Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:55

Ik zou toch heus een PCR meer vertrouwen dan een gratis in niet officiele verpakking verdeelde zakjes tests van onbekende leeftijd en onbekende leverancier. Ik snap niet waarom Pandora nu ineens de PCR zou moeten wantrouwen, bokt is vreemd af en toe.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:58

Ik zeg dat toch niet?

Ah zo Pandora.
Dat verklaart het.
(Al hád het alsnog gekund, het is idd wel onwaarschijnlijk ja)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:15

Van wat ik hier in mijn omgeving hoor zijn de klachten toch best fiks. Eentje is ook echt 1,5 week gevloerd geweest en zat ook richting ziekenhuisopname. Wel "onderliggend lijden", want sinds haar bevalling een vitamine D tekort. Hun waren serieus geschrokken hoe heftig het was.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:20

Hier varieert het van zeer milde klachten of geen klachten tot wat dagen ziek. En dan koorts, hoofdpijn, keelpijn. Bij kinderen hoor ik met regelmaat ook klachten zoals overgeven. Mijn jongste had dat ook. Alleen koorts en overgeven. Ik zou dat niet direct aan Corona gelinkt hebben. Maar met 1,5 dag was ze al weer beter. En dat hoor ik vooral om mij heen. Dat de meesten in enkele dagen alweer beter zijn. Hier uit het zich bij de meeste mensen als een (flinke) verkoudheid tot enkele dagen griepverschijnselen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:22

Neonlight schreef:
Van wat ik hier in mijn omgeving hoor zijn de klachten toch best fiks. Eentje is ook echt 1,5 week gevloerd geweest en zat ook richting ziekenhuisopname. Wel "onderliggend lijden", want sinds haar bevalling een vitamine D tekort. Hun waren serieus geschrokken hoe heftig het was.

Dit is exact het verhaal van de IC arts. Dat mensen vaak, ook als ze niet in het zkh komen, er goed ziek van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:24

Needje schreef:
Mensen zonder klachten testen over het algemeen niet hè. Dus weten ook niet dat ze positief zijn als ze symptoomloos corona hebben. een deel komt er bij toeval achter omdat die bv testen omdat ze naar een verjaardag gaan ofzo.
Als je met 5 collega’s test is daar blijkbaar wel een aanleiding toe geweest. Dus zo raar vind ik het niet.

Nou dit dus :)

Dan is het al bij preventief testen wat op sommige bedrijven verwacht wordt en daar komt het dan echt voor dat zo de hele afdeling naar huis kan omdat ze positief zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:28

In mijn omgeving is iedereen enkel wat onfit.
De meeste werken ook gewoon hun normale uren door zowel klanten als collegas.
Een oningeente vriendin was even een paar dagen licht koortsig (delta).

De meeste mensen komen er met lichte klachten af, dat bekend. Het gaat om de mensen die geen lichte klachten hebben. Dat is de minderheid maar dat is eigenlijk altijd bij ziektes. Bij polio zijn de meeste mensen ook alleen maar even verkouden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:32

Tja als je er dus 3 uur over doet om even een pan aardappelen te schillen. Mijn kookactie is geëindigd in een bakje defrost eten uit de vriezer.

Hoop vandaag wel mijn andijvie stamppot te eten.

Viel even vies tegen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:37

Wij hebben de avond van de zelftesten ook gewoon ons werk gedaan natuurlijk. Gister ook trouwens.
Ruimte genoeg en in de buitenlucht, dus weinig gevaar voor de volksgezondheid. :+
Wel excuses aangeboden aan de chef de service voor het grapstje van afgelopen dagen.
Dat dan weer wel :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:37

Ik heb het idee dat mensen hier nog nooit een echte griep gehad hebben… ook dan kun je niks en vaak duurt het enkele maanden voor je energetisch weer op niveau bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:38

Sizzle schreef:
Ik zou toch heus een PCR meer vertrouwen dan een gratis in niet officiele verpakking verdeelde zakjes tests van onbekende leeftijd en onbekende leverancier. Ik snap niet waarom Pandora nu ineens de PCR zou moeten wantrouwen, bokt is vreemd af en toe.

Zo schreef ze het eerst niet, het is nu duidelijker.

Het kwam over alsof ze het totaal onwaarschijnlijk vond dat 5 collega's positief testen zonder klachten :+ want dat is niet zo raar en gebeurt regelmatig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:41

...
Laatst bijgewerkt door Echwel op 12-02-22 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:42

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Het kwam over alsof ze het totaal onwaarschijnlijk vond dat 5 collega's positief testen zonder klachten :+ want dat is niet zo raar en gebeurt regelmatig.

