hele nare manier aan een einde komt is net zo erg als een kind die een heel leven voor zich heeft. Het is gewoon allemaal naar. Welke manier dan ook. Er is ook altijd wel iemand die die persoon mist.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:49

Britta31 schreef:
Tijdens het bezoek af en toe hoesten en je neus snuiten in een stoffen zakdoek.Dan blijft de baby op een veilige afstand :D

Oh nee ik zou echt nooit op kraamvisite gaan als ik zelf verkouden ben. Maar een kop hete thee vasthouden ofzo dat dan weer wel.

Gelukkig weten deze vrienden dat ik geen baby's wil vasthouden. Maar mn eigen neefje hield ik met liefde vast :o nu is ie zo groot dat ie dat echt niet meer wil van mij :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:07

Niobe schreef:
Sherivey schreef:
Maar echt.

En dan die mensen die eronder reageren: "mijn moederhart huilt!"

Oh ja daar krijg ik echt schurft van. Alsof een kinderloos/-vrij minder empathie heeft.

De reacties ook van "ik knuffel mijn kind nog even extra". Hoe moet de moeder van dat kind zich voelen als die dat leest? Die kan dat dus niet meer. Ik denk dan echt, zeg gewoon niks. Of sterkte. Weet ik veel.

Ik maak niet zoveel verschil in wat ik erg vind, een ouder iemand die overlijdt na een vol leven met alles, die dan op een hele nare manier aan een einde komt is net zo erg als een kind die een heel leven voor zich heeft. Het is gewoon allemaal naar. Welke manier dan ook. Er is ook altijd wel iemand die die persoon mist.

Precies.

Ongeacht de leeftijd, er is altijd iemand die een zoon/dochter/partner/vader/moeder/broer/zus oid kwijt raakt.

Laurora

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:31

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:15

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:30

Ik had gisteren ook weer zo een moment. We waren naar Frozen de musical en Frozen is natuurlijk een kinderfilm. Ik had alleen niet gedacht dat er bij een avondvoorstelling zoveel jonge kinderen waren. :=
Er waren een paar meisjes met Frozenjurkjes aan die heel braaf met hun ouders waren. Jaar of tien en heel enthousiast/blij. Niks mis mee.

Maar achter mij zat een stel met een ik gok 4jarige jongen die steeds vrij luid zat te praten en roepen. Op een gegeven moment zei die zelfs "Papa/mama, ik wil deze film niet meer zien ik wil naar huis."

Needless to say, zat vreselijk in m'n irritatie en ik heb dus een aantal keren geïrriteerd achterom gekeken. Zegt die vader ook nog doodleuk "Blijf je nou achterom kijken, Truus?"

...

Niet goed voor m'n bloeddruk.

Kreeg een survey vanuit het theater met de vraag om feedback. Heb aangegeven dat ik een leeftijdsgrens voor avondvoorstellingen niet gek vind. Een 4jarige tot half 11 in het theater. Pleur op. :7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:05

Sowieso, ze zeggen dat ze kinderen tm 4 weigeren en adviseren onder de 6 niet te komen.
Zo veel mensen die vervolgens met 2 en 3jarige gaan. Zo asociaal. Maar ze komen hun beleid dus ook niet na.
Ik twijfelde om te gaan (zonder mijn kinderen dus) maar om die reden besloten dat ik het niet zie zitten. Ga nu naar 40-45, daar zullen geen kinderen zitten :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:12

De zeg maar 10jarige die enthousiast zijn, zou ik een avondje uit dan ook wel gunnen. (Als ze zich inderdaad gedragen)
Maar een 4 jarige, en dan tot ca 11 uur. Nee dat zou het theater niet moeten accepteren.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:25

Ik zou sowieso al niet naar frozen gaan, maar dat is heel persoonlijk.

Ondanks avondvoorstelling zou ik dan wel kinderen verwachten. Maar dan wel van 10 jaar of ouder. Op zich kunnen die zich best redelijk gedragen bij zoiets. Ja ze zullen een keer wat luider praten uit enthousiasme, maar snappen het ook prima dat ze stil moeten zijn.

Alles daaronder hoort er simpelweg niet. Zeker niet als iets tot 23 uur duurt. Dan hoort het al lang en breed in bed te liggen. Wat zeg ik, ik lig dan ook al lang en breed te slapen :D

Ik snap ouders echt niet die jonge kinderen meenemen naar iets wat tot laat duurt. Je maakt mij niet wijs dat er geen andere betere tijden waren om te gaan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:48

Roosch schreef:
Ik had gisteren ook weer zo een moment. We waren naar Frozen de musical en Frozen is natuurlijk een kinderfilm. Ik had alleen niet gedacht dat er bij een avondvoorstelling zoveel jonge kinderen waren. :=
Er waren een paar meisjes met Frozenjurkjes aan die heel braaf met hun ouders waren. Jaar of tien en heel enthousiast/blij. Niks mis mee.

Maar achter mij zat een stel met een ik gok 4jarige jongen die steeds vrij luid zat te praten en roepen. Op een gegeven moment zei die zelfs "Papa/mama, ik wil deze film niet meer zien ik wil naar huis."

Needless to say, zat vreselijk in m'n irritatie en ik heb dus een aantal keren geïrriteerd achterom gekeken. Zegt die vader ook nog doodleuk "Blijf je nou achterom kijken, Truus?"

...

Niet goed voor m'n bloeddruk.

