Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:16

pmarena schreef:
Ik vind het gewoon slecht dat mensen zelf niet bedenken om hun verantwoordelijkheid te nemen wanneer ze zéér recent in contact zijn geweest met een (GGD of thuistest) positief getest iemand, dat ze dan gewoon èven het zekere voor het onzekere nemen en goed afstand houden van anderen tot ze zeker weten dat zij niet ook besmettelijk zijn -O-

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we daar überhaupt regelgeving "van hogerhand" voor nodig hebben....

Ik kan me wel voorstellen dat het wellicht lastig is (als je zelf (nog?) niet positief getest bent) om begrip voor je afwezigheid te krijgen op werk of opleiding. Die zouden natuurlijk juist blij moeten zijn dat je even niet komt maar in de praktijk zal dat vast weer niet overal zo werken
....

Sterker nog, twee directe collega's van mijn man positief getest, maar het protocol is dat de collega's waar de testresultaten nog niet van binnen zijn gewoon blijven doorwerken :(
Dat je gaat testen wordt uiteraard wel van je verwacht.
En dat je mogelijk besmette clienten op gaat halen blijkbaar ook...heel fijn...not!!

Grote zorginstelling voor gehandicapten, planning is steeds moeilijker rond te krijgen, personeel vinden lastig, tja, ik begrijp wel waarom.

Gelukkig waren de testen van mijn ega en mezelf negatief.
Dit keer, maar je denkt wel eens hoevaak gaan we nog "geluk" hebben.

Lindor92

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:20

Het leuke is, de moeder van L is dus ook leerkracht en collega van mijn vriend. Zij is ook gewoon aan het werk nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:22

Hoorde ook weer dat iemand gewoon naar zijn werk wilde terwijl zijn vrouw besmet was. Dan ga je toch eerst 5 dagen in quarantaine en/of je werkt thuis. Want met kinderen in huis kan ik me niet voorstellen dat je elkaar niet over en weer besmet. Tenzij die vrouw natuurlijk helemaal geïsoleerd kan leven.

Door dit soort grappenmakers duurt dit nog wel even.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:25

Ik snap het ergens wel, eerst hoefde je na je inemting niet meer getest en in quarantaine na contact, nu ineens weer wel.
Niet iedereen is continue bezig met het nog snappen van de laatste wirwar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:27

Ik snap ook dat het wel heftig is om elke potentieel besmette persoon (want contact met positief getest) thuis te gaan houden.

Maar nog altijd minder heftig dan iederéén als potentieel besmette persoon te zien en voor een harde lockdown te gaan.....

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:30

MarlindeRooz schreef:
Hoorde ook weer dat iemand gewoon naar zijn werk wilde terwijl zijn vrouw besmet was. Dan ga je toch eerst 5 dagen in quarantaine en/of je werkt thuis. Want met kinderen in huis kan ik me niet voorstellen dat je elkaar niet over en weer besmet. Tenzij die vrouw natuurlijk helemaal geïsoleerd kan leven.

Door dit soort grappenmakers duurt dit nog wel even.

Het kan dus echt wel, hier alledrie de kinderen positief (vanuit school meegenomen, 2x VO, 1x BO). Isolatie is hier onmogelijk en vind ik de kind(eren) te jong voor. Dus gewoon allemaal samen. Wij als ouders zijn al 2 keer testen geweest, tot nog toe steeds negatief en we zitten nu dus sinds een dag of 10 in quarantaine.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:33

Ja er was geloof ik sprake van kleinere kinderen dus die kan je niet helemaal inhouden. Daarbij is dit dermate "belangrijk werk" dat het niet stil mag komen te liggen. Maar er is ook gezegd je komt niet (zeker niet tot je een negatieve test hebt) en daarmee uit. :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:42

Vrijdag vervroegd Overlegcomité hier.
We gaan onze buurlanden volgen denk ik :P
Citaat:
Vrijdag overlegcomité: geen ontkomen aan pasjes-, test-, telewerk- en mondmaskermaatschappij

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:45

Pandora2 schreef:
In de veeartsenij weten ze wel raad met virus en epidemie :Y)