Gisteren hebben we daar zo’n 2 pagina‘s over gegrapt dus ik ging er wel een beetje vanuit dat ik niet de enige was die dat meegekregen had.
:o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:43

996981 schreef:
Ik heb het idee dat mensen hier nog nooit een echte griep gehad hebben… ook dan kun je niks en vaak duurt het enkele maanden voor je energetisch weer op niveau bent

Voor mij klopt dat zeker. Ik ben zelden of nooit ziek geweest. Hooguit een herpes simplex lip en dat is het dan. Hooguit een migraine en ziek daarvan 24 uur en
Klaar. Daar ben ik dankbaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:44

Sizzle schreef:
Spenk schreef:

Gisteren hebben we daar zo’n 2 pagina‘s over gegrapt dus ik ging er wel een beetje vanuit dat ik niet de enige was die dat meegekregen had.
:o

En toch is dus wel 1 positief dus helemaal onzin en nonsens was de test dus niet :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:50

996981 schreef:

Dat klopt. En ik hoop ook serieus dat ik nooit meer influenza krijg. Niet alleen kreeg ik het nauwelijks voor elkaar om kinderen en dieren te voeren, daarnaast is mijn gehoor beide keren aangetast.

En dus neem ik dat vaccin ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:53

pien_2010 schreef:
996981 schreef:

Voor mij klopt dat zeker. Ik ben zelden of nooit ziek geweest. Hooguit een herpes simplex lip en dat is het dan. Hooguit een migraine en ziek daarvan 24 uur en
Klaar. Daar ben ik dankbaar voor.

Dat is heel fijn, maar vertekend wel je beeld mbt milde klachten. Normale griepklachten worden ook gekwalificeerd als mild, terwijl je dan toch echt vaak meerdere dagen in bed ligt, koorts hebt, niks kan en we lang last van hebt. Bij Corona kan dat uiteraard ook. Betekent niet dat de klachten ineens ernstig zijn.

Vervelend? Ja, uiteraard…zaar klote. Ernstig? Nee, dat niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:57

996981 schreef:

Nee alleen ervaring met chronische bronchitis en longontsteking. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:04

Ik heb ooit longontsteking gehad. Ik bid niet snel maar toen heb ik wel gebeden.
Wat was ik ziek zeg...

Verder wel een klein griepje gehad. Ik heb ook bijna nooit koorts.

En wel eens een ontsteking onder een kies gehad.

Maar verder ben ik gelukkig gezond op mijn astma en reuma en andere ziektes na

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:10

Ik was als kind bijna de pijp uit van een longontsteking. De arts had het niet op tijd door en dacht dat het ging om een verkoudheid :x

Verder tot nu toe 1 keer de griep gehad. 5 dagen als een hooizak geleefd.
Ook liever niet meer dus :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:12

Ik heb de nare gewoonte om na een flinke griep long, keel of voorhoofd en bijholte -ontsteking te krijgen. Dus ik bedank daar nog een keer voor. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:17

Neonlight schreef:

Vitamine D schijnt echt veel te doen, qua voorkomen van ernstig ziekteverloop. In Israël is daar een heel onderzoek naar gedaan.

Ik merk in mijn omgeving juist het tegenovergestelde. Mensen knappen snel op en hebben eigenlijk alleen milde verkoudheidslachten. Geen koorts oid. Echt zonde dat mensen daar 7 dagen voor moeten binnen blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:18

MarlindeRooz schreef:
Ik heb de nare gewoonte om na een flinke griep long, keel of voorhoofd en bijholte -ontsteking te krijgen. Dus ik bedank daar nog een keer voor. :=

Ik heb niet eens een voorhoofdsholte. Is bij mij niet ontwikkeld.
Ik moet dus niet op mijn voorhoofd vallen aangezien ik geen kreukelzone heb

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:20

996981 schreef:

Hier wacht ik nog op m’n pcr test uitslag maar gezien vanochtend ik een direct een streep kreeg op m’n zelftest lijkt het mij duidelijk.
Hier vergelijkbaar met griep, benauwd, hoesten, hoofdpijn, spierpijn en koorts.
Niks wat ik niet aankan maar wel teleurgesteld gezien de vaccinaties :+
Ik hoop maar dat ik er dan eerder vanaf ben en dat het mij geen longontsteking geeft zoals ik standaard krijg na griep.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:22

lenaa_tje schreef:
996981 schreef:

Hier wacht ik nog op m’n pcr test uitslag maar gezien vanochtend ik een direct een streep kreeg op m’n zelftest lijkt het mij duidelijk.
Hier vergelijkbaar met griep, benauwd, hoesten, hoofdpijn, spierpijn en koorts.
Niks wat ik niet aankan maar wel teleurgesteld gezien de vaccinaties :+
Ik hoop maar dat ik er dan eerder vanaf ben en dat het mij geen longontsteking geeft zoals ik standaard krijg na griep.

Beterschap