Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:32

_Karlijn schreef:
Ik ben weer eens op m'n bril gaan zitten en daarmee is 1 glas uit het montuur gedrukt (is nog wel intact) en ik krijg hem er zelf niet terug in. Ik wil eigenlijk geen nieuwe bril omdat deze gewoon goed bevalt en als ik Google vind ik alleen maar resultaten over nieuwe glazen in oude monturen laten zetten, maar kan Peale ook gewoon het huidige glas in mijn huidige montuur terugzetten? En wat rekenen ze daar dan voor?

Ja uiteraard kan ik ze ook bellen en ze deze vragen voorstellen maar :wave: hallo belangst B-)

dat soort "kleine" oepsie momenten kunnen hun vaak in een paar tellen fixen, en zetten ze gelijk de rest vd bril weer recht op jouw hoofd.
Kost meestal helemaal niks, en is het gewoon een stukje service van de zaak. (ik heb deze ervaring tenminste wel met een opticien)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:44

Kairos schreef:
In het kader van Bokt weet raad.

Rugpijn/stijve bekken/stijve hamstring. Rug voelde laatste fysio behandeling goed, bekken en hamstring beide nog erg stijf. Na de behandeling voelde het fijn, de dag erna ook (woensdag). Sinds donderdag echt weer meer last (onderrug, hamstring, kuit en lies), vermoedelijk hebben de pijnklachten als oorzaak stress, gezien mijn linkerkant vaker mijn zwakke kant blijkt te zijn. Probeer te blijven stretchen, heeft voor mijn gevoel weinig resultaat.

Hebben jullie tips? Voor als de stressbron niet weg te nemen valt? Ik kan daarbij niet goed ontspannen, gezien sport normaal mijn coping is, maar ik me belemmerd blijf voelen in mijn bewegingen. Ik ben ook door mijn fysiobehandelingen heen dus zit een beetje van hoeverre heeft dit nog zin om ermee door te gaan zegmaar..

Kun je evt wel yoga doen? Ook een soort stretchen en misschien voor je ontspanningsgevoel toch meer richting sport.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:47

Kairos schreef:
In het kader van Bokt weet raad.

Rugpijn/stijve bekken/stijve hamstring. Rug voelde laatste fysio behandeling goed, bekken en hamstring beide nog erg stijf. Na de behandeling voelde het fijn, de dag erna ook (woensdag). Sinds donderdag echt weer meer last (onderrug, hamstring, kuit en lies), vermoedelijk hebben de pijnklachten als oorzaak stress, gezien mijn linkerkant vaker mijn zwakke kant blijkt te zijn. Probeer te blijven stretchen, heeft voor mijn gevoel weinig resultaat.

Hebben jullie tips? Voor als de stressbron niet weg te nemen valt? Ik kan daarbij niet goed ontspannen, gezien sport normaal mijn coping is, maar ik me belemmerd blijf voelen in mijn bewegingen. Ik ben ook door mijn fysiobehandelingen heen dus zit een beetje van hoeverre heeft dit nog zin om ermee door te gaan zegmaar..

Zwemmen? Wandelen?
Thermaal bad?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:52

Ik ben heel stom geweest en heb een filmpje gemaakt van de ingang van een gevangenis.. ik was vermoeid en heb niet gezien dat je geen foto's mag maken.. het was alleen een filmpje om te laten zien waar ik was geweest want ik maakte een lange wandeling en ik heb alles in de omgeving een beetje gefilmd (ook een museum wat bij de gevangenis hoorde etc)

Nu zou dat strafbaar zijn... is de kans groot dat ik problemen krijg? Waarschijnlijk sta ik wel op een bewakingscamera...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:56

En niemand heeft je daarop aangesproken of dat wel?

Ze gaan daar echt geen beelden terug kijken.
En hoe zouden ze moeten weten wie jij dan bent?
In opsproring gezocht een bericht plaatsen wie is deze filmer?

Neeeh :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:02

DuoPenotti schreef:

Nee. Er waren ook geen gevangenen te zien, het was alleen het hek van de ingang, met daarachter geloof ik een terrein waar ze overdag werken (een arbeidscomplex?) (niet eens cellen).

Haha geen idee, maar ik vroeg het aan ChatGPT en die zei dat je vervolgd kan worden etc :') toen werd ik bang

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:06

Daar gaan ze echt niet achteraan. Tenzij jij van plan bent die beelden te gaan verspreiden om plannen te gaan maken gedetineerden te helpen ontsnappen? :))

Voor de zekerheid zou ik ze niet openbaar op social media zetten, maar verder niet te druk over maken.

Zou goed begeleide yonyoga iets voor je kunnen zijn Kairos?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:12

Nee die gaan niets doen. Of er moet vanavond een uitbraak zijn _O-

ChatGPT heeft het wel vaker mis

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:14

Oke, gelukkig :') bedankt

Nee, ga het zeker niet op social media zetten! Haha

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:15

DuoPenotti schreef:
Nee die gaan niets doen. Of er moet vanavond een uitbraak zijn _O-

ChatGPT heeft het wel vaker mis

Mijn wandeling was sowieso al een beetje eng, want ik wilde de route nog afmaken maar toen liep ik bijna in het donker nog in het bos, vlakbij diezelfde gevangenis :')

Ik had dus al niet mijn dag haha

Dankjullie wel haha

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:26

_Karlijn schreef:
Ik ben weer eens op m'n bril gaan zitten en daarmee is 1 glas uit het montuur gedrukt (is nog wel intact) en ik krijg hem er zelf niet terug in. Ik wil eigenlijk geen nieuwe bril omdat deze gewoon goed bevalt en als ik Google vind ik alleen maar resultaten over nieuwe glazen in oude monturen laten zetten, maar kan Peale ook gewoon het huidige glas in mijn huidige montuur terugzetten? En wat rekenen ze daar dan voor?