:oo Ik mag hopen dat je hiermee niet suggereert dat we dan ook maar hele woonwijken met mensen preventief moeten gaan ruimen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:47

Telewerk... ik moet dan altijd denken aan kokerpost en telegrammen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:04

Ja mooi woord hè, heerlijk die Vlamingen :+:

Ondanks dat ik in eerste opwelling ook wel kan denken "het ligt aan de ongevaccineerden, zij belasten de zorg te erg" vind ik wel dat het fair is om niet zoveel in te zoomen en te blijven kijken naar het totale plaatje van problemen:

- het VIRUS is het probleem :)*
- er is niet genoeg capaciteit in de ziekenhuizen
- de behandelmogelijkheden zijn nog niet super efficiënt
- er lopen teveel besmette personen rond met intensieve contacten
- er vinden teveel besmettingen plaats
- bij ongevaccineerden die besmet raken, is de kans groter dat ze in het ZH terecht komen

Op zich zijn er dus meer punten waarop je de problemen aan zou kunnen pakken dan alleen maar roepen dat iedereen gevaccineerd moet worden. En om nu de individuele persoon die zich niet laat prikken, uit te maken voor een asociaal wappie die anderen hun plekje in het ziekenhuis misgunt, de hele samenleving ontwricht en weet ik wat...dat gaat gewoon te ver want je kan ook op andere manieren je verantwoordelijkheid nemen.

Aan de andere kant, als ik op school al merk hoeveel ouders er blijkbaar niet hun Corona-prikken hebben gehaald (en waaraan je niet merkt dat ze wat afstand nemen ofzo... ) dan denk ik ook wel oef.... ik ben benieuwd wie er om gaan vallen als er een keer een besmetting op school komt....

En echt anti-vax types zijn dat toch ook niet want ik heb er wel eens stevige uitspraken uit horen komen als het ging over kindervaccinaties :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:07

pmarena schreef:
En om nu de individuele persoon die zich niet laat prikken, uit te maken voor een asociaal wappie die anderen hun plekje in het ziekenhuis misgunt, de hele samenleving ontwricht en weet ik wat...dat gaat gewoon te ver want je kan ook op andere manieren je verantwoordelijkheid nemen.
Gebeurt dat vaak?
Als ik het over asociale idioten heb, dan heb ik het over mensen die dat imo ook gewoon zijn, met achterlijke uitspraken en verwensingen en alles wat daarbij komt..
De mensen die bijv achter Baudet staan, of met wapens en zwaar vuurwerk naar anti-covid-maatregel-demonstraties komen, en zichzelf "Nederland" noemen... :n

(en wappies/wappen.. ik kan er niet over uit.. dat is gewoon iets anders :') )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:08

oomens schreef:
Pandora2 schreef:
In de veeartsenij weten ze wel raad met virus en epidemie :Y)

:oo Ik mag hopen dat je hiermee niet suggereert dat we dan ook maar hele woonwijken met mensen preventief moeten gaan ruimen?

Ruimen en vervoersverbod it is ! }>

Nee, grapje uiteraard. :')
Alhoewel een vervoersverbod wel veel zou bijdragen aan het indammen, maar economisch natuurlijk niet haalbaar is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:10

Cer schreef:
Telewerk... ik moet dan altijd denken aan kokerpost en telegrammen :')

:D
Ik moet dan altijd denken aan één of ander telefoonjobke in een suf lokaaltje. Echt geen idee waarom :')

Citaat:
Ja mooi woord hè, heerlijk die Vlamingen :+:

*\o/* :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:15

Pandora2 schreef:
Alhoewel een vervoersverbod wel veel zou bijdragen aan het indammen, maar economisch natuurlijk niet haalbaar is.

Met preventief ruimen in een straal van twee kilometer rond iedere besmetting zijn we het virus anders ook zo kwijt in Nederland }>
Nadeel is alleen wel dat de testbereidheid er zo van omlaag gaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:16

Citaat:
En om nu de individuele persoon die zich niet laat prikken, uit te maken voor een asociaal wappie die anderen hun plekje in het ziekenhuis misgunt, de hele samenleving ontwricht en weet ik wat...dat gaat gewoon te ver want je kan ook op andere manieren je verantwoordelijkheid nemen.