Kreeg een survey vanuit het theater met de vraag om feedback. Heb aangegeven dat ik een leeftijdsgrens voor avondvoorstellingen niet gek vind. Een 4jarige tot half 11 in het theater. Pleur op. :7

Pff, zou zeggen als je wil kletsen ga je maar in een café zitten of een restaurant.. pleur op zeg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:52

Daar doe je die kleintjes eigenlijk toch ook geen plezier mee.
Die worden stik chagrijnig.
Voor iedereen irritant maar ook voor de kindjes zelf.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:57

Stom genoeg had ik bij Frozen niet veel kinderen verwacht. Zal vast aan mij liggen maar het is niet zoals k3 of samson en gert echt een kindermusical. Misschien een brainfart ofzo.

Maar goed die wat oudere meiskes met hun ouders, die af en toe zachtjes meezongen of net wat enthousiast iets riepen.. daar klaag ik zeker niet over. Schattig om te zien dat ze daar zo van genieten dan.

Maar dat joch achter me.. ik baalde dat je niet net als in Pathe kan sms'en "overlast dit en dat". :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:04

Frozen is natuurlijk wel een enorm populaire film onder kinderen. Dus dat ze ook naar de musical willen snap ik volkomen.

Ik snap alleen niet dat ze naar de avondvoorstelling mogen van hun ouders :').

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:07

Ik denk dat het ook komt omdat er nu veel goedkope kaartjes zijn. Wij hadden die (gelukkig) ook. Maar toch, gezond verstand.. musical was half elf afgelopen. Waar zit je met je verstand?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:10

Ja, echt bizar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:55

Wel echt frustrerend en doet wel af ana de beleving. Overigens ook als het een volwassenen zou zijn, hou gewoon je mond dicht :=

Laatst naar de 'avond van de filmmuziek muziek', maar wel smiddags. Ook een berg kinderen. Hoorde regelmatig lamg een baby of iig super jong kind ergens janken. Gelukkig hoorde ik t alleen half tijdens stille momenten, maar je zal t achter je hebben zitten. Was echt tantrum jank zeg maar.....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 01:42

Ik heb vandaag helaas een vergelijkbare ervaring opgedaan..

Ging met een vriendin naar Wicked, voorstelling van 19.15. Zag de bui al hangen toen de rij voor ons compleet bezet werd door een kinderfeestje met meiden van brugpieper leeftijd.. het begon met kletsen, toen met over elkaars stoelen heen hangen om met de buurvrouw van de buurvrouw te kunnen kletsen, toen kwamen de smartphones tevoorschijn en op een gegeven moment werd er ook continu heen en weer gelopen.. ouderlijk gezag zat aan weerszijden van de rij maar deed aanvankelijk weinig/niets.

Eerst heb ik ze zelf aangesproken, de mensen naast ons ook nog. Dat hielp niets. Daarna de bioscoop een sms gestuurd, mijn vriendin ook. Geen werknemer gezien.

Moest op een gegeven moment plassen, dus toen heb ik maar een medewerker opgezocht. Die vertelde zijn leidinggevende via zijn oortje dat hij al zes (!) dezelfde klachten had gehad en dat er nu iemand uit de zaal voor zijn neus stond, of het geen tijd was om mensen te gaan verwijderen?

Ik ben daarna gaan plassen en toen ik terug de zaal in kwam was de vader ze heel streng aan het toespreken na interventie van de bioscoopmedewerkers. Eruit gezet waren ze niet helaas. Het bleef erna rustig tot een minuut of tien voor het einde, toen begonnen ze wéér..

Toen het maar gelaten, want film bijna klaar. Maar wáárom ga je in GODSNAAM met zo veel meiden naar een bioscoop? Waar ze niet elkaar de oren van de kop kunnen kletsen terwijl ze dat overduidelijk veel liever zouden doen?

Echt, de logica ontgaat mij. Ik had de film al twee keer gezien, maar je zou maar voor het eerst gaan en dan continu gestoord worden.. nog vervelender dan dat het voor ons al was.

Mijn eierstokken zijn in ieder geval weer extra verschrompeld :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:17

Ik had denk ik mijn geld terug geëist bij die medewerker. Want als je als bioscoop niks doet na het ontvangen van 6 klachten over dezelfde groep, dan hoor je de mensen die er hinder van ondervinden te compenseren.

Net wat je zegt; het zal de eerste keer zijn dat je wicked ziet in de bioscoop (de kaartjes zijn tegenwoordig niet goedkoop dus voor sommige mensen al een flinke uitgave). Ik zou echt woest zijn hoor...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:24

Wauw, wat een wangedrag van koters in de bioscoop lees ik hier! :wow:
En ik vind de reactie van die vader op Roosch nog erger eigenlijk. Wat een brutaliteit!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:36

Cayenne schreef:
Wauw, wat een wangedrag van koters in de bioscoop lees ik hier! :wow:
En ik vind de reactie van die vader op Roosch nog erger eigenlijk. Wat een brutaliteit!

Allemaal prinsjes en prinsesjes he... die geen strobreed in de weg mag liggen...

:r

ik wil de mattenklopper of pollepel van vroeger niet goedkeuren, maar die opvoedkundige tik mag soms wel eens terugkomen. Al beginnen ouders van nu maar weer eens met het woordje 'Nee' te zeggen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:41

Niet alleen nee zéggen, maar dat dan ook volhouden.

En niet als prinsessepesje maar lang genoeg jengelt toch ja...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 16:40

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:24

Femke_Tweety schreef:
Niet alleen nee zéggen, maar dat dan ook volhouden.

En niet als prinsessepesje maar lang genoeg jengelt toch ja...

Ja dat ook ja.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:11

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:45

Ik zat te denken aan Cribox, maar dan kan dat andere kind ook geen lichaamsdelen in eigen mond stoppen natuurlijk :=