Ja uiteraard kan ik ze ook bellen en ze deze vragen voorstellen maar :wave: hallo belangst B-)

Een collega heeft dit laatst laten doen, wel een nieuw montuur. Ze hebben de glazen zelfs gratis bijgeslepen zodat ze in het nieuwe montuur zouden passen :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:29

Fearn schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee. Er waren ook geen gevangenen te zien, het was alleen het hek van de ingang, met daarachter geloof ik een terrein waar ze overdag werken (een arbeidscomplex?) (niet eens cellen).

Haha geen idee, maar ik vroeg het aan ChatGPT en die zei dat je vervolgd kan worden etc :') toen werd ik bang

Dit doet me denken aan een verhaal van een kennis. Die was aan het wandelen in een bos in een buurt met dure huizen. Er stond opeens een paal met allemaal camera’s, dat vond hij een grappig beeld dus maakte hij een foto. Niet veel later kwam hij politie tegen die hem aanspraken :'). Ze vroegen waarom hij een foto maakte, hij moest de foto verwijderen en dat was het.
Bij jou zal er ook niet zoveel aan de hand zijn, anders had je vast al wel wat gehoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:20

Een van mijn cliënten heeft het steeds over een ziekte...een soort reuma..

Glerenomie zegt ze dat het heet.

Nou is dit nergens te vinden maar ze is r echt van overtuigd dat het zo heet...
Iemand enig idee?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:22

Glomerulonefritis?

Hoewel het an sich niet een auto-immuun is, maar het kan wel ontstaan door een auto-immuun aandoening. Mogelijk dat ze dat bedoelt. Das het enige dat bij mij op komt aan associaties, maar het kan ook iets totaal anders zijn, natuurlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:24

Jolliegirl schreef:
Een van mijn cliënten heeft het steeds over een ziekte...een soort reuma..

Glerenomie zegt ze dat het heet.

Nou is dit nergens te vinden maar ze is r echt van overtuigd dat het zo heet...
Iemand enig idee?

Zou het Sclerodermie kunnen zijn? Sclerodermie is een auto-immuunziekte die leidt tot verharding en verdikking van de huid en soms ook van de inwendige organen. Het kan symptomen veroorzaken die lijken op die van reuma, zoals gewrichtspijn en stijfheid.

betere link
https://reumanederland.nl/reuma/vormen- ... lerodermie

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:25

Maar dat is niet reuma gerelateerd.

Sclerodermie zou kunnen!
Ja dat was hem! Hehe zijn we er eindelijk uit!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 03-12-24 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:29

Sclerodermie klinkt inderdaad logischer :j.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:36

Fijn dat je jullie het nu weten :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:01

€ 0,23 per km is een standaard reiskostenvergoeding, dus als je niet expliciet hebt afgesproken dat het om OV-kosten gaat, dan heb je denk ik pech. Is er geen optie tot een goedkoper abonnement/vervoer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:28

Fearn schreef:
Oh, om daaraan toe te voegen: net zag ik in m'n ongewenste email ineens een mail van mezelf? dat ik ben gehackt (en uiteraard geld moet overmaken). Maar heb ff gegoogeld, en blijkbaar is er ook een trucje dat mensen kunnen doen om het te laten lijken of je het naar jezelf hebt verzonden. Ik heb die mail ook niet in m'n postvak UIT staan.

Schrok wel even :') heeft iemand anders dit ook gehad?

Maargoed, er is dus iets flink mis met Outlook haha

Oke, het is dus precies deze mail die ik heb gekregen, dus voor wie 'm ook heeft gehad hoeft zich geen zorgen te maken: https://answers.microsoft.com/nl-nl/out ... e4793a197c

Hahahaha vandaag was ik de sjaak :)) :')

Toch wel bizar dat dit zo kan he..en nog erger...dat er mensen intrappen!

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:21

Zijn er kadobonnen hier in nl te koop voor Amerikaanse winkels? (In Amerika wel te verstaan, ik bedoel geen ketens die in NL zijn)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:02

Wie weet een leuk/origineel cadeau voor een 40-jarig trouwjubileum van een oom en tante? :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:28

Bloesem21 schreef:
Zijn er kadobonnen hier in nl te koop voor Amerikaanse winkels? (In Amerika wel te verstaan, ik bedoel geen ketens die in NL zijn)

Zeker, via Amazon. Kan je een kadobon kopen. Doe ik ‘vaak’ voor m’n neefje.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:29

Hoe snel zie je het in de bank app als je een digitale betaling met een betrouwbare winkel met een credit card hebt gedaan?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:31

marleen_88 schreef:
Wie weet een leuk/origineel cadeau voor een 40-jarig trouwjubileum van een oom en tante? :=

Als het alleen van jou is best lastig; wat is je budget? Ik heb een keer (wel met iemand samen) een jaar lang iedere maand door een leuk winkeltje een bos bloemen bij hen laten bezorgen.