Zo ken ik een zwaar gereformeerde broeder, die met nadruk te kennen heeft gegeven dat hij
en niet gevaccineerd wil worden
en niet op de IC wil komen te liggen.

Publiekelijk gezegd en schriftelijk vastgelegd, en je verder aan 'de maatregelen houden', met vooral het bijbelwoord in gedachten 'dat de letter van de wet doodt, maar de geest van de wet doet leven'.

Niets asociaals of ontwrichtends aan.

(Maar niet iedereen is zo consequent. Velen willen vrijheid zonder verantwoordelijkheid - en dat kan niet.)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:21

oomens schreef:
Pandora2 schreef:

Met preventief ruimen in een straal van twee kilometer rond iedere besmetting zijn we het virus anders ook zo kwijt in Nederland }>

:= _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:22

Nou als ze dat invoeren dan baal ik toch wel dat we niet wat dieper in de polder wonen want dan is de dorpskern net wat te dichtbij :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:23

oomens schreef:

Nu kan ik er zo hele donkere grappen over gaan maken.... := bel geen 113... :=

Ik ben benieuwd of NL nog weer gaat verzwaren straks. Zelf heb ik gisteren toch nog weer getest. Vrijdag was het wat snotterig, zaterdag nergens meer last van, zondag keelpijn, hoestbuien en andere ellende. Vandaag weer geen last. Ik snap er geen hol meer van :Y)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:15

Dit is interessant denk ik om in de gaten te houden qua ontwikkeling de komende tijd:
Van deze zuidelijke landen heeft Portugal een zeer hoge vaccinatiegraad (98-99% van de mensen die gevaccineerd konden worden). Frankrijk heeft het laagste percentage (van deze vier dan he) en kennelijk nog een groot deel deels gevaccineerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Qua besmettingen zie je overal een stijging, beginnend ongeveer begin november. Qua ziekenhuisopnames is het overal nog enigszins stabiel. Een stijging zou dan in de komende week licht kunnen beginnen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:18

Sandra_H schreef:
Karl66 schreef:
Ik herhaal het nog maar eens, een cursus staatsinrichting is geen overbodige luxe als je dit soort onzin spuit.

Hebben we daar tegenwoordig de feestboek academie niet voor dan? :+

University of Google

Ik snap niet waarom ik zo lang gestudeerd heb en een studieschuld heb als het zo veel makkelijker kan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:19

Is het eigenlijk niet zo dat we nu het effect van vaccineren kunnen gaan zien? In het kader: Meer besmettingen, maar minder ziekenhuisopnames? En hoeveel ziekenhuisopnames zijn gevaccineerd zonder onderliggende problemen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:20

bigone schreef:
Baudet is niet de weg kwijt , hij weet precies waar hij mee bezig is en doet het bewust,Trump kopie en ronduit gevaarlijk.
Echt heel gevaarlijk.

Ja, een groot gevaar voor onze liberale democratie en mensen trappen er met open ogen in, als schaapjes. Precies waar ze ons van betichten dus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:24

Ik begrijp eigenlijk niet waarom zulke uitspraken zomaar mogen.
Een paar jaar geleden moest ergens een politicus opstappen omdat het massa slachtvervoer vergeleken had met deportatie. Baudet kan gewoon uitgebreid misplaatste 2e wereld oorlog opmerkingen aan de lopende band maken. Mag hij niet gewoon uit de politiek verwijderd worden, of valt dat onder vrijheid van meningsuiting?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:29

Winged schreef:
Is het eigenlijk niet zo dat we nu het effect van vaccineren kunnen gaan zien? In het kader: Meer besmettingen, maar minder ziekenhuisopnames? En hoeveel ziekenhuisopnames zijn gevaccineerd zonder onderliggende problemen?

Ja, dat is hier laatst besproken. Een daling van de ziekenhuisopnames met 50% ten opzichte van vorig jaar (zonder vaccinaties).