pmarena schreef:Ik vind het gewoon slecht dat mensen zelf niet bedenken om hun verantwoordelijkheid te nemen wanneer ze zéér recent in contact zijn geweest met een (GGD of thuistest) positief getest iemand, dat ze dan gewoon èven het zekere voor het onzekere nemen en goed afstand houden van anderen tot ze zeker weten dat zij niet ook besmettelijk zijn![]()
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we daar überhaupt regelgeving "van hogerhand" voor nodig hebben....
Ik kan me wel voorstellen dat het wellicht lastig is (als je zelf (nog?) niet positief getest bent) om begrip voor je afwezigheid te krijgen op werk of opleiding. Die zouden natuurlijk juist blij moeten zijn dat je even niet komt maar in de praktijk zal dat vast weer niet overal zo werken....
Sterker nog, twee directe collega's van mijn man positief getest, maar het protocol is dat de collega's waar de testresultaten nog niet van binnen zijn gewoon blijven doorwerken

Dat je gaat testen wordt uiteraard wel van je verwacht.
En dat je mogelijk besmette clienten op gaat halen blijkbaar ook...heel fijn...not!!
Grote zorginstelling voor gehandicapten, planning is steeds moeilijker rond te krijgen, personeel vinden lastig, tja, ik begrijp wel waarom.
Gelukkig waren de testen van mijn ega en mezelf negatief.
Dit keer, maar je denkt wel eens hoevaak gaan we nog "geluk" hebben.